2019-04-06, 17:38
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteLagom
Vaken hela natten i väntan på att systembolaget ska öppna, på med mjukisutstyrseln sitter jag på tuben, musiken i lurarna och solen skiner. Tio minuter för tidigt går jag genom den slitna 80-tals entrén vid Gullmarsplan, ner till hemköp och handlar ägg, tomater och lök - en perfekt omelett. Tidsenligt upp för rulltrappan till systembolaget och fyra Falcon och fyra Sofiero byts mot 110 kr, fyra liter starköl gör att jag behåller känslan av att vara lyckad ett tag framöver. Missar tuben tillbaka och med tio minuter på mig sätter jag mig i väntrummet nere vid plattformen och knäcker en sofiero, stressar över allmänplatsförbudet, men den tanken försvinner efter några klunkar, burken är uttömd när tuben intar stationen och jag kliver på.

Blir en ljummen start på en mjukisbyxa fylla i ölets tecken

LD i Svart&Guld-variant under läppen
Ta tag i ditt liv människa.
Ensamfylla är inte nödvändigtvis samma sak som alkisfylla ala parkbänk.
Citera
2019-04-06, 18:57
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteLagom
Vaken hela natten i väntan på att systembolaget ska öppna, på med mjukisutstyrseln sitter jag på tuben, musiken i lurarna och solen skiner. Tio minuter för tidigt går jag genom den slitna 80-tals entrén vid Gullmarsplan, ner till hemköp och handlar ägg, tomater och lök - en perfekt omelett. Tidsenligt upp för rulltrappan till systembolaget och fyra Falcon och fyra Sofiero byts mot 110 kr, fyra liter starköl gör att jag behåller känslan av att vara lyckad ett tag framöver. Missar tuben tillbaka och med tio minuter på mig sätter jag mig i väntrummet nere vid plattformen och knäcker en sofiero, stressar över allmänplatsförbudet, men den tanken försvinner efter några klunkar, burken är uttömd när tuben intar stationen och jag kliver på.

Blir en ljummen start på en mjukisbyxa fylla i ölets tecken

Ta inte illa upp, men det där lät mer än lite patetiskt.
Citera
2019-04-06, 19:49
Medlem
Sculleys avatar
För en ensamfylla rekommenderar jag Jack & Skynyrd. PLAY IT LOUD!
Citera
2019-04-06, 20:58
Medlem
undrande1s avatar
Varför är ensamfylla sämre än flerfylla? Jag tar en ensamfylla nu, det är suveränt ju. Mysigt att supa till ensam. Gå på krogen suger apa.
Citera
2019-04-06, 21:34
Medlem
Krug88s avatar
Helst folköl så man inte blir så jävla trött. Och sen varvar man med en go whiskey, typ the Balvenie eller liknande. Och snus.

Det är så fantastiskt skönt, man gör vad man känner för, lyssnar på weird musik osv.

Klart man artighets super hos bekanta vid middagar osv, men kalsongfyllan är bättre.
Citera
2019-04-06, 21:38
Medlem
Krug88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undrande1
Varför är ensamfylla sämre än flerfylla? Jag tar en ensamfylla nu, det är suveränt ju. Mysigt att supa till ensam. Gå på krogen suger apa.

Förmodligen för att man får alkisstämplen direkt.
Det är väll bättre att supa skallen av sig inför barnen/besökare, spy ner soffan och göra bort sig en gång i veckan som normen föreslår.

Cheers!
Citera
2019-04-06, 23:12
Medlem
De gånger jag var yngre och själv på en anban ort, innan jag skulle ut och ragga brukade jag kanske grunda mef 6 starköl innan jag stack ut på jakt. Det blev så dyrt på krogen annars.
Citera
2019-04-07, 00:17
Medlem
Armadass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
Ahh, den skambelagda men ack så underskattade konsten av ensamfyllan är något jag håller nära hjärtat.

Bygger vidare på din fantastiska inledning.

Lite rom (kvarting plantation), några öl (ipor) och god musik alternativt en film förgyller alla dagar i veckan om så önskar. En art som grundar sig i de konstnärligaste, professionellaste och inte minst passionerade personligheterna. En tyst fanfar till alla ensamma stackare!
Citera
2019-04-07, 01:44
Medlem
J.Ks avatar
Ensamfylla är det bästa, jag sitter vanligtvis ensam på mitt kontor med mina skärmar.
På ena har har jag flashback uppe, på den andra youtube för musik, den sista uppfyllas med Google Earth där jag sitter och scrollar på alla destinationer jag önskar besöka under min begränsade livstid.
Detta är för mig kvalitetstid på riktigt.
Citera
2019-04-07, 05:33
Medlem
Mr.Nutts avatar
Ensamfylla vete tusan. Eller, det är i alla fall bara tanken ibland.
Hursomhelst gillar jag att ta ett par riktigt goda öl, gärna en blandning av nyheter och gamla favoriter, framför datorn med serier, musik, spel, internetsurr eller en blandning av allt. Det är fint att kunna ta det i sin egen takt, slippa ta hänsyn till andra och ta det precis i den riktning man vill. Blir det fylla av det hela är det fint att runda av med whisky eller drinkar och tvåottor. Ikväll tung hiphop, rejäla old fashioneds och Pripps Blå 2,8% som avslutning. Fint dessutom att kunna laga och äta något gott till drycken helt i sin egen takt.

EDIT: tobak till är såklart givet, cigg (Lucky Strike, egenrullat eller Chesterfield på balkongen medan jag funderar över nästa öl, eller kyler den om jag har framförhållning, eller cigariller, gärna Cohiba. Jazztobak om det finns att tillgå
Senast redigerad av Mr.Nutt 2019-04-07 kl. 05:37.
Citera
2019-04-07, 10:28
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrgh
Vette fasen om det är ett klokt tips egentligen, men drick på tom mage. Enorm skillnad för mig. Sen när man är lite lagom rund under fötterna stoppar man i sig något gott.

Exakt! Det gäller att grunda ordentligt med alkohol innan man börjar käka.
Citera
2019-04-07, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butofcourse
Ensam-drickare ses ofta ned på av de som vet mindre.
Det är en förlorad konst, inte alla som kan göra det, med värdighet skall tilläggas.

Snus är ett måste, bra musik även det, olika genre, beroende på vilken fas i fyllan hen är.

Håller med om snus och bra musik. Förespråkar öl och whiskey. Ensamfyllan är enligt mig underskattat men det räcker gott med ett par kvällar om året
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in