Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-04-05, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Men snälla Hannes, du har ju för mer än två dygn sedan fått fem frågor av mig att besvara - vadan detta inlägg? Inte har väl jag gjort "samma sak" som du? Svara nu på mina fem frågor istället för att krångla till det för dig! Och varför ljuger du medvetet nu igen? Du har ju fått en utförlig beskrivning av hur alla skrivelser till politikerna och tjänstemännen i kommunen överlämnades personligen av en medarbetare till min son till registraturen. Jag har aldrig skickat något mejl till Region Gotland, så naiv är jag faktiskt inte. Jag är - och kommer alltid att förbli - anonym!

Det är väl klart att du gjort precis samma sak som jag!

Jag anmälde "olovliga byggåtgärder" på de två fastigheterna inne i samhället till Region Gotlands byggnadsnämnd förra sommaren. Du gjorde sedan detta i november.

Du måste faktiskt vara både imponerad och inspirerad av mig. En slags manlig förebild. :-) När jag i morse skrev om att det verkligt usla är att myndigheterna inte undersökt Nujjens övriga ekonomi och utbetalningar till ev svart arbetskraft börjar du sedan skriva på samma tema under dagen ...

Det finns faktiskt en hel del människor som beundrar mig för mitt mod att framföra mina åsikter och ärlighet. Just det är egentligen inte så viktigt för mig personligen men att verka som förebild och inspirationskälla för dig, en anonym och feg flashbackare, vill jag verkligen inte för du framstår som osympatisk och självgod.
Citera
2019-04-05, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Det är väl klart att du gjort precis samma sak som jag!

Jag anmälde "olovliga byggåtgärder" på de två fastigheterna inne i samhället till Region Gotlands byggnadsnämnd förra sommaren. Du gjorde sedan detta i november.

Du måste faktiskt vara både imponerad och inspirerad av mig. En slags manlig förebild. :-) När jag i morse skrev om att det verkligt usla är att myndigheterna inte undersökt Nujjens övriga ekonomi och utbetalningar till ev svart arbetskraft börjar du sedan skriva på samma tema under dagen ...

Det finns faktiskt en hel del människor som beundrar mig för mitt mod att framföra mina åsikter och ärlighet. Just det är egentligen inte så viktigt för mig personligen men att verka som förebild och inspirationskälla för dig, en anonym och feg flashbackare, vill jag verkligen inte för du framstår som osympatisk och självgod.

Jag hoppas verkligen att ingen rapporterar ditt inlägg så att det raderas. Alla i tråden som läst vad du tidigare skrivit får mot bakgrund av ditt senaste inlägg en bra bild av ditt "mod" och din "ärlighet". Att du nu också fått för dig att jag imponerats och inspirerats av dig, säger nog tillräckligt om din mentala status. Varför inte istället svara ärligt på mina fem frågor? Saknar du modet?
Citera
2019-04-05, 15:31
Medlem
Citat:
Jag hoppas verkligen att ingen rapporterar ditt inlägg så att det raderas. Alla i tråden som läst vad du tidigare skrivit får mot bakgrund av ditt senaste inlägg en bra bild av ditt "mod" och din "ärlighet". Att du nu också fått för dig att jag imponerats och inspirerats av dig, säger nog tillräckligt om din mentala status. Varför inte istället svara ärligt på mina fem frågor? Saknar du modet?

Jag har ju faktiskt anmält olovliga byggåtgärder på Nujjens två fastigheter inne i Tingstäde och du gjorde samma sak några månader senare. Det är väl klart att du inspirerades av mig.

I morse skrev jag om att utredande av de svarta betalningarna är det som man verkligen kan kräva av skattemyndigheterna... du börjar skriva i samma ämne ett par timmar senare. :-)
Citera
2019-04-05, 15:33
Medlem
De (ev. nytillkomna eller tillfälliga) läsare i den här tråden som i likhet med Hannes Müller inte har förstått, att vare sig Skatteverket eller Ekobrottsmyndigheten kommer att göra något mer åt Nujen-Akilovärendet förrän Nujens olovliga byggande utretts av kommunens tillsynsgrupp, informeras härmed om detta. Det är inte heller "uselt" att Polisen och Skatteverket inte gör något åt saken om det faktiskt förhåller sig så som jag hela tiden har påstått, nämligen att ärendet och Nujens lagöverträdelser var avsedda att mörkläggas av (s)etablissemanget redan långt innan rättegången mot Akilov inleddes. Läckan till Janouch skedde just minuter efter att protokollet offentliggjordes.
Senast redigerad av medianox 2019-04-05 kl. 15:59.
Citera
2019-04-05, 15:43
Medlem
Citat:
Nej - men några minuter efter tolv.

