2019-04-12, 21:51
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
T
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsrunkaren
Tänk om (TÄNK OM) det var Annelie som mördade sin syster EVA?

Vad är Annelies alibi efter det att hon lämnade samkvämen hemma hos PAJ?

Har någon ställt de frågorna tidigare?
Här ligger en hund begraven, och det är inte Laban jag syftar på. Gjorde ANNELI allt för att ingen skulle ana ugglor i mossen? Kanske cyklade ANNELI till PAJS samkväm (enklare fest) på Björstagatan 18 på sin mors gamla röda damcykel? Vad dillades det om i PAJS lägenhet som fick ANNELI att utom sig av ilska lämna tillställningen tidigt?

Många frågor!!

ANNELI hade precis fått veta att PAJ och EVA haft en kärleksrelation bakom hennes rygg. Vredgad grabbade ANNELI tag i PAJS bajonett från FBU (Frivillig Befäls Utbildning) som låg i hallen innan hon cyklade ner till restaurang Träffen på Limstagatan 1. Efter nedrigheten hemma hos PAJ så behövde nämligen ANNELI ta sig en stärkare ihop med Träffens patrask. Alltmedan ANNELI satt inne på haket och bärsade med sina missbruksslödder så åkte EVA förbi skyltfönstret i BERITS gröna Saab.
Anneli släppte sin öl på momangen och hastade sig skyndsamt ut till cykeln som stod lutad utanför syltan. Utan att veta att EVA hade blivit avsläppt i korsningen så cyklade ANNELI Limstagatan fram på sin väg mot föräldrarhemmet. I närheten av Kontorsvägen höll hon på att ramma hundvittnet SVEN som kvällsrastade sin hund. Då EVA ännu inte hade anlänt till föräldrahemmet så fortsatte ANNELI jakten nerför Långbacken. Där stötte de ihop och ANNELI konfronterade EVA. ANNELI fattade tag i bajonetten från cykelns pakethållare och gick till attack mot EVA. EVA flydde för sitt liv in i skogsdungen alltmedan hon blev huggen i ryggen av ANNELI. När EVA faller ner på marken så överöser ANNELI sin syster med hugg från bajonetten. Hunden LABAN som tidigare hade sprungit upp mot föräldrahemmet var tillbaka. ANNELI lockade LABAN till sig för att därefter hugga ihjäl hunden. Under tiden blev PAJ orolig över EVA. Hon hade inte hört av sig till honom som överenskommet. PAJ började ringa runt, först till EVAS föräldrahem och sedan till BERIT. Ingen svarade på PAJS samtal. Långsamt kom ANNELI till sans. ANNELI förstod att hon genast skulle bli misstänkt för mordet på sin syster eftersom hon lämnade samkvämen i blint raseri. Hon var tvungen att avstyra det genom att arrangera brottsplatsen till ett sexmord. Försiktigt tog ANNELI av EVAS kläder från midjan och neråt. ANNELI lade kläderna fint intill EVAS sargade kropp, för att därefter placera LABAN intill henne. När ANNELI efter någon timme var klar med arrangemanget så cyklade hon snabbt från platsen via Kramforsåns promenadstråk. Under natten fortsatte PAJ att leta efter EVA genom att köra fram och tillbaka till Bruket. Dagen efter klampade ANNELI in på brottsplatsen så att den blev kontaminerad av henne. En kort stund senare klampade även PAJ in och kontaminerade brottsplatsen.

Tänk på att även systrar kan döda varandra!
Citera
2019-04-12, 23:19
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsargott
Nej, I am a 90's girl och det är fredag kväll ;-)
Jag har läst hela den här tråden, även fast jag inte minns allting som har skrivits. Kanske får göra det igen.
När jag skrev detta om att jag också tror att det handlar om svartsjukedrama, så känns allt annat så långsökt. Därför jag undrade om någon vet (rykten ) om varför B lämnade Kramfors. Har hon aldrig återvänt dit? Inte ens för att hälsa på? Någon som vet det?

