2019-04-13, 23:30
Medlem
Ron.Frangus avatar
Nu vill jag även passa på att rikta en uppmaning till alla läsare av tråden som känner till Kramfors-bon SE (Staf*an Ed*n, f. 1960).
Ni vet, han som en gång i månaden sätter på sig en cylinderhatt, ridbyxor och ridstövlar och sedan promenerar runt på stan och pratar med sig själv.
Om du har information, uppgifter eller tips som gäller honom, gammalt eller nytt så tveka inte en sekund utan lämna din info snarast.

Det går även bra att skicka ett anonymt PM till mig om det känns bättre eller enklare.

Det du vet eller det du under årens lopp har sett och hört om SE kan ihop med andras iakttagelser bli väldigt intressant när det sätts i nya sammanhang.
Något som kanske kändes helt betydelselöst, stolligt eller banalt för 25-30 år sedan kan nu i efterhand visa sig vara en viktig pusselbit för att komma framåt i fallet.

Tack på förhand.
Senast redigerad av Ron.Frangu 2019-04-14 kl. 00:29.
Citera
2019-04-14, 00:31
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Frangu
Det som starkt talar emot att det skulle vara Annelie som är mördaren är att hon och ungdomskompisen Pi*a Gal*n sedan tidigt -90 tal har försökt hjälpa polisen att lösa mordet genom att påtala alla dessa märkligheter med PAJ, märkligheter som polisen själva tycks ha bortsett helt ifrån.
Jag har svårt att tro att Annelie envist skulle kämpa vidare för att mordet skulle få en lösning om hon nu själv var skyldig. Nej i sådant fall är det givetvis bäst och smartast att bara strunta i allt eftersom fallet ändå ligger nere, varför rota i sitt eget mord?
Risken är ju bara att rotandet förr eller senare får motsatt effekt och att A till slut själv blir misstänkt, hamnar under luppen och åker dit.
Nä om Annelie mördade sin syster skulle hon hon garanterat ha legat lågt under alla dessa år istället för att tillsammans med polishustrun P*a vara de som aldrig ger upp hoppet om att rättvisa ska skippas i Eva-fallet.

Men tanken i sig är intressant Badkarsrunkarn och man ska vända på varenda sten som finns och man ska ställa obekväma frågor så fortsätt med det! Och försök gärna att få fram mer info om SE istället om det är möjligt.
Som du serverar dukar jag av. ANNELI mördade EVA allena utan PAJ. Frågan är bara vilken psykiatrisk diagnos ANNELI hade tiden före mordet på sin syster EVA? Var ANNELI omogen, lättkränkt, impulsstyrd och oempatisk? Hade hon svårt att fungera i samspel med andra människor? Blev ANNELI utsatt för sexuella och andra övergrepp som barn? Var någon av föräldrarna psykiskt sjuk? Vad missbrukade ANNELI för substanser?

SE är helt klart en intressant kandidat till titeln som EVAS mördare eftersom han led av psykossjukdomen schizofreni. Deras offer är vanligtvis någon familjemedlem, mycket beroende på att de ofta lever isolerat och har ett begränsat socialt liv.
Senast redigerad av Badkarsrunkaren 2019-04-14 kl. 01:19.
Citera
2019-04-14, 01:52
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Det som starkt talar emot att det skulle vara Annelie som är mördaren är att hon och ungdomskompisen Pi*a Gal*n sedan tidigt -90 tal har försökt hjälpa polisen att lösa mordet genom att påtala alla dessa märkligheter med PAJ, märkligheter som polisen själva tycks ha bortsett helt ifrån.
Jag har svårt att tro att Annelie envist skulle kämpa vidare för att mordet skulle få en lösning om hon nu själv var skyldig. Nej i sådant fall är det givetvis bäst och smartast att bara strunta i allt eftersom fallet ändå ligger nere, varför rota i sitt eget mord?
Risken är ju bara att rotandet förr eller senare får motsatt effekt och att A till slut själv blir misstänkt, hamnar under luppen och åker dit.
Nä om Annelie mördade sin syster skulle hon hon garanterat ha legat lågt under alla dessa år istället för att tillsammans med polishustrun P*a vara de som aldrig ger upp hoppet om att rättvisa ska skippas i Eva-fallet.

Men tanken i sig är intressant Badkarsrunkarn och man ska vända på varenda sten som finns och man ska ställa obekväma frågor så fortsätt med det! Och försök gärna att få fram mer info om SE istället om det är möjligt.

[

Fast de som håller PAJ som misstänkt menar väl att det är hans aktiva sätt som indikerarhans skuld?
Citera
2019-04-14, 04:49
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast de som håller PAJ som misstänkt menar väl att det är hans aktiva sätt som indikerarhans skuld?

Ja förvisso men detta ska ju ha berott på PAJ's påstådda oro för Eva just under mordkvällen/ natten. PAJ har dock inte varit särskillt "aktiv" under dom 32 åren som gått i jämförelse med systern Annelie när det kommer till att försöka hiita Eva's mördare.
Det går ju inte att jämföra en person som tillfälligt är aktiv och letar i 60-90 min efter en försvunnen vän under en kväll/ natt med en person som aktivt i 32 år har sökt svaret på vad som hände sin syster.
Den sistnämnda av dessa två är knappast GM.

