2019-04-17, 22:48
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
Liten rättelse bara : jag körde till Evas hem på morgonen med min hästtransport som hon skulle låna för att frakta hästarna . Skulle även hjälpa till att lasta dom. När hon inte var hemma gick jag ner till hästhagen och sökte henne , sen ringde jag P och frågade om han visste vart hon kunde vara och han kom dit, men verkade inte överdrivet orolig ( då hade jag ju ingen aning om hans agerande under natten och morgonen ) jag hade bråttom iväg och sa till honom att kontakta BÅ för att kolla om hon kanske sovit över hos henne och han lovade att göra det, samt vänta tills Eva dök upp och hjälpa henne med hästarna .
Varför var inte PAJ där på morgonen när hästtransporten skulle lastas?
Men han visste ju att Eva inte skulle komma för hon låg död i skogen på andra sidan vägen, så varför göra sig omaket att åka dit UTAN att någon ringde efter honom.
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Nämnde han något om de samtal han ringde till Anneli 06.30? Det är det enda samtal som man verkligen vet att han ringde vad jag kan förstå.
Att han inte nämnde något om sina andra samtal och bilturer till föräldrar hemmet kanske mer beror på att han inte hunnit dikta ihop sin historia.
Citat:
nej han sa aldrig att han ringt Anneli heller ☹️
Det blir väldigt underligt alltihop
Citera
2019-04-17, 22:58
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Märkligt att han dök upp där på morgonen för att ni skulle lasta och köra hästarna. Hade inte han ringt någon och anmält sig sjuk, eller minns jag fel.

Håller fullständigt med dig angående "gediget arbete" samt att det inte "gjorts några fel". Dom har ju gjort bort sig totalt, har dom inte fattat det.
Han var sjuk men kom ändå när Mapet ringde honom...
Citat:
Det var jag som ringde honom på morgonen och sa att Eva inte var hemma så det var då han kom . Inte synbart upprörd utan mest fundersam över vart hon kunde vara. Tyvärr är det väl polisen som sitter på dom flesta pusselbitarna eftersom vi andra inte har en susning om vad var och en sagt i förhören. Har funderat över nåt som nån sa att detta att P varit ute och letat samt ringt runt är en efterkonstruktion ifall att någon skulle råka sett honom ute under kvällen och natten.
Var PAJ så orolig sent på kvällen/natten så borde han ha varit lika orolig på morgonen.
Efterkonstruktion för att dölja att han var på mordplatsen under natten...
Senast redigerad av Timeout 2019-04-17 kl. 23:00.
Citera
2019-04-17, 23:06
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Hmmm har PAJ erbjudit sina att lämna DNA? Hmm enligt PAJ har Börjr Öhman sagt att han är helt fri från misstankar med,,,,hmmmmm. Hoppsan vad mycket PAJ har gjort och sagt....hmm, men, han mördade Eva! Det är ett faktum. Staffan har inget med det här att göra så sluta trolla.....hmmmm
Då det fanns så lite fynd som skulle kunna innehålla DNA så dom inte kunde analysera det då 1987 så var det nog väldigt riskfritt för PAJ att erbjuda sig att lämna DNA.
Nu är det en helt annan sak för nu kan dom analysera det.
PAJ var nog väldigt välinformerad av sin vän polisen på polisstationen i Kramfors om vad som pågick.
PAJ hade ju fritt tillträde dit till sin vän
Citera
2019-04-17, 23:11
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Kolla tavlan som bygger på Pajs uppgifter:

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/timeline01_zpsddwgsi2y.jpg.html

"11.20 Call to Evas mother no answer."

"11.45. Calls again, no answer."

