Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-04-05, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
För övrigt läcks det hej vilt inom polisen och oftast av penning eller vänskapsskäl.

OT PS. Man kan till exempel undra varifrån Gudmundson på SvD fick alla sina uppgifter om svenska islamister? Där kan man tänka sig en politisk läcka inom SÄPO. DS

Försök undvika sidospår. Du har ju fått fem relevanta frågor av mig som berör vad du tidigare har förfäktat här i tråden rörande svartbyggen m m. Varför vill du inte besvara någon av de fem frågorna? Och varför vänder du kappan efter vinden så fort du blir överbevisad om att du har eller har haft fel? Det tycker jag snarast tyder på total avsaknad av både ärlighet och mod.
Citera
2019-04-05, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox

1. Var det inte du som inte för så länge sedan påstod att kommunen inte gjorde något alls åt svartbyggen utan lät dem ligga i åratal?

2. Varför är det så "långsökt" att påstå att artikeln (på sätt och vis) handlar om Nujens? Artikelförfattaren har ju fått samtliga skrivelser i Nujen-Akilovärendet på sitt bord. Han har gjort en ordentlig research och för tidningen Gotlands Allehanda gjort en intervju med tillsynsteamets jurist på plats. Tror du inte att han frågat henne vad hon tänker göra med Nujens svartbyggen?

3. De straffavgifter som pålagts ägarna till de 17 svartbyggen som finns återgivna på tidningens svartbyggekarta uppgår sammanlagt till 449 588 kronor. Byggsanktionsavgiften enbart för Nujens byggnader i Tingstäde uppgår till runt 600 000 kronor. Har du någon bra förklaring till varför kommunen skulle avstå från att på samma sätt som i de 17 redovisade fallen avkräva ägarna dessa?

4. Inbillar du dig verkligen att det spelar någon roll vilken partitillhörighet nämndens ordförande har? Har inte alla partigängare att följa landets lagar?

5. Börjar du bli nervös för att anmälningarna och tillsynsärendena mot Nujens snart skall bära frukt?

Här ovan har du frågorna, om du händelsevis glömt bort dem.
Citera
2019-04-05, 17:33
Medlem
Citat:
Jag är själv av den uppfattningen, att Nujen-Akilovärendet nog hade tagit en helt annan vändning efter den 30 januar 2018 om "den läckande polisen" istället hade skickat uppifterna till en etablerad medial person på någon av de större dagstidningarna. Katerinas "brunsmetning", som hon nog åstakommit mest själv, färgade av sig och hade säkert inverkan på ämnets styvmoderliga behandling av etablerade medier.

”Den läckande polisen” visste väl att etablerad media bara skulle lägga locket på, sättet som dom hanterat affären så här långt på tyder ju inte på något speciellt driv i sökandet efter sanningen om vad som förevarit. Var det en läcka så anser jag att den genomfördes föredömligt, iom att den i processen också avslöjar hur korrupt vårt samhälle faktiskt är, tror vi bara skrapat på ytan än så länge.
Citera
2019-04-05, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
”Den läckande polisen” visste väl att etablerad media bara skulle lägga locket på, sättet som dom hanterat affären så här långt på tyder ju inte på något speciellt driv i sökandet efter sanningen om vad som förevarit. Var det en läcka så anser jag att den genomfördes föredömligt, iom att den i processen också avslöjar hur korrupt vårt samhälle faktiskt är, tror vi bara skrapat på ytan än så länge.

Ingen läckande polis kan veta när etablerad media väljer att lägga locket på - det är nog mest en efterkonstruktion. Ibland hanterar och värderar etablerade mediapersoner - och deras arbetsgivare - bara nyheter efter vilken "ensamrätt" de har till nyheten ifråga och efter hur länge de kan tänkas arbeta med den publicistiskt innan konkurrenterna hinner ifatt. Jag tror som sagt att det var dumt av polisläckan att välja just Katerina Janouch som infiltrerad informatör.
Citera
2019-04-05, 17:57
Medlem
Citat:
Ingen läckande polis kan veta när etablerad media väljer att lägga locket på - det är nog mest en efterkonstruktion. Ibland hanterar och värderar etablerade mediapersoner - och deras arbetsgivare - bara nyheter efter vilken "ensamrätt" de har till nyheten ifråga och efter hur länge de kan tänkas arbeta med den publicistiskt innan konkurrenterna hinner ifatt. Jag tror som sagt att det var dumt av polisläckan att välja just Katerina Janouch som infiltrerad informatör.

