2013-02-20, 16:33
Medlem
heroinistens avatar
Q: Vilken nässpray från Apoteket är mest lämpligast att göra en fentanyl nässpray utav? Och hur många mg fentanyl per ml vatten rekommenderas? hur många ml kommer ut per sprut? vilka varianter har skruvkork där innehållet enklast kan ersättas? Andra tips?
Citera
2013-02-20, 20:53
Medlem
Vilket är det effektivaste sätte att röka dom här matrix plåstren?
Jag vet att endel röker plåstrena som dom är men det är inget jag vill få i lungorna.

Så jag tänkte göra en extraction mha isopropylalkohol. Finns det något jag bör tänka på i processen?
(Jag kommer ju röka det inte IV så det behöver inte vara super rent)
Citera
2013-02-20, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JuristGross
Blev förbryllad över svårigheten att få rätt dos på Fentanyl, tuggade i mig ett halvt 50mcg(~4,2mg) och vaknade på en ambulansbrits på samma plats där jag däckat.. Blev hittad av anhörig pga att jag lämnat vattnet på och täppt igen diskhon..
Tänkte faktiskt fråga på flashback hurdan korrekt dos såg ut men valde att köra lite roulette, vilket visade sig fungera utmärkt ... blev hittad med tungan i halsen, just nu har jag ont i bröstkorgen då dem körde HLR på mig (aj-aj-aj att andas m.a.o.)

Får kalla kårar av din berättelse, eftersom jag själv har överdoserat detta gift. Det är inte först efteråt rädslan kommer och tankarna att man aldrig skulle få se de sina, sin flickvän osv. Bara för att man har tagit lite, lite för mycket och inte varit riktigt rutinerad. Fentanyl är verkligen rysk roulette och huvudregeln borde vara: Gör det aldrig själv! Det måste vara en person runt som inte tar, eller så kan alla dö utan att någon hinner ringa 112.
Visst är det gudomligt skönt, men sista gången jag kände just den här "gudomliga njutningen" var just när jag var hur nära döden som helst. Den skönaste gången, var den farligaste också. Det är fan.
Grejen är att har man det hemma så kanske man inte har något annat, och hålla på att droga i kollektiv är inte så kul. Man vill ju vara ensam, precis som med andra opiater. Tyvärr så är fentanyl för farligt för det. Det är min åsikt iaf. Eller så är det jag då som inte är så rutinerad, även om jag har gjort det kanske (bara) 15-25 ggr.
Jag har bara rökt, inte provat något annat sätt. Se upp. Det är inte säkert att ni andra får en andra chans. Jag köper inte f längre. Det är ju sällan det finns f ö i mina kretsar nu.
Citera
2013-02-22, 21:47
Medlem
JuristGrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nkvd2
Får kalla kårar av din berättelse, eftersom jag själv har överdoserat detta gift. Det är inte först efteråt rädslan kommer och tankarna att man aldrig skulle få se de sina, sin flickvän osv. Bara för att man har tagit lite, lite för mycket och inte varit riktigt rutinerad. Fentanyl är verkligen rysk roulette och huvudregeln borde vara: Gör det aldrig själv! Det måste vara en person runt som inte tar, eller så kan alla dö utan att någon hinner ringa 112.
Visst är det gudomligt skönt, men sista gången jag kände just den här "gudomliga njutningen" var just när jag var hur nära döden som helst. Den skönaste gången, var den farligaste också. Det är fan.
Grejen är att har man det hemma så kanske man inte har något annat, och hålla på att droga i kollektiv är inte så kul. Man vill ju vara ensam, precis som med andra opiater. Tyvärr så är fentanyl för farligt för det. Det är min åsikt iaf. Eller så är det jag då som inte är så rutinerad, även om jag har gjort det kanske (bara) 15-25 ggr.
Jag har bara rökt, inte provat något annat sätt. Se upp. Det är inte säkert att ni andra får en andra chans. Jag köper inte f längre. Det är ju sällan det finns f ö i mina kretsar nu.
Förhoppningsvis sista gången jag tar F .. insåg i Tisdags (2 dagar efter att jag dosade) att jag faktiskt kan dö, skönt att få sån insikt, synd att jag behövde ta syra för att kunna tänka så långt.
Tror det är slut på knark för mig ett tag, min drog-spiral är kvickt eskalerande i substanser när jag väl brukar och tappar bort mig själv.. går över i cs, piller och så dras jag till Oxyn, kronan på navet för att avsluta med nåt nytt...
Senast redigerad av JuristGross 2013-02-22 kl. 22:19.
Citera
2013-03-01, 10:21
Medlem
Brukade konstant fentanyl 100ug för uppemot tio år sedan. Det fanns gott om fentanyl i mina kretsar där jag bodde just då. Detta höll på i ett par år, trappade stegvis ned och gick på dolcontin, oxy och tramadol i en period. Var helt ren i ca 5 år, men nu har jag tramadol pga arbetsskada, men känner att toleransen skjutit i höjd kanonsnabbt, kan inte be om starkare tramadol från läkaren, det var ytterst svårt att få 50mg utskrivna, har varvat tramadol och fentanyl förut, så det borde inte vara någon fara om jag kör låga doser i början? Har varit beroende av opiater, lång opiatvana bakom. Förstår risken med detta nu, att fastna där igen, men har man smärtor så har man :/ Har respekt för fentany, dödsfall i vänkretsen, samt ett under att jag själv inte strök med i början, jag var nybörjare, ung och dum, blandade allt med allt inklusive starksprit. :S Hur är det med er andra? Någon som missbrukat fentanyl kontinuerligt, lagt av, börjat igen? Har ni kunnat börja med låg dos, säg 25ug, och ens känt av skiten, eller fått fylla på snabbt? Antar att tolerans är individuellt.... Funderar på att börja nånstans där, på 25ug för att känna efter, eller vore det slöseri att dela på ett och börja så lågt som 12,5ug? tuggar fentanylet, kan tillägga att jag är 175cm, -60 kg.
Citera
2013-03-01, 13:06
Bannlyst
Jag lärde mig aldrig dosera f när jag rökte. Vet inte vad det beror på, jag misstänker att jag hade hela tiden substanser i systemet som man inte har koll på och som varierade, och inte tänke på det, eller underskattade.
Nu är det relativt ovanligt med f här och tar polisen dig med f så vill de spåra källan extra mycket har jag hört. Ibland stoltserar någon med f och vill byta till annat. Varför skulle jag vilja det? Och varför vill de byta/sälja...? När de är missbrukare själva...
Citera
2013-03-18, 11:59
Medlem
Richard-Feynmans avatar
Vad finns det för fördelar med att bruka Fentanyl jämför med andra opiater som sub och oxy?
Tycker det bara verkar onödigt när man kan ta andra grejer som är säkrare och ger liknande rus.
Citera
2013-03-18, 12:04
Medlem
Danne796s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Feynman
Vad finns det för fördelar med att bruka Fentanyl jämför med andra opiater som sub och oxy?
Tycker det bara verkar onödigt när man kan ta andra grejer som är säkrare och ger liknande rus.
Starkare substans, alla gillar olika stimulationer så alla olika substanser passar alla olika.
stimulerar ju på ett helt annat sätt och folk gillar olika stimulationer.
Citera
2013-03-20, 01:38
Medlem
PAIN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Feynman

