Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-04-15, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
För mig är det helt otroligt att ni gör en grej av att det fanns DNA som ni skriver om till Sperma i MJ's säng.

Det är inte vi som gör om sperma till DNA, det är Michaels försvar som gör om sperma till ”male DNA”.

Man tycker de kunde passat på att göra om det till ”DNA” kort och gott, när de ändå var igång.
Citera
2019-04-15, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Jag älskar amatörpsykologer Det finns även flera böcker om hur barn ljuger, har du läst dem också? Om inte så gör det.

Han har inte anklagats med "massvis" med gånger och om du har följt denna tråd så kan du se att ingen av de som har anklagat honom är trovärdiga. Om du på riktigt litar till 100% på dessa familjer efter allt som framkommit så gör du bara det eftersom du inte vill erkänna att du har fel. Det är ju några här inne som tyckte mer eller mindre som du som nu säger att vad dessa killar påstår kommer aldrig hålla i rätten/de har trovärdighetsproblem. Det är dessutom 10 gånger så fler barn/familjer som har försvarat honom men dessa ignorerar du såklart.

Jag vill också påminna dig om att alla människor är OLIKA. Så du påstår att alla personer som haft en jobbig barndom måste agera på exakt samma sätt? Det var en nyhet för mig, tack. Levde han ett okonventionellt liv? Absolut, ingen tvekan. Gör det honom till en pedofil? Absolut inte.

Du kan sitta och gräma dig hur mycket du vill och referera till din amatörpsykologi. Faktum kvarstår att i över 30 år har MJ haft pedofilanklagelser hängande över sig och du kan inte på något sätt bevisa att han de facto är pedofil.

Sluta göra bort dig. Inse fakta, han var en sexualförbrytare och ärkepedofil.

Allt i hans beteende med barn är klassiskt pedofilbeteende, allt stämmer in på honom, precis allt.
Börja läs lite böcker kring ämnet så får du se själv, då kommer du få aha upplevelse efter aha upplevelse, tro mig. Du måste inte vara legitimerad psykolog för att se hur allt råkar stämma in på Michales person/agerande/beteende. Han är så jävla peddo att det skriker om det. Att han friades, mycket tack vare Wade som idag avslöjat vem Michael egentligen var, säger inte ett skit. Psykopaten OJ Simpson friades också från mord, idag vet alla med en fungerande hjärna att han var tokskyldig.

Nej alla är inte olika när det kommer till beteende med barn. Det finns ett normalt sätt att vara med barn och ett onormalt/pedofilt.

Vi normala människor söker oss inte till andras barn, PEDOFILER GÖR DET! Vi nöjer oss med våra egna barn.

Vi normala människor delar inte säng långa perioder med barn som inte är våra, PEDOFILER GÖR DET.

Vi normala har sex och attraheras av vuxna/pubertala personer, PEDOFILER ATTRAHERAS AV BARN som inte kommit i puberteten.

Vem försöker du lura? Vi vet alla att han är skyldig. Anledningen till att du sitter här och ska försvara honom är för att du råkar dyrka en pinsam barnknullare och transa, vilket inte är så smickrande. Jag förstår varför ni så ivrigt ska hävda hans oskuld. Om du på fullaste allvar verkligen tror att han är oskyldig, vilket du omöjligt kan göra, så snälla öppna ögonen för fan människa.

När nu även killen som räddat skinnet på transan i rätten väljer att gå ut med sanningen, så måste väl ridån falla?
Fler offer kommer garanterat komma ut med tiden, det finns en jävla massa offer till den serievåldtäktstransan.
Citera
2019-04-15, 18:45
Medlem
Citat:
En Källa, helst bildbevis. Vore trevligt när du hänvisar till bilder på Jackson i kalsongerna med Barnes.

Nej, jag skulle inte skrivit ”Michael i underkläder i sängen”, det var fel. Han var i underkläder och Brett var i sängen. Gick för snabbt, sorry.

