2019-03-26, 21:48
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOlie
Mitt svar är: Om inte JN hade träffat och blivit tillsammans med ÖR så hade hon till 99,99% varit i livet idag. Det är jag helt övertygad om!
Jamen precis så är det. De skador han åsamkade henne tvingade henne till kraftiga smärtlindrande medel. Hans fel m.a.o. Indirekt drev han henne till döden. Må det gro hemorojder...
Citera
2019-03-26, 22:31
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Jag var själv på rättegången. Det framkom tydligt att JN och ÖR hade ett stormigt förhållande, med mycket alkohol inblandat. De hade tex varit ute på krogen minns jag att ÖR sa, och JN hade varit förbannad på honom och tagit hans kreditkort och bjudit lagret runt. Det hade kostat honom åtskilligt. Så såg deras relation ut. Hon var nog ingen dununge precis. Sen hängde hon ju med Persbrandt som också är/var en "bad boy".

Det du skriver saknar relevans för Örjans misshandel.

Specifikt det du skriver om Persbrandt, hon var ju inte ens tillsammans
med honom.
Citera
2019-03-26, 22:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Guldspade
https://minfil.com/Y4pdM4T5m0/Svea_hovr_tt_B_2154-98_1_pdf

Varsågod här är 1997 års dom från Hovrätt och Tingsrätt i ett och samma dokument rörande Örjans brott mot Josefin.

Några punkter jag finner intressanta;
1. En nämndeman var skiljaktig i Hovrätten och ville fastställa Tingsrättens dom.
2. Örjan frias i Hovrätten för två misshandlar som han dömdes för i tingsrätten. Det jag finner intressant är att i domskälen för dessa misshandlar i Hovrätten framkommer att Örjan ”tillagt följande”. Detta innebär alltså att han i Hovrätten kommit med nya uppgifter, vilket enligt mig inte ger särskilt mycket trovärdighet. För mig framstår det snarare som att Örjan och hans advokat Tomas Martinsson analyserat tingsrättens dom och sedan ”rättat” historien för att passa Örjans ändamål... En av dessa misshandlar var dessutom exta allvarlig (knivskäring)
3. Under ”Påföljd” i Hovrätten finner man resonemangen som förs för att han inte ska dömas till fängelse trots att det rör sig om artbrott. Där framkommer att det varit stor medial uppmärksamhet som orsakat honom stora problem (buhu snyft å så synd om dig...), bl.a. demonstrationer utanför Dramaten (som nu) samt mordhot som gör att inga kollegor vågar stå på scen med honom. Därför får han inte fängelse och det jag blir mest konfunderad över är;
- Var kan man läsa om dessa demonstrationer?
- Skälen att han lidit problem på jobbet tycks ha försvunnit förvånande fort då han sedan dess stått på scen på Dramaten tämligen obehindrat. Min analys efter att ha läst domen är att Dramaten och media givetvis måste ha haft kännedom om domen (m a a demonstrationer). Jag hoppas att dessa personer nu rannsakar sig själva hårt som lät det rinna ut i sanden och låta Josefin stå så ensam som hon var.

Då domen inte fanns i digitala register fick jag pynta ut en hundring, men jag bidrar så gärna till att detta kommer upp till ytan. Så ta del! Gör vad ni vill, läs för er själva eller sprid till media.

Bra där

Vet du eller någon om det finns ljudfiler från tingsrättsförhandlingarna ?
Citera
2019-03-26, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Jag var själv på rättegången. Det framkom tydligt att JN och ÖR hade ett stormigt förhållande, med mycket alkohol inblandat. De hade tex varit ute på krogen minns jag att ÖR sa, och JN hade varit förbannad på honom och tagit hans kreditkort och bjudit lagret runt. Det hade kostat honom åtskilligt. Så såg deras relation ut. Hon var nog ingen dununge precis. Sen hängde hon ju med Persbrandt som också är/var en "bad boy".

Jag har läst domen nu som någon la upp här. Du som verkar ha lite insyn, ni är iofs flera så vänder mig till er allihop, funderar på en sak.

