Citat:
Jag har inte uteslutit att ME kan ha en fysisk grund, men det finns inga bevis för det i dagsläget. Mina inlägg om ME är inte rabiata, de utgår från fakta. ME utnyttjas av en lobby som tjänar pengar på människor oro och den finns överallt där människor lider. Det är ett generellt problem. Att du är en argbigga vet vi, men jag hoppas att du mår bättre om några år, då kan du titta tillbaka på dina inlägg och tänka: Synd att jag behövde må så här, borde gjort något åt det.
KBT och motion är bra i alla lägen, för väldigt mycket av det vi går igenom kan inte förklaras eller lösas med något annat än att förhålla sig praktiskt till olika siuationer. Vårdcentralen erbjuder "act" och det borde familjen kanske använt, men hur gör man om en diagnos är kidnappad till att vara "för evigt", utan fysiska bevis? Det är helt sjukt, helt galet!
Kan verkligen förstå om föräldrarna blev knäppa, men inte så knäppa. Akademiker kan analysera fakta och borde kommit fram till att det finns alltid andra möjligheter. Dessutom kan man se på sig själv utifrån och inse när det är fara å färde. Om man inte är psykiskt sjuk på riktigt. Ingen av föräldrarna var psykiskt sjuk. Deprimerade tar livet av sig, men att båda föräldrarna hade exakt samma grad av allt, liksom barnen hade exakt samma sjukdom och symptom låter för mig kontrollerat. Tvång in i döden.
KBT och motion är bra i alla lägen, för väldigt mycket av det vi går igenom kan inte förklaras eller lösas med något annat än att förhålla sig praktiskt till olika siuationer. Vårdcentralen erbjuder "act" och det borde familjen kanske använt, men hur gör man om en diagnos är kidnappad till att vara "för evigt", utan fysiska bevis? Det är helt sjukt, helt galet!
Kan verkligen förstå om föräldrarna blev knäppa, men inte så knäppa. Akademiker kan analysera fakta och borde kommit fram till att det finns alltid andra möjligheter. Dessutom kan man se på sig själv utifrån och inse när det är fara å färde. Om man inte är psykiskt sjuk på riktigt. Ingen av föräldrarna var psykiskt sjuk. Deprimerade tar livet av sig, men att båda föräldrarna hade exakt samma grad av allt, liksom barnen hade exakt samma sjukdom och symptom låter för mig kontrollerat. Tvång in i döden.
Du greppar verkligen ingenting, ellerhur?
Det spelar ju väldigt liten roll egentligen om ME är fysisk eller psykisk, det är ju i praktiken samma sak som att bli diagnosticerad med en obotlig psykisk sjukdom. Det spelar ingen roll hur "praktiskt" du försöker förhålla dig till det faktum att du i hela ditt liv kommer att lida av det här, om KBT fixade det så skulle det inte kallas för obotligt.
Att då dessutom få såna diagnoser för sina barn är ju förödande, det fattar ju vemsomhelst. Det är varken första eller sista gång som en förälder tagit livet av ett barn för att "rädda dem", så att låtsas som att det här inte kan ha varit skälet är ju förnekelse av högsta grad. Det har hänt förut och kommer att hända igen, punkt.