Under rättegången visade åklagaren en samling foton Michael hade på sig själv och Brett. Ett av fotona visade Barnes i sängen och ett Michael i underkläder. Åklagaren frågade om Barnes tagit några av fotona på Michael och han svarar ”I couldn’t tell you - no -I couldn’t tell you.”

Citat:
Mjfacts.com funkar inte som källan igen. Kanske bäst man påpekar!

Mjfacts har ett välordnat arkiv med handlingarna från samtliga rättsfall Michael var inblandad i, så det blir deras uppladdning. Delen om fotona från Barnes förhör finns på sidan 241:
https://www.mjfacts.com/transcripts/Court_Transcript_5_05_2005.pdf

Edit: men jag ser nu när jag läser igenom det igen att det var ett ganska svagt exempel på Barnes eventuella förhalningar. Jag läste det åklagaren säger om att ”fotona ser ut att vara tagna vid samma tillfälle” som att det gällde samtliga foton i samlingen, och det går inte att avgöra utan att se dem. Var nog för snabb där.
Senast redigerad av beyondantares 2019-04-15 kl. 18:57.
Citera
2019-04-15, 20:55
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyondantares
FBI genomförde aldrig en egen utredning av Michael. Däremot fanns det i hans akt en anmälan från en socialsekreterare om hans beteende mot en pojke som reste ensam med honom på ett tåg till Grand Canyon i mars 1992. Hon hörde bl.a. ”questionable noises” från deras sovhytt och blev tillslut så orolig att hon kontaktade konduktören.

Terry George hade redan berättat sin historia. Michael betalade Jason Francia 25 miljoner kr för att inte träda fram. En annan pojke, David Martinez, fick 3 miljoner kr av Michael via ombud, av skäl som försvaret inte ville uppge - även han kan ha betalats för att inte träda fram.

Skämtar du eller?

Det finns absolut INGA bekräftade uppgifter att MJ ska ha suttit på ett tåg från Chicago till Grand Canyon eller att ens FBI har det i sina dokument. Sluta läs skvaller för du gör bort dig rejält! Uppgifterna säger att kärringen såg MJ på ett tåg med fyra barn på tåget. Tror du på riktigt att detta stämmer? Ska världens kändaste person sitta på ett tåg i 17 timmar med barn, utan livvakter etc? Hör du hur detta låter? Inte ens MJs värsta kritiker eller åklagaren nämner detta för det bedöms vara så pass osannolikt. Nu får du ge upp med att länka till skvaller.

Terry George - honom har vi redan diskuteras och diskrediterat så jag fattar inte varför du envisas att ta upp honom igen. En person som åklagarna till och med säger "he is not clear in his mind".
Länk till inlägg om honom: (FB) Leaving Neverland- Mer om Michael Jacksons påstådda pedofili och (FB) Leaving Neverland- Mer om Michael Jacksons påstådda pedofili

Jason Francia - som erkände att polisen pressade fram ett "erkännande". Han vidhöll hela tiden att MJ aldrig gjort något och efter påtryckningar från polis tillslut sa ja. Han gav därefter polisen 4 olika versioner och tillslut sa han att MJ hade kittlat honom (!!) och när han 2005 förhördes så erkände han att han sa vad polisen ville höra för att komma därifrån. Hans morsa som tog emot pengar för att gå ut i media och påstå att hon sett något men som därefter under korsförhör erkände att hon inte alls hade faktiskt sett något.
Länk till inlägg om honom: (FB) Leaving Neverland- Mer om Michael Jacksons påstådda pedofili och (FB) Leaving Neverland- Mer om Michael Jacksons påstådda pedofili

