2019-04-09, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Dessa barnamord kan inte ursäktas nånstans. Men era vidriga kommentarer och epitet, som tas ur luften, vad gäller Oskar är fruktansvärt att läsa. Att skriva så om en människa man inte känner, eller skriva så överhuvudtaget om någon, är så otroligt lågt. Det är handlingen som skall dömas. Inte människan. Inte förrän man vet hur han tänkte. Gjorde han detta av onsdska? Nej, det är jag övertygad om att han inte gjorde. Handlingen dock var ond. Att inte kunna skilja på person och handling är ju väldigt märkligt när det gäller vuxna människor i ett diskussionsforum.

Hanna var lika skyldig som Oskar till dessa barnamord. Det är konstaterat. Sen vem som utförde handlingarna har just nu ingen betydelse. I en rättssal klassas det som mord. För Hannas del i det hela, så hade även hon fått livstid.

Men skilj för fan på handling och människa så länge ni inte vet varför. Det finns uppenbarligen en hel del bakom som vi inte alls får veta.
Nu loggar jag ut. Tack för ikväll.

Hade man enbart dömt på uppsåt och inte för själva gärningen, hur ond den än var, så hade väl ingen blivit dömd till mord och folk tyckt så synd om mördaren som "tvingades" ta till mord.

https://www.youtube.com/watch?v=SDBfqEsdlZ8
Citera
2019-04-09, 22:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Så det sk förklaringsbrevet ser du som ett bevis för medgärningsansvar?
Styrkt med annan digital media.
Det finns för övrigt en maskat mening till gällande avskedsbrevet för analys av dess äkthet alt. deras delade ansvar.
Det finns ett usb och med tanke på godkännande av testamente så verkar båda sidor släkten inte opponera sig gentemot vad som framkommit via Fu.
För övrigt finns en brottsplatsundersökning och det finns spårsäkring vid obduktion:
det som berör gärningsförlopp, vem som dödat vem presenteras inte.

Så kontentan blir att eftersom anhöriga inte överhuvudtaget opponerar sig så finns det garanterat tillräckligt med bevisning på deras skuld - innan PT och vid PT.
Citera
2019-04-09, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad har tjusig fasad i sammanhanget att göra? Du är fortfarande på status och klasskillnad och rör dig - utan att du uppenbart inte ens märker det.

Om du inbillar dig att det är status och pengar som fixar rollspel så är du helt ute och cyklar.
Flera av de mammor (mfs) som chockar omgivningen är varken välutbildade och rika. De är däremot måna om sina barn och framstår som om de aldrig skulle komma på nåt så galet.

Med tanke på ditt svar så begriper du ingenting.
Citera
2019-04-09, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Visst är det fruktansvärt. Mycket skrämmande. Ett exempel på hur "Oskartypen" kan verka trevlig så länge den får medhåll och en typ som manipulativt planterar åsikter.

Spännande hur du ser din egenkonstruerade bild av Oskar överallt, tom i ett socialt forum. Nästan så att man skulle kunna drista sig till att tro att den kommer — inifrån...
Citera
2019-04-09, 22:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Med tanke på ditt svar så begriper du ingenting.
Ok. Jag begriper ingenting - men då antar jag att du kan förklara mer utförligt?
Citera
2019-04-09, 22:54
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge40
Ibland är det svårt att förstå min text. Jag försöker bara sätta mig in i hur föräldrarna tänkte.

Jag förstår att du menade att föräldrarna kan ha tänkt så och det kan dom mycket väl ha gjort.
Citera
2019-04-09, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank-Jesus
Och det här är alltså dina exempel på högutbildade som döljer sina missförhållanden och går under radarn på myndigheterna. På nåt sätt känns det som att du inte riktigt har en aning om vad du pratar om utan mer ger uttryck för dina mindervärdeskomplex.

Det är snarare du som inte begriper.

Det var 2 exempel. Men jag har ett par till, som jag tänker bespara dig eftersom de inte hör hit och du aldrig skulle begripa ändå.

Jag kan din typ.
Citera
2019-04-09, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Jo Polisen TROR! Ibland har Polisen rätt och folk blir dömda, andra gånger har dom fel och folk blir frikända. Om Polisen har fler och framförallt bättre bevis så må det vara hänt, men tycker du innerst inne att dom tre presenterade bevisen känns vattentäta? I sammanhanget låter det som ett skämt för mig

För mig också. Framförallt var FUPen ett stort skämt.
Citera
2019-04-09, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge40
Ibland är det svårt att förstå min text. Jag försöker bara sätta mig in i hur föräldrarna tänkte.

