2019-04-18, 15:29
Medlem
Det är nog så att PAJ har inte fått någon info från polisen men han har försökt....... sen att vissa är så dumma att de går på hans manipulativa sida är en annan sak.
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Ja, Börje Ö är pensionerad, Christer v d Kvast är pensionerad, Seppo Pentinen är pensionerad, hela jävla dumma trion som satte fast Sture Bergvall. Dessa idioter var inblandade i Evas utredning, ingen kroppsvisitering av P, ingen husrannsakan, hur fan är det möjligt. Hade det hänt idag hade han varit den första de hade tagit, naturligtvis. PAJ är en mördare och han skulle göra det igen...
Citera
2019-04-18, 15:34
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Det är illa det du skriver. Vad är det egentligen du tror du sitter på för info? Paj är överhuvudtaget inte utredd! Antar att PAJ själv säger att han erbjudit sig att lämna DNA! Be PAJ att visa brevet som Börje Öhman skickade till honom där han skrev att han är helt fri från misstankar. 😂😂😂😂Det har ocksåPAJ suttit och sagt på Träffen. Eller varför inte, ring och fråga polisen om de skickar ut såna brev. Faktum är, du har inte en aning om någonting i den här utredning. Ledsen att att jag inte kan ge dig mer info än så. Men, om ja* vore PAJskulle jag också hitta på en massa saker...

Enligt Börje Öhman så är PAJ noggrant utredd och kartlagd har du missat det?
Börje har ju sagt detta både i tv och i pressen vilken verklighet lever du i?
BÖ har vid dessa tillfällen även påtalat att man inte har några misstankar mot PAJ (och att det heller aldrig har funnits några).

Vad PAJ själv säger vet jag inget om och jag bryr mig inte heller. Jag kommenterar endast det som BÖ har sagt offentligt i media.

Så ge fan i att hoppa på mig mer nu, jag kan inte rå för vad Börje Öhman har sagt offentligt om PAJ. Ta och ring upp Börje istället och fråga varför polisen inte har några misstankar mot PAJ, han kanske kan svara på det nu när han är pensionär.
Senast redigerad av Ron.Frangu 2019-04-18 kl. 15:36.
Citera
2019-04-18, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Frangu
Jag håller med dig i precis allt du skriver och märk väl! Jag har aldrig sagt att PAJ inte mördade Eva, det enda jag har påtalat är att det finns en högintressant kandidat som eventuellt skulle kunna vara Eva's baneman. Jag påstår alltså inte att SE är GM, utan gör endast trådens läsare uppmärksamma på honom eftersom han är en psykiskt sjuk person med diagnosen schizofreni som fanns i Evas närhet under 70 och 80-talet.

Sen har vi det makabra faktumet att SE än idag promenerar runt på stan - år ut och år in - iklädd ridbyxor och ridstövlar under sina psykotiska perioder. Att det här obscena beteendet dessutom är kopplat till just hästar! (av alla djur) och ridning! (av alla sporter) kan det verkligen vara en slump?
Kan det finnas en djupare symbolik till just hästar, ridning (och kanske även till Eva) som rivs upp varje gång han går in sina psykotiska, maniska tillstånd?
Kan den här schizofrena mannens utstyrsel ha en koppling till Eva-mordet?
Är det utrett och klarlagt att den inte har det?
Det här beeendet är verkligen förbryllande...

SE kände Eva, dom var födda samma år och dessutom var dom skolkamrater, kanske t.o.m även klasskamrater.
En sån här pass högintressant person kan man inte bara ignorera och låtsas som att han inte finns när vi fortfarande står här 32 år senare med ett olöst mord.
Dessutom var det här ett extremt bestialiskt mord med sjukliga och pedantiska inslag (Eva's prydligt ihopvikta kläder i en hög bredvid kroppen osv.)
Man bör fundera ytterligare ett varv ang dom udda och utmärkande detaljerna i GM's "modus operandi" och ha dessa i åtanke nu när det har presenterats en schizofren jämnårig man i Eva's närhet som ingen tidigare har nämnt.