David Martinez säger du? Visa mig fakta att en transaktion har genomförts innan du ens häver ur dig osanningar. Hade du en aning om att det var en av MJs förra anställda som påstod detta och INTE en pojke/familj. Den anställda vid namn Marc Schaffel stämde MJ runt 2004 för han ansåg MJ var skyldig honom pengar. I samma veva passade han på att påstå MJ gjort en hemlig betalning till en familj i Brasilien och att MJ skickade honom till Brasilien. Marcs advokat visade ett kvitto i rätten, på $258,000, som ett bevis på att en hemlig betalning har skett till familjen. Att de som anklagar MJ är dumma i huvudet är sen gammalt och vad han inte inser är att datumet på kvittot visar en transaktion som ska ha gjorts 3 år INNAN Marc påstår att MJ skickade honom till Brasilien för att tysta ner familjen Vidare var transaktionen till något helt annat. En analytiker kallades även in som vittne och han sa följande: "Jan Goren, who showed jurors how he traced millions of dollars through the various bank accounts of F. Marc Schaffel, also said he found no substantiation for a payment Schaffel claimed he provided to a mysterious “Mr. X” in South America on Jackson’s behalf". Där har du det! Efter detta nederlag i rättegången så nämnde Marc aldrig mer om den mystiska pojken/familjen mer. Han skrev till och med en bok om MJs liv men nämnde aldrig den incidenten. Så jävla rökt.
Senast redigerad av Xfiles 2019-04-15 kl. 21:50.
Citera
2019-04-15, 21:27
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
June Chandler beskrev i domstol hur Michael grät och tjatade i 30 minuter tills hon lät Jordan sova i samma säng som honom i Las Vegas första gången.

Det lustiga med June är ju att hon 1993 sa att det var hennes ex-mans plan att anklaga MJ och att det bara kunde handla om pengar. Se utdrag från rättegången 2005.

"Försvarsadvokat: Did you ever personally tell Mr. Pellicano that Evan’s concerns could be only about money? Do you remember saying "Well, it’s Michael Jackson. I know Evan. It could be money".

Att MJ ska ha gråtit är som sagt hennes ord. Både hon och Wades morsa stoltserade med i rätten 2005 att de minsann hade tillträde till alla rum och vrår på Neverland, inkl sovrummet och fick komma och gå som de ville. Vad är oddsen att något ska hända då morsorna erkände att de trampa in i sovrummet när de ville. June sa ju följande: "Because I’m Jordie’s mother. I’m allowed to go into the bedroom". Wades morsa sa "I was free to walk in and out of Michaels’s bedroom while at Neverland at any time I wanted and Jackson never put any restrictions on that".

Att MJ ska ha planerat övergrepp på deras söner är helt orimligt när de själva stoltserar och pratar hur de hade tillgång till sovrummet och gick in där flera gånger. MJ borde å andra sidan ha förhindrat deras närvaro på ett sätt och gjort det svårt för dem att ha tillgång överallt. Lite som Karen Faye har twittrat om

Kare Faye
Michael would often loose or misplace items. He sent me searching for things like his phone, a grooming item. I rummaged through everything, drawers, closets, under his bed covers, etc. I had full access. Not the behavior of a man with secrets! ‏If something unethical was happening...a guilty person would limit my access.

Sedan har Karen Faye även twittrat följande:
I witnessed many times, Michael telling the kids to go back to the guest quarters with their parents and the kids and the parents BEGGING him for the kids to stay in the main house with him. Michael had a difficult time saying no.

Detta går hand i hand med Junes egna vittnesmål 2005.

June säger att hon sa följande till sin son att inte sova i MJs sovrum: “He said, “Mom, I want to stay there.”
Citera
2019-04-15, 21:34
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Antar att man kan försvara sig så här också.
Kommer du med anklagelser om saker och ting lär du ju kunna backa upp det, tycker man.
Varför står Wade i kö för att köpa history albumet '95 om MJ suger/sugit whatever hans kuk i flera års tid, prior to the release of albumet ifråga. Som man ser är fortfarande Rob väldigt ung 95 (potentiellt 12år om Wikipedia stämmer), men kanske hade han fått för mycket pubis hår då? Jag har inte pedofilinstinkten som ni andra och kan avgöra detta, tyvärr.

Om jag förstått Robson korrekt själv så gilla MJ preteen pojkar, men försökte bli av med dessa när de blev äldre. Så 12år är ganska gammalt i pedofilmått då kan vi väl utgå ifrån. Borde inte MJ varit schysst då och givit sin "gamle älskare" ett album istället?

