Bumpar tråden
Jag har slutbetyg från gymnasiet (gick ut 2005) och läste sedan upp svenska A och svenska B på komvux men fortfarande saknar jag en del poäng för att bli gymnasiebehörig och har nu vid äldre dagar bestämt mig för att ta tag i detta.
Nu låter det åt FH för att läsa ikapp poängen men jag har också förstått att de inte ger betyg utan omdöme som man kan ha med sig för att söka vidare till högskola/universitet eller till en YH-utbildning. Jag har bekanta i min krets som gått denna väg där ena idag är examinerad sjuksköterska och den andra inne på sista terminen som socionom på Universitet, så visst funkar det att läsa upp på FH för att bygga vidare men det blir ingen gymnasieexamen i grund och botten som jag förstått det utan mer som en komplettering som stöd till framtida ansökningar.
Gillade idén på den FH jag kontaktat att dom aldrig har prover

Känns rätt soft, bör inte vara problem att klara av två terminer men har någon erfarenhet de vill dela med sig av?
Hade gärna föredragit komvux men så som livet ser ut idag ser jag det svårt av personliga skäl och därför känns FH "lättare" och mer passande.