2025-09-11, 13:36
Medlem
CombatPigs avatar
De få gånger om året jag tar mig en fylla så blir det en ensamfylla. Oftast framför datorn och något onlinespel. Jag har tröttnat på att det alltid annars måste ske vid större sammankomster. När jag var yngre var det kul men nu tycker jag mest att jag räknar timmarna och håller ut. Att jag ställer upp för någon annans skull.

Nej, headset på och så loggar jag in i något onlinespel (DayZ) och har kul tillsammans med någon vän som också tar sig en hemmafylla.

Jag har faktiskt större pepp inför en planerad ensamfylla än då jag vet att det kommer att ske tillsammans med en massa folk. Det är en jäkligt mysig känsla att veta att till exempel kommande fredag blir en onlinefylla som kommer att vara från det att jag kommit hem från jobbet, fram till att någon av oss i hörlurarna helt enkelt inte orkar hålla sig levande längre.

Redan dagarna innan börjar jag planera. Dricka, snacks, mat för dagen/dagarna efter fyllan och en nystädad lägenhet. Sen kan jag vakna dagen efter och knappt göra något alls, för allt är redan fixat.

Jag är ingen finsmakare, det blir lite blandade ölsorter på 5%.
Senast redigerad av CombatPig 2025-09-11 kl. 13:39.
Citera
2025-09-12, 09:42
Medlem
Jäklar vilket sug jag fick på en ensamfylla ikväll efter jobbet, händer då och då.
För min del äter jag gärna en tidig och lätt lunch så att första glasen på eftermiddagen runt 16:30 efter jobb sker på tom mage så det ger effekt direkt.
Börjar gärna med en starkare öl och ett glas vin, efter det är det dags för lite snacks för att hålla törsten uppe tillsammans med en grogg, där någonstans har jag en härlig salongsberusning.
Kvällen flyter med på något glas vin till och några öl där man varvar lite gaming med en film i soffan och något gott käk.
Citera
2025-09-12, 14:29
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wens0001
Jäklar vilket sug jag fick på en ensamfylla ikväll efter jobbet, händer då och då.
För min del äter jag gärna en tidig och lätt lunch så att första glasen på eftermiddagen runt 16:30 efter jobb sker på tom mage så det ger effekt direkt.
Börjar gärna med en starkare öl och ett glas vin, efter det är det dags för lite snacks för att hålla törsten uppe tillsammans med en grogg, där någonstans har jag en härlig salongsberusning.
Kvällen flyter med på något glas vin till och några öl där man varvar lite gaming med en film i soffan och något gott käk.

Vilken jävla drömkväll.

Jag håller helt med om att ta första glaset på fastande mage, så att det händer något. Det blir inte samma sak om man tar första glaset vin till maten till exempel.
2 glas vin och en öl medans jag lagar är gött. Sedan fyller man bara på lite under kvällen.

Om det är ensamfylla så är det rom och öl i soffan. Sedan blir jag trött framåt 11 och då går jag och lägger mig.
Mörk rom och mörkt öl. Till exempel Kraken rom och Wisby stout eller guinness.

Ibland dricker jag en eller två Lagunitas maximus IPA, då tjongar det till ganska bra. Den kan jag rekommendera till ensamfyllan. Man blir liksom inte trött, utan den ger ny energi.
Citera
2025-09-12, 14:57
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Vilken jävla drömkväll.

Jag håller helt med om att ta första glaset på fastande mage, så att det händer något. Det blir inte samma sak om man tar första glaset vin till maten till exempel.
2 glas vin och en öl medans jag lagar är gött. Sedan fyller man bara på lite under kvällen.

Om det är ensamfylla så är det rom och öl i soffan. Sedan blir jag trött framåt 11 och då går jag och lägger mig.
Mörk rom och mörkt öl. Till exempel Kraken rom och Wisby stout eller guinness.

Ibland dricker jag en eller två Lagunitas maximus IPA, då tjongar det till ganska bra. Den kan jag rekommendera till ensamfyllan. Man blir liksom inte trött, utan den ger ny energi.

Den enda godkända klädseln är tofflor,kalsonger o en solkig t-shirt
Citera
2025-09-12, 19:20
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Den enda godkända klädseln är tofflor,kalsonger o en solkig t-shirt

Rökrock och fez går också bra.
Och kalsonger då.
Citera
2025-09-13, 07:52