2019-04-05, 22:27
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Påstått "märkliga beteenden" hos O kan betyda i princip vad som helst då man har avstått från att nyansera; t ex bisarra, paranoida beteenden. Hos en stringent personlighetstyp kan man dock tänka sig någon form av tvångsbeteenden/ritualer. - Men varför inte en mössa (i valfri färg), som behölls på under arbetsdagen tillsammans med en i övrigt stram klädsel?

Tillkallande av polis den 9e, redan samma e m, är i sig en sällsynt åtgärd när någon avviker från arbetet.

En djupare depression kan ha inslag av psykotiska symtom.
Tvångsbeteenden och rituella handlingar kan också ha fått genomslag i klädseln - vilken tycks ha gjort intryck på den av poliserna som med sin ficklampa glider utmed den hängde manspersonen och då inte bara ser snaran om dennes hals; han iakttar också att den döde mannen "...är iklädd någon form av...", dvs tycks inte igenkänna något vanligt plagg; nej, han ser en klädsel han har svårt att sätta ord på; det är "någon form av..."något obestämbart han förmodligen aldrig sett tidigare: "...någon form av utstyrsel (eller "våtdräkt"; kanske svartklädd i t.ex. åtsmitande trikåer och långärmad, likaså åtsmitande, överdel; som en skräckinjagande Hamlet-vålnad, eller varför inte en vit kostymliknande dress; av den uppskrämde polismannen rubricerad som "vit dräkt").
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ur A, M och momsen:

"– Äpplen! Det kör vi med. ... Äpplena är pengar. Det finns tio pengar. Nu ska vi se vad som händer för affären och oss.
K
"
Här har mycket riktigt ett "K" lyckats smyga sig in i texten. - Därmed borde man också kunna sätta punkt för diskussionen om "punkten."

Tack för denna välbehövliga repetition av hur man momsar och momsas! - Ju mindre man momsas, desto större äpplen...
Senast redigerad av letsdoit 2019-04-05 kl. 22:37.
Citera
2019-04-05, 22:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Varför fortsätter du plantera TRÅDLÖGNER?!
Hanna var vän med ordföranden i Mind, en rektor och tillika
jurist.

Du citerar istället någon som läst om någon som läst... 1000 inlägg tidigare. Totalt fel slutsats men den passade dig.
Det är ingen trådsanning.
Jag har citerat in fb-sidan från 14 januari från tråden och det är kvinnan bakom mind - som Hanna hade som fb-vän.
Det är bara att fortsätta via hennes fb för att se vad hon sysslar med idag och vart hon bor.

Så lägg av nu.
Citera
2019-04-05, 22:40
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Vänskapen var på några sätt konstruerad. A var ett barn, T*ve ung vuxen. Vän kan man vara, men på olika sätt. Man måste försöka se på dialog som något intressant, inte ett sätt att vinna över andra. Det blir för jobbigt om man är en normalfungerande människa.

jag har inget emot om någon kallar den för fejk, det går att se det så också. Vänskap utan förbehåll tror jag inte på, man måste sätta den i ett sammanhang.
Visst är det så som du säger; det ena utesluter inte det andra. A och T fann uppenbarligen varandra oavsett, det är såklart fint och varje relation är unik. De hade säkert velat lära känna varandra även i ett annat sammanhang.

Såg att T kallade ytterligare en vän på sidan, för sin "syster"; något som är vanligt förekommande idag, hos framförallt ungdomar - en känsla av samhörighet. Killar kallar i sin tur ofta varandra för "brorsan."
Citera
2019-04-05, 22:51
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Jag står för att diskussionen om slipsen var intressant då, vi sökte svar. Jag vet inte om den var vit eller blå, men om den var vit, så kan det ha haft symbolisk betydelse.
Självklart kan även valet av en slips ha en viss betydelse; inte minst i symboliskt hänseende. - O kan t.o.m. ha burit slips vid hängningen. - Eller varför inte en vit fluga? - Att döma av de kraftigt svärtade 19 sidorna bör dock flugan ha varit svartprickig.
Citera
2019-04-05, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är ingen trådsanning.
Jag har citerat in fb-sidan från 14 januari från tråden och det är kvinnan bakom mind - som Hanna hade som fb-vän.
Det är bara att fortsätta via hennes fb för att se vad hon sysslar med idag och vart hon bor.