Jag menar, en mördare (Annelie enligt Badkarsrunkaren) försöker väl knappast "hitta sig själv" under 32 års tid för att fallet ska bli löst? Nej en mördare ligger givetvis lågt och ogillar varje gång fallet tas upp på nytt osv..
Annelie och P*a Gal*in har ju istället gjort tvärtom. Dom har ju gjort ALLT som står i deras makt för försöka hålla utredningen vid liv och försökt ge den så mycket publicitet som möjligt.

Detta är bevis nog för att Annelie INTE har mördat sin syster.
Senast redigerad av Ron.Frangu 2019-04-14 kl. 05:10.
Citera
2019-04-14, 08:10
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
Ja förvisso men detta ska ju ha berott på PAJ's påstådda oro för Eva just under mordkvällen/ natten. PAJ har dock inte varit särskillt "aktiv" under dom 32 åren som gått i jämförelse med systern Annelie när det kommer till att försöka hiita Eva's mördare.
Det går ju inte att jämföra en person som tillfälligt är aktiv och letar i 60-90 min efter en försvunnen vän under en kväll/ natt med en person som aktivt i 32 år har sökt svaret på vad som hände sin syster.
Den sistnämnda av dessa två är knappast GM.

Jag menar, en mördare (Annelie enligt Badkarsrunkaren) försöker väl knappast "hitta sig själv" under 32 års tid för att fallet ska bli löst? Nej en mördare ligger givetvis lågt och ogillar varje gång fallet tas upp på nytt osv..
Annelie och P*a Gal*in har ju istället gjort tvärtom. Dom har ju gjort ALLT som står i deras makt för försöka hålla utredningen vid liv och försökt ge den så mycket publicitet som möjligt.

Detta är bevis nog för att Annelie INTE har mördat sin syster.
Dom har ju gjort ALLT som står i deras makt för försöka hålla utredningen vid liv och försökt ge den så mycket publicitet som möjligt.

Det var ett spel för galleriet ackompanjerad av PIA som var den aktive i fallet. Tursamt för ANNELI var att PIA skickade drevet på PAJ och inte efter henne.
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast de som håller PAJ som misstänkt menar väl att det är hans aktiva sätt som indikerar hans skuld?
I motsats till Ron.Frangu så tolkar jag den meningen som att PAJ misstänktes bara för att han ”aktivt” lät sitt liv fortgå efter mordet på EVA.

Det kan också tolkas som att PAJ misstänktes bara för att han utan anledning ”aktivt” letade efter EVA under mordnatten.

Detta är INTE bevis nog för att PAJ mördade ANNELIS syster.
Senast redigerad av Badkarsrunkaren 2019-04-14 kl. 09:10.
Citera
2019-04-14, 10:12
Medlem
😂😂😂😂😂😂😂
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsrunkaren
2017-02-04, 19:19

Tänk om mördaren är en kvinna ?

Även du BerraSWE var inne på att det kunde vara en kvinna som är EVAS mördare.

Att mördaren är en svartsjuk kvinna skulle iaf vara en förklaring till varför det hände.

Tänk om det är PAJ som skyddar kvinnan och inte tvärtom.

Ja, tänk om det är PAJ som skyddar ANNELI?

ANNELI väntade in EVA i Långbacken, för hon visste att LABAN behövde rastas. Efter mordet på sin syster och hunden sprang ANNELI upp till föräldrahemmet och ringde till PAJ. Hon berättade för PAJ vad hon hade gjort med sin syster. I panik cyklade PAJ till Bruket med fd svärmoderns cykel. Han cyklade längs med Limstagatan och förbi hundvittnet. I Långbackens början slängde PAJ cykeln i diket och rusade in i skogsdungen. Där låg EVA slaktad i slyn med 11 knivhugg i kroppen. PAJ chockades svårt och började direkt arrangera brottsplatsen till att efterlikna ett sexmord. Efter det skyndade sig PAJ hem och hämtade sin bil för att åka till Kramm. Han behövde nämligen ett alibi. Senare under natten forslade PAJ upp cykeln till systrarnas föräldrahem med sin bil. Dagen därpå kontaminerade både PAJ och ANNELI brottsplatsen genom att klampa in där.

Gammal kärlek rostar aldrig och därför skyddar PAJ sin fd flickvän ANNELI.
Citera
2019-04-14, 10:28
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
2019-04-12, 21:51
Citat:
Gjorde ANNELI allt för att ingen skulle ana ugglor i mossen?
ANNELI satt bekvämt på sin piedestal alldenstund PIA piskade drevet efter PAJ.

Idag, 08:10
Citat:
Det var ett spel för galleriet ackompanjerad av PIA som var den aktive i fallet.
PIA var nog en käpp i hjulet för ANNELI, men tursamt nog så avvärjde PAJ hennes fall genom att själv hamna i skottgluggen.