Visst hon är säkert oskyldig, men det verkar ändå suspekt. Sen har det skrivits lite olika om när hon flyttade från Kramfors. Enligt vissa uppgifter här och i media flyttade hon 3 veckor efter mordet, ibland sägs det 3 månader och också att B och Mr P bodde ihop i just 3 veckor..
Helt ärligt, varken jag själv eller mina kontakter har någon susning om vem BERIT är.

2017-03-23, 11:34
Citat:
Ursprungligen postat av Studsen
Har inte läst allt som skrivits sedan jag själv skrev - men lite har jag fastnat för men nog går det mesta på repeat. Men jag kan klargöra några saker - igen. Förhoppningsvis utan att bli kallad troll denna gång

1. OM Pajen skulle ha beställt mordet borde han ha skaffat sig ett rejält alibi - inte flippat runt som han gjorde. Så antingen är han oskyldig eller så har han ringt in detta tips.

2. Jag har blivit förhörd av polisen angående min bekantskap med både E och P. Polisen fick tag på mitt namn ur en dagbok som E skrivit och de hade läst och de citerade ur den. Fakta: dagboken fanns i polisens ägo. Förstahandsuppgift alltså. De förhörde mig och skulle återkomma om de behövde ytterligare uppgifter vilket de aldrig gjorde.

3. Jag vet inte vem B.Å är - kan någon PM:a mig hennes namn - om det är den enda person med BÅ som initialer jag känner från K-fors är det mer än intressant.

4. Ett fjärdehandsrykte (någon har hört någon säga till någon) säger att Paj satt på Träffen dagarna/veckorna efter mordet och ballade ur, högg med en kniv i sin pizza bl a samtidigt som han pratade om mordet (i fyllan?). Är det något rykte som är sant eller är det något som hysterin runt detta har skapat?

5. Aldrig har någon pratat om att P skulle ha hållit på med droger så länge jag bodde i stan. Det var ett helt annat gäng.

6. OM beställningsmordet är en sanning: vem tjänade på E:s död? Fanns det livförsäkringar? Vad ärvdes? Vem ärvde? (om det inte var ett triangeldrama alltså).

7. Jag var med på begravningen, det var många av E:s kompisar där och jag grät så mycket att jag inte tänkte på annat än det ohyggliga som inträffat och att jag ville att det skulle ta slut. Minns ej heller att jag reagerade på något speciellt annat än att polisen och journalisterna stod och fotade oss när vi gick ut.

8. Eva var en mycket trevlig tjej, en god kamrat och hon saknas av oss alla. Hennes grav ligger utan blommor varje gång jag är där och verkar rätt övergiven. En gång om året tänder jag ett ljus där och lägger en blomma. Det är inte klokt att detta mord inte är uppklarat.
Studsen visste inte heller.

Citat:
2017-03-23, 11:34

3. Jag vet inte vem B.Å är - kan någon PM:a mig hennes namn - om det är den enda person med BÅ som initialer jag känner från K-fors är det mer än intressant.

Varför är det mer än intressant?
?
Citera
2019-04-13, 00:28
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
Tack för intressanta artiklar! :-)
Här kommer det en länk till med 22 st artiklar från SVT om Eva-mordet i Kramfors.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/11464598
Citera
2019-04-13, 00:53
Medlem
Majsargotts avatar
Citat:
Här kommer det en länk till med 22 st artiklar från SVT om Eva-mordet i Kramfors.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/11464598

Tack igen! Ska läsa igenom dessa mer noggrant , samt försöka 🎣 lite från mina "kontakter" nu i helgen
Citera
2019-04-13, 08:42
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
2019-04-07, 19:56
Citat:
PAJ
SE
GN (korrigerad)
BERIT
OKÄND

Det blir fyra med BERIT, och fem med OKÄND.

Vem är OKÄND?
Är det ANNELI som är OKÄND?