(Kanske minuter är en överdrift men i alla fall så snabbt att varken Katerina Janouch eller någon annan utanför myndigheterna hade en rimlig chans att hitta detta bland de tusentals sidorna och än mindre hinna skriva något om det.)

Läste en ledare i Expressen nu och den är publicerad kl. 13.50 den 30 januari 2018 efter att åtalet (med FUP) lämnats in till tingsrätten. Janouchs artikel publicerades dagen efter den 31 januari 2018 kl. 00.10. Alltså mer än ett dygn efter att åklagaren lämnat in åtalet och 11 timmar efter Expressens ledare.

Ditt raka påstående "Katerina Janouch måste helt enkelt tipsats av någon som hade tillgång till förundersökningen innan den blev offentlig." är alltså helt galet.

Hur man läser en FUP beror ju på vilket fokus man har. Men det är ändå viktigt att hålla sig till korrekta fakta så att man inte insinuerar något som leder förståelsen fel.
Citera
2019-04-05, 15:48
Medlem
Citat:
Jag har ju faktiskt anmält olovliga byggåtgärder på Nujjens två fastigheter inne i Tingstäde och du gjorde samma sak några månader senare. Det är väl klart att du inspirerades av mig.

I morse skrev jag om att utredande av de svarta betalningarna är det som man verkligen kan kräva av skattemyndigheterna... du börjar skriva i samma ämne ett par timmar senare. :-)

Jag försökte avråda dig från att göra en anmälan med motiveringen att ditt märkliga politiska agerande inom SD har gjort dig till paria - inte bara inom det egna partiet utan i kommunen som helhet. Om du sedan har personer som ändå beundrar dig hör liksom inte till saken. En anmälan från just dig riskerar därför att uppfattas enbart som ett utfall mot invadrare med utomeuropeisk bakgrund. Dessutom kan du inte formulera dig begripligt, inte ens i en kort anmälan. Svara på mina frågor nu istället för att förlänga denna ovidkommande "debatt".
Citera
2019-04-05, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Läste en ledare i Expressen nu och den är publicerad kl. 13.50 den 30 januari 2018 efter att åtalet (med FUP) lämnats in till tingsrätten. Janouchs artikel publicerades dagen efter den 31 januari 2018 kl. 00.10. Alltså mer än ett dygn efter att åklagaren lämnat in åtalet och 11 timmar efter Expressens ledare.

Ditt raka påstående "Katerina Janouch måste helt enkelt tipsats av någon som hade tillgång till förundersökningen innan den blev offentlig." är alltså helt galet.

Hur man läser en FUP beror ju på vilket fokus man har. Men det är ändå viktigt att hålla sig till korrekta fakta så att man inte insinuerar något som leder förståelsen fel.

Ja, det är helt riktigt att hennes artikel publicerades först dagen efter. Men Hannes har helt rätt i att hon måste ha informerats av någon med insyn i förundersökningen före publiceringen. Hon tweetade (eller vad det nu heter) nämligen om saken (d v s överföringarna tll Akilov från Nujens) bara några minuter efter att förundersökningsprotokollet i sin helhet offentliggjordes vid 12-tiden (tror jag att det var) den 30 januari 2018. Tweeten har tidsangivelsen 12:06 och signaturen vildgrisen startade den här tråden kl 23:34 samma dag (se inlägg nr 1).
Senast redigerad av medianox 2019-04-05 kl. 16:13.
Citera
2019-04-05, 16:39
Medlem
Citat:
Ja, det är helt riktigt att hennes artikel publicerades först dagen efter. Men Hannes har helt rätt i att hon måste ha informerats av någon med insyn i förundersökningen före publiceringen. Hon tweetade (eller vad det nu heter) nämligen om saken (d v s överföringarna tll Akilov från Nujens) bara några minuter efter att förundersökningsprotokollet i sin helhet offentliggjordes vid 12-tiden (tror jag att det var) den 30 januari 2018. Tweeten har tidsangivelsen 12:06 och signaturen vildgrisen startade den här tråden kl 23:34 samma dag (se inlägg nr 1).