Det är i mångt och mycket därför som mordutredningen på EVAS mördare stagnerade. Fokuset hamnade hela tiden på PAJ istället för på ANNELI.

PIA var besatt av PAJ!

Bara för att PIA privat tyckte illa om PAJ så måste inte det offentligt betyda att han var i skuld till mordet på EVA.
Citera
2019-04-14, 10:40
Medlem
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Citat:
2019-04-12, 21:51

ANNELI satt bekvämt på sin piedestal alldenstund PIA piskade drevet efter PAJ.

Idag, 08:10

PIA var nog en käpp i hjulet för ANNELI, men tursamt nog så avvärjde PAJ hennes fall genom att själv hamna i skottgluggen.

Det är i mångt och mycket därför som mordutredningen på EVAS mördare stagnerade. Fokuset hamnade hela tiden på PAJ istället för på ANNELI.

PIA var besatt av PAJ!

Bara för att PIA privat tyckte illa om PAJ så måste inte det offentligt betyda att han var i skuld till mordet på EVA.
Citera
2019-04-14, 10:58
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
😂😂😂😂😂😂😂
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vad trevligt att du uppskattar mina teorier 😂😂😂😂😂😂😂, 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂!
Citera
2019-04-14, 11:06
Medlem
Det är alltför tydligt vad DU försöker med. Vill du inte bli avslöjad får du nog tona ner dig lite. 😂[/u][/b]försöker med.
Citat:
Vad trevligt att du uppskattar mina teorier 😂😂😂😂😂😂😂, 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂!
Citera
2019-04-14, 12:19
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Dom har ju gjort ALLT som står i deras makt för försöka hålla utredningen vid liv och försökt ge den så mycket publicitet som möjligt.

Det var ett spel för galleriet ackompanjerad av PIA som var den aktive i fallet. Tursamt för ANNELI var att PIA skickade drevet på PAJ och inte efter henne.

Nej det där tror jag inte en sekund på.
Däremot kan det vara så att P*a Gal*n och An*elie är helt fel ute med drevet mot PAJ. Dom är ju fortfarande inne i sina gamla hjulspår där privata oegentligheter styr och man har p.g.a detta snäva tänk helt tappat fokus och förmågan att tänka utanför boxen. Risken är stor att drevet mot PAJ får motsatt effekt och istället blir en starkt bidragande orsak till stt fallet ALDRIG blir löst.

Citat:
I motsats till Ron.Frangu så tolkar jag den meningen som att PAJ misstänktes bara för att han ”aktivt” lät sitt liv fortgå efter mordet på EVA.
Det kan stämma men alla människor har olika sätt att bearbeta och hantera sin sorg. En del sitter hemma, gräver ner sig och tar sig inte ut. PAJ hade tydligen en annan strategi, han valde istället att gå ut och "roa" sig (dansa) för att skingra tankarna. Det kanske han behövde med tanke på den syn han möttes av i skogsdungen dagen innan. Alla vi människor hanterar svåra krissituationer olika.

Citat:
Det kan också tolkas som att PAJ misstänktes bara för att han utan anledning ”aktivt” letade efter EVA under mordnatten.
Detta är INTE bevis nog för att PAJ mördade ANNELIS syster.

Ja men så var det ju, han misstänktes ju p.g.a att han var ute och letade.. Men det fanns ju en anledning till att PAJ gav sig ut för att leta efter Eva, hon hade ju uppenbarligen inte kommit hem som hon skulle eftersom hon inte svarade i telefonen när han ringde (det kan tänkas att P ville fråga något om hästarna som skulle flyttas morgonen därpå).
Det behöver inte vara några konstigheter med PAJ''s agerande men för dom som vill misstänkliggöra honom går det givetvis att få det här till ett mycket märkligt agerande, dvs att han betedde sig väldigt misstänkt och konstigt den här kvällen.
Men det är ju i brist på annat som jag ser det, man greppar efter halmstrån. I dagsläget är jag väldigt osäker på PAJ och huruvida är skyldig eller inte. Jag tycker att SE är en starkare kandidat till att vara Eva's baneman.

Det nya sättet att matcha gamla DNA-spår som nu även har prövats i Sverige under det senaste året är förmodligen den sista chansen att hitta Evas mördare i dagsläget. Hoppas att Kalla Fall gruppen utnyttjar den möjligheten.

Om man bara kan få till en topsning av PAJ och SE så tror jag att det kommer att visa sig att en av dom är Eva's baneman.
Senast redigerad av Ron.Frangu 2019-04-14 kl. 12:51.
Citera
2019-04-14, 12:52
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
I dagsläget är jag väldigt osäker på PAJ och huruvida är skyldig eller inte. Jag tycker att SE är en starkare kandidat till att vara Eva's baneman.
Jag håller med dig Ron.Frangu, i dagsläget är det osäkert huruvida PAJ är skyldig eller inte. SE, GN och ANNELI är mina högoddsare idag (eller heter det lågoddsare?).
Senast redigerad av Badkarsrunkaren 2019-04-14 kl. 12:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in