2019-04-05, 18:07
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Den här tråden börjar mer och mer likna Mordet på Orientexpressen.
Eller är det någon av ANNELIS missbruksslödder till vänner som är OKÄND? Hennes dåvarande pojkvän är också OKÄND. Vem är han? Var han missbrukare? Pojkvännen kände LABAN. Mördade hennes pojkvän EVA? Är det pojkvännen som är ANNELIS alibi för kvällen och natten? Är det ANNELI som är pojkvännens alibi för kvällen och natten?

http://www.mysterium24.se/?cat=72
“Anneli sprang ner mot skogsdungen; hennes pojkvän kunde inte hålla henne tillbaka.
Vad såg du när du tittade in i dungen?
– Jag såg att det var någonting där. Men det var så högt gräs…hade de inte sagt att de sett något därinne hade jag aldrig upptäckt det. Men när man tittade lite närmare såg man att gräset var nedplattat och att det låg någonting där. Så då kutade jag in där…“. (svt, 12 dec 2016).
Citera
2019-04-13, 10:01
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
2019-02-27, 17:32
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Det besynnerliga är att de skribenter som tidigare var flitiga skrivare och kom från Kramfors, helt och hållet lyser med sin frånvaro. Man undrar vad som egentligen pågår där, i synnerhet om ryktet att P uppträder "konstigt" är sant? Det är svårt att bilda sig någon direkt uppfattning när man inte vet omfattningen av det hela, och på vilket sätt det "konstiga" yttrar sig?
Det är synd att tråden har stannat av, för det finns ännu många obesvarade frågor. Man får sannerligen hoppas att fallet granskas på nytt i något sammanhang - det får inte glömmas bort.
Det är synd att tråden har stannat av, för det finns ännu många obesvarade frågor. Man får sannerligen hoppas att fallet granskas på nytt i något sammanhang - det får inte glömmas bort.

för det finns ännu många obesvarade frågor

Den meningen inspirerade mig till att börja skriva på Flashback.
Citera
2019-04-13, 11:26
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
2017-02-04, 19:19
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Tänk om mördaren är en kvinna ?

Vem cyklar iväg på en röd damcykel, jo troligast en kvinna.

Vem har sådant hat mot Eva att man sticker kniven flera gånger, troligen någon som är väldigt svartsjuk på deras förhållande, det ryktas ju om att PAJ hade flera kvinnor men kanske hade han bestämt sig för Eva.

PAJ hade väl egentligen inget större motiv att mörda Eva men någon kanske var svartis på deras förhållande.

Polisen tänkte aldrig i dessa banor utan utgick för att det var en psykisk sjuk man som gjorde det.

Att mördaren är en svartsjuk kvinna skulle iaf vara en förklaring till varför det hände.

Tänk om det är PAJ som skyddar kvinnan och inte tvärtom.

Bara en teori som jag inte kan släppa, finns naturligtvis inga bevis men en intressant vändning hade det varit i det hela.

Kan ju också vara så att det är två personer som ligger bakom brottet, båda skyddar varandra och röjde undan bevisen.

Vi lär nog aldrig få veta hur det egentligen gick till dock.
Tänk om mördaren är en kvinna ?

Även du BerraSWE var inne på att det kunde vara en kvinna som är EVAS mördare.

Att mördaren är en svartsjuk kvinna skulle iaf vara en förklaring till varför det hände.

Tänk om det är PAJ som skyddar kvinnan och inte tvärtom.

Ja, tänk om det är PAJ som skyddar ANNELI?

ANNELI väntade in EVA i Långbacken, för hon visste att LABAN behövde rastas. Efter mordet på sin syster och hunden sprang ANNELI upp till föräldrahemmet och ringde till PAJ. Hon berättade för PAJ vad hon hade gjort med sin syster. I panik cyklade PAJ till Bruket med fd svärmoderns cykel. Han cyklade längs med Limstagatan och förbi hundvittnet. I Långbackens början slängde PAJ cykeln i diket och rusade in i skogsdungen. Där låg EVA slaktad i slyn med 11 knivhugg i kroppen. PAJ chockades svårt och började direkt arrangera brottsplatsen till att efterlikna ett sexmord. Efter det skyndade sig PAJ hem och hämtade sin bil för att åka till Kramm. Han behövde nämligen ett alibi. Senare under natten forslade PAJ upp cykeln till systrarnas föräldrahem med sin bil. Dagen därpå kontaminerade både PAJ och ANNELI brottsplatsen genom att klampa in där.

Gammal kärlek rostar aldrig och därför skyddar PAJ sin fd flickvän ANNELI.
Senast redigerad av Badkarsrunkaren 2019-04-13 kl. 11:56.
Citera
2019-04-13, 12:24
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
Vad tyst det blev. Har ni läst någonting taktlöst?
Skriver jag fortfarande taktlöst (omdömeslöst)?