Det är då själva fan att man ska behöva få så mycket skit för att man kommer med ett högintressant uppslag och lite nytänk...

Givet att det kan vara värt att granska någon som SE som har den diagnosen han har, speciellt om det finns en koppling till Eva. Det är väl inte konstigt om en person som SE hamnar under luppen - han behöver inte vara skyldig för den skull. Ingen ska behöva bli anklagad för att trolla för att komma med den idén. Det är viktigt att se på fallet med ett öppet sinne, och det ska inte heller behöva vara tabu att inta en kritisk hållning till något, såvida den är seriös. "Resultatet" av en kritisk granskning kan många gånger i slutändan ge mer "trovärdighet" och tyngd åt det man granskar och kritiserar, hur tokigt det än kan låta. Det sämsta är att sluta sig som musslor och direkt gå i försvarsställning.

För att SE ska bli intressant måste det fram mer "fakta".
Fanns någon reell koppling mellan SE och Eva - en koppling som innefattade betydligt mer än bara en ytlig bekantskap?
Var han aktiv i ridklubben?
Fanns missbruk av alkohol/droger?
När började han gå runt med sin utstyrsel - debuterade det före mordet?
Har han varit föremål för något våldsbrott under 80-90 talet?
Kunde han bli våldsam och hamna i bråk?
Jag kan förstå om det kan vara svårt att svara på alla frågor. Någon måste veta en del ändå?
Det är möjligt att det finns dom som sitter på info som direkt kan utesluta SE - men den infon har inte alla.

P är inte ordentlig utredd det är en obestridlig fakta, det går inte att ändra på! Den ende som blivit ordentligt utredd är Sture, där gjordes både kroppsbesiktning och husrannsakan. Att P skulle vara ordentligt utredd är bara "ren gallimatias". Öhmans ord är inte värt en spottstyver!
Jag tror inte heller på överdriften att P "bara" hörts upplysningsvis och lämnats helt utanför utredningen som det sägs i "Svenska fall för FBI". Det som talar för detta är den info som kom fram vid SVT:s granskning av fallet: "Enligt SVT:s poliskällor har den aktuelle mannen genom åren varit den ende utöver den så kallade cykelmannen som varit intressant i utredningen".
Ord står mot ord och det retar en! Det är väl rimligt att tro att sanningen ligger någonstans mitt emellan dessa två ytterligheter.
P har definitivt inte gått igenom någon kroppsbesiktning värt namnet. Han har aldrig delgivits "skälig misstanke graden", vilket är ett krav för att göra både husrannsakan och en mer omfattande kroppsbesiktning. Däremot är det inte osannolikt att man besiktat händerna (men de vet i tusan?), men det räcker självklart inte. Öhman satt ju i TV själv och sa att P aldrig varit "skäligt misstänkt". Tänk vad enkelt det hade varit om Öhman efter "Svenska fall för FBI" hade gått ut med mer specifik info om "varför" P aldrig blev "skäligen misstänkt" när han nu påstår att han är synad från alla håll, istället för att svamla en annan massa obegriplig "dynga". Ett mer klargörande uttalande hade inte på något sätt äventyrat sekretessen - denna eviga räddningsplanka som dom gömmer sig bakom.

Skulle det komma fram konkreta och trovärdiga uppgifter, som skulle kunna ge en förklaring till P:s irrationella handlande (som trotsar allt sunt förnuft) mordnatten och dagen efter, skulle jag inte ha några problem att ändra uppfattning. Kruxet är att det inte har kommit några sådana förklaringar, så vitt jag vet. Hittills väger vågskålen över till P:s nackdel, i alla fall enligt mitt förmenande.
Citera
2019-04-18, 15:40
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Det är nog så att PAJ har inte fått någon info från polisen men han har försökt....... sen att vissa är så dumma att de går på hans manipulativa sida är en annan sak.

