2019-02-16, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wildhassan
Eller är den någon här som har tuggat små mängder fetanyl ihop med benso?
Går på tram medicinskt så räknar sällan in de i kombon egentligen.

Du känner dig själv bäst, men det är klart att du får bättre rus med både benso och opi.
Kom ihåg att tyvärr blir det till slut så att opi rus utan benso inte blir skönt längre.
Nu vet jag inte mkt om tram eftersom jag aldrig gillat det, men känns inte jätte smart att blanda in. Större bit fentanyl istället?
Citera
2019-03-07, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoNameWhatsoever
Du känner dig själv bäst, men det är klart att du får bättre rus med både benso och opi.
Kom ihåg att tyvärr blir det till slut så att opi rus utan benso inte blir skönt längre.
Nu vet jag inte mkt om tram eftersom jag aldrig gillat det, men känns inte jätte smart att blanda in. Större bit fentanyl istället?
Hej!
Jag sitter på ett 100mcg fentanylplåster och jag är osäker på hur jag ska dosera detta plåster. Jag har låg tolerans på opiater/opioider. Jag tänkte ha det under tungan.

Några tips?
Citera
2019-03-09, 14:18
Medlem
Hej, har rökt fentanylplåster ett par gånger förut men det var längesen+är fett hypokondrisk (sämsta knarkaren). Överdoserade faktiskt en gång men då hade jag käkat typ 2 kartor xanor o glömt bort det... och min polare kunde väcka mig osv. har hög opiat/herointolerans. Hur mycket bör det vara lugnt att röka? (Utan andra downers inblandade den här gången) när är det lugnt att fylla på/med hur mycket osv?
Rökt rätt mycket idag, känner inte mycket... röker typ ett halvt 50ug plåster åt gången men vågar inte mycket mer även om jag antar att det beror på mil höga tolerans. Bör jag vara rädd eller inte?
Citera
2019-03-22, 23:39
Medlem
socs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoNameWhatsoever
Nej en större dos fentanyl kompenserar inte för utebliven dos tramadol. Iofs bombar man på med brutal mängd fentanyl tar den ju över all effekt av andra preparat. Har själv åkt ambulans tre gånger pga överdos fentanyl IV. Men fentanyl saknar tramadolens antidepressiva verkan på seratonin och noradrenalin och den där uppiggande effekten.
Citera
2019-04-09, 07:56
Medlem
bananajoe33s avatar
Trubbig nål som fan har jag, var inte skönt direkt, men var nära att kola av för en vecka sen. Medvetslös på mataffären och ambulans med poliseskort tydligen

Så ta det lungt grabbar.
Senast redigerad av bananajoe33 2019-04-09 kl. 07:59.
Citera
2019-04-09, 09:32
Medlem
Indos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Trubbig nål som fan har jag, var inte skönt direkt, men var nära att kola av för en vecka sen. Medvetslös på mataffären och ambulans med poliseskort tydligen

Så ta det lungt grabbar.
Shit de där lät knas som fan, Va rädd om dig kompis 🙏 Bra att du överlevde iallafall, Varför skicka dom med en Poliseskort? Jag har varit med om liknande, Fattar inte visst om det är en skjutning typ eller nåt sånt så förstår jag men att behöva vänta in en poliseskort för att kunna åka å rädda livet på en som tagit överdos , Asså vafan... under tiden ambulansen väntar på polisen så kanske nån dör för att det tar för lång tid

IND👁
Citera
2019-06-17, 12:54
Medlem
Heffernans avatar
Hej!

Jag skriver ett arbete om Fentanyl och Fentanylanalogerna. Jag har absolut inga förkunskaper i ämnet (väldigt intressant och tragiskt på många olika sätt) och skulle behöva lite hjälp från någon eller några som vet vad dom pratar om i ett par frågor jag inte riktigt hittar svaret på.

Det står en jävla massa olika siffror på hur mycket starkare fentanyl är än heroin. Den ena sidan skriver 50 gånger så starkt och någon annan 100 gånger och den tredje upp till 10 000(!) gånger. Vad är det som gäller? Är det rent fentanyl som ligger mellan 50-100 gånger starkare än heroin och sen dem så kallade fentanylanalogerna och där kan styrkan vara precis vad fan som helst eller? Är det beroende på vilken kemisk sammansättning analogen/"fusk fentanylen" har då eller? Upplys mig!