En polis som varit med ett tag vet antagligen en hel del om hur media och myndigheter beter sig i "speciella fall".
Citera
2019-04-05, 18:00
Medlem
Citat:

(min fetning)
Tror du att media och myndigheter blev förnärmade av att bli förbigångna och att det är därför dom surar och inte lagt två strån i kors för att utreda saken?
Citera
2019-04-05, 18:22
Medlem
Citat:
(min fetning)
Tror du att media och myndigheter blev förnärmade av att bli förbigångna och att det är därför dom surar och inte lagt två strån i kors för att utreda saken?

Nja, det faktum att Katerina Janouch från början själv så att säga "ägde" nyheten och publicerade en "nyhetsartikel" dagen efter avslöjandet i sitt magasin ger utan tvekan en psykologisk effekt på omvärlden (det psykologer med fackspråk ibland kallar "kognitiv bias"). Precis som en anmälan av Hannes Müller "smittas" av anmälarens egen sociala och politiska status i samhället. Det är givetvis inte någon journalist som blir förnärmad av att Katerina Janouch är först med en nyhet, som dessutom kan betecknas som uppseendeväckande, men intresset hos etablerade media att gå i hennes fotspår och "utreda saken" får nog beroende på hennes politiska hemvist betecknas som minimal. Inte heller Uppdrag gransknings-redaktionen lade ju två strån i kors för att hjälpa Janne Josefsson att avsluta sin karriär som undersökande och djupgrävande journalist på ett litet mer hedervärt sätt. Och hur har Katerina Janouch själv förvaltat sitt sprängstoff? Inte på något sätt alls, vad jag vet. Det blev bara en liten artikel i Katerina Magasin med mest frågor och antydningar. Däremot har deltagarna och skribenterna i den här tråden gjort ett mycket hedervärt utredningsarbete, som jag tycker alla som har bidragit med de fakta jag och min son sedan bearbetat och på sätt och vis även förädlat, skall vara stolta över. Även Hannes har väl på sitt sätt bidragit med ett och annat , även om han verkligen förtjänar epitetet motvallskärring.
Senast redigerad av medianox 2019-04-05 kl. 18:29.
Citera
2019-04-05, 18:32
Medlem
Citat:
Nja, det faktum att Katerina Janouch från början själv så att säga "ägde" nyheten och publicerade en "nyhetsartikel" dagen efter avslöjandet i sitt magasin ger utan tvekan en psykologisk effekt på omvärlden (det psykologer med fackspråk ibland kallar "kognitiv bias"). Precis som en anmälan av Hannes Müller "smittas" av anmälarens egen sociala och politiska status i samhället. Det är givetvis inte någon journalist som blir förnärmad av att Katerina Janouch är först med en nyhet, som dessutom kan betecknas som uppseendeväckande, men intresset hos etablerade media att gå i hennes fotspår och "utreda saken" får nog beroende på hennes politiska hemvist betecknas som minimal. Inte heller Uppdrag gransknings-redaktionen lade ju två strån i kors för att hjälpa Janne Josefsson att avsluta sin karriär som undersökande och djupgrävande journalist på ett litet mer hedervärt sätt. Och hur har Katerina Janouch själv förvaltat sitt sprängstoff? Inte på något sätt alls, vad jag vet. Det blev bara en liten artikel i Katerina Magasin med mest frågor och antydningar.
Den ”psykologiska effekten” tycks i detta ärende tagit ut svängarna rejält med t.ex. artiklar i SvD, krönikor i Expressen, gästspel i tv-soffor, ÖB-fadäsen etc. Hade MSM varit först på bollen så är jag övertygad om att saken nu skulle varit glömd och begraven, istället lever den vilket bevisas bl.a. av denna tråd.
Citera
2019-04-05, 18:53
Medlem
Citat:
Den ”psykologiska effekten” tycks i detta ärende tagit ut svängarna rejält med t.ex. artiklar i SvD, krönikor i Expressen, gästspel i tv-soffor, ÖB-fadäsen etc. Hade MSM varit först på bollen så är jag övertygad om att saken nu skulle varit glömd och begraven, istället lever den vilket bevisas bl.a. av denna tråd.

