Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-13, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Vad har vi här, helt plötsligt?

Samordnade attacker mot medianox. Det har vi inte sett förut. Vem talar ur skägget först av dessa tvivlare?

Är dessa S-märkta försvarare av Özz, eller är de bara gamla inrutade FB:are som inte kan acceptera att någon medlem någon gång gör saker och ting på ett annat sätt än gängse FB-gnällare?

Komhttps://www.flashback.org/f148 upp på banan nu, och redovisa era samtal med berörda myndighetspersoner. Vi är flera som lyssnar.

Berätta vad ni vet som vi andra inte vet, och som ni har belägg för. Finns ett stort gäng som lyssnar.

Eftersom jag har en slags personlig bekantskap med en av alla dessa myndighetspersoner så lovar jag att ta upp detta ämne och höra efter om den och andra myndighetspersoner observarat dessa skrivelser till olika potentater och om den delar min bedömning att individen som ligger bakom är en psykiskt störd person som blivit fixerad vid ett ämne.

Eftersom Özz Nujen troligtvis är en person som åtnjuter visst personskydd av Säpo så tror jag faktiskt de redan har ögonen på honom. Det här att utge sig för att vara en mäktig person (svenska juridikens gränd old man) och sända omfattande skrivelser med mängder av anklagelser riktade mot en skyddsvärd person tror jag är något som Säpo lägger märke till som varningstecken.
Citera
2019-01-13, 09:28
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Eftersom jag har en slags personlig bekantskap med en av alla dessa myndighetspersoner så lovar jag att ta upp detta ämne och höra efter om den och andra myndighetspersoner observarat dessa skrivelser till olika potentater och om den delar min bedömning att individen som ligger bakom är en psykiskt störd person som blivit fixerad vid ett ämne.

Eftersom Özz Nujen troligtvis är en person som åtnjuter visst personskydd av Säpo så tror jag faktiskt de redan har ögonen på honom. Det här att utge sig för att vara en mäktig person (svenska juridikens gränd old man) och sända omfattande skrivelser med mängder av anklagelser riktade mot en skyddsvärd person tror jag är något som Säpo lägger märke till som varningstecken.

Hur kan ditt fokus ha kantrat så att du helt glömt topic?

Gör om, gör rätt.

Tråden handlar om Özz, hans klan och deras eventuella brott.
Citera
2019-01-13, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller

Men snälla Hannes, du har ju redan "bevisat" att någon anmälan från min son aldrig har registrerats av byggnadsnämnden! Och du har ju till och med fått en sådan FB-habitué som Passepartout att tro på dig. När du nu fått tre ärendenummer skrivna på näsan, skall du då inte till slut erkänna att du faktiskt har ljugit för trådens deltagare? Inte kan du ta dig ur det dilemmat genom att börja prata om psykiska störningar. Du fortsätter för övrigt med "den" men har glömt "he he" den här gången. Pass på nu, så inte både du och jag ännu en gång hamnar utanför lagbänken. Mig gör det inte något, för jag är väl i stort sett färdig här nu, men för dig...Du kanske skulle ha återgått till signaturen hundtorget ett tag.
Senast redigerad av medianox 2019-01-13 kl. 11:19.
Citera
2019-01-13, 11:25
Medlem
Är det någon som eventuellt har någon fråga till mig beträffande Nujen-Akilovärendet och sammanhängande juridiska komplikationer, så är det här den sista dagen på åtminstone några veckor framöver som jag har möjlighet att svara.
Citera
2019-01-13, 13:29
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Är det någon som eventuellt har någon fråga till mig beträffande Nujen-Akilovärendet och sammanhängande juridiska komplikationer, så är det här den sista dagen på åtminstone några veckor framöver som jag har möjlighet att svara.

Inga frågor, men en kommentar: Du gör ett stortat jobb. Dessa skrivelser med dess information och kvalitet hade varit omöjliga att skapa utan din energi, intresse och förmåga. Detta bla då det tar tid och kraft att skapa skrivelserna något få här har möjlighet att leverera. Flashback är ju ett öppet forum och vi får räkna med att det finns oliktänkare kanske tom supporters till Nujens här som efter egen analys hellre vill sticka käppar i hjulet än att assistera i att defacto få Nujens fällda för några av de oegentligheter som förekommit.

