2019-04-10, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Har du hittat nå bra källa till hur bra Buprenorfin tas upp intramuskulärt? Jag skulle aldrig sätta nålen i en muskel, är bara nyfiken. Jag googlade runt några minuter men hittade inget
Nej, samma här. Googlade och läste på fyra-fem olika sidor men hittade inget direkt.
Citera
2019-04-10, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Det går väl knappt att snorta Espranoren? Försökte krossa en sån 8mg en gång och det gick ju inte den vart typ bara tillplattad , Hur ska man gå till väga för att få dom till pulver? Inte för att jag kommer ge det ett till försök (Har Metadon nu) är bara nyfiken.

Mvh IND👁
Ursäkta. Det var det jag menade. Det går inte snorta dem. Ingen ide försöka. Tackar allrmtid nej direkt när dem kommer på tal.. vill kunna bryta lossa en bit ta en lina...
Citera
2019-04-10, 18:20
Medlem
Hej flashbackare!
Har gått på sub dagligen i 5 månader. Nu är det så att studenten snart inkommer. Jag undrar om jag kan dricka alkohol då? I juni är detta. Är rädd för andningsdepp. Men går det att minimera chansen för andningsdepp markant ifall jag t.ex ej intar sub 3-4 dagar innan studenten? Då borde väl det nästan lämnat mitt system? Abstinens kommer ju alltid efter 5 dagar ungefär så tänker om jag är fri från sub 3 dagar innan studenten, kommer jag kunna konsumera alkohol då utan nån chans för andningsdepp? I och med att jag har gått på sub 5 månader stannar inte sub i min kropp längre? Plus att Min vikt och längd är väldigt kort samt smal.
Citera
2019-04-10, 18:55
Medlem
Indos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torler
Hej flashbackare!
Har gått på sub dagligen i 5 månader. Nu är det så att studenten snart inkommer. Jag undrar om jag kan dricka alkohol då? I juni är detta. Är rädd för andningsdepp. Men går det att minimera chansen för andningsdepp markant ifall jag t.ex ej intar sub 3-4 dagar innan studenten? Då borde väl det nästan lämnat mitt system? Abstinens kommer ju alltid efter 5 dagar ungefär så tänker om jag är fri från sub 3 dagar innan studenten, kommer jag kunna konsumera alkohol då utan nån chans för andningsdepp? I och med att jag har gått på sub 5 månader stannar inte sub i min kropp längre? Plus att Min vikt och längd är väldigt kort samt smal.
Jadå det borde vara lugnt, Men du lär väl känna Av abstinens litegrann ändå? För efter 3-4 dygn så Peakar ju ATn men du lär ju känna dig lite risig ändå på din student eller vad tror du? Brukar du vara helt symptomfri tills det har gått 3-4 Dagar? Lyx isåfall 😆 Men för säkerhets skull Ta en imodium innan så du inte skiter ner dig på Flaket 😉 Haha, Nä men ärligt jag tror du kan dricka lite om du har ett uppehåll på 3-4 Dagar innan. SORRY FÖR OT, men Kan Någon Svara på en fråga jag har.. Hur är det med Metadon? Om man väntar 3-4 Dagar innan man dricker? Är det lugnt eller? Och hur farligt är det att blanda Metta och Alkohol? På min förra permission så drack jag 80mg Metadon och drack 4 Bärs 5,2 och en Cider 7,0 sen kom jag på att det inte är en bra idé att blanda så, Tur att jag inte fick andningsDepp 😲

Mvh IND👁
Citera
2019-04-10, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Jadå det borde vara lugnt, Men du lär väl känna Av abstinens litegrann ändå? För efter 3-4 dygn så Peakar ju ATn men du lär ju känna dig lite risig ändå på din student eller vad tror du? Brukar du vara helt symptomfri tills det har gått 3-4 Dagar? Lyx isåfall 😆 Men för säkerhets skull Ta en imodium innan så du inte skiter ner dig på Flaket 😉 Haha, Nä men ärligt jag tror du kan dricka lite om du har ett uppehåll på 3-4 Dagar innan. SORRY FÖR OT, men Kan Någon Svara på en fråga jag har.. Hur är det med Metadon? Om man väntar 3-4 Dagar innan man dricker? Är det lugnt eller? Och hur farligt är det att blanda Metta och Alkohol? På min förra permission så drack jag 80mg Metadon och drack 4 Bärs 5,2 och en Cider 7,0 sen kom jag på att det inte är en bra idé att blanda så, Tur att jag inte fick andningsDepp 😲

Mvh IND👁

Tack för svaret Indo! jo det är så att jag känner av en del abs dag 3-4 men jag kan känner att jag måste stå emot det då studenten bara sker en gång i livet ju :P , Ja det är sant man borde dra i sig lite imodium . Angående varför jag känner mig en hel del nojjig är för jag också är undernärd, väger enbart 44 kg. Men vet ej om hur mycket man väger har nåt med chansen för andningsdepp att göra :P. Aja! tack för svaret! Var försiktig med metadon och alkohol Indo!
Citera
2019-04-11, 10:58
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskyldigsomenbrud
Ursäkta. Det var det jag menade. Det går inte snorta dem. Ingen ide försöka. Tackar allrmtid nej direkt när dem kommer på tal.. vill kunna bryta lossa en bit ta en lina...