Ingen verkar ju någonsin ha ifrågasatt ANNELIS alibi efter det att hon lämnade PAJS samkväm (enklare fest).

2017-11-18, 00:42
Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Frangu
Jag känner mig inte alls lika övertygad om att PAJ vid något tillfälle har anförtrott sig åt en vän, erkänt mordet och att någon VET. Däremot finns det säkert ett par närstående personer som "känner på sig" att PAJ är GM. Ta t.ex. kvinnan/arbetskamraten som hade en kärleksrelation med PAJ -87 och som lämnade Kramfors för gott efter mordet, hon skulle mycket väl kunna vara en sådan person.

Vidare tror jag att man måste förstå den bakomliggande orsaken till varför mordet begicks för att kunna lösa det. Personligen tror jag att det kan vara Anneli som är måltavlan (vilket har tagits upp tidigare här i tråden av ett par användare). Man ska ha i åtanke att PAJ's och Anneli's förhållande tog slut -86 och mordet skedde -87, vilket betyder att det mycket väl kan ha funnits väldigt starka känslor kvar och att det i värsta fall även kan ha byggts upp ett stark hat gentemot Anneli med tiden om PAJ nu var sjukligt svartsjukt lagd och dessutom hade blivit dumpad för någon annan. Planer om hämnd och t.o.m. fantasier om mord kan ha funnits en längre tid hos GM innan han väl gjorde slag i saken.

Hur var det nu, Anneli's nya pojkvän som hon hade 1987 (efter att det blev slut med P) och som bodde i Bollstabruk, visst var det väl så att PAJ hade sagt att han hatade honom? Det var alltså inte alls bara den här killens lillebror som han avskydde (som Eva påstod sig gilla), utan bägge dessa bröder, och HATET var uttalat mot just Anneli's pojkvän.

Även om det i 98% av fallen är så att det är kvinnan som lämnar mannen i ett förhållande som blir mördad så behöver det inte alls vara så i det här fallet. En sjukligt hatisk och svartsjuk person kan i stället välja att hämnas genom att mörda de som står "exet" närmast, i det här fallet blir det systern Eva och Anneli's hund "Laban". Det har hänt förr att män som blir lämnade väljer att hämnas på sitt ex. genom att ta i från henne det hon älskar allra mest, oftast barnen. Men i det här fallet så hade ju Anneli inga barn så det fick bli hennes syster och hund i stället. Det är en skrämmande tanke men inte alls osannolik - tvärtom. Jag tycker att det finns stark en logik i det, en röd tråd som gör att man kan förstå det hela. Det som utmärker det här mordet är ju just det faktum att ingen förstår varför det hände, Eva hade inga fiender, den enda förklaringen polisen har är att en vettvilling med mord i sinnet, av en slump (en ovädersnatt som denna) råkade befinna sig vid Långbacken just precis när EVA kom gående där, men finns det verkligen någon som innerst inne verkligen tror på det?

Kanske var det så att det var ovädret av sällan skådat slag som faktiskt var orsaken till att mordet skedde när det skedde? Med tanke på att allt enligt uppgift gick lugnt och städat till i PAJ's lägenhet denna kväll så var mordet knappast en impulshandling utan förmodligen planerat. Frågan var alltså bara när, det skulle ske och var, och just den här kvällen uppenbarade sig tillfället. Århundradets oväder = inget folk ute på stan eller ute överhuvudtaget med undantag för möjligen hundägare. Dessutom visste PAJ att Anneli inte skulle följa med Eva till föräldrahemmet i Bruket eftersom A lämnade hans bostad tidigare och åkte till pojkvännen i Bollsta, vilket betydde att Eva skulle promenera ensam med Laban den sista biten hem.
Dessutom visste PAJ att Anneli inte skulle följa med Eva till föräldrahemmet i Bruket eftersom A lämnade hans bostad tidigare och åkte till pojkvännen i Bollsta, vilket betydde att Eva skulle promenera ensam med Laban den sista biten hem.

