Citat:
Ursprungligen postat av
Sanctus2
Att dricka ensam gör sig bäst då man reser ensam, innan man lärt känna den nya platsen och dess människor. Då kan nya möjligheter öppna sig snabbare än annars.
Det är en speciell känsla, att anlända till Milano med tåg klockan 4 på natten, redan 27 grader varmt och inte ha en aning om hur denna dag sedan slutar. Med sig har man bara kläderna på kroppen, ett anteckningsblock och en flaska whisky.
En ung människas frihet.
Ja det är nice att dricka ensam när man är på resande fot. Dock brukar jag ofta spontant hamna i samtal med random personer så det räknas nog egentligen inte som ensamfylla. Gillar att sitta i en hostelbar, dricka och kolla på folk.
Citat:
Ursprungligen postat av
nitecore
Trefemmor all the way. Så slipper man bli en alltför sliten alkis.
Alternativt provar du en fet jävla holk och en biteline-pizza (typ billys).
Detta gäller bara om du inte har en tjej.
Jo sånt där slutade man ju när man stadgade sig. Men på natten tyst som katten, smyger man i källaren ner. Hemligt lager av pizza och röka...
Skämt åsido så har jag inte haft en riktig ensamfylla på flera år just pga fru och barn. Men på den tiden det begav sig brukade jag starta med att rulla en joint och plocka ut en flaska öl ur kylen. Sedan bar det av ut på långpromenad. Självklart strategiskt så att man kom förbi kiosker där man kunde köpa mer öl när den första var slut (i Tyskland finns det mängder med kiosker som säljer kall öl för 1-1,50 EUR/flaskan.). Efter ca två timmars promenad brukade jag bli hungrig och då gick jag till ett hak nära lägenheten där man kunde få sjysst pizza och Jever tappat från fat. Kvällen avslutades framför datorn med antingen öl eller whisky.