2016-11-02, 20:32
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Markera i luften såsom PAJ sägs ha gjort pekar på viss problematik. Detta gör man inte bara så där, det är som sagt en markering och den är hotfull, inte alls ovanlig uppfostringstaktik av våldsutövare. Någon skrev så sant att man lämnar inte en psykopat, psykopaten lämnar Leker m tanken Psykopater äger sina partners, de delar inte, de tar Kanske såg PAJ lillasyster som en bättre erövring Kanske förlorade storasyster där sitt värde, förbrukad Men Eva var inte foglig Hon var självständig Helt ointresserad När PAJ inser detta... Kan inte han få henne så ska ingen ha henne För honom äger han den rätten, hon lyssnar inte Han har, enligt sitt tänk, inget val Hon tvingade honom till detta Inte allt för sällan undkommer kvinnor psykopater utan att sjunga ut, allt för att bevara lugnet De kan till och med fortsätta att värna om, umgås med någon som utsatt dem för att stå på god fot, leva i en falsk trygghetszoon Jag tror man har mer framgång att sätta press på syrran än på PAJ!

Jag anser att man ska fokusera på att pressa "Mr.P"! Han känner nog hur allting närmar sig honom...

En presumtiv GM i detta fallet har troligen en grav så kallad "antisocial personlighetsstörning". Diagnosbilden skulle då innefatta (bland annat):

1. Hög IQ

2. Expert på att manipulera sin omgivning. (Därför dyker det upp en del knepiga försvar för honom i denna tråd..).

3. Han känner sig oövervinnerlig och överlägsen... (isåfall är detta hans svaghet! Han kommer förr eller senare begå ett misstag. Fast troligast har han redan begått det misstaget, tror jag! En gång i tiden "läckte" han lite för mycket information om sin inblandning. Och det finns helt säkert en person, någonstans i Kramforstrakten, som kan berätta för polisen om detta! Det är min förhoppning!
Senast redigerad av MyBladeIsSharp 2016-11-02 kl. 20:55.
Citera
2016-11-02, 20:52
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Fast att gå från luftmisshandel till hämta-kniven-och-döda-besinningslöst verkar vara ett väldigt, väldigt stort steg att ta...att det går fullständigt slint först när en "låtsasflickvän" har en annan och inte redan när ett förhållande med en riktig flickvän tar slut tycker jag är lite märkligt.
Fast nu var det ju inte det jag citerade dig på. Utan skrev att såklart är allt viktigt att kolla upp när ett mord begåtts, du må tycka det är hur märkligt som helst. Men i verkligheten kan det gå fort till besinningslöst mord, det har hänt förut och kommer hända igen.
Citera
2016-11-02, 21:08
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Tänka sig vilka spekulationer det blir. Men, jag tycker att det är bra. Vad polisen bör göra nu är att rycka in den utpekade gärningsmannen. Han bör kunna redogöra för tiden för mordet där han faktiskt inte har något alibi. Förklara varför han inte ringde väninnan som släppte av Eva som han säger att han gjort. Undersöka om kniven ligger där det anonyma brevet angav. Det brevet kom till polisen för flera år sedan och såvitt som jag känner till är det inget som är undersökt.
Han bodde på Björstagatan, dörr i dörr med sin mamma, hon tvättade åt honom. Ska man skratta eller gråta.
Nu har han stängt sin fb, livrädd att polis och vissa andra ska se vad han skriver, men, vänners vänner är alltid redo att berätta vad han skriver...uppmanad från Krim att anmäla tv programmet... Ja ni hör ju själva.
870925, dracks det lite alkohol hos den utpekade, han var inte nykter, därför tog han cykeln först...och han blev sedd. Hur har polisen gått vidare med det? Han har två halvbröder, en i Sollefteå och en i Stockholm. Han var inte ledsen överhuvudtaget när hans pappa dog..planerade bara vad han skulle köpa för arvet..en riktig psykopat. Det inte han kan få ska heller ingen annan ha..
Kanske är det så att för de anhöriga är det alldeles färskt fortfarande, kanske orkar de inte vara med i tv..den utpekade har ju faktiskt förstört deras liv, kan inte tänka mig annat..

