2019-03-26, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Det framkom ATT de anhöriga var informerade om vad som skulle sägas på PT i december. Jag undrar på,vilket sätt polisen meddelat alla.

Det finns ett fakta som vi vet efter PT. Att Hanna blev strypt. Du gör vad som helst för att fria en mördare.

Sätt dig ner, skriv ned, skicka in en överklagan till Kammarrätten!
Citera
2019-03-26, 22:33
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
https://tidningensvenskpolis.se/arkiv/hallarsida-artiklar/2019/nr-1-2019/vad-fan-ar-det-vi-har-sett/

Ryser av tanken på hur det måste ha känts för poliserna när de såg flickorna döda och nedbäddade Undra vem som informerade anhöriga? Måste ha varit oerhört svårt samtal mentalt.

Vet man vad som fanns på USB-stickan?
Citera
2019-03-26, 22:33
Medlem
Citat:
Du har helt rätt gällande fetat. Tanken var att få stopp på spekulationer, kanske en önskan från anhöriga?

De borde således ha gjort som sedvanligt istället:

Inte gett nån mer information än ett pressmeddelande på polisens hemsida om att Fu är nedlagd.

Ingen pressträff, ingen FUP som baserades helt på denna samt artikeln - enligt information i dess inledning av de två juristerna.

Ja. Tror inte att detta kommer att upprepas. Hädanefter.
Citera
2019-03-26, 22:41
Medlem
Vad jag har begripit (läst och sett) så är de mest aggressiva i tråden - ja, rent av desperata med att framföra sina teorier, de som till varje pris vill följa det som sagts i PT och inte för ett ögonblick funderar på om det är något annat som har hänt och att polisen kan ha gjort något misstag. Det vore inte första gången i så fall.

Märkligt. Frågar mig varför denna gruppering är så förbannade hela tiden..
Citera
2019-03-26, 22:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Ryser av tanken på hur det måste ha känts för poliserna när de såg flickorna döda och nedbäddade Undra vem som informerade anhöriga? Måste ha varit oerhört svårt samtal mentalt.

Fruktansvärd syn. Sen chocken då det egentligen är ett rutinärende som de säger, helt oförberedda.
Usb är maskat i FUP, ytterligare förklaring till anhöriga? Viss information (gällande pressträffen) är korrigerad efter anhörigas önskemål så om man inte är alltför konspiratoriskt lagd och tror att en sida släkten har makt över både polis och Hannas anhöriga så tror jag detta usb berör dem; att usb är maskat utifrån deras önskan.
Senast redigerad av develi 2019-03-26 kl. 22:43.
Citera
2019-03-26, 22:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja. Tror inte att detta kommer att upprepas. Hädanefter.
Det är jag också starkt tveksam till, då får det nog vara för allmännyttan som vid skolattacken.
Citera
2019-03-26, 22:49
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Fruktansvärd syn. Sen chocken då det egentligen är ett rutinärende som de säger, helt oförberedda.
Usb är maskat i FUP, ytterligare förklaring till anhöriga? Viss information (gällande pressträffen) är korrigerad efter anhörigas önskemål så om man inte är alltför konspiratoriskt lagd och tror att en sida släkten har makt över både polis och Hannas anhöriga så tror jag detta usb berör dem; att usb är maskat utifrån deras önskan.

Ja fy, hade inte velat vara i deras sits. Synen bär de med resten av livet
Alltid extra hemskt då det är barn.

Finns nog mycket mycket mer kring den här händelsen som inte kommit ut. Det i sin tur leder till diverse konspiratorteorier.

Skulle inte förvåna mig om USB-stickan tex innehöll detaljerad information om hur deras begravning skulle gå till, kanske några foton på stället för deras sista vila?

Tragiskt är bara förnamnet och händelsen och familjen är svår att släppa även om det gått över 1 år.
Citera
2019-03-26, 22:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vad jag har begripit (läst och sett) så är de mest aggressiva i tråden - ja, rent av desperata med att framföra sina teorier, de som till varje pris vill följa det som sagts i PT och inte för ett ögonblick funderar på om det är något annat som har hänt och att polisen kan ha gjort något misstag. Det vore inte första gången i så fall.

Märkligt. Frågar mig varför denna gruppering är så förbannade hela tiden..
Förbannade, desperata och aggressiva? Jag kan bara tala för mig själv och jag tycker spekulationerna är helt blåsta, på vag grund, skitargument och ett enda stort fett ego versus sekretessat material. Det är så det brukar vara i trådar, speciellt med hög faktor konspiration. Kallas motargumentation.
Har du problem med maskningen vid nedlagd Fu får du väl överklaga? Duger det inte får du ändra på lagen. Lycka till.
Senast redigerad av develi 2019-03-26 kl. 22:59.
Citera
2019-03-26, 22:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja fy, hade inte velat vara i deras sits. Synen bär de med resten av livet
Alltid extra hemskt då det är barn.

Finns nog mycket mycket mer kring den här händelsen som inte kommit ut. Det i sin tur leder till diverse konspiratorteorier.

Skulle inte förvåna mig om USB-stickan tex innehöll detaljerad information om hur deras begravning skulle gå till, kanske några foton på stället för deras sista vila?

Tragiskt är bara förnamnet och händelsen och familjen är svår att släppa även om det gått över 1 år.
Det kan ha varit mycket personligt eftersom allt annat är rätt opersonligt. Det finns redan ett dokument de kallar för "praktisk information" och det associerar jag till begravning osv.
Vi vet inte men uppenbart är det maskat av nån viktig anledning.
Citera
2019-03-26, 23:01
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Det kan ha varit mycket personligt eftersom allt annat är rätt opersonligt. Det finns redan ett dokument de kallar för "praktisk information" och det associerar jag till begravning osv.
Vi vet inte men uppenbart är det maskat av nån viktig anledning.

Ja du har nog rätt i att det var ngt väldigt personligt. Tänkte mest på att USB-stickan kanske innehöll det praktiska dokumentet? Men vi får nog aldrig veta allt.

Förstår inte hur släkt och vänner orkar gå vidare. Jag skulle iaf ha skuldkänslor, det hade jag ett tag efter att min kusin begick självmord. Tänkte att jag borde ha sett signaler och agerat annorlunda

Familjen måste verkligen ha känt stor hopplöshet och befunnit sig i djup kris eftersom det bara såg det här som en lösning.
Citera
2019-03-26, 23:24
Medlem
Citat:

Vet man att det ens fanns en sån om man inte jobbade med fallet? Eller är det kanske en trådsanning? ;-)
Citera
2019-03-26, 23:27
Medlem
Citat:

Skulle gärna vilja veta hur du vet att det fanns en usb-sticka med viktig info. Eller du gissar väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in