Så lägg av nu.

Du har uppenbara problem med sanningen. Du väljer att citera fel. Vad har du för agenda egentligen?

Banka in detta:
Hanna var vän på Facebook med ordföranden i Mind. En rektor, jurist. Ronna-skolans rektor i några år. En känd tv-personlighet.

(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
Citera
2019-04-05, 23:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Du har uppenbara problem med sanningen. Du väljer att citera fel. Vad har du för agenda egentligen?

Banka in detta:
Hanna var vän på Facebook med ordföranden i Mind. En rektor, jurist. Ronna-skolans rektor i några år. En känd tv-personlighet.

Du länkar inte till nåt inlägg, det är en sida med svammel om olika konton som är fel, insta, nån aussie bl.a.
Citera
2019-04-05, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Om man försöker tänka sig in i hur Agnes och Moa såg på sin tillvaro i slutet av sina liv, så tror jag nog att de upplevde sig som isolerade? Att nästan enbart umgås med lärare, i det egna hemmet, tror jag känns som "isolering" för barn i den åldern.
Inlägget handlade om lärarnas oro för att familjen isolerade sig. Det tror jag inte dom tyckte. Det är snarare problem med motsatsen om det kommer lärare in i hemmet flera dagar i veckan Det du skriver om är något helt annat och handlar om hur sjukdomen påverkade flickornas liv, det gjorde den med all säkerhet.
Citera
2019-04-05, 23:46
Medlem
letsdoits avatar
Citat:

H var vän med AJ, bl.a. ordförande och verksamhetsansvarig för Mind i Gbg. - Började läsa juridik i Gbg ett år före H.
Citera
2019-04-06, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru

Leasing?
Båda bilarna är nu registrerade i Kalmar där OH:s syster bor. Upphör inte leasingavtalet vid dödsfall, eller måste företaget gå i konkurs först? Båda bilarna står på Oskar Henkows Utbildning AB, vars adress numera är Kalmar.

Citat:
Ursprungligen postat av Elli09

Ja leasing på företaget. Det är inte lätt att kursa ett företag som går bra !? Det tar några år att likvidera. L Os syster har alltid varit involverad i Os företag så inget konstigt att hon tar över tillsammans med Os pappa som startade företaget på 60 talet.

Citat:
Hur kan det vara tillåtet att medvetet sprida lögner på Flashback? Jag har inte försvarat hennes handlingar och jag vet inte vilka de var exakt, för det mörkar polisen.

Leasing, avbetalning eller kontantköp, bilen var ny och om man betalar av varje månad är det fortfarande ett köp som görs. Tack för uppgiften om leasing. Du kan inte ha en dialog utan att slåss, men om det stannar vid ord så skadar du bara dig själv. Det måste vara jobbigt för dig att vara så enträgen att du dagligen måste slå på andra, för att du själv mår dåligt. Var du i skolans värld, sa du? Då kan du säkert tillföra tråden mycket, på ett bättre sätt.

Oskar leasade en bil, han köpte den inte. Källa: Armstark. 201900405.

Uppgiften om leasing är gammal i tråden, det blir lite tramsigt när du börjar skriva datum och feta texter i dina inlägg som att det skulle vara första gången uppgiften kommer fram. Du är inte riktigt med i matchen.

Du går dessutom extremt långt i din ambition att försvara mamman och hennes handlingar.

