2019-03-27, 09:12
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Amen. Vilken fantastisk skribent du är. Allt du skriver är så riktigt. Nånstans försvann objektiviteten på fallet. O kastades till vargarna och H sattes på piedestal, trots att vi bara känner till 0,5% av utredningen. Frågan är varför...

Har inte tidningen Svensk Polis framför mej just nu men där nämner väl en av polisenerna att han har följt den här tråden och tycker den är märklig.
Citera
2019-03-27, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Så kan det naturligtvis vara. Har det inte med själva barnamorden att göra så vill iaf inte jag veta vad de förmedlade via usb-sticka till sina anhöriga.

Frågar mig däremot hur det kommer sig att barnen, som ändå var 11 och 14 år, inte lämnade några varningssignaler och/eller spår efter sig till kompisar eller släkt. Att någonting kändes fel för dem måste ha varit klart, barn känner av stämningar, men de förstod inte hur allvarligt läget var? Men kanske de blev lurade och lugnade av föräldrar med ansiktsuttryck och ett vokabulär som inte visade nånting av det som skulle komma?

Av alla de ca 50 personer som hördes av polis som vittnen vet jag inte om någon av dem har skrivit här på FB och försökt förmedla nåt, men de har väl i så fall blivit utjagade härifrån väldigt snabbt...av såna som anser sig veta bättre. Utan att egentligen veta ett enda dugg.
Jag blev förhörd av polisen. Men kontaktade dom själv. Polisen hade sin egen bestämda uppfattning tror jag inom nån vecka. Oskar styrde och polisen godtog allt. Eftersom polisen inte kan skryta med nån videoklipp där Hanna säger att hon är med på det så anar jag och nästan vet att det var Oskar som fixade allt papper som lämnades efter. Eftersom dom pappren är slarviga så var han mycket dålig och ordnade dom säkert antingen inom några dagar el timmar.
Jo Moa ville kanske säga nånting. Hon ville prata.
Citera
2019-03-27, 09:43
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Jag blev förhörd av polisen. Men kontaktade dom själv. Polisen hade sin egen bestämda uppfattning tror jag inom nån vecka. Oskar styrde och polisen godtog allt. Eftersom polisen inte kan skryta med nån videoklipp där Hanna säger att hon är med på det så anar jag och nästan vet att det var Oskar som fixade allt papper som lämnades efter. Eftersom dom pappren är slarviga så var han mycket dålig och ordnade dom säkert antingen inom några dagar el timmar.
Jo Moa ville kanske säga nånting. Hon ville prata.
Från PT:
Citat:
Fråga: Vem är det som har dödat vem?
Ehh… det är såna här detaljer som vi inte kommer att gå vidare på i utredningen av hänsyn till de efterlevande, utan vi kommer bara att leverera informationen om dödsorsakerna.
Man valde att berätta om förklaringsbrevet. – Eftersom H:s dödsorsak starkt talar för uppsåtligt mord hade det varit på sin plats att närmare utveckla det ”stöd” för samförståndet man ansett sig ha funnit i olika medier. Detta hade kunnat göras på ett mer allmänt plan, utan ordagrann återgivning av mail resp. sms. - Varför bara berätta om förklaringsbrevet; ett brev som inleds högt upp på en sida och där de två första meningarna lätt kunnat täckas över på ett naturligt sätt? - Fanns det ingenting annat i detta brev som talade för samförstånd..?
Senast redigerad av letsdoit 2019-03-27 kl. 09:47.
Citera
2019-03-27, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Från PT:
Man valde att berätta om förklaringsbrevet. – Eftersom H:s dödssätt talar för uppsåtligt mord hade det varit på sin plats att närmare utveckla det ”stöd” för samförståndet man ansett sig ha funnit i olika medier. Detta hade kunnat göras på ett mer allmänt plan, utan ordagrann återgivning av mail resp. sms. - Varför bara berätta om förklaringsbrevet; ett brev som inleds högt upp på en sida och där de två första meningarna lätt kunnat täckas över på ett naturligt sätt? - Fanns det ingenting annat i detta brev som talade för samförstånd..?

Och,

Brevet, ”förklaringen” rättare sagt ”front slash avskedsbrev”. Varför trodde inte polisen själva att det var ett avskedsbrev? Inte förrän i det skriftliga protokollet omnämns det som ett avskedsbrev.

Bara ”ett” sms ”mellan” föräldrarna. Det är information och inte kommunikation som SS pratar om. Ett ”godnatt” tolkat som ett farväl?
Citera
2019-03-27, 10:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Jag är en av de som tror på en förövare. Om det dock är bevisat att två planerat är båda lika skyldiga. Det vet vi ju inte då allt är luddigt. Tills dess är en skyldig.

När Solglittret som kommer med intressant info från sina kontakter är guld värt. Vi är inte alla som får PM. Det är väldigt tråkigt när de som lägger ut fakta i tråden blir halshuggna. Att sådana PM med info inte läggs ut i tråden kan jag förstå. Dock är det väldigt tråkigt för de snälla som också undrar hur det här kunde ske. De får gå ovetandes och tro på det de tror. Även om det kanske inte är sant. Nu ska jag sluta svamla.

