Citat:
Citat:
Jag tror risken för flopp finns där också. Förväntningen inför nästa säsong bör vara minst topp 4 och utmana om en cuptitel. Ligger laget och slirar på plats 6-7 i december kommer tålamodet troligen vara kort. Tycker inte United varit särskilt imponerande efter OGS övertagande heller - mer en normalisering efter det hopplösa underpresterandet på slutet under Mourinho. Har för mig deras xWin-statistik är smickrande, de har vunnit mer än de borde.
Med det sagt tycker jag United tar helt rätt beslut i den situation de befinner sig i. Att börja leta nytt i det här läget är korkat. Laget har fått ett rejält uppsving under Ole, ser ut att vara något spännande på spåren och är med i en Top4- och CL-jakt de var helt utanför i höstas. OIe är populär, United through and through, har en helt annan karisma än föregångarna och har visat på en del taktiskt kunnande under sin tid vid rodret. Vad kan de få i manager-väg som vore en solklar uppgradering från Ole, här och nu? Poch är inte United och han skulle säkerligen behöva tid för att få fram sina idéer, medan Ole kan fortsätta på det han börjat bygga.
Det blir spännande att se vad Ole blir. En ny Pep? En ny di Matteo? Tim Sherwood?
Med lite självdistans är det inte kanske helt otippat att tre LFC-supporters tror/hoppas på en flopp heller