Citat:
Ursprungligen postat av
Batuta
Weiss skrev nyss:
Nu har Nujen gått ut med att man inte kunnat prestera någon faktura från byggbolaget. Så sent som i mars 2018 ( SR, intervju med Martin Wicklin ) uppger Özz Nujen att man ännu inte fått några fakturor från byggbolaget.
(FB) Familjen Nujens penningtransaktioner med Rakhmat Akilov (utbrutet)
Özz Nujen borde i mars 2018 varit högst medveten om att någon faktura aldrig skulle dyka upp, då bolaget var avregistrerat 2012 både för moms och F-skatt. Det måste hela Nujen-klanen känt till i mars 2018.
Om Weiss tror på den här typen av bortförklaringar, som inte hänger ihop, så får han göra det. Men tveksamt om han verkligen är så korkad.
Om jag överför pengar elektroniskt så framgår det vem kontoinnehavaren är...
Så, bra där Weiss, gräv ner dig ännu djupare i det hål du står i... id**t
Edit: och att kontrollera sådant är en självklarhet för ev. framtida avdrag etc. samt att bara en komplett idiot, i dessa tider av bedrägerier, inte säkerställer att mottagaren är den man har ett avtal med.
Jag skulle vilja se vilken som helst annan politiker eller tjänsteman förespråka samma eftergivenhet inför envar medborgare som faktiskt åläggs, under laga ansvar, att fasen i mig känna till vad dom gäller vid upphandling av tjänster. Eller förlåt, Byggnadsnämnden på Gotland har ju redan tydligt illustrerat att det görs skillnad på folk och fä.