Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-10-05, 10:23
Medlem
Nja jag är exakt 50/50 just nu. Dessa två herrar är lika skumma som Michael Jackson. Men det lutar lite mer att jag tror på Wade och James
Citera
2019-10-05, 10:24
Medlem
Hoppas på en uppföljare med Jordan och Gavin
Citera
2019-11-27, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lesky
Leaving Neverland är en bluff - en emotionellt manipulerande propaganda film baserad på bevisade lögner, som utnyttjar metoo rörelsen för att tjäna hundratals miljoner $.

Vi har alltså en film som innehåller ett 60-tal bevisade lögner, scenarion där samma person gett 2 eller 3 helt olika versioner av samma påstådda händelse, vittnesmål som direkt motsäger varandra, omtagningar i syfte att förvilla tittaren, fejkade scener, manipulerade videoklipp för att lura tittarna.

Bilder och videor helt tagna ur sitt sammanhang för att manipulera tittaren.

Sist men inte minst har det utelämnats ett ton med information och fakta som talar för att det som beskrivs i filmen inte inträffat.

Följande film "Lies of Leaving neverland" rekomenderas (den är drygt 30 minuter jämfört med TV-Showen Leaving Neverlands 4h)

Visserligen skulle man behöva skriva en bok för att ta upp allt fulspel och lögner som Safechuck, Robson och regissören Dan Reed hållit på med, men filmen nedan ger en bra sammanfattning av hur tittarnas bedras av filmen.

Stjärnorna i filmen Wade Robson och James Safechuck stämmer The Michael Jackson estate på hundratals miljoner $ och använder filmen för att försöka påverka rättsmålet och bli enormt rika.

Lies of Leaving Neverland https://www.youtube.com/watch?v=CXOfz1YkWeA

Tack, det känns skönt att jag inte är den enda som har gått lite mer på djupet i de här. Trodde MJ var skyldig till 100% efter LN filmen, men efter att ha gjort lite research så känns de mer som han är 100% oskyldig.
Nu har jag även blivit ett ännu större fan av honom då jag börjar förstå hur han faktiskt var som person och hur han levde.
Citera
2019-12-02, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lesky
Leaving Neverland är en bluff - en emotionellt manipulerande propaganda film baserad på bevisade lögner, som utnyttjar metoo rörelsen för att tjäna hundratals miljoner $.

Vi har alltså en film som innehåller ett 60-tal bevisade lögner, scenarion där samma person gett 2 eller 3 helt olika versioner av samma påstådda händelse, vittnesmål som direkt motsäger varandra, omtagningar i syfte att förvilla tittaren, fejkade scener, manipulerade videoklipp för att lura tittarna.

Bilder och videor helt tagna ur sitt sammanhang för att manipulera tittaren.

Sist men inte minst har det utelämnats ett ton med information och fakta som talar för att det som beskrivs i filmen inte inträffat.

Följande film "Lies of Leaving neverland" rekomenderas (den är drygt 30 minuter jämfört med TV-Showen Leaving Neverlands 4h)

Visserligen skulle man behöva skriva en bok för att ta upp allt fulspel och lögner som Safechuck, Robson och regissören Dan Reed hållit på med, men filmen nedan ger en bra sammanfattning av hur tittarnas bedras av filmen.

Stjärnorna i filmen Wade Robson och James Safechuck stämmer The Michael Jackson estate på hundratals miljoner $ och använder filmen för att försöka påverka rättsmålet och bli enormt rika.

Lies of Leaving Neverland https://www.youtube.com/watch?v=CXOfz1YkWeA

Du som är insatt. Hu kommer det sig att James aldrig vittnade till Michael fördel i rättegången 2005? Enligt dokumentären så ringde ju Jackson upp honom och ville att han skulle ställa upp, men han gjorde ju aldrig det. Hade han inte gjort det om Jackson var oskyldig?

Om så är fallet, måste Michael Jackson ha gjort något fördjävligt mot honom för att han skulle gå så långt att han vägrade vittna till hans fördel trots att Jackson var oskyldig.
Senast redigerad av white.heavy.engine 2019-12-02 kl. 19:26.
Citera
2019-12-02, 21:40
Medlem
Intressant att spela in en dokumentär i åtta månader, berätta för hela världen i en massa intervjuer att man sög av en vuxen man i åtta årsåldern för att eventuellt få pengar.