VEM syftar du på när du kläcker ur dig att "vissa är så dumma att de går på hans manipulativa sida".

Menar du att PAJ har manipulerat polisen, utredarna samt Rikskrim??
Citera
2019-04-18, 15:58
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
För att SE ska bli intressant måste det fram mer "fakta".
Fanns någon reell koppling mellan SE och Eva - en koppling som innefattade betydligt mer än bara en ytlig bekantskap?
Var han aktiv i ridklubben?
Fanns missbruk av alkohol/droger?
När började han gå runt med sin utstyrsel - debuterade det före mordet?
Har han varit föremål för något våldsbrott under 80-90 talet?
Kunde han bli våldsam och hamna i bråk?
Jag kan förstå om det kan vara svårt att svara på alla frågor. Någon måste veta en del ändå?
Det är möjligt att det finns dom som sitter på info som direkt kan utesluta SE - men den infon har inte alla.

'boanchga' kan förmodligen svara på en del av frågorna men hon vägrar ju att uttala sig om SE.
Eller rättare sagt, hon påstår att det finns saker som gör att hon inte kan uttala sig om honom. Mystiskt värre...

När jag ställde liknande frågor som du nu gör så blev jag direkt idiotförklarad. Det var som att få en tunna skit kastad över sig.
Det blir ju svårt att komma framåt när man blir motarbetad direkt av en person som är oförmögen att vidga sina vyer.

Själv är jag av den åsikten att även om PAJ är, låt säga misstänkt till 98% så MÅSTE ändå dom 2 återstående %-en "tillåtas" att kollas upp. Jag förstår inte vad 'boanchga' och även 'Timeout' har att förlora på att ytterligare en Kramforsbo synas i sömmarna?
Senast redigerad av Ron.Frangu 2019-04-18 kl. 16:05.
Citera
2019-04-18, 16:05
Medlem
Därför att PAJ mördade Eva, ingen annan behöver synas, det är allt du behöver veta. Syna honom ordentligt istället, se hans lögner och den manipulativ sidan så får du svaret direkt. Ingen annan är överhuvudtaget värd att diskutera, synad i sömmarna eller ej!
Citat:
'boanchga' kan förmodligen svara på en del av frågorna men hon vägrar ju att uttala sig om SE.
Eller rättare sagt, hon påstår att det finns saker som gör att hon inte kan uttala sig om honom. Mystiskt värre...

När jag ställde liknande frågor som du nu gör så blev jag direkt idiotförklarad.
Det blir ju svårt att komma framåt när man blir motarbetad direkt av en person som är oförmögen att vidga sina vyer.

Själv är jag av den åsikten att även om PAJ är, låt säga misstänkt till 98% så MÅSTE ändå dom 2 återstående %-en "tillåtas" att kollas upp. Jag förstår inte vad 'boanchga' och även 'Timeout' har att förlora på att ytterligare en Kramforsbo synas i sömmarna?
Citera
2019-04-18, 16:08
Medlem
Det behövs inte diskuteras om någon annan. PAJ mördade Eva! Använd lite psykologi så genomskådas PAJ direkt, han har sagt bort sig många gånger....det vet polisen med!
Citat:

När jag ställde liknande frågor som du nu gör så blev jag direkt idiotförklarad. Det var som att få en tunna skit kastad över sig.

Citera
2019-04-18, 16:25
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Ja, Börje Ö är pensionerad, Christer v d Kvast är pensionerad, Seppo Pentinen är pensionerad, hela jävla dumma trion som satte fast Sture Bergvall. Dessa idioter var inblandade i Evas utredning, ingen kroppsvisitering av P, ingen husrannsakan, hur fan är det möjligt. Hade det hänt idag hade han varit den första de hade tagit, naturligtvis.

