Citat:
Ursprungligen postat av
Badkarsrunkaren
Dom har ju gjort ALLT som står i deras makt för försöka hålla utredningen vid liv och försökt ge den så mycket publicitet som möjligt.
Det var ett spel för galleriet ackompanjerad av PIA som var den aktive i fallet. Tursamt för ANNELI var att PIA skickade drevet på PAJ och inte efter henne.
Nej det där tror jag inte en sekund på.
Däremot kan det vara så att P*a Gal*n och An*elie är helt fel ute med drevet mot PAJ. Dom är ju fortfarande inne i sina gamla hjulspår där privata oegentligheter styr och man har p.g.a detta snäva tänk helt tappat fokus och förmågan att tänka utanför boxen. Risken är stor att drevet mot PAJ får motsatt effekt och istället blir en starkt bidragande orsak till stt fallet ALDRIG blir löst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Badkarsrunkaren
I motsats till Ron.Frangu så tolkar jag den meningen som att PAJ misstänktes bara för att han ”aktivt” lät sitt liv fortgå efter mordet på EVA.
Det kan stämma men alla människor har olika sätt att bearbeta och hantera sin sorg. En del sitter hemma, gräver ner sig och tar sig inte ut. PAJ hade tydligen en annan strategi, han valde istället att gå ut och "roa" sig (dansa) för att skingra tankarna. Det kanske han behövde med tanke på den syn han möttes av i skogsdungen dagen innan. Alla vi människor hanterar svåra krissituationer olika.
Citat:
Ursprungligen postat av
Badkarsrunkaren
Det kan också tolkas som att PAJ misstänktes bara för att han utan anledning ”aktivt” letade efter EVA under mordnatten.
Detta är INTE bevis nog för att PAJ mördade ANNELIS syster.
Ja men så var det ju, han misstänktes ju p.g.a att han var ute och letade.. Men det fanns ju en anledning till att PAJ gav sig ut för att leta efter Eva, hon hade ju uppenbarligen inte kommit hem som hon skulle eftersom hon inte svarade i telefonen när han ringde (det kan tänkas att P ville fråga något om hästarna som skulle flyttas morgonen därpå).
Det behöver inte vara några konstigheter med PAJ''s agerande men för dom som vill misstänkliggöra honom går det givetvis att få det här till ett mycket märkligt agerande, dvs att han betedde sig väldigt misstänkt och konstigt den här kvällen.
Men det är ju i brist på annat som jag ser det, man greppar efter halmstrån. I dagsläget är jag väldigt osäker på PAJ och huruvida är skyldig eller inte. Jag tycker att SE är en starkare kandidat till att vara Eva's baneman.
Det nya sättet att matcha gamla DNA-spår som nu även har prövats i Sverige under det senaste året är förmodligen den sista chansen att hitta Evas mördare i dagsläget. Hoppas att Kalla Fall gruppen utnyttjar den möjligheten.
Om man bara kan få till en topsning av PAJ och SE så tror jag att det kommer att visa sig att en av dom är Eva's baneman.