Citat:
Ursprungligen postat av
sno
"En annan händelse som är beskriven i domen från tingsrätten är när han knuffar omkull henne och sparkar henne i magen med sina cowboy-boots. Händelsen är från 1997.
Morgonen efter tryckte han upp henne mot väggen och höll strypgrepp.
Jag har inte läst domen, men av ovanstående läser jag att paret åtminstone har tillbringat natten under samma tak 1997 med tanke på vad "morgonen efter" hände.
Min mening är inte att förvirra med flit, utan jag själv blir förvirrad när årtalen inte tycks stämma.
Innan du kommer med dina idiotiska påståenden så får du väl för fan läsa domen om du ska diskutera här! Utan att ha fakta så blir dina påståenden bara blabla
Tydligen är också så jävla korkad så att ett år har inte 12 månader, och umgås man någon i januari så är det 11 månader kvar av året
Du har gjort allt i den här tråden för att försvara kräket Örjan Ramberg med alla medel och nu försöker du förvirra genom att medvetet utelämna datum med
Josefin och Ramberg blev ett par september 1994 och hon försökte göra slut flera gånger från sista augusti 1996 och framåt.
I januari 1997 var det definitivt slut men Josefin var på en begravning till en nära vän till Ramberg och följde med honom hem efteråt troligen för att vara till stöd efter den jobbiga begravningen.
Misshandlad av Örjan Ramberg den 1 sep 1996 när hon försökte göra slut, (skuren med brevkniv, nycklarna kastades ut genom fönstret mm).
Skadegörelse oktober 1996 när dom hade gjort slut men träffades för att prata ut i Josefins lägenhet, sönderskurna kläder, söndersparkad CD spelare, trasig marmorskiva.
Josefin gömde alla knivar i köket och sprang sedan ut ur lägenheten av rädsla för Ramberg.
När hennes syster Marie ringde så svarade han och hon ringde polisen som hämtade honom från Josefins lägenhet.
Misshandlad 24 och 25 januari 1997, sparkar, slag och strypgrepp, hällde vatten på henne genom fönstret. Josefin var där efter en begravning av en vän till Ramberg.
Överträdelse av besöksförbud utfärdat 15 april 1997 vid flera tillfällen, sökte upp Josefin utanför bostaden och skickade hotfulla brev.
Olaga hot vintern och våren 1997 intalade meddelanden på telefonsvarare när dom definitivt hade gjort slut. Josefin vågade inte bo hemma på 1,5 månad av rädsla för Ramberg.
Rätten ansåg Josefin som trovärdig och inte Rambergs versioner.
Tyvärr ansåg Hovrätten att bevisningen inte räckte till för att fastslå Tingsrättens dom om fängelse i 3 månader. Det var ju så synd om honom pga den massmediala uppmärksamheten som fallet hade fått och folk hade ju till och med demonstrerat utanför Dramaten.
En nämndeman var skiljaktig och ville fastställa Tingsrättens dom.
När man har läst domen så står det ju helt klart att Örjan Ramberg är helt galen