Källa: https://www.youtube.com/watch?v=v9Kk_7yRxzU

Jag har postat denna video innan och det är så lustigt

Wade som försökt måla upp en bild av hur MJ dyrkade honom och hans familj, ville ha dem nära hela tiden, gav dem allting och groomade honom fick faktiskt stå i kö för att köpa hans cd som alla andra? Om Wade han den täta kontakten med MJ som han påstår, borde han inte ha fått en cd direkt från team MJ och inte stå i kö? Haha!!

19 Juni 1995 så står Wade i kö för att köpa HIstory plattan. Wade var 13 år i denna video.

Att MJ försökte grooma Wade har ju av hans egna morsa inte visat sig stämma för fem öre. Wade borde ha dubbelkollat mer saker med morsan innan han bestämde sig för stämma MJs dödsbo. Inget av det han säger stämmer ju, mycket motbevisad av sin egen morsa.

Länk till inlägg om att grooming ej stämmer: (FB) Leaving Neverland- Mer om Michael Jacksons påstådda pedofili
Citera
2019-04-15, 22:16
Medlem
Citat:
Skämtar du eller? Det finns absolut INGA bekräftade uppgifter att MJ ska ha suttit på ett tåg från Chicago till Grand Canyon eller att ens FBI har det i sina dokument.

Det finns på sidan 54 här:
https://vault.fbi.gov/Michael%20Jackson/Michael%20Jackson%20Part%2003%20of%2007/view

Citat:
Sluta läs skvaller för du gör bort dig rejält! Uppgifterna säger att kärringen såg MJ på ett tåg med fyra barn på tåget. Tror du på riktigt att detta stämmer? Ska världens kändaste person sitta på ett tåg i 17 timmar med barn, utan livvakter etc? Hör du hur detta låter?

Inget av det nämns i hennes anmälan. Hon säger att Michael reste med ”a male juvenile 12/13 years” och sin ”adult staff” i ”four compartments”.

Jag postade om anmälan för att du fick det att låta som om det inte fanns nånting misstänkt i Michaels FBI-akt.

Citat:
Terry George - honom har vi redan diskuteras och diskrediterat så jag fattar inte varför du envisas att ta upp honom igen. Ett vittne som åklagarna till och med säger "he is not clear in his mind".

Och mina svar här: (FB) Leaving Neverland- Mer om Michael Jacksons påstådda pedofili
och här: (FB) Leaving Neverland- Mer om Michael Jacksons påstådda pedofili

När du skriver så låter det som om Terry George vore galen. ”Not clear in his mind” handlade om huruvida han var beredd att vittna mot Michael med sin information. Han sa själv att han inte ville att Michael skulle hamna i fängelse på grund av honom.
Citera
2019-04-15, 22:26
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white.heavy.engine
Vem försöker du lura? Vi vet alla att han är skyldig. Anledningen till att du sitter här och ska försvara honom är för att du råkar dyrka en pinsam barnknullare och transa, vilket inte är så smickrande. Jag förstår varför ni så ivrigt ska hävda hans oskuld. Om du på fullaste allvar verkligen tror att han är oskyldig, vilket du omöjligt kan göra, så snälla öppna ögonen för fan människa.

När nu även killen som räddat skinnet på transan i rätten väljer att gå ut med sanningen, så måste väl ridån falla?
Fler offer kommer garanterat komma ut med tiden, det finns en jävla massa offer till den serievåldtäktstransan.

Varför bombas tråden med Michael Jackson-försvarare som griper minsta halmstrå att rentvå honom? Varför är de så ivriga att visa hans oskuld? Postningen är närmast manisk.
Citera
2019-04-15, 22:59
Medlem
Citat:
Jason Francia - som erkände att polisen pressade fram ett "erkännande". Han vidhöll hela tiden att MJ aldrig gjort något och efter påtryckningar från polis tillslut sa ja. Han gav därefter polisen 4 olika versioner och tillslut sa han att MJ hade kittlat honom (!!) och när han 2005 förhördes så erkände han att han sa vad polisen ville höra för att komma därifrån.