För övrigt är Rockkungen saknad i denna tråd. Troll eller inte. Välj själva.
Vilken menar du? Stökig tvättstuga, rivsår eller sms med locktoner? Eller det här exklusiva med vantolkning?
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du ljuger!
A-C A titulerade sig i telefonen "ansvarig åklagare i Bjärredmålet" när hon ringde upp.
Hon uppgav att hon kommer att avsluta utredningen nuvarande vecka och att hon är den som tar ställning till sekretessprövning av FUP.

Hon uppgav att det fanns tre mordoffer i villan
Att de forensiska fynden talade för att endast person mördat barnen.
Hon uppgav att en person suiciderat i familjen, fadern.
[/i]
Citat:
Jag ringde. Hon svarade inte först. Då frågade receptionisten om jag ville ha hennes nummer. Hon gav mig numret. Jag ringde upp. Självklart ringer inte en chefsjurist runt till oss.
Citat:
Nej. Hon sa exakt samma sak till oss båda. Detta kommer att komma fram så småningom. Jag är glad för att Hanna rentvåddes. Jag har alltid vetat att Hanna aldrig skulle kunna mörda sina barn. Läkarens roll, skolans roll kommer att komma fram så småningom. Av oss som kände familjen. Det gäller att ta ansvar.
Citat:
På vilket att skiljer sig den info jag respektive Missan fått om tre mordoffer dvs H är också mördad och att det av forensiska analyser kan slås fast att barnen mördats av endast en ensam person?
Citat:
Har du svårt med källhänvisade fakta?
EN - inte två personer - har mördat Agnes och Moa. Det finns inga "dom" som gjort det.
Det är bara en ensam gärningsman som strypt och kvävt barnen till döds.
Citera
2019-03-27, 10:22
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det kan ha varit mycket personligt eftersom allt annat är rätt opersonligt. Det finns redan ett dokument de kallar för "praktisk information" och det associerar jag till begravning osv.
Vi vet inte men uppenbart är det maskat av nån viktig anledning.

Jag har funderat på det dokumentet som polisen nämnde i förbifarten att det var mest praktisk information till anhöriga.
Möjligheten finns att det är det handskrivna avskedsbrev till anhöriga där de förklarar på ett mer personligt sätt samt hur de vill att begravningen skall gå till mm
Citera
2019-03-27, 10:25
Medlem
afKnollentotts avatar
Så här långt, så här en bit in i tråden, går det att dra slutsatser av polisens idoga arbete. Plötsligt drabbades flickorna och deras mamma H, av O. Alla tre blev oskyldigt mördade. Det undgick ingen att O repat sig - men ej klarat livhanken. Ops... - locket på. Många ömma tår....
Citera
2019-03-27, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Så här långt, så här en bit in i tråden, går det att dra slutsatser av polisens idoga arbete. Plötsligt drabbades flickorna och deras mamma H, av O. Alla tre blev oskyldigt mördade. Det undgick ingen att O repat sig - men ej klarat livhanken. Ops... - locket på. Många ömma tår....

Hur tror du Hanna var inblandad i morden?
Citera
2019-03-27, 11:10
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank-Jesus
Hur tror du Hanna var inblandad i morden?

Enbart som mördat offer.
Citera
2019-03-27, 11:26
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Och,

Brevet, ”förklaringen” rättare sagt ”front slash avskedsbrev”. Varför trodde inte polisen själva att det var ett avskedsbrev? Inte förrän i det skriftliga protokollet omnämns det som ett avskedsbrev.

Bara ”ett” sms ”mellan” föräldrarna. Det är information och inte kommunikation som SS pratar om. Ett ”godnatt” tolkat som ett farväl?
"Avskeds slash förklaringsbrev" lät som en överskrift på själva brevet - eftersom den formuleringen vid PT återkom ett flertal gånger, som om det vore ett ordagrant citat. - Kanske fanns också ett kuvert till brevet, eller en sida på vilken det endast stått skrivet "Avskeds/Förklaringsbrev"? - På PT omnämndes brevet också "I det här avskedsbrevet; förklaringsbrevet, som...". - Av de få formuleringar i brevet som är kända framstår brevet mer som ett (bort)förklaringsbrev. - Frågan är dock: Vad är det egentligen som förklaras?
Citera
2019-03-27, 11:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Enbart som mördat offer.

Så enligt dig är hon helt oskyldig till beslut och planering av mord samt aktivt deltagande vid morden? Detta är från början till slut enkom ett verk av Oskar?
Citera
2019-03-27, 11:37
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank-Jesus
Så enligt dig är hon helt oskyldig till beslut och planering av mord samt aktivt deltagande vid morden? Detta är från början till slut enkom ett verk av Oskar?

Absolut. Om man nu inte som O och polisen rent av skyller hans tillkortakommanden på flickornas påstådda sjukdomar, indirekt skyller henne (H) för omständigheterna, eftersom hon var hans hustru. O ska nog framstå som relativt obefläckad - det går sådär.........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in