2019-04-06, 09:59
Medlem
Juggernawts avatar
Varvar glas från whisky-hyllan med nån kopp kaffe, gärna med nån klunk Bailey's i framför en krigsfilm. Vid riktigt festliga tillfällen snoppar jag en cigarr till men händer mer sällan sen man slutade röka.

Dagen efter behandlas med 1,5l-flaska Trocadero, två alvedon och en Billy's pizza.
Citera
2019-04-06, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Oj... "Märkbart berusad" av 2-3 folköl? Vad händer om du sveper en kvarting brännvin?
Det gör jag aldrig frivilligt.
Citera
2019-04-06, 11:11
Medlem
InteLagoms avatar
Vaken hela natten i väntan på att systembolaget ska öppna, på med mjukisutstyrseln sitter jag på tuben, musiken i lurarna och solen skiner. Tio minuter för tidigt går jag genom den slitna 80-tals entrén vid Gullmarsplan, ner till hemköp och handlar ägg, tomater och lök - en perfekt omelett. Tidsenligt upp för rulltrappan till systembolaget och fyra Falcon och fyra Sofiero byts mot 110 kr, fyra liter starköl gör att jag behåller känslan av att vara lyckad ett tag framöver. Missar tuben tillbaka och med tio minuter på mig sätter jag mig i väntrummet nere vid plattformen och knäcker en sofiero, stressar över allmänplatsförbudet, men den tanken försvinner efter några klunkar, burken är uttömd när tuben intar stationen och jag kliver på.

Blir en ljummen start på en mjukisbyxa fylla i ölets tecken

LD i Svart&Guld-variant under läppen
Senast redigerad av InteLagom 2019-04-06 kl. 11:48.
Citera
2019-04-06, 11:13
Avslutad
En god vin flaska sitter aldrig fel. Vitt vin ska det vara. Sen kan man köpa en god köttbit och någon god sås samt pommes typ. När man super ensam kan man lika gärna äta gott också
Citera
2019-04-06, 12:20
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteLagom
Vaken hela natten i väntan på att systembolaget ska öppna, på med mjukisutstyrseln sitter jag på tuben, musiken i lurarna och solen skiner. Tio minuter för tidigt går jag genom den slitna 80-tals entrén vid Gullmarsplan, ner till hemköp och handlar ägg, tomater och lök - en perfekt omelett. Tidsenligt upp för rulltrappan till systembolaget och fyra Falcon och fyra Sofiero byts mot 110 kr, fyra liter starköl gör att jag behåller känslan av att vara lyckad ett tag framöver. Missar tuben tillbaka och med tio minuter på mig sätter jag mig i väntrummet nere vid plattformen och knäcker en sofiero, stressar över allmänplatsförbudet, men den tanken försvinner efter några klunkar, burken är uttömd när tuben intar stationen och jag kliver på.

Blir en ljummen start på en mjukisbyxa fylla i ölets tecken

LD i Svart&Guld-variant under läppen
Du förstår väl att en (utifrån allt du beskriver) alkisfylla inte är hemmahörande i tråden? Ensamfylla kännetecknas av att man "super snyggt" och inte där andra kan se dig. Du verkar kunna ligga ner på en parkbänk och dregla, utan att vara störd.
Citera
2019-04-06, 12:24
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Ensamfylla är kalas. Dock får man akta sig så det inte blir för ofta. De negativa effekterna är ingen höjdare. Hur som helst: Billigt rödtjut funkar fint, ljus kall lager är gott men går ner väl snabbt. Käkar gärna en hel påse chips till detta, alt. Lagar mat. Youtube klipp är ett måste.
Utomhusfylla uppskattas också, någon lugn plats med bra utsikt utan störande folk är trevligt.
Citera
2019-04-06, 13:01
Medlem
InteLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Du förstår väl att en (utifrån allt du beskriver) alkisfylla inte är hemmahörande i tråden? Ensamfylla kännetecknas av att man "super snyggt" och inte där andra kan se dig. Du verkar kunna ligga ner på en parkbänk och dregla, utan att vara störd.

