2019-04-03, 23:05
Medlem
Snapple-s avatar
Har man inte så mycket för sig en fredagskväll blir det 2 fyrpack med Starobrno 3.5 och en dosa snus, oftast efter maten kring kl 21-22 och fram tills kl 02-03. Kanske man skall börja dricka vin i stället?
Citera
2019-04-03, 23:08
Medlem
trailblasers avatar
Nu händer det inte ofta, men ett rus som inte ska underskattas är morgonsupen efter god natts sömn, på tom mage. OBS! Du får ej vara bakis, kroppen skall vara "ren" och bli överaskad av vad fan du håller på med.

Tips på dryck för detta tillfälle: Mariestads Old Ox.
Citera
2019-04-03, 23:10
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Arboga 10,2 och/eller ren Jim Beam, ackompanjerat med två frysta färdigrätter från Findus. Värt!

Brukar du värma dem med plasten på?
Citera
2019-04-03, 23:11
Medlem
Var ett tag sedan det blev en ensamfylla. Tufft med småbarn.

Men jag tycker det är jävligt underskattat att bli full ensam. Var sällan jag groggade men det kunde bli en 6-8 öl och kanske en och annan whisky. Antingen lyssnade jag på metal eller spelade lite dator. Sen när man var klar var det bara att lägga sig i sängen. Riktigt nice att inte behöva ta en taxi hem eller liknande.

Som sagt. Jävligt underskattat.
Citera
2019-04-03, 23:21
Medlem
På tom mage för mig innebär 5-6 koppar kaffe + nikotin som frukost, hoppa lunchen, sedan är det snart dags för kvällens ensamnjutning. Ibland köper jag en minipåse chips, vill inte ha för mycket carbs som jag somnar av eller kladdigt keyboard.

Som nämnts ovan protein + grönsaker kan man snacka i sig lite -- när man är ute i köket och fyller på glasen.

Jag har prövat med riktigt god irländsk whiskey, välsmakande ölsorter, skapligt rödvin. Men för mig försvinner fokus på en okomplicerad ensamkväll med skrivande då. Sånt kan man ju ta när man är ute och är social.
Citera
2019-04-03, 23:25
Medlem
Om jag fattat rätt handlar det här om ensamfylla och att man är hemma

Har ni passerat stadiet där man blir pigg och kreativ av alkohol och gått in i den mer nersupna alkoholist fasen där ni dricker er avtrubbade eller hur gör ni för att tygla er ner fyllan börjar ge sig till känna när ni sitter där ensamma, får ni inte lust att försöka få ut lite mer av fyllan, får ni inga infall att dra ut i natten, börja ringa folk etc?

Jag har gjort något försök men i takt med att fyllan sätter in fylls jag av idéer på galna upptåg samtidigt som känslan av oövervinnerlighet sätter in och tankar om morgondagen helt upphör att existera brukar det nästan alltid skena i väg och sluta helt annorlunda än den planerade "hemmakvällen"
Senast redigerad av rotebro-conny 2019-04-03 kl. 23:33.
Citera
2019-04-03, 23:27
Medlem
Luftgevars avatar
Du e fan alkoholist
Citera
2019-04-03, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Om jag fattat rätt handlar det här om ensamfylla och att man är hemma

Har ni passerat stadiet där man blir pigg och kreativ av alkohol och gått in i den mer nersupna alkoholist fasen där ni dricker er avtrubbade eller hur gör ni för att tygla er ner fyllan börjar ge sig till känna när ni sitter där ensamma, får ni inte lust att försöka få ut lite mer av fyllan, får ni inga infall att dra ut i natten, börja ringa folk etc?

Svar: nej. Det du beskriver är oprofessionellt drickande.
Citera
2019-04-03, 23:34
Medlem
Helt rätt med ensam fylla, inget tjafs eller taxi, bara vara själv och göra det man vill tills man somnar in som ett barn!
Antingen så kör man någon finare whiskey i början typ macallan och tar någon bira sen kör man vidare på någon billigare som varvas med Mariestads öl eller tjeckiskt.
Vin är ett bra också men då dricker jag inte whisky.
Groggar eller väldigt sällan beror nog mest på att jag inte kan kontrollera fyllan!
Tyvärr blir det inte så många kalsongfyllor längre, mest pågrund av man aldrig är ensam längre men men.
Snus, ostbågar någon korv svårt att äta riktig mat ensam det känns tråkigt,
Vad man gör precis det man känner för! Jävligt skönt för själen!
Citera
2019-04-03, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyBestEnema
Svar: nej. Det du beskriver är oprofessionellt drickande.

Det ante mig.

Dricker man för mycket då om man får sådana infall eller är det tvärtom att ni proffs kväver dom med ännu mer sprit?
Citera
2019-04-03, 23:53
Medlem
InteLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport
Det går att berusa sig helt utan alkohol genom att använda rationellt tänkande, mönsterigenkänning och simulering i huvudet av alla möjliga verkligheter som någonsin kommer kunna existera.

Det kallas att drömma. Det gör ni när ni sover. Det gör er utvilade, starka och ger inspiration att leva. Alkohol i all ära, men det är när ni sover som ni verkligen njuter. Ni har bara glömt det när ni väl vaknar igen.

Starksprit är ingen höjdare för magen. Vin och öl går väl an. En grogg någon gång. Men inget går upp mot de fantastiska världar och situationer ni kan uppleva när ni verkligen går ned i djupet av ert undermedvetna när ni drömmer.

Inte bara för att det är något ni fantiserar när ni sover så sött på er kudde, utan på grund av att det ni upplever har inträffat, eller kommer att inträffa, någonstans, i någon verklighet i evigheten.

Men visst ta en grogg ibland. Låter kul det också. Bara inte för ofta.

Att drömma är rätt, men så länge man lever rätt. Alkohol är rätt "Jaaaaam" så länge man käkar rätt och drar de där 4-5 glasen med vatten, så pissen blir ofta och kroppen känns rätt. allt handlar om planering Madame sjöööös.
Citera
2019-04-03, 23:56
Medlem
SituationReports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteLagom
Att drömma är rätt, men så länge man lever rätt. Alkohol är rätt "Jaaaaam" så länge man käkar rätt och drar de där 4-5 glasen med vatten, så pissen blir ofta och kroppen känns rätt. allt handlar om planering Madame sjöööös.
Vad kör du med just nu?

Själv har jag rödvin endast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in