Tack för påpekandet. Men faktiskt är det inte "bevis" för att KJ hade tipsats om detta innehåll i FUP:en innan den blev offentlig. "Av någon som hade insyn i FUP:en". Det kan inte röra sig om taxichauffören så klart. De enda som hade insyn i förundersökningen innan åklagaren lämnade in åtalet är åklagaren och förundersökningsdeltagarna (förhörsledare och polisen).

Familjen Nüjen och Damm bor nära sina släktingar i Nacka och det enda jag kommer på är att "även små grytor har öron".
Citera
2019-04-05, 16:39
Medlem
Citat:

Det var fråga om minuter. På Katerina Janouchs blogg har jag inte tittat men twitterinlägget publicerades 12.06 30 januari.

https://twitter.com/katjanouch/status/958431181447614464

Jag har för min del svårt att förstå varför en del folk här i tråden hela tiden vill förringa hennes insats. Det har till och med påståtts att det vore bättre om någon mer respekterad gjort det.

Jag anmälde ombyggnaderna till bostadshus som olovlig byggåtgärd till Region Gotland förra sommaren sedan gjorde en annan tråddeltagare samma sak i vintras. Nu vill han inte låtsas om att han inspirerats och apat efter mig.
Citera
2019-04-05, 16:48
Medlem
Citat:
Det var fråga om minuter. På Katerina Janouchs blogg har jag inte tittat men twitterinlägget publicerades 12.06 30 januari.

https://twitter.com/katjanouch/status/958431181447614464

Jag har för min del svårt att förstå varför en del folk här i tråden hela tiden vill förringa hennes insats. Det har till och med påståtts att det vore bättre om någon mer respekterad gjort det.

Jag anmälde ombyggnaderna till bostadshus som olovlig byggåtgärd till Region Gotland förra sommaren sedan gjorde en annan tråddeltagare samma sak i vintras. Nu vill han inte låtsas om att han inspirerats och apat efter mig.

Jag är själv av den uppfattningen, att Nujen-Akilovärendet nog hade tagit en helt annan vändning efter den 30 januar 2018 om "den läckande polisen" istället hade skickat uppifterna till en etablerad medial person på någon av de större dagstidningarna. Katerinas "brunsmetning", som hon nog åstakommit mest själv, färgade av sig och hade säkert inverkan på ämnets styvmoderliga behandling av etablerade medier.
Citera
2019-04-05, 16:53
Medlem
Citat:
Tack för påpekandet. Men faktiskt är det inte "bevis" för att KJ hade tipsats om detta innehåll i FUP:en innan den blev offentlig. "Av någon som hade insyn i FUP:en". Det kan inte röra sig om taxichauffören så klart. De enda som hade insyn i förundersökningen innan åklagaren lämnade in åtalet är åklagaren och förundersökningsdeltagarna (förhörsledare och polisen).

Familjen Nüjen och Damm bor nära sina släktingar i Nacka och det enda jag kommer på är att "även små grytor har öron".

Ja just det! (fetade)

Självklart är det en spekulation att någon som haft tillgång till förundersökningen tipsat Katerina Janouch innan den publicerats. Men det är den enda vettiga förklaringen.
Citera
2019-04-05, 16:57
Medlem
Citat:
Ja just det! (fetade)

Självklart är det en spekulation att någon som haft tillgång till förundersökningen tipsat Katerina Janouch innan den publicerats. Men det är den enda vettiga förklaringen.

För övrigt läcks det hej vilt inom polisen och oftast av penning eller vänskapsskäl.

OT PS. Man kan till exempel undra varifrån Gudmundson på SvD fick alla sina uppgifter om svenska islamister? Där kan man tänka sig en politisk läcka inom SÄPO. DS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in