Citat:
Du missar viktiga delar om du ska jämföra dessa två.
* FBI gjorde en separat utredning på Jerry och kom fram till att det fanns grunder i det han anklagades för och om ledningen inte ignorerat olika orosrapporter så hade Jerry kunna ha stoppats tidigare. FBI:s egna utredning ledde till att flera på Penn state fick sparken. FBI har å andra sidan INGENTING på MJ. Finns inget i deras filer om MJ som är kriminaliserande.
* FBI gjorde en separat utredning på Jerry och kom fram till att det fanns grunder i det han anklagades för och om ledningen inte ignorerat olika orosrapporter så hade Jerry kunna ha stoppats tidigare. FBI:s egna utredning ledde till att flera på Penn state fick sparken. FBI har å andra sidan INGENTING på MJ. Finns inget i deras filer om MJ som är kriminaliserande.
FBI genomförde aldrig en egen utredning av Michael. Däremot fanns det i hans akt en anmälan från en socialsekreterare om hans beteende mot en pojke som reste ensam med honom på ett tåg till Grand Canyon i mars 1992. Hon hörde bl.a. ”questionable noises” från deras sovhytt och blev tillslut så orolig att hon kontaktade konduktören.
Citat:
* Åklagaren i Jerrys fall bad offer träda fram, vilket de gjorde. Åklagarna i MJs fall gjorde samma sak och hade en telefonlinje där man anonymt kunde lämna tips. Var inga som trädde fram eller någon som ringde och lämnade tips. Åklagarna i MJs fall reste till flera länder jorden runt för att hitta offer. De fick inget napp.
Terry George hade redan berättat sin historia. Michael betalade Jason Francia 25 miljoner kr för att inte träda fram. En annan pojke, David Martinez, fick 3 miljoner kr av Michael via ombud, av skäl som försvaret inte ville uppge - även han kan ha betalats för att inte träda fram.
Se fler förklaringar nedan.
Citat:
* Så fort första av Jerrys offer bestämde sig för att prata så trädde flera andra offer fram. MJ har blivit kallad för serie-pedofil och av Dan Reed for career pedofil men faktum kvarstår att det finns ingen snöbollseffekt med MJ när det kommer till offer. Det är lyckosökande offer som dyker upp var tionde år med lögner. Alla av MJs offer har sjukt skeva historier och är inte trovärdiga. Jag har ju länkat till nyhetsartiklar från CNN som beskriver hur juryn skrattade ÅT Arvizos vittnesförhör 2005.
Håller med om att bröderna Arvizo inte var trovärdiga och att deras mamma var en katastrof för åklagarna. Hade jag varit Jacksons försvar hade jag också släppt fram dom till rättegång. Men det är talande att nästan hälften av juryn, efter att ha tagit del av materialet som presenterades under rättegången, kom fram till att Michael måste ha haft sex med andra pojkar tidigare.
Att inte fler pojkar trätt fram kan också förklaras av det faktum att Michaels fans förföljer och hotar de som har trätt fram (se en genomgång av detta fenomen här: https://www.mjfacts.com/jackson-fan-intimidation/) och att Michael till skillnad från Sandusky är en stjärna med fans över hela världen. Med James Safechucks ord:
”He is an icon and will remain so forever. Because of who the Decedent was and still is, the intimidation and threat of exposure was and remained real to me during my entire life.”
Sandusky begick också grövre övergrepp än de Michael anklagas för, vilket kan öka anmälningsbenägenheten.
Citat:
* Det finns ner eller mindre inga ungdomar i Jerrys närhet som har sagt att han var en bra man. Jämför man med MJ finns det snarare hundratals familjer/barn som sa han var "den bästa personen i världen" osv. Det är otroligt många som försvarar/hyllar MJ och menar att de som anklagar MJ är lögnare. Det finns inga som påstår att Jerrys offer är lögnare (förutom han själv).
Nej, det håller jag med om är den stora skillnaden mellan Sandusky och Michael. Även det är en förklaring till varför inte fler pojkar träder fram, då forskning visar att pojkar som utsätts för övergrepp av män som är allmänt omtyckta, och som de ser upp till och tycker om, är mer lojala och mindre benägna att ange dem, också i vuxen ålder.
Senast redigerad av beyondantares 2019-04-15 kl. 09:31.
Senast redigerad av beyondantares 2019-04-15 kl. 09:31.

Om jag inte misstar mig så släpptes väl alltihop offentligt angående Jackson, så dessa bilder måste väl finnas för allmänheten? Mjfacts.com funkar inte som källan igen. Kanske bäst man påpekar!