Keep up the good work Medianox, du har många supporters här!
Senast redigerad av CapsLock99 2019-01-13 kl. 13:32.
Citera
2019-01-13, 13:41
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ärendenumren för de diarieförda anmälningarna till Region Gotland är hos byggnadsnämnden följande för de tre fastigheterna: BN 2018/801, BN 2018/1142 och BN 2018/2667. Denna information från mig borde räcka för att tillfredsställa de tre tvivlande signaturerna Hannes Müller, vallero och Passepartout, vilka här vänligt men bestämt uppmanas att inte höra av sig till kommunen. Det är just vulgära och obehärskade utfall av typen "äcklet Özz", "Nujens ska fan inte klara sig undan" etc som lätt kan tolkas som rasistiska och därmed bli kontraproduktiva.
Att skriva i en tråd på flashback är något helt annat än att skicka in skrivelser till myndigheter! Men du menar att om jag skulle "höra av mig till kommunen" så skulle jag uttrycka mig vulgärt och obehärskat. Det kallas Halmgubbe-argument.
Citera
2019-01-13, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Att skriva i en tråd på flashback är något helt annat än att skicka in skrivelser till myndigheter! Men du menar att om jag skulle "höra av mig till kommunen" så skulle jag uttrycka mig vulgärt och obehärskat. Det kallas Halmgubbe-argument.

Nja, det är väl inte riktigt så du skall uppfatta mig. Däremot måste man fråga sig vad personer som uttrycker sig så på FB faktiskt vill uppnå med att ringa till en myndighet och försöka förställa sig. Hittills har jag bara hört Passepartouts motiv: att liksom utgöra "en spik i foten helt enkelt". Är det också vad du vill uppnå om du hör av dig till kommunen?
Citera
2019-01-13, 14:10
Medlem
valleros avatar
Citat:
Tvivlaren vallero tycker att mina och min sons skriverier och anmälningar är både meningslösa och verkningslösa. Han tror att det enda som kan sätta stopp för rättsrötan är när myndighetscheferna får en kamera i ansiktet och utfrågas av Janne Josefsson. Ja, det kan väl i bästa fall bli bra TV under en rolig halvtimma, som i våras när han lät "intervjua" Özz Nujen. Hade bara Janne Josefsson före intervjun gjort ett ordentligt researcharbete hade nog utfallet blivit annorlunda. Han och teamet på Uppdrag granskning med sina utredningsresurser hade ju på mycket kort tid (enbart genom anlitandet av s k öppna källor) kunnat få fram samma underlag som nu finns sammanställt här i tråden i inlägg nr 8776. Att han nu snart ett år senare skulle vilja använda sig av ett av mig och min son färdigställt material tror jag är uteslutet, då det nog strider mot hans journalistiska grundsyn att ta upp ett en gång tappat ämne. Däremot hoppas jag att den nuvarande redaktionen vill ta upp saken för granskning.
Intressant. Nu beskyller du Janne Josefsson för att inte kunna bedriva research! Som förklaring på min fråga hur du kan med bestämdhet säga att JJ och UG är ointresserade (och en inbjudan till att bevisa din kontakt med JJ via PM - något som du ej gjort) svarar du att det "nog strider mot hans journalistiska grundsyn att ta upp ett en gång tappat ämne".

För det första så var inte "intervjun" med Özz ens med i programmet (som handlade om Akilov - inte om Nujens) utan las endast upp som extramaterial på webben. Det var snarare en eftertanke att ta intervjun med Özz för att frågan är ju onekligen intressant även om de inte hade någon som helst avsikt att lägga någon vikt på Nujens svartarbete i programmet.

För det andra så har varken du eller ngn annan en aning om vad JJ hade för frågor till Özz eller vilken research han och teamet hade gjort, för JJ fick ju knappt en syl i vädret vilket alla som sett skandalintervjun vet.
Senast redigerad av vallero 2019-01-13 kl. 14:16.
Citera
2019-01-13, 14:18
Medlem
Citat:
Intressant. Nu beskyller du Janne Josefsson för att inte kunna bedriva research! Som förklaring på min fråga hur du kan med bestämdhet säga att JJ och UG är ointresserade (och en inbjudan till att bevisa din kontakt med JJ via PM - något som du ej gjort) svarar du att det "nog strider mot hans journalistiska grundsyn att ta upp ett en gång tappat ämne".