Tack för inlägget. Ett inlägg med oerhört mycket ny information! Jag har fetat det jag personligen tycker är mest intressant! Jag återkommer med mer kommentarer om detta ditt intressanta inlägg!

Skall bara ringa några Kramforsbor först...
Citera
2016-11-02, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Bara att studera andra fall, Reijo-fallet som jag återkommer till då jag tycker det påminner lite om det här, läs den här artikeln:

http://s1033.photobucket.com/user/da...w94ki.jpg.html

BO och MGM stod och åt godis i en konsumbutik, men bara någon timme senare hade BO stuckits brutalt ihjäl med kniv av samma kompis. MGM kom liksom i Eva-fallet att hänvisa till en mystisk person som aldrig kunde återfinnas. Vad fick MGM i Reijo-fallet att bara våldsamt attackera Reijo?

Det fallet är ju faktiskt också olöst, 1976...precis som tältmorden i Appojaure 1984...och vad var det där i Appojaure då? ...en skogstokig knivgalning måste det ju ha varit där...så sådana finns..

Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Fast nu var det ju inte det jag citerade dig på. Utan skrev att såklart är allt viktigt att kolla upp när ett mord begåtts, du må tycka det är hur märkligt som helst. Men i verkligheten kan det gå fort till besinningslöst mord, det har hänt förut och kommer hända igen.

Jo tyvärr så är det, men i dom allra flesta fall är det ju en GM som bryter ihop, om nu PAJ är skyldig till detta hemska så är han ju en speciellt iskall sort...vad hade Eva egentligen gjort som gör det förståeligt att hon blev mördad...absolut ingenting...han hade inte rätt att ta Eva som gisslan (tvinga henne att vara hans flickvän), om det nu var han. Det var väl inte så att han fått reda på att Eva hade stoppat in hans farsa i en mikro ett halvår tidigare och kört på högsta effekt en kvart, så han blev sur pga det...
Senast redigerad av Trapizo 2016-11-02 kl. 21:15.
Citera
2016-11-02, 21:35
Medlem
Det är de skyldiga som brukar skrika högst....
Citera
2016-11-02, 21:38
Medlem
Citat:
Tänka sig vilka spekulationer det blir. Men, jag tycker att det är bra. Vad polisen bör göra nu är att rycka in den utpekade gärningsmannen. Han bör kunna redogöra för tiden för mordet där han faktiskt inte har något alibi. Förklara varför han inte ringde väninnan som släppte av Eva som han säger att han gjort. Undersöka om kniven ligger där det anonyma brevet angav. Det brevet kom till polisen för flera år sedan och såvitt som jag känner till är det inget som är undersökt.
Han bodde på Björstagatan, dörr i dörr med sin mamma, hon tvättade åt honom. Ska man skratta eller gråta.
Nu har han stängt sin fb, livrädd att polis och vissa andra ska se vad han skriver, men, vänners vänner är alltid redo att berätta vad han skriver...uppmanad från Krim att anmäla tv programmet... Ja ni hör ju själva.
870925, dracks det lite alkohol hos den utpekade, han var inte nykter, därför tog han cykeln först...och han blev sedd. Hur har polisen gått vidare med det? Han har två halvbröder, en i Sollefteå och en i Stockholm. Han var inte ledsen överhuvudtaget när hans pappa dog..planerade bara vad han skulle köpa för arvet..en riktig psykopat. Det inte han kan få ska heller ingen annan ha..
Kanske är det så att för de anhöriga är det alldeles färskt fortfarande, kanske orkar de inte vara med i tv..den utpekade har ju faktiskt förstört deras liv, kan inte tänka mig annat..