Du missade min redigering på slutet av inlägget. Jag tror att Nujens nu haft lättare att försvara sig i media och vända hela saken till sin motsats - som en illvillig rasistisk mobb eller trollarmé som försöker utmåla Nujens som varande skattesmitare och brottslingar på grund av deras etniska ursprung. Etablerade media har i Nujen-Akilovärendet istället för att granska familjens affärer hakat på och öppnat sig för infiltration med antirasistpropaganda via mediaproffsen på ROA Stockholm AB och på så sätt aktivt bidragit till att tvätta Nujens varumärke vitt, när det i verkligheten kanske är becksvart. Hade etablerade media från början tagit hand om nyheten istället för Katerina Janouch är jag inte så säker på att det hade varit lika lätt för Özz Nujen att bli "rentvådd" - som nu av Svenska Dagbladet. Men säker kan ju ingen vara i ett fall som detta. Hursomhelst är vi på god väg att återerövra rättvisan, om än i snigeltakt. Nu har jag uttömt mitt förråd av tankar till nedskrivna ord och har av hälsoskäl beordrats sängläge. Tack och godnatt.
Senast redigerad av medianox 2019-04-05 kl. 19:07.
Citera
2019-04-05, 20:34
Medlem
Ollonets avatar
[quote=medianox|67233727]Du missade min redigering på slutet av inlägget. Jag tror att Nujens nu haft lättare att försvara sig i media och vända hela saken till sin motsats - som en illvillig rasistisk mobb eller trollarmé som försöker utmåla Nujens som varande skattesmitare och brottslingar på grund av deras etniska ursprung. Etablerade media har i Nujen-Akilovärendet istället för att granska familjens affärer hakat på och öppnat sig för infiltration med antirasistpropaganda via mediaproffsen på ROA Stockholm AB och på så sätt aktivt bidragit till att tvätta Nujens varumärke vitt, när det i verkligheten kanske är becksvart. Hade etablerade media från början tagit hand om nyheten istället för Katerina Janouch är jag inte så säker på att det hade varit lika lätt för Özz Nujen att bli "rentvådd" - som nu av Svenska Dagbladet. Men säker kan ju ingen vara i ett fall som detta. Hursomhelst är vi på god väg att återerövra rättvisan, om än i snigeltakt. Nu har jag uttömt mitt förråd av tankar till nedskrivna ord och har av hälsoskäl beordrats sängläge. Tack och godnatt.[/QUOTE

En fråga från underklassen ,du vet dom som inte kan stava eller formulera sig och kör lastbil eller gör nåt annat skitjobb. Vilka är oddsen att klanen faller?
Citera
2019-04-05, 22:41
Medlem
[quote=Ollonet|67234652]
Citat:
Du missade min redigering på slutet av inlägget. Jag tror att Nujens nu haft lättare att försvara sig i media och vända hela saken till sin motsats - som en illvillig rasistisk mobb eller trollarmé som försöker utmåla Nujens som varande skattesmitare och brottslingar på grund av deras etniska ursprung. Etablerade media har i Nujen-Akilovärendet istället för att granska familjens affärer hakat på och öppnat sig för infiltration med antirasistpropaganda via mediaproffsen på ROA Stockholm AB och på så sätt aktivt bidragit till att tvätta Nujens varumärke vitt, när det i verkligheten kanske är becksvart. Hade etablerade media från början tagit hand om nyheten istället för Katerina Janouch är jag inte så säker på att det hade varit lika lätt för Özz Nujen att bli "rentvådd" - som nu av Svenska Dagbladet. Men säker kan ju ingen vara i ett fall som detta. Hursomhelst är vi på god väg att återerövra rättvisan, om än i snigeltakt. Nu har jag uttömt mitt förråd av tankar till nedskrivna ord och har av hälsoskäl beordrats sängläge. Tack och godnatt.[/QUOTE

En fråga från underklassen ,du vet dom som inte kan stava eller formulera sig och kör lastbil eller gör nåt annat skitjobb. Vilka är oddsen att klanen faller?

99% är oddsen enligt min bedömning efter ett formidabelt arbete av Medianox m familj.
Citera
2019-04-05, 22:44
Medlem
[quote=Midsommardagen|67236056]
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet

99% är oddsen enligt min bedömning efter ett formidabelt arbete av Medianox m familj.

Eller snarare 1,01 gånger satsade pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in