Fentanylens charm påminner om (vad jag hört iaf) Crackets charm, även om det inte alls är lika destruktivt eller lika fysiskt skadligt.. (Med undantag för OD-varningen)! Men likheterna - Och nästan hela poängen med Fentanylplåster är följande: Är du fysiskt beroende speciellt, så är charmen med Plåstrena extra påtagliga, Ruset vid rökning kommer (beroende på tolerans) efter första stora blosset när du blåser ut, (eller andra/tredje) och sedan slår det bara på mer för varje bloss du tar..

Fentanylet är väääldigt kortverkande så till skillnad ifrån när du snortar en lina Oxy och får ruset efter en stund och "nöjer dig" eller vad man ska säga, en längre stund, så kommer suget efter mer tillbaka EXTREMT MYCKET snabbare vid fentanylrökning än att snorta OC då det går ur så fort.. Detta leder till ett sorts SKÖNT tvångsmässigt beteende där man kan spendera flera timmar med att bara röka sig upp till en skön nivå -> noddnivå, låta det gå ur (tills man får lite AT om man orkar hålla sig så länge, oftast blir det tills suget kommer igen) och sedan röka mer.. Det blir lite av en helttidssyssla när man väl gör det, således blir just Fentanylrökning en drog för sig skulle man kunna säga... (Det behöver inte bli en heltidssyssla men när man väl ska röka, då blir det KONSTANT).

