2019-03-28, 11:27
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Det luktar flopp, jag tycker United påminner mycket om Liverpools fall från tronen.
Ole lär knappast locka några spelare och United kommer isåfall få betala stora pengar.
Om man dessutom inte klarar CLkvalificering så lär det bli ännu svårare.

Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Jag tror också på en flopp.

Sedan går det starka rykten om att Pogba vill lämna. Antingen till Spanien eller Italien.

Jag tror risken för flopp finns där också. Förväntningen inför nästa säsong bör vara minst topp 4 och utmana om en cuptitel. Ligger laget och slirar på plats 6-7 i december kommer tålamodet troligen vara kort. Tycker inte United varit särskilt imponerande efter OGS övertagande heller - mer en normalisering efter det hopplösa underpresterandet på slutet under Mourinho. Har för mig deras xWin-statistik är smickrande, de har vunnit mer än de borde.

Med det sagt tycker jag United tar helt rätt beslut i den situation de befinner sig i. Att börja leta nytt i det här läget är korkat. Laget har fått ett rejält uppsving under Ole, ser ut att vara något spännande på spåren och är med i en Top4- och CL-jakt de var helt utanför i höstas. OIe är populär, United through and through, har en helt annan karisma än föregångarna och har visat på en del taktiskt kunnande under sin tid vid rodret. Vad kan de få i manager-väg som vore en solklar uppgradering från Ole, här och nu? Poch är inte United och han skulle säkerligen behöva tid för att få fram sina idéer, medan Ole kan fortsätta på det han börjat bygga.

Det blir spännande att se vad Ole blir. En ny Pep? En ny di Matteo? Tim Sherwood?

Med lite självdistans är det inte kanske helt otippat att tre LFC-supporters tror/hoppas på en flopp heller
Citera
2019-03-28, 11:50
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Med lite självdistans är det inte kanske helt otippat att tre LFC-supporters tror/hoppas på en flopp heller

:P ser ändå ljust ut för United då jag ALLTID har fel när det kommer till att förutse händelser i fotboll.
Citera
2019-03-28, 12:49
Moderator
zanteras avatar
Som MU supporter är jag glad, speciellt då jag personligen gillar när man försöker behålla en viss klubb-identitet, vilket tyvärr känns som något som försvinner mer och mer från PL med varje säsong. Att få in en tränare som nu gjort det bra i flera månader som dessutom spelade länge i klubben tidigare, det känns faktiskt riktigt skönt jämfört med -valfri tränare med 0 anknytning till klubben- som inte heller är någon garanti.

Med detta sagt kan det såklart bli både flipp eller flopp. Det är klart att som andra påpeket att Ole kanske inte lockar de största stjärnorna i världen, men där tror jag mer det handlar om klubbmärket samt pengarna som lockar. Spela på Old Trafford osv. Inget ont om Pochettino som också är en väldigt bra tränare, men tror t.ex. inte han hade lockat stjärnspelare heller. Det är klubben helt enkelt.

Känns som det som saknats mest senaste åren är en identitet i klubben och det känns som Ole kan fixa det. Tror inte på förändring över en säsong men känns ändå möjligt att vi kan få en liknande utveckling som Liverpool fått under Klopp, dvs gå från "ett av laget bakom" till ett lag som är och nosar på titeln igen. Men vi får se.
Citera
2019-03-28, 16:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Noa Bachner från Sportexpressen gillar nog inte att Solskjaer nu har fått jobbet permanent...
Citera
2019-03-28, 18:19
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Noa Bachner från Sportexpressen gillar nog inte att Solskjaer nu har fått jobbet permanent...
Utveckla?
Citera
2019-03-28, 18:24
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Utveckla?
Googla Noa Bachner/Solskjaer så hittar du svaret
Citera
2019-03-28, 19:36
Medlem
jaochss avatar
Skönt att Ole fick jobbet, för alla andra supportrar d.v.s. Det enda som varit bättre var om Zidane gick dit men den minan undvek dom.
Citera
2019-03-29, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag tror risken för flopp finns där också. Förväntningen inför nästa säsong bör vara minst topp 4 och utmana om en cuptitel. Ligger laget och slirar på plats 6-7 i december kommer tålamodet troligen vara kort. Tycker inte United varit särskilt imponerande efter OGS övertagande heller - mer en normalisering efter det hopplösa underpresterandet på slutet under Mourinho. Har för mig deras xWin-statistik är smickrande, de har vunnit mer än de borde.

