Citat:
Ursprungligen postat av
medianox
Att jag tagit upp Katerina Janouchs roll i den här historien beror på, att jag vill försöka förstå varför etablerade medier i Sverige fortfarande 14 månader efter avslöjandet att familjen Nujens anlitat Rakhmat Akilov för renoveringen av sina fastigheter på Gotland och betalat honom svart för arbetet vägrar att ta upp saken i sin rapportering. Alla större mediahus i landet har dessutom fått ta del av rätt övertygande bevis för att Özz Nujen och Debbie Nujen har gjort sig skyldiga till sådana lagöverträdelser som "normalt" renderar gärningspersonerna fängelsestraff. Det är alltså inte alls frågan om att skjuta någon budbärare. Det är inte heller frågan om vem som läckte uppgifterna i förväg från polisens förundersökning. Det har egentligen ingen betydelse alls i sammanhanget men den som tänker logiskt inser nog att det måste vara en polis - en bankkassörska eller några grannar till Nujens i Nacka eller på Gotland har knappast tillgång till NOA:s datautskrifter. Hursomhelst har jag kommit fram till att den nattsvarta tystnaden kring Nujens brottsliga verksamhet på Gotland delvis har sin grund i ett klart avståndstagande från de åsikter som Katerina Janouch och hennes så kallade sverigevänner står för. Det pågår just nu en kamp mellan Özz Nujen och hans vänner i media - och den här trådens skribenter på FB. Jag tror att vi till slut vinner den kampen - just genom att vi till skillnad från motparten stödjer oss på gällande lagar och förordningar.
(det fetade, längst ned)
Jag vill inte vara en 'party pooper', men för egen del stannar jag vid ett "Jag
hoppas att vi till slut vinner kampen.."
Jag vill så gärna
tro att vi vinner, men för varje vecka som går utan att MSM ens antyder att klanen Nujen är i bygglovsmässigt blåsväder med hänvisning till att det inkommit anmälningar om en mängd olovliga åtgärder, desto dystrare blir jag.
Den här tråden ligger inte under 'Medier och Journalistik', så jag passar mig för att breda ut mig för mycket i resonemang i hur MSM förhåller sig till Flashback, men eftersom MSM betraktar Flashback som journalistikens r*vhål, förvisso dessutom inte alltid helt ogrundat, kommer starka mediala krafter att göra allt för att hjälpa till med att skademinimera för Nujens och för sin egen ovilja att granska och rapportera vad som framkommit under mer än ett år, särskilt när all Nujens smutsbyk har stått att finna för varenda svensk journalist. Just i denna tråd.
Så trots att kvarnarna börjat mala, är jag rädd för att resultatet,
i e att MSM kanske känner sig tvingade att rapportera om Nujens flagranta överträdelser av PBL, de grova skattebrotten, det långvariga penningtvätteriet m m, kommer det inte att leda till att vare sig statsministern eller ÖB tvingas bort.
Nujens, särskilt då Özz Nujen, har i sanning under lång tid intensivvårdats av (S) och av svensk MSM; inte minsta lilla obehag har fått hota dem eller den bild av dem som skall vara rådande här i detta Nordkorea-light.
Det som nu pågår är alltså "Flashback vs Svenska staten". Den matchen vill inte svensk gammelmedia rapportera om.
Vi får hoppas på belgisk och brittisk. Den brittiska skandalpressen gör i alla fall sitt jobb, sen må man tycka vad man vill om det.