Rent RUSMÄSSIGT om man skulle säga när man är som mest påverkad, är det inte alls lika euforiskt som t.ex. Oxy (vissa tycker inte det är euforiskt alls men dom har inte förstått röksnitsen och hela den grejen tror jag, alt. snusar/tuggar det). Men det "euforiska" och det som gör en så sugen och torsk på just plåstrena, det är dels hela ritualen och rökningen, att man kan pendla upp och ner i mående på så kort tid och få en sorts "kick" (vilket jag enbart tycker plåster av alla Opiater kan göra vid rökning).

Anledningen till att inte fler är så inne på Fentanyl är dels för att dom är rädda för riskerna, eller för att ruset inte är "euforiskt" nog. Men många av dom tuggar/snusar/klistrar på plåstrena (eller röker på fel sätt, och ärligt talat.. Skulle jag inte haft möjlighet att just RÖKA Fentanyl, så skulle det INTE vara en av mina favoritdroger alls. Men nu med hela ritualgrejen, det konstanta rökandet, av och på-effekten osv - Då är det fanimej oslagbart i Opiatväg (för dom som inte IVar).

Detta är iaf hur min uppfattning av Fentanyl är *och ALLA jag känner IRL* . Dom som verkligen gillar/älskar plåster är dom som:

1. Röker dom rätta märkena (dom som fungerar att röka bra),
2. Röker det på rätt sätt!! (viktigt viktigt! många failar totalt och gnäller över liten effekt..)
3. Är medel till kraftigt Opiatberoende (men inte IVar)
4. Gärna är lite kicksökande men somsagt inte IVar (även om många jag vet som IVar även älskar Plåsterrökning)

Om det inte vore för allt detta jag rabblat upp, så skulle jag kunna säga att mina personliga erfarenheter om att ha och göra med Fentanylmissbrukare säger mycket om hur extremt bra den drogen är/blir under rätt omständigheter. Jag har langat H ganska intensivt och även OC/Dolc.. Men I N G A jag stött på i drogväg har varit så desperata som dom som är djupt inne i ett Fentanylröknings-missbruk. Folk har budgivit på ett 25ug-plåster (som i andra delar av Sverige där folk inte fattat grejen med hur fentanyl ska handskas) kan kosta 100-150kr.. Det avslutades på 1000kr iaf.. Hörde via polare om en annan som betalat 10 000kr för det sista 100ug-plåstret som fanns i stan.. DET skulle inte ens en horsepundare göra då ett 100ug för en missbrukare räcker en halv jävla dag..

Och visst, självklart finns det missbrukare som kan slänga iväg 10 000kr på t.ex. kokain om dom är extremt djupt inne i ett missbruk och har mycket med pengar.. Men snubbarna jag talar om har rökt plåster konstant i kanske allt från 2-5 år, det är groteskt beroendeframkallande vid rätt användning av det... Folk kom och sparkade på min dörr mitt i natten och har grinat över att inte få någon bit av en osv.....

Nej fy, Det jag och alla runt om mig IRL är överens om, är att OM du inte är IV-missbrukare, så är FentanylRÖKNINGEN det bästa som går att ta i Opiatväg om man kollar på HELHETEN (inte bara eufori rent av, som jag förklarade tidigare)

-------

Blev ett långt inlägg men ville bara berätta om hur Fentanylmissbruket bland just rökarna av det faktiskt ser ut på många ställen i landet, det står förvånansvärt lite om detta på Flashback dock... Konstigt nog!

För att avsluta ett nu allt för långt inlägg, Som värst så kostade Fentanyl mig mellan 1500-3000/dag.. Och då gick jag ändå runt bara på att få iväg såna själva till andra... 20 lax för att kunna hämta en mängd hade man fått in av missbrukarna på under en timme, SANSLÖS desperation!

Ha en bra kväll och jag ber om ursäkt om det blev lite flummigt eller långdraget, är flöddrad!

Mvh
Citera
2013-04-15, 18:32
Medlem
Hej!

Kan polisens hundar spåra fentanylplåster?

Mvh
Citera
2013-04-15, 18:33
Medlem
Messiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoken1976
Hej!

Kan polisens hundar spåra fentanylplåster?

Mvh

Nej dom tränar inte sina hundar att lukta efter Fentanyl.
Citera
2013-04-15, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messiah
Nej dom tränar inte sina hundar att lukta efter Fentanyl.

Är det något du vågar garantera till 100%?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in