Med det sagt tycker jag United tar helt rätt beslut i den situation de befinner sig i. Att börja leta nytt i det här läget är korkat. Laget har fått ett rejält uppsving under Ole, ser ut att vara något spännande på spåren och är med i en Top4- och CL-jakt de var helt utanför i höstas. OIe är populär, United through and through, har en helt annan karisma än föregångarna och har visat på en del taktiskt kunnande under sin tid vid rodret. Vad kan de få i manager-väg som vore en solklar uppgradering från Ole, här och nu? Poch är inte United och han skulle säkerligen behöva tid för att få fram sina idéer, medan Ole kan fortsätta på det han börjat bygga.

Det blir spännande att se vad Ole blir. En ny Pep? En ny di Matteo? Tim Sherwood?

Lite roligt är faktiskt att när OGS skrev kontrakt som spelare med United. Då var han medlem i Norska grenen av Liverpools supporter klubb.
Frågan om han fortfarande var medlem ställdes när han blev tillfällig manager. En fråga han helt nonchalerade.
Citera
2019-03-30, 12:41
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
United kunde alltså inte hålla sig till säsongens slut? Har redan skrivit om att dem inte riskerar något med det så ska inte dra upp det igen men känns väldigt ogenomtänkt och enbart baserat på hypen påtryckningar och resultat. Självklart kan man komma till slutsatsen att satsa på ole. Framförallt om man anser att allt runtomkring det resultatmässiga (the united way/fotbollen/egna produkter osv) är lika viktigt men finns ingen logik eller något att vinna på att göra det officiellt redan nu.
Citera
2019-03-30, 17:16
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
United kunde alltså inte hålla sig till säsongens slut? Har redan skrivit om att dem inte riskerar något med det så ska inte dra upp det igen men känns väldigt ogenomtänkt och enbart baserat på hypen påtryckningar och resultat. Självklart kan man komma till slutsatsen att satsa på ole. Framförallt om man anser att allt runtomkring det resultatmässiga (the united way/fotbollen/egna produkter osv) är lika viktigt men finns ingen logik eller något att vinna på att göra det officiellt redan nu.

Håller med. Borde väntat.

United har ett svagt lag och satsar på kontringar. Det funkar iom Rashford och bra fötter från Shaw, Herrera, Pogba och några till.

Herrera, Lindelöf, Matic, Lingard m.fl. ska högst vara bänkspelare i ett lag som United.

Ta in Sancho, minst en mittback, en högerback och minst en mittfältare. Fyra spetsspelare, sen kan man utmana Liverpool och City om titeln.
Senast redigerad av Ovcharka 2019-03-30 kl. 18:01.
Citera
2019-03-30, 18:01
Medlem
Ovcharkas avatar
Usel match av United. Mål på kontring (Bra gjort, visserligen) och sen ett fumligt krigar-mål av damallsvensk klass när Martial snubblar och stöter in den.

Watford trycker ner United på sin hemmaplan i 93 minuter, och får tillslut utdelning efter ett kombinationsspel som leder till att man går förbi tio man i boxen.

Ska man spela såhär?
Citera
2019-03-30, 18:13
Medlem
Jag håller med Van Gaal när han säger att OGS bygger vidare på Mourinhos arbete. Visst han har skapat harmoni i spelartruppen, nog så viktigt. Spelet på plan däremot kan bara bli bättre. Som det är nu är United inget roligt att titta på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in