Detta med att ÖR ska ha slängt in JN i väggen så att det blev som en avgjutning, just denna händelse tas inte upp i anmälan (?), förhandlingarna eller domen vad jag förstår? När ska just detta ha skett tro? Något hon inte anmälde helt enkelt?

Och också ni som har/hade inblick, på vilket sätt var hon trasig redan? Pappan märklig, "inte den roligaste", skrev någon, tror det var @hey19. På vilket sätt då?
Citera
2019-03-26, 23:08
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOlie
Mitt svar är: Om inte JN hade träffat och blivit tillsammans med ÖR så hade hon till 99,99% varit i livet idag. Det är jag helt övertygad om!

GRATTIS! Kul för dig att vara allvetande och övertygad om det (minus 00,01%).

Jag undrar över hur tillrättalagd storyn är för att skapa det perfekta offret. Endast de inblandade vet.
Citera
2019-03-26, 23:13
Medlem
Den skamlöses avatar
Jag vet i stort sett inget om Josefin Nilsson, men det är ett par saker jag undrar över.

Har hon alltid varit blond?

Jag frågar, för jag drar mig till minnes ett program i SVT till Evert Taubes minne som sändes 1990, 100 år efter hans födelse. I programmet medverkade flera kända artister och framförde taubelåtar, såsom Sven-Bertil Taube, Monica Zetterlund, Allan Edvall, Totta Näslund och Louise Hoffsten. Dessutom.medverkade en ung brunhårig sångerska som sjöng visan "Violava", och jag har för mig att denna sångerska hette just Josefin Nilsson.
Men hennes hårfärg stämmer alltså inte med hennes som denna tråd handlar om.

Så frågan är alltså om Josefin Nilsson tidigare haft brunt hår, eller om jag minns fel på namnet på sångerskan i TV-programmet från 1990? Har någon sett TV-programmet och minns hur det ligger till?
Citera
2019-03-26, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Håller med! Det är dessutom omöjligt för familjen att mörka cancer.
Korrekt.
Ytterligare ett fult troll som gjorde ett försök få familjen att framstå som konspiratörer.
Trollet antog..Att Josefins dödsorsak mörkades för att få hämnas mot Ö.R
Citera
2019-03-27, 00:29
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den skamlöse
Jag vet i stort sett inget om Josefin Nilsson, men det är ett par saker jag undrar över.

Har hon alltid varit blond?

Jag frågar, för jag drar mig till minnes ett program i SVT till Evert Taubes minne som sändes 1990, 100 år efter hans födelse. I programmet medverkade flera kända artister och framförde taubelåtar, såsom Sven-Bertil Taube, Monica Zetterlund, Allan Edvall, Totta Näslund och Louise Hoffsten. Dessutom.medverkade en ung brunhårig sångerska som sjöng visan "Violava", och jag har för mig att denna sångerska hette just Josefin Nilsson.
Men hennes hårfärg stämmer alltså inte med hennes som denna tråd handlar om.

Så frågan är alltså om Josefin Nilsson tidigare haft brunt hår, eller om jag minns fel på namnet på sångerskan i TV-programmet från 1990? Har någon sett TV-programmet och minns hur det ligger till?
Nej hon har inte alltid varit blond för hon färgade håret ibland och det gjorde hennes syster med.
Tror ingen av dom är naturligt blonda för man ser mörk utväxt på många bilder.

I en artikel skriven 26 mars 2019 av den journalist som bevakade rättegången mot Örjan Ramberg står det att hon var mörk.
"Jag minns att hon hade färgat håret mörkt inför rättegången."
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/nayQkx/josefin-nilssons-ord-i-ratten-jag-vet-inte-vem-du-ar

Programmet minns jag inte och kan inte hitta på google heller.
Citera
2019-03-27, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Det du skriver saknar relevans för Örjans misshandel.

Specifikt det du skriver om Persbrandt, hon var ju inte ens tillsammans
med honom.

Nu vet vi ju inte med säkerhet huruvida hon var ihop med Persbrandt, men bevisligen var hon i hans bil då när Persbrandt åkte fast för rattfylla.