"12.15, call to Evas parents"

"12:30- 1.30 3 times drives to.."
Var PAJ rädd för att i lilla Kramfors att Eva skulle bli upplockad av ett UFO?
Citat:
Ursprungligen postat av TeddyoFreddy1
Ni som tvivlar på att MrP är skyldig, förklara för mig varför han var så orolig för Eva den natten att han åkt och letat efter henne med bilen samt ringt hennes föräldrar?? Varför var han orolig???????? Var väninnan som skjutsade hem henne galen? Hade han läst om bortföranden i UFOnytt? Jag får inte ihop det och det är främst denna märkliga oro just den natten hon blir mördad som gör att han är så jäkla fett misstänkt i mina ögon
Nej jag får heller inte ihop det. Och lägger man då till att PAJ inte kom till platsen på morgonen där hästarna skulle lastas blir det ännu mer underligt.
Citat:
Luktar lite skumt här. Enkelt uttryckt. Mark och Bosse tillsammans med en rad experter slog hål på alibi och en massa lögner som den utpekade inte vill svara på utan lägligt nog tappade han minnet. Säg mig, om din syster blir mördad och så kallade självutnämnde pojkvännen inte kan svara på frågor, tar aldrig kontakt med systerns familj igen, undviker allt som har med den mördades familj att göra och dessutom glömmer, antagligen, det mest traumatiska som hänt honom. Ja, då har ni svaret själva. Dessutom sa han ju bort sig rejält när han på dagen såg mannen med hunden, som i själva verket var ute på natten, han höll ju på att köra över honom med cykeln. Låt säga att den utpekade även gillar att leka krig med 10-15 år yngre pojkar, gå i militärkläder, gillar vapen, dolkar..ja inte så konstigt att folket redan är säker och inte så konstigt att Bosse och Mark såg igenom allt, ni kan ju inte på fullt allvar tro att professionella står i rikstv och pekar ut en människa om de inte är hundra säker...folket i Kramfors har redan bilden klar, han kan lika gärna erkänna, ingen kommer att behandla honom värdigt efter detta. Och, med all rätt...
Citera
2019-04-17, 23:18
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Dessutom... Varför kom han in på Kramm genomblöt kl 00.40?
Han hade ju bil och körde en kompis hem vid 1 tiden.
Har man bil inte fan är man ute i regnet och blir genomblöt och sen går på krogen utan att byta om först. Han bodde ju nära så det borde han kunna ha göra. Parkera det kunde man också göra alldeles intill ingången till Kramm så där blev han inte genomblöt heller.

Men PAJ hade väl lite att göra mellan kl 23 och 00.40 ute i regnet. Vad?

PAJ omtalas som pojkvännen, fästmannen, men det var han inte enligt väninnan.
Han var en igel på Eva och ville vara hennes pojkvän men hon ville inte ha honom.
Någonstans framkom att väninnan hade blivit pressad av PAJ och hade försagt sig och talat om att Eva hade träffat en ny kille.
Det var väl där det brast när igeln inte fick sitt byte...
Förklara det här den som kan... PAJ är inte den första som det brister för.
Kvinnor brukar bli mördade av en man dom har eller har haft ett förhållande med och av svartsjuka.
Citat:
PAJ var ju tvungen att säga att han var ute den natten för att leta efter Eva om någon hade sett honom vid mordplatsen eller i närheten så måste han ju ha en förklaring på det.
Hade han ljugit i förhören och sagt att han var hemma och annat hade framkommit då hade han blivit misstänkt på allvar.
Varför ifrågasatte inte polisen varför PAJ letade så intensivt efter Eva just den där natten?
Varför ifrågasattes det inte att han var genomblöt?

Polisen låste fast sig vid den stackars utvecklingsstörde Sture och sen blev dom helt blinda för allt annat. Men vad annat att vänta när det var just den polisen som ledde utredningen
Det är mycket som skulle ha ifrågasatts här...
Skulle jag begå ett brott någon gång så hoppas jag att jag också har en vän som är polis på polishuset i samma stad så jag får info och kan rätta min historia efter det.
Undrar om polisvännen som numera är pensionerad läser här och funderar på vad fan han gjorde den här tiden... Skyddade han en mördare...
Citera
2019-04-18, 02:34
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Hmmm har PAJ erbjudit sina att lämna DNA?

