Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Måste nog säga att jag ändå står bakom cardiff här. Kanske en osmaklig jämförelse men köper jag någonting på nätet som sen inte kommer fram hade jag aldrig betalat för det. Det ska man inte heller behöva göra, samma regler borde ju gälla fotbollen kan man tycka men vet inte hur reglerna ser ut där. Om det ens finns såna bestämmelser? Blir ju en intressant dom från fifa isåfall som sätter standarden. Sen lär vi väl inte se detta igen (förhoppningsvis). Kan tycka det är illa skött av nantes. Dem borde sätta sig i cardiffs skor. Köper man en spelare som sen aldrig kommer fram hade man själva velat betala då? Tycker dem borde dra ett streck över detta. Det vore det mest moraliskt rätta. Sen är det möjligt att dem har lag och regler på sin sida men i detta fall borde man stå över det.
Alla kontrakt var påskrivna, medical var utförd i Cardiff - Sala flög tillbaka till Nantes för att säga hejdå till lagkamraterna och hämta personliga ägodelar. Nantes hade inte längre något ansvar eller "ägarskap" för Sala som spelare. (sen försöker Cardiff mena att kontraktet är ogiltigt, men det är en annan femma)
Citat:
After completing his medical at Cardiff, Sala returned to Nantes on Saturday 19 January, on a plane arranged by football agent Mark McKay.[37] His intention was to return to Cardiff on Monday 21 January, in order to attend his first training session with his new club the following morning.[38] Sala had been invited to attend Cardiff's match against Newcastle United by manager Neil Warnock, but he returned to France to say goodbye to his Nantes teammates and collect personal belongings.[39]
On 21 January the Piper Malibu aircraft, which was flying Sala from Nantes to Cardiff, disappeared off Alderney.[40] The same aircraft and pilot had flown Sala to Nantes two days earlier.[37][41] On 23 January, Channel Islands Air Search reported that there was "no hope" of finding any survivors in the water.[42]
Vi vet inte exakt hur det kommer sluta, men både Nantes och Cardiff förtjänar all skit de kan få här. Beter sig som giriga as, den ena ska ha betalt före liket svalnat och den andre försöker ta springnota.