2019-03-27, 01:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nu vet vi ju inte med säkerhet huruvida hon var ihop med Persbrandt, men bevisligen var hon i hans bil då när Persbrandt åkte fast för rattfylla.

Hon var med i Schlagerfestivalen också 2005 men åkte ut i andra chansen och det var väl ett par månader efter att hon åkt bil med Persbrandt som då var rattfull?

Vad jag inte förstår är varför vissa hysteriska stackare vill koppla samman hennes dåliga hälsa, dåliga umgänge, missbruksproblem, dalande karriär och död 2006 med hennes turbulenta förhållande med Ramberg på 90-talet? Ramberg har inte ett skit med hennes liv och leverne att göra efter millennieskiftet.

Citat:
Sen undrar jag fortfarande hur hon kunde bli ihop med Hannes 1997 och samtidigt vara ihop med Örjan till 1998..

Var hon otrogen? Kan detta i sin tur ha vållat Rambergs ilska?
Citera
2019-03-27, 01:19
Medlem
Kirk.Douglass avatar
JN hade väl inga barn?
Citera
2019-03-27, 01:20
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
1997 kom domen, och ingenting tyder på att hon var ihop med Ö.R efter att han blivit dömd.
1996 tog (deras) Ö.R,s o Josefins relation slut.
Rättegångarna tog väl nästan två år, så nej du har fel.
Du får läsa trådarna bakåt och hålla dig till fakta.
Vill du medvetet skapa förvirring o nergöra den döda Josefin? Eller missade du årtalen?
Sno har från första stund förringat det Örjan Ramberg gjorde mot Josefin och hen passar nog bäst i korgen med ruttna ägg...

Nu får dom fan skärpa sig. Dramaten bekostas av våra skattepengar och så fan heller att jag vill bidra till den skiten som pågår där.
Dramaten får varje år 222 miljoner kr i statsbidrag.

Men ställ Örjan Ramberg på scenen igen så får vi kasta ruttna ägg på honom.

Dramatenchefen ångerfull efter Josefin-dokumentären
Publicerad 26 mar 2019
De stora stjärnorna söp, knarkade och slogs – men Dramaten tog inget ansvar.

Under ett halvår som sträcker sig från 1997 till 1998 var hela fyra av teaterns affischnamn omskrivna för allt från rattfylleri, överdoser och misshandel.
– Ingen av de här skådespelarna har misskött sitt jobb, i alla fall inte här på Dramaten. Då har vi ingen anledning att lägga oss i deras privatliv, sa den dåvarande Dramatenchefen Ingrid Dahlberg då.

Nu har hon ändrat sig:
– Det är klart att man hade gjort annorlunda i dag.

I Expressens rapportering från februari 1998 beskrivs hur stjärnan åtalas för flera övergrepp mot sin tidigare flickvän. Här finns vittnesmålen om sparkar, slag, strypgrepp och den vassa brevkniven som ska ha träffat Josefin Nilsson i armbågen.

I februari 1998 är de totalt fyra stjärnor som på olika sätt blivit föremål för polisingripanden. En har strax före jul dömts till villkorligt fängelsestraff för att under flera år ha misshandlat sin sambo. En annan har hittats medvetslös i Stockholm efter en överdos av ett narkotiskt preparat. Hans liv räddas av polisen. En tredje är åtalad för misshandel av en bartender på en krog. Samme skådespelare har då nyligen även gripits för rattfylla efter att ha försökt köra in i en polisbil. Han har dessutom polisanmälts tidigare för misshandel på en annan krog.

När Ingrid Dahlberg slutade som teaterchef 2002 tog Staffan Valdemar Holm över. Han var chef på Dramaten fram till 2008...
– Tänk dig att vara chef över ett fotbollslag med 110 spelare – där alla är Zlatan. Ungefär så är det. (Skratt) Som skådespelare är du själv produkten och kunden sitter i salongen och bedömer dig omedelbart. Det betyder att sårbarheten blir extremt stor. Ibland kan också tillväxten i ego bli stor. Men jag tar hellre dessa personligheter och bråk då och då än en passiviserad massa.

I dag anser Staffan Valdemar Holm att teatern bör agera omedelbart om en skådespelare döms i liknande fall.
– Finns det ruttna ägg i den korgen, då ska de helt enkelt kastas ut. Är det någon på Dramaten som skulle få en dom i dag angående något sådant här så tycker jag faktiskt inte att de ska kunna återinträda i tjänst.

https://www.expressen.se/noje/dramatenchefen-angerfull-efter-josefin-dokumentaren/
Citera
2019-03-27, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
1997 kom domen, och ingenting tyder på att hon var ihop med Ö.R efter att han blivit dömd.
1996 tog (deras) Ö.R,s o Josefins relation slut.
Rättegångarna tog väl nästan två år, så nej du har fel.
Du får läsa trådarna bakåt och hålla dig till fakta.
Vill du medvetet skapa förvirring o nergöra den döda Josefin? Eller missade du årtalen?