Citat:
Jag ser inte smiling depression bakom morden. Jag ser 1 st misshandlare och tre trötta offer. Att det vuxna offret, mamman och kvinnan, bad om hjälp att dö kan vara den sista utposten efter år av fysisk och psykisk misshandel. Så mörkt kan det vara. Jag håller öppet för det.
Senast redigerad av N.Armstark 2019-04-06 kl. 00:10.
Citera
2019-04-06, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tvångsbeteenden och rituella handlingar kan också ha fått genomslag i klädseln - vilken tycks ha gjort intryck på den av poliserna som med sin ficklampa glider utmed den hängde manspersonen och då inte bara ser snaran om dennes hals; han iakttar också att den döde mannen "...är iklädd någon form av...", dvs tycks inte igenkänna något vanligt plagg; nej, han ser en klädsel han har svårt att sätta ord på; det är "någon form av..."något obestämbart han förmodligen aldrig sett tidigare: "...någon form av utstyrsel (eller "våtdräkt"; kanske svartklädd i t.ex. åtsmitande trikåer och långärmad, likaså åtsmitande, överdel; som en skräckinjagande Hamlet-vålnad, eller varför inte en vit kostymliknande dress; av den uppskrämde polismannen rubricerad som "vit dräkt").Tack för denna välbehövliga repetition av hur man momsar och momsas! - Ju mindre man momsas, desto större äpplen...
Kan tänka mig att det är en städrock (passar det i det svärtade i texten?) som han glömt att ta av sig/byta om efter allt städande och iordningställande.

O har tappat kontrollen helt och hållet.

Om det sk avskedsbrevet fanns i pappersform - det går att redigera skrivna word-dokument.
Kan vara därför både texten och underskrifterna är konstigt placerade på pappret.

Har för mig att det går att se vilken skrivare dokumentet är utskrivet med. Skrivare lämnar individuella spår. Har det kollats av polisen?
Citera
2019-04-06, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Uppgiften om leasing är gammal i tråden, det blir lite tramsigt när du börjar skriva datum och feta texter i dina inlägg som att det skulle vara första gången uppgiften kommer fram. Du är inte riktigt med i matchen.

Du går dessutom extremt långt i din ambition att försvara mamman och hennes handlingar.

Nu förstår jag. Du kan inte läsa en text och förstå innehållet. Det förenklar betydligt när jag insåg det precis. Jag försvarar ju inte mamman. Jag sätter upp en fråga, en hypotes. Ett hypotetiskt resonemang är inte försvar, Armstark. Ok? Ta med dig detta till "skolans värld" där du så stolt befinner dig.

Det fruktansvärda är att varken lärare eller elever kan det de förväntas kunna numera. Läsförståelse är så viktigt att vara utrustad med, det är en baskunskap. Utan det kan man nästan inte delta på Flashback, det blir klurigt och konstigt för alla att bemöta någon som inte förstår sammanhang i en text.
Citera
2019-04-06, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Kan tänka mig att det är en städrock (passar det i det svärtade i texten?) som han glömt att ta av sig/byta om efter allt städande och iordningställande.

O har tappat kontrollen helt och hållet.

Om det sk avskedsbrevet fanns i pappersform - det går att redigera skrivna word-dokument.
Kan vara därför både texten och underskrifterna är konstigt placerade på pappret.

Har för mig att det går att se vilken skrivare dokumentet är utskrivet med. Skrivare lämnar individuella spår. Har det kollats av polisen?

Kolla med vilken konstapel som helst. De har inte modern teknik på stationerna, det är så eftersatt. Systemen hänger sig, alla hatar datorer. Typ. Tror inte de anlitat IT-forensiker utan de har gått på känn. Om de haft riktig kunskap kring alla möjligheter att blåsa eller ljuga om sanningen hade de redovisat hur de kom fram till sina ståndpunkter. De kan inte göra det. Det skulle vara pinsamt... det är vad jag gissar ligger bakom märkningarna kring dokumenten.

Som du säger, klart man kan redigera worddokument och är någon omtöcknad går det att snabbt be om en underskrift till, för originalet kan man ju ha spillt vatten på. Det ryktas ju ha funnits några glasskärvor på golvet, sant eller ej. Kanske det där tappade vattenglaset... och dokumentet som behövde skrivas ut på nytt när mamman lagt sig för att sova och knappt orkade öppna ögonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in