För det första så var inte "intervjun" med Özz ens med i programmet (som handlade om Akilov - inte om Nujens) utan las endast upp som extramaterial på webben. Det var snarare en eftertanke att ta intervjun med Özz för att frågan är ju onekligen intressant även om de inte hade någon som helst avsikt att lägga någon vikt på Nujens svartarbete i programmet.

För det andra så har varken du ingen aning om vad JJ hade för frågor till Özz eller vilken research han och teamet hade gjort, för JJ fick ju knappt en syl i vädret vilket alla som sett skandalintervjun vet.

Värst vad du vet mycket om det jag inte har en aning om. Ett är nog ganska säkert: hade Janne Josefsson haft det av Passepartout så fint sammanställda materialet om Nujens 1325 kvadratmeter stora svartbyggda "sommarstuga" med de 14 badrummen, så hade han nog struntat i vad Akilov pysslade med åren innan terrorbrottet och satsat på ett riktigt scoop som avskedsföreställning istället, tror du inte det? Nu blev det ju litet sisådär - kanske inte platt fall men ändå en rätt misslyckad sorti i mångas ögon-
Senast redigerad av medianox 2019-01-13 kl. 14:20.
Citera
2019-01-13, 14:26
Medlem
valleros avatar
Citat:
Nja, det är väl inte riktigt så du skall uppfatta mig. Däremot måste man fråga sig vad personer som uttrycker sig så på FB faktiskt vill uppnå med att ringa till en myndighet och försöka förställa sig. Hittills har jag bara hört Passepartouts motiv: att liksom utgöra "en spik i foten helt enkelt". Är det också vad du vill uppnå om du hör av dig till kommunen?
Du gör det igen! Du ställer en hypotetisk fråga till dig själv vad "personer som uttrycker sig så på FB faktiskt vill uppnå med att ringa till en myndighet och försöka förställa sig"!
Sen vill du att jag (som aldrig ens antytt att jag ska ringa någon myndighet) ska besvara ditt svammel!

Ett tips - svara mig, Passepartout och Hannes separat utifrån vad vi har skrivit istället för att försöka göra oss till en samlad entitet.
Citera
2019-01-13, 14:33
Medlem
valleros avatar
Citat:
Värst vad du vet mycket om det jag inte har en aning om. Ett är nog ganska säkert: hade Janne Josefsson haft det av Passepartout så fint sammanställda materialet om Nujens 1325 kvadratmeter stora svartbyggda "sommarstuga" med de 14 badrummen, så hade han nog struntat i vad Akilov pysslade med åren innan terrorbrottet och satsat på ett riktigt scoop som avskedsföreställning istället, tror du inte det? Nu blev det ju litet sisådär - kanske inte platt fall men ändå en rätt misslyckad sorti i mångas ögon-
Det är helt uppenbart att du varken kan eller vill diskutera eller ta kritik. Men du är jättebra på att veta vad andra människor hypotetiskt med benefit of hindsight borde ha gjort!
Och att ens antyda att Özz mentala härdsmälta kastar ett dåligt ljus över Janne Josefsson säger massor. Om dig.
Citera
2019-01-13, 14:34
Medlem
Citat:
Du gör det igen! Du ställer en hypotetisk fråga till dig själv vad "personer som uttrycker sig så på FB faktiskt vill uppnå med att ringa till en myndighet och försöka förställa sig"!
Sen vill du att jag (som aldrig ens antytt att jag ska ringa någon myndighet) ska besvara ditt svammel!

Ett tips - svara mig, Passepartout och Hannes separat utifrån vad vi har skrivit istället för att försöka göra oss till en samlad entitet.

Vill du ta en diskussion med mig gäller det för dig att tänka klart och redigt. Du har ju själv frågat mig om jag trodde du skulle uttrycka dig som du gör på FB om du skulle ringa till en myndighet. Och du har fått ett svar. Det är inget mer hypotetiskt i min följdfråga än i din egen fråga. Som man frågar får man svar.

För övrigt tycker jag ni tre passar ihop som trådens "tre tvivlare". Ni tre har ju ifrågasatt om mina och min sons skrivelser och anmälningar verkligen skickats till de namngivna adressaterna. Har du redan glömt det?

Du har så bråttom att framföra din kritik så att jag inte riktigt hinner med. Janne Josefsson har länge varit min absoluta favorit bland svenska journalister. Han tål nog mina synpunkter på förarbetet till Özz-intervjun. Den planerades under månader.
Senast redigerad av medianox 2019-01-13 kl. 14:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in