Ett av de mer udda rånen må jag säga.
Senast redigerad av SuneSnus 2019-12-02 kl. 21:43.
Citera
2019-12-02, 23:41
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koutsa
Tack, det känns skönt att jag inte är den enda som har gått lite mer på djupet i de här. Trodde MJ var skyldig till 100% efter LN filmen, men efter att ha gjort lite research så känns de mer som han är 100% oskyldig.
Nu har jag även blivit ett ännu större fan av honom då jag börjar förstå hur han faktiskt var som person och hur han levde.

Du ser! Det är väldigt lätt att bli hjärntvättad av medierna och Fake News.
Jag visste från början att detta var ett sätt att mjölka pengar från en död man.
Lite svårt att mjölka pengar när han är försatt i skuldtrassel, mycket enklare när dödsboet är värt hundratals miljoner dollar.
Citera
2019-12-03, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Du ser! Det är väldigt lätt att bli hjärntvättad av medierna och Fake News.
Jag visste från början att detta var ett sätt att mjölka pengar från en död man.
Lite svårt att mjölka pengar när han är försatt i skuldtrassel, mycket enklare när dödsboet är värt hundratals miljoner dollar.

Så angel MJ gjorde aldrig något? När Piers Morgan sa en intervju att han såg MJ kladda på en 12årig pojke och kände sig obekväm? När LaToya såg checkarna som skrevs till safechucks? MJs som ständigt hade små gossebarn runt sig? Anställda som såg skumma saker? MJs förra advokat som nu gått ut med att man är helt ute och cyklar om man inte tror Wade och James? MJs besatthet av unga gossar överlag? Safechucks Pappa som sa i rätten att MJ höll på att kyssa lille James på munnen? Att James inte ville vittna?
Citera
2019-12-03, 10:47
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Så angel MJ gjorde aldrig något? När Piers Morgan sa en intervju att han såg MJ kladda på en 12årig pojke och kände sig obekväm? När LaToya såg checkarna som skrevs till safechucks? MJs som ständigt hade små gossebarn runt sig? Anställda som såg skumma saker? MJs förra advokat som nu gått ut med att man är helt ute och cyklar om man inte tror Wade och James? MJs besatthet av unga gossar överlag? Safechucks Pappa som sa i rätten att MJ höll på att kyssa lille James på munnen? Att James inte ville vittna?

Allt det där du nämner är bara halmstrån. Din logik är: Person A beter sig konstigt runt person B, därför måste person A vara pedofil. Att MJ var lite konstig och fast i barndomen är nog ingen nyhet för någon, men det betyder inte att han var pedofil. För mig räcker det med att han blev friad på samtliga åtalspunkter för att jag ska känna mig övertygad. Är man inte nöjd med det, så är man nog en person som vill att Michael Jackson ska vara pedofil. Och då kommer inga bevis i världen räcka för att övertyga den personen. MJ ska bara diskrediteras till varje pris.
Citera
2019-12-03, 10:51
Medlem
Allt det där bara halmstrån? Hahahaha.

Du verkar hjärntvättad av Jackson estate
Citera
2019-12-03, 16:07
Medlem
https://www.thedailybeast.com/leaving-neverland-and-the-twisted-cult-of-michael-jackson-truthers?ref=scroll
Citera
2019-12-03, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
https://www.thedailybeast.com/leaving-neverland-and-the-twisted-cult-of-michael-jackson-truthers?ref=scroll

Du inser inte att du är hjärntvättad av media? Den där artikeln är skriven i mars och sedan dess har det dykt upp otroligt mycket mer bevis som säger att MJ är oskyldig. Jag tänker inte länka någonting för du har redan beatämt din åsikt och det finns ingen aledning att försöka ändra den då du inte vill. Men gör dig själv en tjänst i framtiden och gå inte bara på dina känslor utan kolla upp fakta från båda sidor av de du diskuterar.
Citera
2019-12-03, 19:05
Medlem
Det är jag medveten om. Postade den bara för att det är en av de bättre.

Har läst på väldigt mycket och har kommit fram till att han är skyldig. Har ej läst något från media, så lugn. Försök att inte låta Jackson estate hjärntvätta dig i framtiden bara med sin låtsas-fakta och förvrida saker för att få Wade och James att se ut som lögnare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in