2019-03-07, 09:36
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Visst vill jag se det gå katastroft dåligt för United men imponerande på många sätt att ta sig vidare. Ibland har man marginalerna med sig, ibland inte. PSG kan bara skylla sig själva.
Citera
2019-03-07, 09:50
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Fyfan vad jag är glad och stolt idag. Skiter fullständigt hur spelet såg ut, det var ingen match som vi skulle gå ut och dominera. Vi lät PSG föra spelet och utnyttjade deras misstag på ett helt perfekt sätt idag.

Du fick väl en del hånfulla kommentarer när du åtminstone gav United en chans inför returen. Lite tystare från dem nu.

Håller med dig om scenariot. Att gnället nu ligger på att avancemanget var oförtjänt och fult gör det hela än trevligare.

Solskjaers jobb är ändå otroligt. Förutom resultaten så är det allt runt i kring. Inte ett gnäll trots alla skador. Slänger in två unga egna produkter sista tio borta mot PSG (inga andra alternativ dock), men det är så otroligt mycket enklare att tycka om det här laget.
Citera
2019-03-07, 10:12
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Nästan så man få ta på sig dumstruten och ställa sig bakom alla som ropar på nytt kontrakt för norrmannen. NÄSTAN alltså, för seriöst fick såna sjuka chelsea/di matteo vibbar igår. Ger mig fan på att united går och vinner både fa cupen och champions league nu. Man hade verkligen ingen "rätt" att gå vidare från det här dubbelmötet. PSG klart bättre över två matcher men på något sätt lyckas dem skjuta sig själva i foten. Samtidigt som man får "meant to be" vibbar av united. Chelsea hade ingen rätt att vinna CL den säsongen heller. Aldrig sett ett bortalag bränna så många klara chanser och förlora en match som den barca gjorde på stamford bridge. Eller hur fan chelsea lyckades gneta till sig en två tvåa på camp nou där messi missar straff. Robben missar straff. Tyskar förlorar straffläggning. Allt som inte var möjligt blev möjligt där. Samma här. Det ska inte vara möjligt för PSG att tappa en 2-0 ledning på hemmaplan mot ett skadedrabbat united som slänger in en massa fjunisar.

Chelseas vändning kändes som att den låg i ryggraden bland spelarna. Terry lamps drogba chec och allt vad dem hette som tog tag i skiten och sen ville ödet dem väl. Här är det mer tränaren som påverkat genom att bota cancern i laget som fått spelarna att ha sån livsglädje igen att dem går ut på plan med yolo attityd hela tiden och vill göra det mesta av livet.

Förövrigt kan england mycket väl ha 4 lag i kvart i CL och två i EL. Skulle säga att det är 95% chans att åtminstone 5 lag är kvar i europa. Liverpool som har 50/50 mot bayern. Var väl på tiden efter senaste årens kräftgång trots alla ekonomiska muskler. Men man har inte hängt med i spelutvecklingen. Där tror jag tränarna har haft ett stort inflytande. Poch, klopp och pep inledde. Nu har sarri och emery tillkommit. Och united har gjort sig av med sin dinosaurie till tränare. Nu är england inte bara där ekonomiskt utan även taktiskt.
Citera
2019-03-07, 10:27
Medlem
LordLancasters avatar
Jag förstod mig aldrig riktigt på den tidiga viljan att ha en massa åsikter om huruvida Ole skulle få jobbet eller inte. Redan efter 1-2 matcher var livliga diskussioner igång. Han var antingen ett geni eller en simpel chokladutdelare.

För mig var det ganska självklart att vänta åtminstone 15 matcher för att se hur det utvecklade sig. Nu när vi är där känns det orimligt att inte ge honom jobbet för att se vad han kan göra med det.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Förövrigt kan england mycket väl ha 4 lag i kvart i CL och två i EL. Skulle säga att det är 95% chans att åtminstone 5 lag är kvar i europa. Liverpool som har 50/50 mot bayern. Var väl på tiden efter senaste årens kräftgång trots alla ekonomiska muskler. Men man har inte hängt med i spelutvecklingen. Där tror jag tränarna har haft ett stort inflytande. Poch, klopp och pep inledde. Nu har sarri och emery tillkommit. Och united har gjort sig av med sin dinosaurie till tränare. Nu är england inte bara där ekonomiskt utan även taktiskt.

Intressant parallell till de 3 CL från 2007 till 2009 då 3/4 semifinallag var engelska tre år i rad. Av dessa 9 lag tog bara ett guld: Manchester United 2008.
Senast redigerad av LordLancaster 2019-03-07 kl. 10:50.
Citera
2019-03-07, 13:29
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Du fick väl en del hånfulla kommentarer när du åtminstone gav United en chans inför returen. Lite tystare från dem nu.

Håller med dig om scenariot. Att gnället nu ligger på att avancemanget var oförtjänt och fult gör det hela än trevligare.