Sen undrar jag fortfarande hur hon kunde bli ihop med Hannes 1997 och samtidigt vara ihop med Örjan till 1998..
Senast redigerad av sno 2019-03-27 kl. 01:00.
Citera
2019-03-27, 00:59
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
När man startar en sån här tråd så nås man emellanåt av skvaller och det här kan i nuläget kategoriseras som just skvaller men det kan dock tjäna som ett uppslag till någon hederlig murvel som kan kolla upp om det stämmer.

Det här utspelar sig långt innan hans relation med både Lena Olin och Josefin Nilsson.

Örjan Ramberg har en dotter vid namn Tild3 Fröling som är född 1980 ihop med Ewa Fröling. När Tild3 gick på dagis så var Örjan förbjuden att hämta Tild3 på dagis, varför och av vem är oklart men det är öppet för spekulation. När dagispersonalen blev varse om att Örjan avsåg hämta sin dotter fick dom kontakta Ewas föräldrar som fick rycka in och oplanerat hämta dottern.

Att Ewas och Örjans kontakt efter separationen är vad man skulle kunna kalla frostig är allmänt känt.

Klipp ur Expressen från 2013
Ewa Frölings berättelse om hur hon var intagen på en psykiatrisk klinik i tre månader var den mest gripande berättelsen i senaste "Stjärnorna på slottet".
"Skyddade du personer?" frågar Malou von Sivers.
– Det finns naturligtvis två fäder i den här situationen som jag har skyddat. Men jag känner så här i dag att när ska jag få en ursäkt av de här männen? Där kan jag bli skitförbannad, det har gått ett HELT liv och de har liksom bara kommit undan och där har man suttit på de här vaknätterna med den här oron och det här ansvaret, säger Ewa Fröling med så mycket eftertryck att hon till slut börjar staka sig.
Ewa Fröling har döttrarna Tild3 Fröling, 32, och ******, 23. Det är skådespelaren Örjan Ramberg, 65, som är pappa till Tild3.
Han och Ewa Fröling har i dag ingen kontakt.

– Jag har inte träffat Ewa Fröling på säkert 20 år, säger Ramberg till Expressen. Han har inte haft möjlighet att se "Efter tio", men skrockar till svar på det Fröling sagt:

– Kommit undan? Hon vet inte ett skit om det, jag har ingen som helst kommentar till detta.
Arkiverad länk till Expressen: https://archive.is/tX86z

/Provokatör
Du la en arkiverad länk till artikeln och där kunde man inte se videon som var med.
Här är länk där man kan se allt.

Ewa Fröling kräver ursäkt från exmän
Publicerad 11 apr 2013
https://www.expressen.se/noje/ewa-froling-kraver-ursakt-fran-exman/

Det jag funderar över är när Lena Olin och Eva Fröling tänker öppna upp om vad Örjan Ramberg gjorde mot dom?
Nu när allt med Josefin är under lupp så borde dom för hennes skull ta och börja prata också.
Gör dom det inte så spär dom bara på den tystnadskultur som finns i dom här kretsarna och det ger förövarna bara mer makt.
Senast redigerad av Timeout 2019-03-27 kl. 01:12.
Citera
2019-03-27, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nu vet vi ju inte med säkerhet huruvida hon var ihop med Persbrandt, men bevisligen var hon i hans bil då när Persbrandt åkte fast för rattfylla.

Sen undrar jag fortfarande hur hon kunde bli ihop med Hannes 1997 och samtidigt vara ihop med Örjan till 1998..
1997 kom domen, och ingenting tyder på att hon var ihop med Ö.R efter att han blivit dömd.
1996 tog (deras) Ö.R,s o Josefins relation slut.
Rättegångarna tog väl nästan två år, så nej du har fel.
Du får läsa trådarna bakåt och hålla dig till fakta.
Vill du medvetet skapa förvirring o nergöra den döda Josefin? Eller missade du årtalen?
Citera
2019-03-27, 01:14
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Persbrandt och Josefin var vänner.Om du sitter i samma bil som en annan
person är du per automatik tillsammans med den personen?

Suck...Josefin blev ju misshandlad när hon skulle göra slut med honom 1996.

Vart får du allt ifrån...du har ju inte ens sett dokumentären..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in