De få gånger om året jag tar mig en fylla så blir det en ensamfylla. Oftast framför datorn och något onlinespel. Jag har tröttnat på att det alltid annars måste ske vid större sammankomster. När jag var yngre var det kul men nu tycker jag mest att jag räknar timmarna och håller ut. Att jag ställer upp för någon annans skull.
Nej, headset på och så loggar jag in i något onlinespel (DayZ) och har kul tillsammans med någon vän som också tar sig en hemmafylla.
Jag har faktiskt större pepp inför en planerad ensamfylla än då jag vet att det kommer att ske tillsammans med en massa folk. Det är en jäkligt mysig känsla att veta att till exempel kommande fredag blir en onlinefylla som kommer att vara från det att jag kommit hem från jobbet, fram till att någon av oss i hörlurarna helt enkelt inte orkar hålla sig levande längre.
Redan dagarna innan börjar jag planera. Dricka, snacks, mat för dagen/dagarna efter fyllan och en nystädad lägenhet. Sen kan jag vakna dagen efter och knappt göra något alls, för allt är redan fixat.
Jag är ingen finsmakare, det blir lite blandade ölsorter på 5%.