Att dricka själv hemma är väldigt avkopplande och ger mig en bra fylla med 100% garanti, till skillnad från när man går ut och umgås med andra. Då vet man aldrig hur fyllan slutar, är någon i sällskapet sur och grinig så påverkar det alla i gruppen, och det spelas dessutom totalt värdelös musik på de flesta ställen.
Nej, sitta hemma framför Flashback med bra musik på Spotify och youtube är ett mycket säkrare kort. Dessutom blir de mycket billigare än att gå ut.
Jag brukar börja med att ta en öl eller grogg vid 17-18 på eftermiddagen. Sedan börjar jag laga mat efter en timme ellet två, samtidigt som jag forsätter att dricka. Sedan stter jag framför datorn och lyssnar på musik och krökar på tills jag känner att det är dags att sova.
Jag dricker alltid öl, oftast någon vanlig lager på burk bara. Sprit är dock ett måste för att komma igång ordentligt och få den rätta dopaminruschen - framför allt när jag precis har ätit middagen, då är det kämpigt att dricka bärs. Jag dricker oftast whisky, rent eller i grogg med Trocadero och Angostura, ibland med cola. Gillar drinkar som t.ex. Mint Julep också. Gin är också bra, blir oftast G.T eller gin och Grappo då.
Sist, men definitivt inte minst, finns den underbara
fylletråden i laidback när man vill snacka med andra fyllisar på forumet:
(FB) Fylletråden 4.0 Rekommenderas varmt!