2019-01-31, 18:25
  #1837
Medlem
Jag var till D Pub Fridhemsplan för några veckor sedan ( fd Dovas) och tog några Grängesbergöl som var billiga ca 30 kr.

Tyckte det var skön stämning där med blandande människor, vissa slitna vissa lite udda men passade mig perfekt.

Rekommenderas!
Citera
2019-02-01, 00:49
  #1838
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Jag var till D Pub Fridhemsplan för några veckor sedan ( fd Dovas) och tog några Grängesbergöl som var billiga ca 30 kr.

Tyckte det var skön stämning där med blandande människor, vissa slitna vissa lite udda men passade mig perfekt.

Rekommenderas!
Så ingenting dräggigt då?
Citera
2019-02-01, 19:15
  #1839
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewWorldDisorder
Så ingenting dräggigt då?

Var flera äldre män ca 80 år som käkade och tog någon bärsa och någon såg rätt sliten ut.
Fanns flera där som nog hade druckit rätt mycket i livet men ingen som stack ut direkt.

Jo förresten en kvinna ca 65 bast. Kom och frågade om hon fick sitta bredvid mig trots att det fanns flera bord lediga. Antar jag satt vid "hennes" bord.

Och snackade med killen bakom disken som sa: En stor stark som vanligt? Och kvinnan nickade.
Citera
2019-02-01, 22:07
  #1840
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlfreuder2
Finns en på en hörna i Gamla Stan, minns inte vad den heter, men om det luktar kräk så har du kommit rätt.

Finns några kandidater men du tänker kanske på Engelen? Bor i grannhuset. 👍
Citera
2019-02-02, 14:22
  #1841
Medlem
jomennogardetsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
Lätt. Hör av mig när jag är i Sverige. Ska vi börja på Hovsjö krog och sedan ta alla sunkhak vi kan finna längst med den linjen, så kan vi avsluta på Fridhemsplan sedan?

Det låter som en plan. Vi siktar in oss på att hinka så mycket som möjligt, gärna i sällskap med några fruntimmer vi hittar längs vägen som matchar de krogar vi ska besöka.
Vi ska stila på stort!
Citera
2019-02-02, 20:11
  #1842
Medlem
KaptenKoalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJAlter70
Live fr Bredäng, Tarantella igenbommat, jag å polaren spanar in Bredäng Kök å Bar som platsar in bra i trådens kategori.
Hög volym med tyvärr för bra kvalité.
Men klientel, jösses... Underbart.
//R

Det är något speciellt med ställen som heter "Kök och Bar", de liksom suger åt sig ett visst klientel.
Citera
2019-02-05, 11:39
  #1843
Medlem
Frimurares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jomennogardetsa
Det låter som en plan. Vi siktar in oss på att hinka så mycket som möjligt, gärna i sällskap med några fruntimmer vi hittar längs vägen som matchar de krogar vi ska besöka.
Vi ska stila på stort!

Då kör vi på det. Låt oss sikta på maj, vi måste ju trots allt kunna avnjuta ställenas uteserveringar till fullo.

Jag föreslår även att vi gör precis allt för att få tag i åtminstone en grogghagga var. Börjar vi i Hovsjö, drar till Saltskog, ut mot Tumba och så vidare, ja då blir detta det minsta av våra problem under kvällen - häxorna fullkomligen vimlar på dessa lyxhak

Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKoala
Det är något speciellt med ställen som heter "Kök och Bar", de liksom suger åt sig ett visst klientel.

Fanns det inte ett ställe i Sundbyberg som heter något med kök och bar? Eller var det i Väsby?

Sedan så har vi ju den klassiska Kocken i Rissne, haha. Otroligt charmigt ställe.
__________________
Senast redigerad av Frimurare 2019-02-05 kl. 11:41.
Citera
2019-03-31, 00:45
  #1844
Medlem
dovAkins avatar
Diset har jag varit mycket på då jag bor i aspis. Var quiz nån dag jag var där och det ställde nån fråga typ ”vad vill ni ha” varpå nån kärring i mjukisbyxor ropar ut KUK hur högt som helst
Citera
2019-03-31, 13:09
  #1845
Medlem
Sqeptisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
Då kör vi på det. Låt oss sikta på maj, vi måste ju trots allt kunna avnjuta ställenas uteserveringar till fullo.

Jag föreslår även att vi gör precis allt för att få tag i åtminstone en grogghagga var. Börjar vi i Hovsjö, drar till Saltskog, ut mot Tumba och så vidare, ja då blir detta det minsta av våra problem under kvällen - häxorna fullkomligen vimlar på dessa lyxhak



Fanns det inte ett ställe i Sundbyberg som heter något med kök och bar? Eller var det i Väsby?

Sedan så har vi ju den klassiska Kocken i Rissne, haha. Otroligt charmigt ställe.

Den här tråden har faktiskt blivit något av en favorittråd Ser fram emot en rapport från er kommande "studieresa"!
Citera
2019-04-03, 12:46
  #1846
Medlem
Cloecuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debacle
Finns några kandidater men du tänker kanske på Engelen? Bor i grannhuset. 👍
Engelen är inte speciellt dräggigt, men han kanske tänker på det närliggande Meduza? Garanterat sunkigast i Gamla Stan!
Citera
2019-04-04, 14:30
  #1847
Medlem
knulps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloecud
Engelen är inte speciellt dräggigt, men han kanske tänker på det närliggande Meduza? Garanterat sunkigast i Gamla Stan!

Måste väl syfta på Medusa... Engelen framstår som en ängel i jämförelse. Medusa har i särklass Stockholms klibbigaste golv. Som någon skrev tidigare så var stället ett hipsterställe på 90-talet där bland annat Kent spelade. Då hette det "Hyndans Hörna".
Citera
2019-04-04, 15:13
  #1848
Medlem
Cloecuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knulp
Måste väl syfta på Medusa... Engelen framstår som en ängel i jämförelse. Medusa har i särklass Stockholms klibbigaste golv. Som någon skrev tidigare så var stället ett hipsterställe på 90-talet där bland annat Kent spelade. Då hette det "Hyndans Hörna".
Ja det är Medusa. Skrev litet snabbt igår.
Stället är supersunkigt. Dessutom luktar det ofta weed därutanför av någon anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in