Sen det här med rusvaraktighet, hur ser det ut där? Skulle vilja jämföra rusen mellan fentanyl och heroin. Är det så att fentanyl generellt har en kortvarig effekt/rus i jämförelse? Hur skulle skillnaden kunna se ut? Jag vet inte ens om det är möjligt men om man får i sig det som krävs för ett likvärdigt rus drogerna emellan hur skiljer sig då varaktigheten på dem respektive drogerna? Och en sista grej. Finns det några siffror på hur många fentanylanaloger det finns i Sverige? Hur många är i så fall narkotikaklassade och hur många är det inte? och således inte är förbjudna trots alla stora risker som finns.

Fan detta låter väl lite luddigt kanske men hoppas någon förstår på ett ungefär vad jag menar och är villig att hjälpa mig och min okunskap. Bidra gärna med det du kan. Tack på förhand Flashback - kunskapsbanken och var försiktiga.

//Heff
Citera
2019-06-20, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heffernan
Hej!

Jag skriver ett arbete om Fentanyl och Fentanylanalogerna. Jag har absolut inga förkunskaper i ämnet (väldigt intressant och tragiskt på många olika sätt) och skulle behöva lite hjälp från någon eller några som vet vad dom pratar om i ett par frågor jag inte riktigt hittar svaret på.

Det står en jävla massa olika siffror på hur mycket starkare fentanyl är än heroin. Den ena sidan skriver 50 gånger så starkt och någon annan 100 gånger och den tredje upp till 10 000(!) gånger. Vad är det som gäller? Är det rent fentanyl som ligger mellan 50-100 gånger starkare än heroin och sen dem så kallade fentanylanalogerna och där kan styrkan vara precis vad fan som helst eller? Är det beroende på vilken kemisk sammansättning analogen/"fusk fentanylen" har då eller? Upplys mig!

Sen det här med rusvaraktighet, hur ser det ut där? Skulle vilja jämföra rusen mellan fentanyl och heroin. Är det så att fentanyl generellt har en kortvarig effekt/rus i jämförelse? Hur skulle skillnaden kunna se ut? Jag vet inte ens om det är möjligt men om man får i sig det som krävs för ett likvärdigt rus drogerna emellan hur skiljer sig då varaktigheten på dem respektive drogerna? Och en sista grej. Finns det några siffror på hur många fentanylanaloger det finns i Sverige? Hur många är i så fall narkotikaklassade och hur många är det inte? och således inte är förbjudna trots alla stora risker som finns.

Fan detta låter väl lite luddigt kanske men hoppas någon förstår på ett ungefär vad jag menar och är villig att hjälpa mig och min okunskap. Bidra gärna med det du kan. Tack på förhand Flashback - kunskapsbanken och var försiktiga.

//Heff
Fentanyl är estimerat att vara 50-100 gånger så dospotent som helt rent heroin, vilket du aldrig hittar, heroin är oftast ruggigt smutsigt medans fentanyl alltid(99/100ggr) är helt rent. Karfentanil är runt 10,000 gånger starkare än heroin, och används oftast i väldigt små mängder för att söva elefanter osv.
Citera
2019-09-14, 20:49
Medlem
evions avatar
Går det att beställa sk fentanylstrips i Sverige? Dvs strips för att kolla om ens heroin är bankat med fentanyl. Ursäkta om detta är fel tråd. Fiskar inte efter PM om var man kan köpa - undrar bara om det existerar i svea rike.
Citera
2019-09-14, 23:20
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evion
Går det att beställa sk fentanylstrips i Sverige? Dvs strips för att kolla om ens heroin är bankat med fentanyl. Ursäkta om detta är fel tråd. Fiskar inte efter PM om var man kan köpa - undrar bara om det existerar i svea rike.

Påminn mig om denna frågan imorgon.. 🤔 Har hört en liten fågel viska något om detta 🧐..
Citera
2019-09-17, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Påminn mig om denna frågan imorgon.. 🤔 Har hört en liten fågel viska något om detta 🧐..

Du blir påmind utav mig istället då jag är nyfiken på vad fågeln viskat om detta
Citera
2019-09-17, 18:00
Medlem
evions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18swecun
Du blir påmind utav mig istället då jag är nyfiken på vad fågeln viskat om detta

Jag kan svara till hälften Det finns ställen utomlands där man kan skicka in droger på analys och få svar tillbaka vad det är för produkt man har (och hur rent det är). Har inte länk till sidan och skulle inte våga länka ens om jag visste (vill inte bli bannad). Men sök och du lär finna! Hoppas jag var till nån nytta! (:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in