2016-03-03, 22:04
Medlem
Katten-Janssons avatar
Så oändligt sorgligt... vi vet inte dödsorsak...men vi vet vad som gav henne ärren i kropp och själ...

Gör slut på kvinnovåldet!!!... en första åtgärd kan vara att media (t ex SVT Stjärnorna på Slottet) slutar att skydda våldsverkare som Örjan Ramberg...
Citera
2016-03-03, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Absolut omges vackra kvinnor av fler surrande spyflugor jämfört med inte så vackra kvinnor (de halvsnygga får snabbare tag på bra män), men om tjejen är stabil och har en stabil bakgrund så dissar hon spyflugorna, så enkelt är det. Jag har sett det hända så många gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Ja, men tiotaggaren måste falla för jägaren också, it takes two to tango. Och i vanliga fall skulle en jägare av den där modellen få en fet jävla smäll. Det ligger alltså något hos "offret" i det här fallet som gör att hon faller för den typen av jägare. Hajjar du, eller måste jag använda stora bokstäver?

Dom här jägarna vet att föra sig och vara "omtänksamma" och oj-oj-oj!!!! ...och är tjejerna sådana att dom tror gott om folk, så har dom svårt att freda sig... Ni verkar vara personer som kan se igenom sådana typer, var glada för det ni!!
Senast redigerad av Trapizo 2016-03-03 kl. 22:33.
Citera
2016-03-03, 22:30
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blajblajblaj
Hennes kropp återhämtade sig aldrig från den grova misshandeln hon utsattes för vid flertalet tillfällen. Hon gick bokstavligt (och fysiskt) talat sönder av ÖR's våld och kunde inte jobba och fungera normalt på grund smärtor, operationer samt den medicinering som följer med detta. Det känns olustigt att ingen tidning skriver, eller tidigare har skrivit, om detta även om många journalister vet om det. Rädda för förtalsstämningar förmodligen. Men publicerade nyheter kan ju många gånger grunda sig på sämre källor än vad som finns i detta fall.

Precis! När man dessutom ser den jäveln på äldre dar sitta i TV-soffor och bli intervjuad om sin karriär så blir upprördheten än värre! Det är så man blir spyfärdig!
Citera
2016-03-03, 23:59
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Såg någon medioker film där Örjan Ramberg skäller ut Brasse Bränström sprängaren tror jag filmen heter, i den scenen har han verkligen koppplat på Psykopat blicken.

Så att han är psykopat i det civila kan nog stämma.
Citera
2016-03-04, 01:37
Medlem
VarMansPosts avatar
Om dödsorsaken skrivs det i Aftonbladet:
Citat:
När det gäller dödsorsaken svävar man ännu i ovisshet.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article22355551.ab

Citat:
Ursprungligen postat av Katten-Jansson
Så oändligt sorgligt... vi vet inte dödsorsak...men vi vet vad som gav henne ärren i kropp och själ...
Det är mest du som spekulerar och fantiserar. Ingen som vet något om dödsorsaken, vad jag sett.

Citat:
Gör slut på kvinnovåldet!!!... en första åtgärd kan vara att media (t ex SVT Stjärnorna på Slottet) slutar att skydda våldsverkare som Örjan Ramberg...
Vad är det för dravel du kommer med? Är du dum eller försöker du vara ironisk?
Imbecillt att göra Nilssons död till en könsfråga på det sätt du gör och samtidigt förtala Ramberg. Örjan har föga för att säga ingenting med Nilssons död att göra. (Rykten har för övrigt under många år varit att det var Nilsson som mer utsatte Ramberg för våld, mentalt/psykiskt, dvs klassiskt våld från kvinnor mot män, som bekant, vilket många gånger är minst lika jävligt som fysiskt våld, snarare än att Ramberg utsatte Nilsson. Men vad än som hänt, så spelar det ingen egentlig roll angående Nilsons död.)
Citera
2016-03-04, 01:44
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag känner folk med EDS utan håravfall och jag tror mer på cancer. Hon kan ha dolt sin sjukdom. Den absolut vanligaste orsaken till att en ung kvinna tappar håret är cellgifter.