Nej, jag förstår att du vill förstå som alla andra. Kanske du i själva verket vet mer än alla andra här. Det vet jag ju inte.

Men det kan aldrig nånsin på något enda vis bortförklaras eller förskönas att 2 föräldrar har tagit livet av sina egna barn. Dessutom på ett ytterst ruskigt sätt. Det sista barnen såg var alltså förälderns ansikte, en förälder de borde ha kunnat lita på till 100% men som mördade dem.

DET är fruktansvärt och går inte bortförklara.
Senast redigerad av zilvereko 2019-04-09 kl. 23:05.
Citera
2019-04-09, 23:07
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Nej, jag förstår att du vill förstå som alla andra. Kanske du i själva verket vet mer än alla andra här. Det vet jag ju inte.

Men det kan aldrig nånsin på något enda vis bortförklaras eller förskönas att 2 föräldrar har tagit livet av sina egna barn. Dessutom på ett ytterst ruskigt sätt. Det sista barnen såg var alltså förälderns ansikte, en förälder de borde ha kunnat lita på till 100% men som mörade dem.

DET är fruktansvärt och går inte bortförklara.

Att man funderar på vad föräldrarna kan ha tänkt och känt betyder inte att man försöker bortförklara något. Försök att förstå skillnaden. Straffvärdet på det föräldrarna gjorde är livstids fängelse.
Citera
2019-04-09, 23:17
Medlem
develis avatar
Citat:
För mig också. Framförallt var FUPen ett stort skämt.
Det är väl snarare du som framstår som ett stort skämt med tanke på att du fortsätter i samma hjulspår ang Fup du inte har rätt till insyn i vid nedlagd Fu.
Citera
2019-04-09, 23:33
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Inga bitar i Bjärred-pusslet faller på plats eftersom allt är så motsägelsefullt.
/.../
Sen har vi en chef som berättar att han och Oskar pratade om framtidsvisioner bara ett par veckor innan alla dog. Positiva ordalag. Vad vet vi om det? En arbetsgivare som likt skolans rektor vill svära sig fri?
Chefen berättar i ett bandat avsnitt i AB om sitt sista samtal med O, endast tre dagar före julafton (c:a 14 dgr före dådet):
Citat:
Varför blev Moa så plötsligt sjuk men framför allt, varför var det sån panik att ordna hemundervisning? Moa kunde börjat hösten i skolan och varit hemma hur ofta som helst när hon kände sig dålig. Trodde föräldrarna att skolmiljön var farlig eller dålig för lärandet eller skulle barnen kontrolleras?
Man kan ha trott att sjukdomen skulle förvärras om man väntade med att sätta in relevanta åtgärder; främst hemundervisning. – Här kan man ha jämfört med A:s sjukdomsutveckling.
Citat:
Sen ansökte han om professur på hösten och borde känt harmoni men den svajade alltså redan innan Moa blev sjuk.
Påfrestningarna att inte veta riktigt vad som fattades M, men samtidigt misstänka det värsta, måste ha gett utslag även betr. den psykiska jämvikten. – Vilken förälder kan ha känt harmoni, eller glatt sig åt en ev. professorsutnämning under sådana förhållanden? – Hade en professorstitel kunnat bytas mot två friska barn, hade inte många föräldrar tvekat i sitt val.
Citat:
Vad hände egentligen?
PT: Ingen av föräldrarna ansåg att barnen skulle komma att få leva fullvärdiga liv – vilket även skulle återverka menligt på deras egna liv: ”…ingen av oss kommer någonsin kunna leva ett liv i någon egentlig mening.”.

Det sades på PT att föräldrarna som skäl för sitt beslut angett att döttrarna fått var sin ME-diagnos: ”Anledningen till att de har gjort detta, beskriver de i sitt brev, det är att barnen; båda döttrarna, har under de senaste åren fått var sin diagnos på sjukdomen ME.” - Detta avsnitt var dock maskat i förklaringsbrevet: Det som presenteras är en abrupt avhuggen mening; s. 12 (367).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in