Citat:
Ursprungligen postat av
Detskavaratyst
Om du har ämnena så som svenska engelska osv för högskolebehörighet kanske det finns ett alternativ att under detta år läsa ämnen inom något helt annat och få en gymnasieexamen i något annat? Du behöver sannolikt bara ex antal ämnen liksom. Alt att du frågar någon om dina gymnasiekompisar om tips, sätt er ner och förklara situationen och förklara vad du måste göra och kunna?
Kan vara ett alternativ faktiskt.. Ska kolla lite.
Några andra som har tips eller råd vad jag kan göra?
Kommer inte klara av att göra det praktiskt och tror jag inte får göra det teoretisk för det är en yrkeslinje.. Ska kunna visa mina kunskaper att jag kan jobba med detta men sorgliga är att jag inte ska jobba inom detta alls..
Och nej behöver inte höra att om jag inte klarar detta så klarar jag inte högskolan.. Var en jobbig period i mitt liv under gymnasiet så gjorde så gott som jag kunde.