Citat:
Ursprungligen postat av
medianox
Tvivlaren vallero tycker att mina och min sons skriverier och anmälningar är både meningslösa och verkningslösa. Han tror att det enda som kan sätta stopp för rättsrötan är när myndighetscheferna får en kamera i ansiktet och utfrågas av Janne Josefsson. Ja, det kan väl i bästa fall bli bra TV under en rolig halvtimma, som i våras när han lät "intervjua" Özz Nujen. Hade bara Janne Josefsson före intervjun gjort ett ordentligt researcharbete hade nog utfallet blivit annorlunda. Han och teamet på Uppdrag granskning med sina utredningsresurser hade ju på mycket kort tid (enbart genom anlitandet av s k öppna källor) kunnat få fram samma underlag som nu finns sammanställt här i tråden i inlägg nr 8776. Att han nu snart ett år senare skulle vilja använda sig av ett av mig och min son färdigställt material tror jag är uteslutet, då det nog strider mot hans journalistiska grundsyn att ta upp ett en gång tappat ämne. Däremot hoppas jag att den nuvarande redaktionen vill ta upp saken för granskning.
Intressant. Nu beskyller du Janne Josefsson för att inte kunna bedriva research! Som förklaring på min fråga hur du kan med bestämdhet säga att JJ och UG är ointresserade (och en inbjudan till att bevisa din kontakt med JJ via PM - något som du ej gjort) svarar du att det "nog strider mot hans journalistiska grundsyn att ta upp ett en gång tappat ämne".
För det första så var inte "intervjun" med Özz ens med i programmet (som handlade om Akilov - inte om Nujens) utan las endast upp som extramaterial på webben. Det var snarare en eftertanke att ta intervjun med Özz för att frågan är ju onekligen intressant även om de inte hade någon som helst avsikt att lägga någon vikt på Nujens svartarbete i programmet.
För det andra så har varken du eller ngn annan en aning om vad JJ hade för frågor till Özz eller vilken research han och teamet hade gjort, för JJ fick ju knappt en syl i vädret vilket alla som sett skandalintervjun vet.