Är väl konstigt om cancer orsakat en så plötslig död, är väl knappast troligt det.
Citera
2016-03-04, 01:47
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Jamen jag säger ju att för att motverka sådana "signalsubstansfel" i hjärnan så måste man kämpa, ta ansvar och söka hjälp. Inte domna känslolivet med medikamenter. Även om det kan tyckas rätt för stunden, i ett kort perspektiv.

Det finns ju något som heter människokännedom, bortom påhitt av politiker och kallhamrade läkare.

Nu lämnar jag denna diskussion eftersom tråden handlar om Josefin Nilssons dödsfall. Sorgligt på sitt sätt. Må väl.

Tyvärr så har många med psykiska sjukdomar inte sjukdomsinsikt.
Citera
2016-03-04, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Är väl konstigt om cancer orsakat en så plötslig död, är väl knappast troligt det.

Hon hade ju nyligen opererats, och tydligen flera gånger. Man opereras inte för psykiska problem. Därför är cancer, med komplikationer efter operationen, den troligaste orsaken (blodpropp, blodförgiftning, förblödning). Sluta prata skit om den som är död...
Citera
2016-03-04, 13:52
Medlem
High Hopes And Heartaches
(från JN:s debutskiva)

https://www.youtube.com/watch?v=gVjdbbANif4

"It's a heavy road
That I have to walk
'til the pain is gone
And every time
It takes so much more
Much more of my courage
Than each time before
/../
I've had too much of the two
High Hopes and Heartaches"

RIP Josefin
Senast redigerad av B.R.Donut 2016-03-04 kl. 13:54.
Citera
2016-03-04, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarMansPost
Imbecillt att göra Nilssons död till en könsfråga på det sätt du gör och samtidigt förtala Ramberg. Örjan har föga för att säga ingenting med Nilssons död att göra. (Rykten har för övrigt under många år varit att det var Nilsson som mer utsatte Ramberg för våld, mentalt/psykiskt, dvs klassiskt våld från kvinnor mot män, som bekant, vilket många gånger är minst lika jävligt som fysiskt våld, snarare än att Ramberg utsatte Nilsson. Men vad än som hänt, så spelar det ingen egentlig roll angående Nilsons död.)

Det är absolut inget förtal, tyvärr är min far bekant med Örjan och såg misären med egna ögon när det begav sej. Örjan var helt förblindad av raseri och svartsjuka och betedde sej som en psykopat. Jo, han både våldförde sej på Josefin samt misshandlade henne vid ett flertal tillfällen.
Josefin var den klassiskt kuvade kvinnan som fann sej i detta allt för länge, det var många inkluderat min far som sa åt Örjan och Josefin att det fick vara nog.

Det du skriver är däremot rena fabuleringar och ett tafatt försök till försvar för vad Örjan utsatte Josefin för, du borde skämmas.
Citera
2016-03-04, 15:17
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
Hon hade ju nyligen opererats, och tydligen flera gånger. Man opereras inte för psykiska problem. Därför är cancer, med komplikationer efter operationen, den troligaste orsaken (blodpropp, blodförgiftning, förblödning). Sluta prata skit om den som är död...

Men då är det ju inte cancern hon dött av, hur ska du ha det egentligen?

Vem pratar skit om henne, inte jag i alla fall så ge dig på dem som gör det istället!
Mycket troligare ett hjärtstillestånd då, hänt många unga även helt friska människor.
För du har inte patent på vad som är troligast!

Sen du! Det är såna som dig som gör psykiska sjukdomar fula och inte jag och många med mig!
Citera
2016-03-04, 16:09
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarMansPost
Om dödsorsaken skrivs det i Aftonbladet:http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article22355551.ab

Det är mest du som spekulerar och fantiserar. Ingen som vet något om dödsorsaken, vad jag sett.

Vad är det för dravel du kommer med? Är du dum eller försöker du vara ironisk?

Ja, det är verkligen bisarrt att så många OT-inlägg om Ramberg tillåts vara kvar i tråden. Vad har det med hennes död att göra? Dessutom så får svaga kvinnor som är mentalt instabila, och dras till svin, skylla sig själva. Tröttsamt med tramsiga känsloargument. Hon verkar inte ha varit guds bästa barn, och med hennes livsstil, är en tidig död, inte så märklig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in