Citat:
Ursprungligen postat av
Missan27
Jag blev förhörd av polisen. Men kontaktade dom själv. Polisen hade sin egen bestämda uppfattning tror jag inom nån vecka. Oskar styrde och polisen godtog allt. Eftersom polisen inte kan skryta med nån videoklipp där Hanna säger att hon är med på det så anar jag och nästan vet att det var Oskar som fixade allt papper som lämnades efter. Eftersom dom pappren är slarviga så var han mycket dålig och ordnade dom säkert antingen inom några dagar el timmar.
Jo Moa ville kanske säga nånting. Hon ville prata.
Från PT:
Citat:
Fråga: Vem är det som har dödat vem?
Ehh… det är såna här detaljer som vi inte kommer att gå vidare på i utredningen av hänsyn till de efterlevande, utan vi kommer bara att leverera informationen om dödsorsakerna.
Man valde att berätta om förklaringsbrevet. – Eftersom H:s dödsorsak starkt talar för uppsåtligt mord hade det varit på sin plats att närmare utveckla det ”stöd” för samförståndet man ansett sig ha funnit i olika medier. Detta hade kunnat göras på ett mer allmänt plan, utan ordagrann återgivning av mail resp. sms. - Varför bara berätta om förklaringsbrevet; ett brev som inleds högt upp på en sida och där de två första meningarna lätt kunnat täckas över på ett naturligt sätt? - Fanns det ingenting annat i detta brev som talade för samförstånd..?