Du beskyller andra i tråden för att "låtsas" sitta på viktiga uppgifter men själv visste du alltså inte ens det här?
Ja PAJ erbjöd sig att lämna sitt DNA under tidigt 90-tal och han gjorde det också.
Goddag yxskaft?

Citat:
hmm enligt PAJ har Börjr Öhman sagt att han är helt fri från misstankar med,,,,hmmmmm. Hoppsan vad mycket PAJ har gjort och sagt....

Ja men det stämmer ju, är du helt tappad?
Börje Öhman har vid ett flertal tillfällen sagt att PAJ är noggrant utredd, att man har kartlagt hans förehavanden och att han inte är misstänkt, eller rättare sagt: PAJ har ALDRIG någonsin varit misstänkt.
Och jag är ganska övertygad om att det finns en anledning till att polisen har kommit fram till den här slutsatsen.

Tänk om det faktiskt var så att man gjorde en kroppsbesiktning av PAJ i samband med hans 1:a förhör. Det bör man ha gjort eftersom han var en av dom sista att se Eva i livet.
Det är ju dessutom obligatoriskt vid mord att man alltid kollar upp den mördade kvinnans pojkvän för att se om det finns skärskador på händer, rivsår eller klösmärken på armar och i ansiktet m.m. Att inte göra en kroppsbesiktning är grovt tjänstefel.

Jag tror att man kan ha gjort en kroppsbesiktning av PAJ redan på lördagen och att det kan vara resultatet av den som ligger till grund för Börje Öhman's tvärsäkra uttalanden om att man inte har några misstankar mot PAJ.

Om det inte fanns en skråma på PAJ vid kroppsbesiktningen så var det beviset för att han inte kunde ha mördat Eva.
Polisen visste att den som mördade Eva med 11 djupa knivhugg själv förmodligen hade ådragit sig någon form av skada under attacken och tumultet som uppstod. En stor kniv/ bajonett utan stopp utgör en risk att man glider och slinter och det måste ha skett med tanke på dom kraftiga och djupa huggen som utdelades mot Eva. Det här var dessutom ett dubbeleggat stickvapen vilket innebar att GM kunde skada sig ännu lättare eftersom bladet var skarpslipat på bägge sidor.
Eva slogs inledningsvis för sitt liv och lyckades tydligen även riva GM för vid obduktionen fann man hudavskrap under Eva's naglar och det är bl.a det hudavskrapet som ska DNA-testas.

Hade nu PAJ inte ens ett rivsår på kroppen så visste polisen direkt att han var oskyldig.

Och om nu så är fallet, dvs att PAJ genomgick en kroppsbesiktning så spelar det ingen roll hur säkra du 'boanchga' och 'Timeout' är för polisen vet i sådant fall med 100% säkerhet att det inte var PAJ som utdelade knivhuggen mot Eva.

Citat:
hmm, men, han mördade Eva! Det är ett faktum. Staffan har inget med det här att göra så sluta trolla.....hmmmm

Nej, nej... det är inget faktum.
Polisen vet uppenbarligen saker om PAJ som ni inte känner till och därför kan ni inte vara 100% tvärsäkra på att PAJ är skyldig.
Polisen är betydligt mer trovärdig när man säger att man inte har några misstankar mot PAJ eftersom dom givetvis grundar detta på något. Gissningsvis har dom något som väger tungt för hans oskuld och min gissning faller därför på att man gjorde en kroppsbesiktning av honom.
Senast redigerad av Ron.Frangu 2019-04-18 kl. 03:11.
Citera
2019-04-18, 03:26
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Varför var inte PAJ där på morgonen när hästtransporten skulle lastas?
Men han visste ju att Eva inte skulle komma för hon låg död i skogen på andra sidan vägen, så varför göra sig omaket att åka dit UTAN att någon ringde efter honom.

