2019-03-29, 15:09
Medlem
Perhaps-Probablys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Från att ha haft stora besvär med kraftiga utbrott flera gånger per år till inga symptom på över 20 år. Inte mycket som talar för att det finns några virus kvar att aktivera.

Lite efterforskning visar dessutom att jag är långt ifrån ensam om att lyckas bli av med herpesviruset.

Men det är såklart upp till var en om dom blint vill lita på vad läkemedelsindustrin säger är sanning. Läkemedelsindustins sanning är kostsam för dom drabbade. Min verklighet är gratis.
Du verkar inte ha någon aning om vad en latent virusinfektion innebär. Viruset har inte försvunnit dock så har omständigheterna kring en reaktivering förändrats. Antingen genom ditt levnadssätt som förändrar påverkan på och i din kropp eller genom förändring i din fysiologi eller från virusets sida. Dvs antingen så är det andra saker(eller olika mycket) som behövs för att orsaka en reaktivering i din kropp nu till skillnad från tidigare eller så utsätts du inte längre för de saker som orsakade en reaktivering för 20 år sedan. Alltså att de omständigheters som orsakar en reaktivering är förändrade eller inte närvarande, inte viruset i sig.

Men varför drar du upp läkemedelsindustrin? Det är inte läkemedelsindustrin som har tagit fram information om hur latenta virusinfektioner fungerar. Dess funktion är känd i alla områden inom medicin och virologi. Men om det skulle vara någon form av konspiration från läkemedelsindustrin och om det går att bli av med den latenta virusinfektionen, vad tjänar då läkemedelsindustrin på att ljuga om det? Om man ändå inte får några nya symptom om viruset försvinner så kommer man inte heller att köpa deras medicin och då tjäna dom ändå inget på att ljuga, så varför gör dom det då?

Anledningen till det är för att det inte är någon konspiration och det går enbart att behandla symptom och den latenta infektionen försvinner inte och du sprider felaktig och missledande information kring herpes simplex virus.
Citera
2019-03-30, 22:43
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perhaps-Probably
Du verkar inte ha någon aning om vad en latent virusinfektion innebär. Viruset har inte försvunnit dock så har omständigheterna kring en reaktivering förändrats. Antingen genom ditt levnadssätt som förändrar påverkan på och i din kropp eller genom förändring i din fysiologi eller från virusets sida. Dvs antingen så är det andra saker(eller olika mycket) som behövs för att orsaka en reaktivering i din kropp nu till skillnad från tidigare eller så utsätts du inte längre för de saker som orsakade en reaktivering för 20 år sedan. Alltså att de omständigheters som orsakar en reaktivering är förändrade eller inte närvarande, inte viruset i sig.

Men varför drar du upp läkemedelsindustrin? Det är inte läkemedelsindustrin som har tagit fram information om hur latenta virusinfektioner fungerar. Dess funktion är känd i alla områden inom medicin och virologi. Men om det skulle vara någon form av konspiration från läkemedelsindustrin och om det går att bli av med den latenta virusinfektionen, vad tjänar då läkemedelsindustrin på att ljuga om det? Om man ändå inte får några nya symptom om viruset försvinner så kommer man inte heller att köpa deras medicin och då tjäna dom ändå inget på att ljuga, så varför gör dom det då?

Anledningen till det är för att det inte är någon konspiration och vdet går enbart att behandla symptom och den latenta infektionen försvinner inte och du sprider felaktig och missledande information kring herpes simplex virus.
Ja. Tyvär är det så😟
Citera
2019-03-31, 13:20
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Använd kokosolja vid samlag. Kokosolja är antiviral och antibakteriell och dödar effektivt herpesviruset. En bonus är att kokosolja är ett utmärkt glidmedel.

Tack för tipset.

Läser i dina senare inlägg att du botat dig, hur gjorde du det? Genom kost och hälsosamt levende?
Borde du inte kunna genom blodprov se hur aktivt viruset är i kroppen ?
Citera
2019-03-31, 18:15
Medlem
Aha det finns en tråd. Skapade en förut (FB) Aciklovir mot Herpes

Jag har använt Aciklovir, och det hjälper inte. Vad ska jag göra nu?

Läste att ångest kan trigga igång herpes, och har haft mycket av det nyligen. Kan herpes själv göra så att jag går ångest? Både verka komma samtidigt.

Vad för läkemedel kan jag testa näst?

