Citat:
Ursprungligen postat av
rappytt
Nej. Det är en bild av dig, ett intryck utifrån vad du skriver i detta forum och hur du bemöter andra. Jag erkänner att jag överför dina vidriga sidor på en mördare. Ber om ursäkt för det. Inte ska dina hemska manipulationsförsök smutsa ned en mördare. Jag vet inte exakt vad O gick för, mer än att han mördade, men jag har faktiskt sett igenom dig nu.
När jag säger Oskartyper så buntar jag ihop dig med mördaren, ha det klart för dig. Jag gissar att du precis som Oskar har en annan sida som du utövar socialt, för så som du uppför dig här, det går inte hem irl. Kanske med en nedtryck fru eller make förstås, men partnern kan vara stark.
Hanna var en stark kvinna, men jag undrar hur hon såg ut 2017. Vad fick henne att inte vilja leva mer? Hon uppskattade sina barn, beklagade sig inte som O. Jag diskuterar inte med dig Jesus nu. Frågan är ställd till andra som har en trevligare ton.
Att du har varit med om något och har en personlighetsstruktur som gör att du tillåter dig att sätta verkligheten ur spel och istället presentera en bild av gott och ont, svart och vitt, rent och smutsigt och applicera den på din omgivning, lär stå var och en klart vid det här laget. Att du använder mig som projektionsyta kunde inte klia mindre. Jag har varit föremål för betydligt mer befängda såväl idealiseringar som nedvärderingar. Dessa föreställningar, eller projektioner, är viktiga redskap för att för att få grepp om avsändarens inre
malfungerande.
Men när du nu förlägger denna svart-vita personlighetsstruktur på föreliggande händelse finns inte heller utrymme för nyanser och verklighetsförankringar. Ditt arkaiskt känslomässiga register måste få en ny boplats, ty utan projektionsyta för ditt inre så blir du hemlös och förvirrad. Kanske hade denna hemlöshet i längden kunnat leda till att du hade kunnat bygga upp något robustare hem än luftsslott eller som parasit hemma hos någon annan, men eftersom din rädsla griper tag i dig när du far ut i det okända, tvingas du snabbt tillbaks till det invanda igen. Oförmågan att stå ut med det okända mer än kortare stunder, är det som förhindrar din utveckling till något nytt och mer solitt.
Därför kan Oskar i denna historia bli alltigenom ond, Hanna alltigenom svag, barnen alltigenom friska, trots all information vi fått under snart 1.5 år. Verklighet och fakta är satta ur spel när din malfungerande personlighetsstruktur söker boplats. Därför kan Hanna i din värld obekymrat beskrivas som stark, vän och ljuv, trots att hon i sex månader har planerat för en familjeutrotning för att sedan med berått mod döda sina egna barn.
Hon har bragt livet om barn som hon bar i sitt inre under 9 månader och i din värld möjliggör det idel positiva omdömen om henne?!
Nu är ju Oskar och Hanna redan döda, varför de inte kan skadas av ditt malfungerande. Där bekymrar jag mig mer om sörjande far- och morföräldrar, syskon, kusiner och vänner till familjen. Du vet, de egentliga enda levande offren i denna historia, även om du nu inte skänkt dem en tanke utan mest varit bekymrad av hur du själv blir behandlad när du som snyltgäst söker logi för ditt inre.