Citat:
Ursprungligen postat av
boanchga
Tänka sig vilka spekulationer det blir. Men, jag tycker att det är bra. Vad polisen bör göra nu är att rycka in den utpekade gärningsmannen. Han bör kunna redogöra för tiden för mordet där han faktiskt inte har något alibi. Förklara varför han inte ringde väninnan som släppte av Eva som han säger att han gjort. Undersöka om kniven ligger där det anonyma brevet angav. Det brevet kom till polisen för flera år sedan och såvitt som jag känner till är det inget som är undersökt.
Han bodde på Björstagatan, dörr i dörr med sin mamma, hon tvättade åt honom. Ska man skratta eller gråta.
Nu har han stängt sin fb, livrädd att polis och vissa andra ska se vad han skriver, men, vänners vänner är alltid redo att berätta vad han skriver...uppmanad från Krim att anmäla tv programmet... Ja ni hör ju själva.
870925, dracks det lite alkohol hos den utpekade, han var inte nykter, därför tog han cykeln först...och han blev sedd. Hur har polisen gått vidare med det? Han har två halvbröder, en i Sollefteå och en i Stockholm. Han var inte ledsen överhuvudtaget när hans pappa dog..planerade bara vad han skulle köpa för arvet..en riktig psykopat. Det inte han kan få ska heller ingen annan ha..
Kanske är det så att för de anhöriga är det alldeles färskt fortfarande, kanske orkar de inte vara med i tv..den utpekade har ju faktiskt förstört deras liv, kan inte tänka mig annat..
Angående det "fetade":
Så polisen uppmanar "Mr.P" att anmäla TV4 (för förtal?) alltså? Polisen vill att han ska få skadestånd?
Och den helt osannolika "GM" - lanserad av polisen -, byfånen "cykelmannen", som troligen inte gjort något annat än att tilltala okända kvinnor och tydligen "bankat hårt på sin grannes fönster/dörr...", har polisen ens bett om ursäkt till honom?!
Cykelmannen "Sture" fick genomlida 100(!) förhör - under nio(!) år?! Har Sture fått någon ekonomisk ersättning för detta? (Sture är alltså avförd från utredningen, enligt Börje Öhman...)
Men polisen vurmar för denne "Mr.P"?!
Jag måste parafrasera Shakespeare här: "Something is rotten in the state of Sweden".