Åkte verkligen ANNELI hem till sin nya pojkvän i Bollstabruk, eller väntade hon in sin syster i Långbacken för att där massakrera både EVA och LABAN?

Man ska ha i åtanke att PAJ's och Anneli's förhållande tog slut -86 och mordet skedde -87, vilket betyder att det mycket väl kan ha funnits väldigt starka känslor kvar ...
Citat:
Gammal kärlek rostar aldrig och därför skyddar PAJ sin fd flickvän ANNELI.
Citera
2019-04-13, 20:57
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
När jag skrev detta om att jag också tror att det handlar om svartsjukedrama, så känns allt annat så långsökt. Därför jag undrade om någon vet (rykten ) om varför B lämnade Kramfors. Har hon aldrig återvänt dit? Inte ens för att hälsa på? Någon som vet det?

Visst hon är säkert oskyldig, men det verkar ändå suspekt. Sen har det skrivits lite olika om när hon flyttade från Kramfors. Enligt vissa uppgifter här och i media flyttade hon 3 veckor efter mordet, ibland sägs det 3 månader och också att B och Mr P bodde ihop i just 3 veckor..

Nej det där stämmer inte.
Jag har en säker uppgift på att BÅ flyttade från Kramfors i mars 1989 dvs 1,5 år efter mordet. Men visst, hon kan givetvis vara inblandad på något sätt ändå.
Citera
2019-04-13, 21:26
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Ingen verkar ju någonsin ha ifrågasatt ANNELIS alibi efter det att hon lämnade PAJS samkväm (enklare fest).

Dessutom visste PAJ att Anneli inte skulle följa med Eva till föräldrahemmet i Bruket eftersom A lämnade hans bostad tidigare och åkte till pojkvännen i Bollsta, vilket betydde att Eva skulle promenera ensam med Laban den sista biten hem.

Åkte verkligen ANNELI hem till sin nya pojkvän i Bollstabruk, eller väntade hon in sin syster i Långbacken för att där massakrera både EVA och LABAN?

Man ska ha i åtanke att PAJ's och Anneli's förhållande tog slut -86 och mordet skedde -87, vilket betyder att det mycket väl kan ha funnits väldigt starka känslor kvar ...

När GM har använt sig av ett sådant kraftigt övervåld som i det här fallet så brukar det tala för att mördaren är en närstående till offret.

Alternativet är det som polisen först var inne på, dvs att GM var en "galning" som SE och det är just det här som gör SE extra intressant.
Kombinationen av psykisk sjukdom + att han även hade en relation till Eva.
Med SE som GM kan mordet vara antingen känslomässigt kopplat till ES men även ett rent vansinnesdåd av en schizofren person eller t.o.m en kombo av dessa två.
Senast redigerad av Ron.Frangu 2019-04-13 kl. 21:36.
Citera
2019-04-13, 22:34
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
T
Här ligger en hund begraven, och det är inte Laban jag syftar på. Gjorde ANNELI allt för att ingen skulle ana ugglor i mossen? Kanske cyklade ANNELI till PAJS samkväm (enklare fest) på Björstagatan 18 på sin mors gamla röda damcykel? Vad dillades det om i PAJS lägenhet som fick ANNELI att utom sig av ilska lämna tillställningen tidigt?

Många frågor!!