Hade PAJ varit skyldig så hade han sett till att vara där på morgonen på avtalad tid för att ge sken av att allt var som vanligt och på så sätt undvika att bli misstänkt.

Men den tanken har givetvis inte slagit dig.

Att PAJ inte dök upp på morgonen kan snarare tyda på att han hade gett upp hoppet och att han var rejält trött efter att ha letat halva natten. Han fick väl inte tag på Eva på morgonen heller och därmed var det inte längre aktuellt att köra hästarna.
Citera
2019-04-18, 03:42
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Han var sjuk men kom ändå när Mapet ringde honom...

Var PAJ så orolig sent på kvällen/natten så borde han ha varit lika orolig på morgonen.
Efterkonstruktion för att dölja att han var på mordplatsen under natten...

Ja han verkar ha varit en sån som ställde upp och om nu Marpet1 ville att han skulle komma - trots att Eva inte var där - så kom han, varför skulle han inte göra det?

Oron släppte kanske efter samtalet med Anneli tidigt på lördagsmorgonen? Hon sa att han inte skulle oroa sig mer, att Eva förmodligen hade sovit över hos någon kompis.
Citera
2019-04-18, 03:56
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Då det fanns så lite fynd som skulle kunna innehålla DNA så dom inte kunde analysera det då 1987 så var det nog väldigt riskfritt för PAJ att erbjuda sig att lämna DNA.
Nu är det en helt annan sak för nu kan dom analysera det.
PAJ var nog väldigt välinformerad av sin vän polisen på polisstationen i Kramfors om vad som pågick.
PAJ hade ju fritt tillträde dit till sin vän

DNA-tekniken var fortfarande väldigt "ny" i Sverige vid den här tidpunkten och PAJ hade garanterat inte en aning om huruvida polisen hade lyckats säkra några spår på mordplatsen eller inte.

Vi vet inte ens om PAJ hade någon "vän" som jobbade på polisstationen, det låter osannolikt att någon där skulle skydda en mördare.
Nej det där är inget annat än en påhittad skröna som ni hela tiden försöker göra till en trådsanning!
Citera
2019-04-18, 04:10
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Var PAJ rädd för att i lilla Kramfors att Eva skulle bli upplockad av ett UFO?

Jag kan tänka mig att PAJ kom att tänka på något som han ville fråga Eva, kanske gällde det transporten av hästarna eller så ville han bara höra att hon hade kommit hem och säga godnatt, inga konstigheter alls med det.

Citat:
Nej jag får heller inte ihop det. Och lägger man då till att PAJ inte kom till platsen på morgonen där hästarna skulle lastas blir det ännu mer underligt.

Nej det blir inte det minsta underligt, men du har ju tunnelseende i det här fallet och ser endast sånt som kan tolkas som negativt för PAJ. Du skulle bli en usel mordutredare.
Citera
2019-04-18, 09:18
Medlem
Det är illa det du skriver. Vad är det egentligen du tror du sitter på för info? Paj är överhuvudtaget inte utredd! Antar att PAJ själv säger att han erbjudit sig att lämna DNA! Be OAJ att visa brevet som Börje Öhman skickade till honom där han skrev att han är helt fri från misstankar. 😂😂😂😂Det har ocksåPAJ suttit och sagt på Träffen. Eller varför inte, ring och fråga polisen om de skickar ut såna brev. Faktum är, du har inte en aning om någonting i den här utredning. Ledsen att att jag inte kan ge dig mer info än så. Men, om ja* vore PAJskulle jag också hitta på en massa saker...
Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Frangu
Du beskyller andra i tråden för att "låtsas" sitta på viktiga uppgifter men själv visste du alltså inte ens det här?
Ja PAJ erbjöd sig att lämna sitt DNA under tidigt 90-tal och han gjorde det också.
Goddag yxskaft?