Själv sa han i rättegången att han hade skämts för mycket för att erkänna och att det var något han absolut inte velat prata om. Och sen sa han att poliserna “made me come out with a lot more stuff I didn’t want to say.”

Citat:
Hans morsa som tog emot pengar för att gå ut i media och påstå att hon sett något men som därefter under korsförhör erkände att hon inte alls hade faktiskt sett något.

Ja, Jasons mamma sålde falska historier till pressen. Jag har aldrig förnekat att det fanns giriga människor runt Michael.

Citat:
David Martinez säger du? Visa mig fakta att en transaktion har genomförts innan du ens häver ur dig osanningar. Hade du en aning om att det var en av MJs förra anställda som påstod detta och INTE en pojke/familj. Den anställda vid namn Marc Schaffel stämde MJ runt 2004 för han ansåg MJ var skyldig honom pengar. I samma veva passade han på att påstå MJ gjort en hemlig betalning till en familj i Brasilien och att MJ skickade honom till Brasilien. Marcs advokat visade ett kvitto i rätten, på $258,000, som ett bevis på att en hemlig betalning har skett till familjen. Att de som anklagar MJ är dumma i huvudet är sen gammalt och vad han inte inser är att datumet på kvittot visar en transaktion som ska ha gjorts 3 år INNAN Marc påstår att MJ skickade honom till Brasilien för att tysta ner familjen Vidare var transaktionen till något helt annat. En analytiker kallades även in som vittne och han sa följande: "Jan Goren, who showed jurors how he traced millions of dollars through the various bank accounts of F. Marc Schaffel, also said he found no substantiation for a payment Schaffel claimed he provided to a mysterious “Mr. X” in South America on Jackson’s behalf". Där har du det! Efter detta nederlag i rättegången så nämnde Marc aldrig mer om den mystiska pojken/familjen mer. Han skrev till och med en bok om MJs liv men nämnde aldrig den incidenten. Så jävla rökt.

Både Michaels affärsrådgivare Al Malnik och Michaels revisor Alan Whitman vittnade under rättegången om att betalningen ägt rum, och att den gjort det framkom även i mail från Michaels försvarsadvokat Mark Geragos.
Senast redigerad av beyondantares 2019-04-15 kl. 23:01.
Citera
2019-04-15, 23:01
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Det finns på sidan 54 här:
https://vault.fbi.gov/Michael%20Jackson/Michael%20Jackson%20Part%2003%20of%2007/view Inget av det nämns i hennes anmälan. Hon säger att Michael reste med ”a male juvenile 12/13 years” och sin ”adult staff” i ”four compartments”.

Jag postade om anmälan för att du fick det att låta som om det inte fanns nånting misstänkt i Michaels FBI-akt.

Jag läste ditt första meddelande fel. Trodde först du skrev att FBI hade bevis och hänvisade till tåget. Jag menade med mitt svar att FBI inte alls har något smoking gun på honom i sina filer.

Så MJ ska alltså sitta på en 17 timmars lång tågresa med sina anställda i mars 1993 men det är först i augusti 1993 som paret ringer polisen. Så lägligt att de gjorde det efter Chandler skandalen. Troligt att detta har hänt! Om paret har såkallat hört något, då borde väl hans anställda också ha hört något eller misstänkt något? Kom inte och påstå att hans anställda skyddade MJ för det är bara patetiskt.

Jag vet att det står så i FBI filen men det är inget misstänksamt för det stämmer överhuvudtaget inte. Du kanske ska posta vad FBI skriver mer om just den händelsen?

"Other leads are anticipated to Legat Ottawa to locate and interview a social worker in Canada who may have corroborating information of misconduct by Michael Jackson.” och senare "No outstanding leads remain for the Los Angeles office in this matter. This file will be placed in a closed status.”

Polisen/FBI tog alltså tag i detta lead och bedömde det som ej trovärdigt.

Citat:
När du skriver så låter det som om Terry George vore galen. ”Not clear in his mind” handlade om huruvida han var beredd att vittna mot Michael med sin information. Han sa själv att han inte ville att Michael skulle hamna i fängelse på grund av honom.