1)Du som är insatt...hur var hans föräldrar?? iskalla?
2)Berätta om vilka sadistiska saker han gjort som barn? (Är han psykopat så har han ALLTID gjort något riktigt sadistiskt som barn!!)
Senast redigerad av Trapizo 2016-11-02 kl. 21:48.
Citera
2016-11-02, 21:50
Medlem
Kan tyvärr inte hjälpa dig med det. Vet inget mer om föräldrarna och absolut inget om honom som barn. Är glad att jag inte kände honom då, men, psykopat, det är han. Kränk den mannen och det slutar som det tyvärr gjorde....
Citera
2016-11-02, 22:00
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Kan tyvärr inte hjälpa dig med det. Vet inget mer om föräldrarna och absolut inget om honom som barn. Är glad att jag inte kände honom då, men, psykopat, det är han. Kränk den mannen och det slutar som det tyvärr gjorde....
Kan Paj ha mer på sitt samvete?
Helt klart är han psykopat.Det vittnar många personer om.
Finns det andra olösta i kramfors med omnejd?

Antar att sådana psykopater kan åka långt för att tillfredställa sina lustar.radien ifrån kramfors kan bli lång.

Vad skrev han i dikten till mordoffret på begravningen?
Har han försökt försvara sig mot alla väl underbyggda anklagelser?
Citera
2016-11-02, 22:03
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:

Angående det "fetade":

Så polisen uppmanar "Mr.P" att anmäla TV4 (för förtal?) alltså? Polisen vill att han ska få skadestånd?

Och den helt osannolika "GM" - lanserad av polisen -, byfånen "cykelmannen", som troligen inte gjort något annat än att tilltala okända kvinnor och tydligen "bankat hårt på sin grannes fönster/dörr...", har polisen ens bett om ursäkt till honom?!

Cykelmannen "Sture" fick genomlida 100(!) förhör - under nio(!) år?! Har Sture fått någon ekonomisk ersättning för detta? (Sture är alltså avförd från utredningen, enligt Börje Öhman...)

Men polisen vurmar för denne "Mr.P"?!

Jag måste parafrasera Shakespeare här: "Something is rotten in the state of Sweden".
Senast redigerad av MyBladeIsSharp 2016-11-02 kl. 22:06.
Citera
2016-11-02, 22:08
Medlem
Citat:

Det skulle vara intressant annars..som vuxna har (dom smarta) psykopaterna lärt sig hur man uppträder galant, men knappast som barn. Fast nog kan han ha sörjt sin pappa även om det inte verkade så, på vissa människor verkar det inte som att dom sörjer men dom gör det ändå. En mamma som hjälper sin son med tvätten är väl ingen mamma som fått sin son att känna sig övergiven, så han inte tål att bli lämnad av flickvännen, skulle man kunna tycka.
Citera
2016-11-02, 22:17
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Förklara varför han inte ringde väninnan som släppte av Eva som han säger att han gjort.
Citat:
Undersöka om kniven ligger där det anonyma brevet angav. Det brevet kom till polisen för flera år sedan och såvitt som jag känner till är det inget som är undersökt.
Citat:
870925, dracks det lite alkohol hos den utpekade, han var inte nykter, därför tog han cykeln först...och han blev sedd. Hur har polisen gått vidare med det?

Nya och intressanta uppgifter. Kan de bekräftas på något sätt?
Citera
2016-11-02, 22:33
Medlem
olovpalmes avatar
Undrar om nästa avsnitt av Svenska fall för FBI: mordet på 24-åriga Anneli Zetterholm som blev knivmördad i centrala Gävle handlar om samma GM som i Eva-mordet?
Det är inte långt mellan Kramfors och Gävle med norrlandsmått mätt.
Ca 3,5 timmar bilresa(30 mil)för en trevlig danskväll.För att avslutningsvis innan hemfärd kniva ihjäl en yngre kvinna.
Finns risk för upprepning när han inte ens blev misstänkt uppe i kramfors.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in