Ja men det stämmer ju, är du helt tappad?
Börje Öhman har vid ett flertal tillfällen sagt att PAJ är noggrant utredd, att man har kartlagt hans förehavanden och att han inte är misstänkt, eller rättare sagt: PAJ har ALDRIG någonsin varit misstänkt.
Och jag är ganska övertygad om att det finns en anledning till att polisen har kommit fram till den här slutsatsen.

Tänk om det faktiskt var så att man gjorde en kroppsbesiktning av PAJ i samband med hans 1:a förhör. Det bör man ha gjort eftersom han var en av dom sista att se Eva i livet.
Det är ju dessutom obligatoriskt vid mord att man alltid kollar upp den mördade kvinnans pojkvän för att se om det finns skärskador på händer, rivsår eller klösmärken på armar och i ansiktet m.m. Att inte göra en kroppsbesiktning är grovt tjänstefel.

Jag tror att man kan ha gjort en kroppsbesiktning av PAJ redan på lördagen och att det kan vara resultatet av den som ligger till grund för Börje Öhman's tvärsäkra uttalanden om att man inte har några misstankar mot PAJ.

Om det inte fanns en skråma på PAJ vid kroppsbesiktningen så var det beviset för att han inte kunde ha mördat Eva.
Polisen visste att den som mördade Eva med 11 djupa knivhugg själv förmodligen hade ådragit sig någon form av skada under attacken och tumultet som uppstod. En stor kniv/ bajonett utan stopp utgör en risk att man glider och slinter och det måste ha skett med tanke på dom kraftiga och djupa huggen som utdelades mot Eva. Det här var dessutom ett dubbeleggat stickvapen vilket innebar att GM kunde skada sig ännu lättare eftersom bladet var skarpslipat på bägge sidor.
Eva slogs inledningsvis för sitt liv och lyckades tydligen även riva GM för vid obduktionen fann man hudavskrap under Eva's naglar och det är bl.a det hudavskrapet som ska DNA-testas.

Hade nu PAJ inte ens ett rivsår på kroppen så visste polisen direkt att han var oskyldig.

Och om nu så är fallet, dvs att PAJ genomgick en kroppsbesiktning så spelar det ingen roll hur säkra du 'boanchga' och 'Timeout' är för polisen vet i sådant fall med 100% säkerhet att det inte var PAJ som utdelade knivhuggen mot Eva.

Nej, nej... det är inget faktum.
Polisen vet uppenbarligen saker om PAJ som ni inte känner till och därför kan ni inte vara 100% tvärsäkra på att PAJ är skyldig.
Polisen är betydligt mer trovärdig när man säger att man inte har några misstankar mot PAJ eftersom dom givetvis grundar detta på något. Gissningsvis har dom något som väger tungt för hans oskuld och min gissning faller därför på att man gjorde en kroppsbesiktning av honom.
Citera
2019-04-18, 09:32
Medlem
Ja, Börje Ö är pensionerad, Christer v d Kvast är pensionerad, Seppo Pentinen är pensionerad, hela jävla dumma trion som satte fast Sture Bergvall. Dessa idioter var inblandade i Evas utredning, ingen kroppsvisitering av P, ingen husrannsakan, hur fan är det möjligt. Hade det hänt idag hade han varit den första de hade tagit, naturligtvis. PAJ är en mördare och han skulle göra det igen...
Citat:
Förklara det här den som kan... PAJ är inte den första som det brister för.
Kvinnor brukar bli mördade av en man dom har eller har haft ett förhållande med och av svartsjuka.

Det är mycket som skulle ha ifrågasatts här...
Skulle jag begå ett brott någon gång så hoppas jag att jag också har en vän som är polis på polishuset i samma stad så jag får info och kan rätta min historia efter det.
Undrar om polisvännen som numera är pensionerad läser här och funderar på vad fan han gjorde den här tiden... Skyddade han en mördare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in