Här du fått tillgång den hemligstämplade förundersökningen eller vad är det frågan om?
Du går ju på som om du hade alla fakta på bordet.
Har du inte läst förundersökningen så borde du kanske ta och lugna ner dig lite?

Citat:
PAJ är en mördare och han skulle göra det igen...

Men allvarligt talat - vad vet du om den saken?
Påstår du t o.m. att PAJ är en potentiell seriemördare?
Och OM han nu mördade Eva så kan han väl mycket väl ångra det? Hur det ligger till med den saken vet du inget om. Du uttalar dig vitt och brett om en massa saker som du egentligen inte vet något om.

Det vore mer klädsamt om du kunde ta och tona ner dig själv lite och istället försöka hjälpa till med att svara på mina och 'Kramiklon's' frågor om SE.
Senast redigerad av Ron.Frangu 2019-04-18 kl. 16:46.
Citera
2019-04-18, 16:44
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Därför att PAJ mördade Eva, ingen annan behöver synas, det är allt du behöver veta. Syna honom ordentligt istället, se hans lögner och den manipulativ sidan så får du svaret direkt. Ingen annan är överhuvudtaget värd att diskutera, synad i sömmarna eller ej!

Ok, då vill jag att du ger mig ditt absolut "tyngsta bevis" för att det var PAJ som mördade Eva. Du som nu vet allt.

Nämn EN sak som gör att man kan utesluta att det är någon annan som mördade Eva.

Jag vill även höra din åsikt angående motivet.

Vad var egentligen orsaken till att PAJ var tvungen att mörda Eva så bestialiskt som han i sådant fall gjorde? Han kunde väl bara ha strypt henne som majoriteten gör, det här var ju en ren galning, ett vilddjurs verk.
Senast redigerad av Ron.Frangu 2019-04-18 kl. 16:47.
Citera
2019-04-18, 16:57
Medlem
Om ni känner PAJ så bör ni ha funderingar på någon annan. Så, jag drar den slutsatsen att ni inte känner honom och har sett vem han faktiskt är. Inte pajasen som gillar att parta utan den destruktiva, mörka sida han har...jag har sett den på mycket nära håll och den är skrämmande.
Citat:
Ok, då vill jag att du ger mig ditt absolut "tyngsta bevis" för att det var PAJ som mördade Eva. Du som nu vet allt.

Nämn EN sak som gör att man kan utesluta att det är någon annan som mördade Eva.

Jag vill även höra din åsikt angående motivet.

Vad var egentligen orsaken till att PAJ var tvungen att mörda Eva så bestialiskt som han i sådant fall gjorde? Han kunde väl bara ha strypt henne som majoriteten gör, det här var ju en ren galning, ett vilddjurs verk.
Citera
2019-04-18, 16:58
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Det behövs inte diskuteras om någon annan. PAJ mördade Eva! Använd lite psykologi så genomskådas PAJ direkt, han har sagt bort sig många gånger....det vet polisen med!

Du som är insatt i vad som händer med utredningen, hur troligt är det att man har tillräckligt med DNA från brottsplatsen för att kunna göra ett test för att se om det matchar med PAJ's DNA?

Här du varit i kontakt med ansvarig för Kalla fall så du med säkerhet VET att man kommer försöka göra ett DNA-test inom en snar framtid eller sitter du bara och gissar och hoppas?

Själv är jag rädd för att det här fallet kommer att sopas under mattan och glömmas bort. Det känns inte alls som att man prioriterar det här utan snarare tvärtom.
Citera
2019-04-18, 17:01
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Om ni känner PAJ så bör ni ha funderingar på någon annan. Så, jag drar den slutsatsen att ni inte känner honom och har sett vem han faktiskt är. Inte pajasen som gillar att parta utan den destruktiva, mörka sida han har...jag har sett den på mycket nära håll och den är skrämmande.

Ok, om nu PAJ har en okänd mörk sida så låter det givetvis skrämmande, men motivet...
Vad tror du var motivet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in