Är arbetslös, dricker var tredje dag. Oftast blir det mer med "sparkle", men som idag; Första ölen direkt från påsen på plats. Inget att hymla med: "Den man talar öppet om!"
Senast redigerad av InteLagom 2019-04-06 kl. 13:06.
Citera
2019-04-06, 13:06
Medlem
Viktigast är att ta bort alla störande moment, man bör helst sitta i mörkret men då är det lätt att spilla ut det dyra.

Jag rekommenderar att sitta på en stol eller pall och titta rakt in i väggen man bör alltså sitta max 1/2 meter från väggen.

Såklart ingen radio/tv/mobil i närheten utan helt tyst. Möjligen kan man titta in i en kamin eller liknande men då bör man hålla avstånd så man inte fyllesomnar över den, blir så varmt då!

Gäller att inte tappa koncentrationen på det som är viktigt; dvs att få i sig sprit.
Citera
2019-04-06, 13:09
Medlem
Facades avatar
En lördagskväll.
Står i garaget och kör med vinkelslipen.
Musik dånar på bra volym för att överrösta det mesta, hård metal är det som gäller.
Sätter mig på en pall och sneglar på mina bilar, mopeder och allt annat med motorer, det som vid tillfället står i garaget. Jag är nöjd.
Sippar lite Norrlands guld.

Det är min favoritfylla.

Tyvärr brukar inte resultatet på det jag gör bli så värst bra efter cirka 8e ölen.
Citera
2019-04-06, 14:07
Medlem
hrghs avatar
Avskyr allt vad modern musik heter, så ensamfylla är trevligare. Kan sitta och glo på videor med grejer som intresserar en och snacka skit med främlingar.

Vette fasen om det är ett klokt tips egentligen, men drick på tom mage. Enorm skillnad för mig. Sen när man är lite lagom rund under fötterna stoppar man i sig något gott.
Citera
2019-04-06, 14:53
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Är arbetslös, dricker var tredje dag. Oftast blir det mer med "sparkle", men som idag; Första ölen direkt från påsen på plats. Inget att hymla med: "Den man talar öppet om!"
Och allt för OT för tråden för att du är berättigad att posta.

OnT: bestämde mig idag för en ensamfylla. Inleder med 50cl 7% cider - sedan 1L av billigaste öl för att sedan övergå till finare öl till maten runt kl17-19 - sedan kanske några munnar gin innan man föser sig till sängs, om man inte får för sig att gå ut för en nattlig promenad.
Vad jag vill säga är väl egentligen att med en starkcider som start så blir det bra hur man än gör.
Citat:
Ursprungligen postat av hrgh
Vette fasen om det är ett klokt tips egentligen, men drick på tom mage. Enorm skillnad för mig. Sen när man är lite lagom rund under fötterna stoppar man i sig något gott.
Ökar risken för cancer. Skadar även levern mer. Har du diffust ont i bakre ryggen när du kört hårt någon gång? Tagga i så fall ner.

https://www.youtube.com/watch?v=xd0bH8EmdlQ
Senast redigerad av psykoshippien 2019-04-06 kl. 14:56.
Citera
2019-04-06, 16:52
Bannlyst
Det är uppenbart att du riskerar, och ligger på en hög risk-zon att klassas som alkoholist!

Du är kanske ung nu och inte känner av några kval. Men om några år så kommer delar av din kropp stänga av.

Låt mig i all vänlighet skicka en film med en kille som fick mig att lägga ner lite med mitt drickande.

https://www.youtube.com/watch?v=e02qLQ2dKlM

Citat:
Arbetslös, uttråkad och var tredje dag alkoholist gör att jag kan rekommendera: J.P Wisers whisky från Kanada, en riktigt "smoooth taster" till ett fantastiskt pris. Nackdelen är så klart plastflaskan. Men 125 kr för kvarting modellen, tillsammans med tre glasflasköl: Eriksberg 50 cl, gör att jag håller fortet i min inomhus grotta till ett resonabelt pris. Gick på drygt tvåhundringen jämt med groggvirket: 1.5 liters cocacolan, gör att känslan är gungande i förstaklass.

Tobaksvalet till är: Grov portion snus (vit) och Marlboro Gold cigaretter.

Efter som listtrådar förbjudes behövs en liten utläggning för varför "lonedrinker" dricker som hen gör.

Dela med er!!
Senast redigerad av Trumpetludd 2019-04-06 kl. 17:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in