Det går att snorta Espranor, men det är ett jävla pillergöra och det blir geggigt i näsan.

En grej som jag snubblade över på FASS nyss och som jag undrar över är vad ni tror/tänker om detta;
Espranor kan inte ersättas med andra orala buprenorfinprodukter och dosen av Espranor kan skilja sig från dosen av andra buprenorfinprodukter.
Jag tolkar det som att om man ska byta från Espranor till t ex Buprenorfin Sandoz så kommer man att få en lägre dos av Sandoz, eftersom att dom tas på traditionellt vis (under tungan) och därför tas upp bättre, med tanke på att Espranor ska smälta på tungan.
Vad tror ni?

Edit. Dessutom såg jag nu att högsta dosen man får är 18 mg/dygn. Tas den upp bättre än vanliga Buprenorfintabletter då? Espranor är för mig ett enda stort frågetecken
Senast redigerad av KringEx 2019-04-11 kl. 11:05.
Citera
2019-04-12, 19:36
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Det går att snorta Espranor, men det är ett jävla pillergöra och det blir geggigt i näsan.

En grej som jag snubblade över på FASS nyss och som jag undrar över är vad ni tror/tänker om detta;
Espranor kan inte ersättas med andra orala buprenorfinprodukter och dosen av Espranor kan skilja sig från dosen av andra buprenorfinprodukter.
Jag tolkar det som att om man ska byta från Espranor till t ex Buprenorfin Sandoz så kommer man att få en lägre dos av Sandoz, eftersom att dom tas på traditionellt vis (under tungan) och därför tas upp bättre, med tanke på att Espranor ska smälta på tungan.
Vad tror ni?

Edit. Dessutom såg jag nu att högsta dosen man får är 18 mg/dygn. Tas den upp bättre än vanliga Buprenorfintabletter då? Espranor är för mig ett enda stort frågetecken

Jag ångrar mig nästan när jag skrev att det går att snorta Espranor. Försök er inte på det. Det blir som frigolit typ. Så om ni ska ta Buprenorfin nasalt; Köp inte Espranor!
Citera
2019-04-12, 23:10
Bannlyst
Är det bara jag som har tappat suget på alkohol av sub?
Jag hade riktiga problem för typ 3 år sedan med att sluta dricka, drack varje dag och tog tramadol lite då och då, sen slutade trammen fungera så testade sub <3

Har testat att dricka några gånger sen det men det smakar inte ens bra och jag ser inte tjusningen med alkohol längre. Inte ens för att boosta, då tar jag hellre nån benso.
Citera
2019-04-13, 08:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HardCore_
Jag hade riktiga problem för typ 3 år sedan med att sluta dricka, drack varje dag och tog tramadol lite då och då, sen slutade trammen fungera så testade sub <3

Har testat att dricka några gånger sen det men det smakar inte ens bra och jag ser inte tjusningen med alkohol längre. Inte ens för att boosta, då tar jag hellre nån benso.
Det är ju väldigt bra då alkohol är djävulens påfund för mig. Det finns en uppenbar fara med att byta en substans mot en annan (ett missbruk mot ett annat). Däremot att bryta t.ex alkoholism genom att tillfälligt ta en annan substans fungerar ofta mycket bra samtidigt som man slutar dricka helt.
Citera
2019-04-13, 14:15
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HardCore_

Ja, jag blir inte alls sugen på att dricka om jag har tagit Buprenorfin. Vilket bara är bra... som det sas tidigare så är alkohol djävulens påfund
Citera
2019-04-14, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Det är ju väldigt bra då alkohol är djävulens påfund för mig. Det finns en uppenbar fara med att byta en substans mot en annan (ett missbruk mot ett annat). Däremot att bryta t.ex alkoholism genom att tillfälligt ta en annan substans fungerar ofta mycket bra samtidigt som man slutar dricka helt.

Jo jag fick lära mig det då jag fastnade i missbruk rätt fort men lyckades ta mig ur beroendet och försöker vara strikt med hur mycket jag tar varje dag, vecka, månad.

Och jag instämmer med er om att alkohol är djävulens påfund, levern var inte ok, men på senaste blodprovet var det normala värden som tur var.
Citera
2019-04-15, 10:06
Medlem
glockengolds avatar
Citat:
Intravenöst ska dessa vara bra att ta. Påstår en vän. Någon i tråden som testat Espranor intravenöst?

Jag har och det fungerar alldeles utmärkt. Missa inte bara för det svider jävlar i min låda med mint om det hamnar fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in