Solskjaers jobb är ändå otroligt. Förutom resultaten så är det allt runt i kring. Inte ett gnäll trots alla skador. Slänger in två unga egna produkter sista tio borta mot PSG (inga andra alternativ dock), men det är så otroligt mycket enklare att tycka om det här laget.
Ja, en del fick man. Men idag bryr man sig inte om de kommentarerna

Det är helt underbart att se att han bytte in Chong och Greenwood, CL debut för Chong och Seniordebut för Greenwood, i ett läge där man behöver ett mål. Det hade varit så mycket lättare att inte göra något byte alls. Solskjaer tar verkligen tillvara på Uniteds tradition.
Citera
2019-03-07, 13:49
Avslutad
De Gea-VNL, Koulibaly ,Abdou Diallo-Cancelo, Pogba,Matic,Lingard,Alex Sandro-Rashford,Lukaku
Bänk: Romero, Smalling,Herrera,Martial,Dalot,Shaw,Pereira
Tränare Solskjaer. Skulle ej klaga på denna matchtrupp nästa år för Manchester United 👍
Senast redigerad av ville91 2019-03-07 kl. 13:55.
Citera
2019-03-07, 13:52
Medlem
Har fortfarande svårt att smälta gårdagen. Gedigen defensiv, två orädda ytterbackar som gör sitt jobb mot svåra motståndare. Smalling & Vigge visar än en gång att de är vårt främsta mittbackspar (har tappat tålamodet för Baillys skadeproblem, missade viktig markering vid PSGs kvittering). McTominay hänsynslös på mitten. Lukaku i fin form.

Och ja, Solskjær måste få jobbet nästa säsong. Som han har vänt på steken de senaste två månaderna går det inte att säga annat. Att Mou gick ut och kritiserade honom nyligen visar bara på vilken patetisk människa han är. Han får gladeligen gå till Madrid som det ryktas om och dra ner dem i träsket.
Citera
2019-03-07, 14:20
Medlem
Det som gör att jag tror United kan gå långt i CL och kanske vinna FA cupen är att Lukaku har fått igång målskyttet. Solskjær har nu alternativ där framme, Rashford, Martial, Lingard, Lukaku och sedan kan Pogba göra mål.

Just nu känns det som att en FA cupfinal mellan City och United skulle vara helt oviss eller rent av fördel Solskjær. United har äntligen ett bra försvar och med Lukaku i målform kan det gå hur långt som helst (utom i ligan förstås).
Citera
2019-03-07, 14:27
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Har fortfarande svårt att smälta gårdagen. Gedigen defensiv, två orädda ytterbackar som gör sitt jobb mot svåra motståndare. Smalling & Vigge visar än en gång att de är vårt främsta mittbackspar (har tappat tålamodet för Baillys skadeproblem, missade viktig markering vid PSGs kvittering). McTominay hänsynslös på mitten. Lukaku i fin form.

Och ja, Solskjær måste få jobbet nästa säsong. Som han har vänt på steken de senaste två månaderna går det inte att säga annat. Att Mou gick ut och kritiserade honom nyligen visar bara på vilken patetisk människa han är. Han får gladeligen gå till Madrid som det ryktas om och dra ner dem i träsket.

Tycker Shaw var bäst i United. Han är bland de tre bästa i varje match känns det som. I mitt tycke säsongens spelare för United.
Citera
2019-03-07, 15:17
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Tycker Shaw var bäst i United. Han är bland de tre bästa i varje match känns det som. I mitt tycke säsongens spelare för United.
Just nu ser jag tre spelare som jag inte skulle bli besviken om han blev säsongens spelare för United. Shaw, Pogba och Lindelöf. Men Shaw har haft en väldigt bra säsong. Lindelöf också, men Pogba har bara varit bra under halva säsongen, men svårt beslut att ta.
Citera
2019-03-08, 15:40
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
På en strålande vecka för engelsk fotboll i europa gör arsenal det man gör bäst. Skämma ut england i europa. Riktigt dålig insats. En spelare utvisad ursäktar inte det. Visst nu är det bara halvtid. Gissar att arsenal vänder på emirates men ändå. Matchen igår kändes väldigt arsenal. Chelsea såg bättre ut. Men kanske svagare motstånd? Aja lite kittlande läge ändå, även om det är långt dit. Fjärdeplatsen kanske inte ens räcker till CL nästa säsong. Chelsea vinner EL och united vinner CL. Båda utanför topp 4 där spurs hamnar. "Spursey" På det så missar liverpool ligatiteln samtidigt som city vinner ligan och united fa cupen. Vet inte vad dem kallar motsvarigheten till spursey för liverpool där nere men kan bli episkt. Skadeglädjen är den enda sanna glädjen som man säger.

Ser förövrigt att ole gunnar hyllas för sin taktik i matchen mot PSG. Lol vilken taktik? Kommer ihåg att di matteo fick samma beröm i matcherna mot barca och bayern. Vilen taktik? Att barca och bayern skulle bränna straffar? Pricka stolpen och bränna 100 målchanser för att sen få in ett skräpmål på hörna. Men visst norrmannen var väl ett geni som förutsåg att kehrer skulle stå för en assist och buffon skulle tappa bollen och sen att kimpembe skulle ta bollen med armen. Visserligen var det tim sherwood som snackade om detta. Vet inte hur allvarligt man ska den mannen. Är väl som när souness snackar goja i studion.
Citera
2019-03-08, 19:00
Medlem
used66s avatar
nu får man hoppas på att City får United i kvarten! eller ännu bättre i finalen men det ser jag som osannolikt. kul för PL med 3 lag i kvarten. ser Atletico som favorit tillsammans med City.

OGS borde nu få ett "moyes-kontrakt", ja typ 7 år alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in