ANNELI hade precis fått veta att PAJ och EVA haft en kärleksrelation bakom hennes rygg. Vredgad grabbade ANNELI tag i PAJS bajonett från FBU (Frivillig Befäls Utbildning) som låg i hallen innan hon cyklade ner till restaurang Träffen på Limstagatan 1. Efter nedrigheten hemma hos PAJ så behövde nämligen ANNELI ta sig en stärkare ihop med Träffens patrask. Alltmedan ANNELI satt inne på haket och bärsade med sina missbruksslödder så åkte EVA förbi skyltfönstret i BERITS gröna Saab.
Anneli släppte sin öl på momangen och hastade sig skyndsamt ut till cykeln som stod lutad utanför syltan. Utan att veta att EVA hade blivit avsläppt i korsningen så cyklade ANNELI Limstagatan fram på sin väg mot föräldrarhemmet. I närheten av Kontorsvägen höll hon på att ramma hundvittnet SVEN som kvällsrastade sin hund. Då EVA ännu inte hade anlänt till föräldrahemmet så fortsatte ANNELI jakten nerför Långbacken. Där stötte de ihop och ANNELI konfronterade EVA. ANNELI fattade tag i bajonetten från cykelns pakethållare och gick till attack mot EVA. EVA flydde för sitt liv in i skogsdungen alltmedan hon blev huggen i ryggen av ANNELI. När EVA faller ner på marken så överöser ANNELI sin syster med hugg från bajonetten. Hunden LABAN som tidigare hade sprungit upp mot föräldrahemmet var tillbaka. ANNELI lockade LABAN till sig för att därefter hugga ihjäl hunden. Under tiden blev PAJ orolig över EVA. Hon hade inte hört av sig till honom som överenskommet. PAJ började ringa runt, först till EVAS föräldrahem och sedan till BERIT. Ingen svarade på PAJS samtal. Långsamt kom ANNELI till sans. ANNELI förstod att hon genast skulle bli misstänkt för mordet på sin syster eftersom hon lämnade samkvämen i blint raseri. Hon var tvungen att avstyra det genom att arrangera brottsplatsen till ett sexmord. Försiktigt tog ANNELI av EVAS kläder från midjan och neråt. ANNELI lade kläderna fint intill EVAS sargade kropp, för att därefter placera LABAN intill henne. När ANNELI efter någon timme var klar med arrangemanget så cyklade hon snabbt från platsen via Kramforsåns promenadstråk. Under natten fortsatte PAJ att leta efter EVA genom att köra fram och tillbaka till Bruket. Dagen efter klampade ANNELI in på brottsplatsen så att den blev kontaminerad av henne. En kort stund senare klampade även PAJ in och kontaminerade brottsplatsen.

Tänk på att även systrar kan döda varandra!

Det som starkt talar emot att det skulle vara Annelie som är mördaren är att hon och ungdomskompisen Pi*a Gal*n sedan tidigt -90 tal har försökt hjälpa polisen att lösa mordet genom att påtala alla dessa märkligheter med PAJ, märkligheter som polisen själva tycks ha bortsett helt ifrån.
Jag har svårt att tro att Annelie envist skulle kämpa vidare för att mordet skulle få en lösning om hon nu själv var skyldig. Nej i sådant fall är det givetvis bäst och smartast att bara strunta i allt eftersom fallet ändå ligger nere, varför rota i sitt eget mord?
Risken är ju bara att rotandet förr eller senare får motsatt effekt och att A till slut själv blir misstänkt, hamnar under luppen och åker dit.
Nä om Annelie mördade sin syster skulle hon hon garanterat ha legat lågt under alla dessa år istället för att tillsammans med polishustrun P*a vara de som aldrig ger upp hoppet om att rättvisa ska skippas i Eva-fallet.

Men tanken i sig är intressant Badkarsrunkarn och man ska vända på varenda sten som finns och man ska ställa obekväma frågor så fortsätt med det! Och försök gärna att få fram mer info om SE istället om det är möjligt.

[
Senast redigerad av Ron.Frangu 2019-04-13 kl. 23:28.
Citera
2019-04-13, 23:30
Medlem
Ron.Frangus avatar
Nu vill jag även passa på att rikta en uppmaning till alla läsare av tråden som känner till Kramfors-bon SE (Staf*an Ed*n, f. 1960).
Ni vet, han som en gång i månaden sätter på sig en cylinderhatt, ridbyxor och ridstövlar och sedan promenerar runt på stan och pratar med sig själv.
Om du har information, uppgifter eller tips som gäller honom, gammalt eller nytt så tveka inte en sekund utan lämna din info snarast.

Det går även bra att skicka ett anonymt PM till mig om det känns bättre eller enklare.

Det du vet eller det du under årens lopp har sett och hört om SE kan ihop med andras iakttagelser bli väldigt intressant när det sätts i nya sammanhang.
Något som kanske kändes helt betydelselöst, stolligt eller banalt för 25-30 år sedan kan nu i efterhand visa sig vara en viktig pusselbit för att komma framåt i fallet.

Tack på förhand.
Senast redigerad av Ron.Frangu 2019-04-14 kl. 00:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in