2019-04-03, 22:06
Medlem
En flaska rödvin och billig brieost. Man bli både mätt och full och behöver inte laga mat.
Citera
2019-04-03, 22:09
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Nu har jag inte ensamfylla så ofta, men fan vad skönt det kan vara att bara dra några öl eller en fin virre och bara ha kvällen för sig själv och kolla fotboll och/eller intressanta dokumentärer eller havldokus från tuben.
Citera
2019-04-03, 22:26
Medlem
Viktigt att ha mjölk hemma om fyllan börjar spåra ur, mjölken lindrar och gör så man somnar som ett spädbarn.
Citera
2019-04-03, 22:26
Medlem
bootboys avatar
Jag brukar köpa lite blandade lagers eller en flaska vodka som dricks med fanta och gärna några jointar till det och nån god köttfärssås med pasta eller köttgryta med ris starkt kryddad
Sen slötittar man på South park eller nån skön stoner komedi
Ensamfyllan är klart underskattad
Citera
2019-04-03, 22:31
Medlem
Seemves avatar
Är det något som är sorgligt så är det väl att grupptrycket kring alkohol är så kraftigt att det annars skämmigt att dricka ensam?

Annars, tycker jag att vin passar väldigt väl. Man blir lagom glad och bara allmänt trivs.

På rutin är ju annars ett glas virre, men det är vardag och inte fylle
Citera
2019-04-03, 22:36
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Skippa fyllan och ta en timmes simmtur i simhallen istället och en god pizza efteråt

Fy vad tråkigt.

OnT. Fanns en tråd om ”kalsongfylla” som blev rätt populär för någon månad sedan.
Hinkar 1,5 liter vitt Zumbali på box. Det brukar göra susen. Sen någon nattamacka på det.

Edit: Kalsongfylletråden.

(FB) Hur vanligt är det egentligen med kalsongfylla i Sverige?
Senast redigerad av paggan 2019-04-03 kl. 22:40.
Citera
2019-04-03, 22:37
Medlem
Keonels avatar
För mig är det vanligtvis några millennium (de silvriga halvlitersburkarna) att grunda på, de har högt YPK. Smuttar då på några medan jag ömsom trissar upp volymen på passande spellista, ömsom hackar vad som hackas bör för mitt freestylande i köket, hunger och alko är ju den bästa kryddan som man säger, så brukar alltid bli gott må det vara currykyckling med grädde å pasta eller något jerky-tjofräs med helvetets kryddor.

Till maten sen går åtminstone en halv vinare (rouge) ner å då menar jag de på tetra dvs en liter. Castillo de gredos är både prisvärd å god.

När vi avancerat några nivåer i ruset toppas det väl vanligen med någon trevlig grogg eller varför inte lite avancerad mixologi såsom att blanda sig en aqua velva. Sen brukar det oftast sluta med att jag vaknar upp på golvet å inser att jag börjar knega om en timma
Citera
2019-04-03, 22:40
Medlem
Hobbybondes avatar
Brukar ta en ensamfylla med några månaders mellanrum, tycker det är skönt på något vis. Börja med en lunch på sill, potatis, gräddfil och Bäska Droppar och ett par Piston Head öl.
Sedan smådricka lite Piston Head under eftermiddagen. Frampå kvällen lite sill och potatis till, mer Bäska Droppar. Avsluta kvällen i fotöljen framför brasan, lite klassisk musik , hemgjord bärlikör (Romtopf) eller Baileys varvat med grogg på Russian Schweppes, citron och brännvin och till det snus och jordnötsringar, korv och saltgurka.
Citera
2019-04-03, 22:46
Medlem
Ska jag drickas föredrar jag att göra det ensam framför TVn. Det blir liksom lättare att njuta av ruset. Min lilla favoritfylla består av:

en (1) tolva Negroni, och
en (1) IPA

Alltid efter att fru och barn somnat. Dricker detta, eller motsvarande alkoholmängd, en till två dagar i veckan.
Citera
2019-04-03, 22:55
Medlem
JeffDaviss avatar
Ett sexpack 2,8or Falcon Bayersk
En flarra Jim Beam
Mörk choklad
Dillchips
General portion
Valfri 80tals-rulle med Kurt Russel

Ensam är stark! Ibland.
Citera
2019-04-03, 22:58
Medlem
Ingen vill dricka folköl med mig

Folköl=ensamfylla

Ironiskt dricka folkis ensam
Citera
2019-04-03, 23:05
Medlem
JoeBidens avatar
Arboga 10,2 och/eller ren Jim Beam, ackompanjerat med två frysta färdigrätter från Findus. Värt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in