Kan läkaren skriva ut något starkare? Vill helst inte se någon läkare för det här däremot.
Citera
2019-03-31, 20:17
Medlem
Perhaps-Probablys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gameday
Aha det finns en tråd. Skapade en förut (FB) Aciklovir mot Herpes

Jag har använt Aciklovir, och det hjälper inte. Vad ska jag göra nu?

Läste att ångest kan trigga igång herpes, och har haft mycket av det nyligen. Kan herpes själv göra så att jag går ångest? Både verka komma samtidigt.

Vad för läkemedel kan jag testa näst?

Kan läkaren skriva ut något starkare? Vill helst inte se någon läkare för det här däremot.
Du skrev att du inte använder den lika ofta som det står på förpackningen. Den vanligaste orsaken till att mediciner inte fungerar är pga att den drabbade inte använder den korrekt. Så se till att göra exakt som det står innan du söker nya alternativ.

Det stämmer som du säger att ångest kan vara en sak som reaktiverar herpes. Däremot så orsakar herpes inte ångest.
Citera
2019-04-06, 09:40
Medlem
Nu har jag gjort precis som det står, samt mer än så. Man ska ta den upp till 5 dagar, och nu har det gått längre än så.

Idag blir sista dagen jag tar den. Jag tror den påverkar min mentalt och fysiskt. Känner mig svagare när jag cyklar och gymmar. Kanske är mentalt?

Vad ska jag göra nu?
Citera
2019-04-06, 10:44
Medlem
Mår illa nu, och jag tror det är för att jag sväljer en del av läkemedlet.
Citera
2019-04-06, 15:17
Medlem
Jofs avatar
Oklart. Sväljer?
Jag sväljer mina tabletter, det är dom till för. Men du kanske har medlet som salva.
Om man tar medlet (aciklovir) oralt har det biverkningar, JA. Som tillsammans med herpesvirus effekten tar ned allmäntillståndet.

Intressant med behandling med kokosolja. Ingenting ska uteslutas. Kan man få mer detaljer.
Men Fitthora använd inte ordet bota om du inte vill få medicinarna på dig. Symtomfri ska du skriva.
Citera
2019-04-06, 15:19
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Om jag inte har fått herpessymptom på 20 år anser jag mig vara botad. Huruvida viruset finns kvar och är latent är mer av akademisk karaktär.

Citat:
Nu har jag gjort precis som det står, samt mer än så. Man ska ta den upp till 5 dagar, och nu har det gått längre än så.

Idag blir sista dagen jag tar den. Jag tror den påverkar min mentalt och fysiskt. Känner mig svagare när jag cyklar och gymmar. Kanske är mentalt?

Vad ska jag göra nu?
Se ovan för svar.
Citera
2019-04-06, 15:22
Medlem
Ja, det var salva.
Ska jag alltså ha kokosolja på läpparna? Använder det i mat redan. Det blir enkelt att testa.

Hur ofta har ni på det? Alltid? Efter varje måltid, så att jag alltid har det på läpparna?

Hoppas det funkar.
Citera
2019-04-06, 18:54
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ja, det var salva.
Ska jag alltså ha kokosolja på läpparna? Använder det i mat redan. Det blir enkelt att testa.

Hur ofta har ni på det? Alltid? Efter varje måltid, så att jag alltid har det på läpparna?

Hoppas det funkar.

Köpt kokosolja nu!
Och vad gäller kritiken mot detta tips. Så är det ju så att medicinmännen trevar sig fram dom med. Och att mycket i den branschen har kommit fram som rena turen. Och utan att man vet varför det funkar. Därför stor plats för experiment och alternativmedicin.
För mig är det inte läpparna utan vänstra skinkan. Men det ska nog inte vara någon skillnad.
Citera
2019-04-06, 22:47
Medlem
Perhaps-Probablys avatar
Citat:

Vad ska jag göra nu?
Upplever du ingen skillnad överhuvudtaget när du applicerar salvan jämfört med när du inte gör det? Det man framförallt vill uppnå vid behandling av herpes är att minska symptomen/obehaget. Utbrottet i sig brukar endast minska med ca 1 dygn vid receptfri behandling. Om du inte upplever att symptomen blir bättre så kan du göra som någon skrev tidigare att testa exempelvis kokosolja eftersom det kan säkert lindra symptomen. Utöver det så finns det receptbelagda mediciner dock så ges det endast vid svåra symptom.

Men vad menar du att du känner dig svagare fysiskt och mentalt? Upplever du huvudvärk och illamående? Herpes kan nämligen i sällsynta fall orsaka en typ av hjärninflammation, så kallad herpesencefalit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in