Han sa också först 1993 (passande år) att han blivit utnyttjad 1979 Han sa också att han hade MJ på band där de hade telefonsex men i bandet hyllade han snarare vänskapen med MJ. Hans twitter efter MJs dödsfall där han pratar gott om MJ och tillbakadraganden av olika han ska ha sagt om MJ visar ju på som åklagaren säger, att han inte är "clear in his mind".
Senast redigerad av Xfiles 2019-04-15 kl. 23:34.
Citera
2019-04-15, 23:05
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Själv sa han i rättegången att han hade skämts för mycket för att erkänna och att det var något han absolut inte velat prata om. Och sen sa han att poliserna “made me come out with a lot more stuff I didn’t want to say.”

Ja gud vad man skäms för att man har blivit kittlad. Jason Francia är en pajas som ändrat sin historia åtskilliga gånger och det senaste versionen var att han blev KITTLAD. Du hör ju. Juryns förman Pau Rodriquez sa ju sedan i en intervju att Jasons vittnesförhör i rätten 2005 påmindes om Janet Arvizos Århundradets komplimang, NOT!

"RODRIGUEZ: Again, like you said earlier, you know, about his scenario or his testimony, it was hard to buy the whole story, when he acted like he knew nothing about it. I mean, he acted so much like the mother of the other accuser, you know, he just didn’t seem that credible. He didn’t seem to convince us, like we wanted to be convinced. And he just — he was leaving too many little loopholes in his statements".

Och vi vet ju alla hur psykopatisk Janet Arvizo och hela familjen var så om juryn likställde Jason med denna familj, då vet ni att det är riktigt illa ute. Jason brydde sig inte ens enligt Paul Rodriguez.

Citat:
Både Michaels affärsrådgivare Al Malnik och Michaels revisor Alan Whitman vittnade under rättegången om att betalningen ägt rum, och att den gjort det framkom även i mail från Michaels försvarsadvokat Mark Geragos.

Jag förnekar inte att en betalning har ägt rum. En betalning till något har gjorts. Jag förnekar och visar klart och tydligt på att betalningen inte gjordes till någon pojke/familj. Ingen i rätten, inkl Malnik eller Whitman, nämner att en transaktion gjordes till en familj. Kvittot som mongot uppvisade hade ett datum 3 mån innan en såkallad betalning ska ha ägt rum och en oberoende analytiker kallades in som sa det finns inga som helst bevis/transaktioner att betalningen gick till en pojke/familj i Brasilien eller någon annanstans. Uppgifterna kom från Marc Schaffel som efter ha bevisats vara en lögnare aldrig mer nämnde det igen. Men om du vill ta upp något som inte ens åklagaren besvärade att göra 2005 då vet jag inte vad jag ska säga.
Senast redigerad av Xfiles 2019-04-15 kl. 23:32.
Citera
2019-04-16, 01:31
Medlem
Säga vad man vill, men visst är det en underhållande tråd.
Mitt favorit reply hittils av ryska trollen var, orkar inte kolla exakta citatet men typ "Ett medium har bedömt att MJ är en pedofil".
Sounds Legit!

Nej, fyfan kan inte vara kul att vara Wade Robson just nu. Ha en baby pojke att ta hand om. En danskarriär som jag förstått gått åt pipsvängen. Nekad MJ giget som skulle vara "hans räddning", i hans egna ord (fast om sin bok) "Will make me relevant again". Vilken tragedi. Att du endast kan bli relevant genom att snacka skit om din potentiella älskare/käre vän etc?. Säger precis som MJ's familj. "The ultimate betrayal". De Misslyckade stämningsförsöken, gnällig kärring i hemmet som inte gillar vad han gör (skriver psuedo-pedofil-litteratur).
Jag gillar dock kreativiteten i att skriva en bok! Kul att skriva böcker liksom. Speciellt om man ska hitta på någon solid pedofilhistoria!
Senast redigerad av Kroppskakoregott 2019-04-16 kl. 01:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in