"En annan händelse som är beskriven i domen från tingsrätten är när han knuffar omkull henne och sparkar henne i magen med sina cowboy-boots. Händelsen är från 1997.
Morgonen efter tryckte han upp henne mot väggen och höll strypgrepp.

Jag har inte läst domen, men av ovanstående läser jag att paret åtminstone har tillbringat natten under samma tak 1997 med tanke på vad "morgonen efter" hände.

Min mening är inte att förvirra med flit, utan jag själv blir förvirrad när årtalen inte tycks stämma.
Citera
2019-03-27, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
JN hade väl inga barn?

Nej.
Citera
2019-03-27, 01:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gud-Runar
Jag har haft praktgräl med min ex-hustru som var oerhört provocerande och jag har varsamt flyttat på henne när hon ställde sig framför ytterdörren.
Blir man slagen har man förstås rätt att skydda sig så man kan fly platsen.

Att Josefin hade olika problem kan inte försvara hans förtryck av henne i våld, skrift och överträdelse av besöksförbud.

Att det nu är "gammal skåpmat" beror på att hans namn och domen inte spridits av massmedia.
Då hade hans karriär var lika död för 20år sedan som Soran Ismaels är nu.

Nu är han 71 och han är inte längre "skyddsobjekt" för massmedia typ Soran.

Vad vet jag, du kanske är liten och klen men om en kvinna slår dig får du satsa på att ha en snabb flykt.
Har du inte psykproblem är du förstås aldrig mer i hennes närhet.

Kvinnofrid är så viktig för män. Rädda kvinnor vågar inte.

Ramberg har i själva verket mycket lite att göra med hennes senare livsöde att göra som då innefattade umgänge med kända kokainister&fyllbultar, hennes havererade karriär som artist och inte minst usla hälsa eftersom hon bla hade förstorat hjärta vilket kan vara följden av ett för stort alkoholintag. Är det fult att säga sanningen? Då får det också vara det.
Citera
2019-03-27, 01:40
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den skamlöse
Jag vet i stort sett inget om Josefin Nilsson, men det är ett par saker jag undrar över.

Har hon alltid varit blond?

Jag frågar, för jag drar mig till minnes ett program i SVT till Evert Taubes minne som sändes 1990, 100 år efter hans födelse. I programmet medverkade flera kända artister och framförde taubelåtar, såsom Sven-Bertil Taube, Monica Zetterlund, Allan Edvall, Totta Näslund och Louise Hoffsten. Dessutom.medverkade en ung brunhårig sångerska som sjöng visan "Violava", och jag har för mig att denna sångerska hette just Josefin Nilsson.
Men hennes hårfärg stämmer alltså inte med hennes som denna tråd handlar om.

Så frågan är alltså om Josefin Nilsson tidigare haft brunt hår, eller om jag minns fel på namnet på sångerskan i TV-programmet från 1990? Har någon sett TV-programmet och minns hur det ligger till?

Nja, googla på Lassie 1990.Hon hade ursprungligen cendréfärgat hår,
som senare ljusades upp och blev blondare.
Josefin uppträdde i början inte gärna utan de övriga i Ainbusk
är du säker på att du minns rätt det var ju typ snart 30
år sedan.Har aldrig sett henne som brunett på scen.
Citera
2019-03-27, 01:59
Medlem
cece123s avatar
Citat:
"En annan händelse som är beskriven i domen från tingsrätten är när han knuffar omkull henne och sparkar henne i magen med sina cowboy-boots. Händelsen är från 1997.

Jag har inte läst domen, men av ovanstående läser jag att paret åtminstone har tillbringat natten under samma tak 1997 med tanke på vad "morgonen efter" hände.

Min mening är inte att förvirra med flit, utan jag själv blir förvirrad när årtalen inte tycks stämma.

Det står att Josefin var med på en begravning av en bekant till Örjan i januari 1997.
Efteråt följde hon honom hem, där uppstod ett bråk, som fortsatte till
dagen därpå.Det sista Örjan gjorde var att kasta vatten efter henne.
Det är väl osäkert om de ens gjorde något kärleksfullt den natten.
Örjan stalkade Josefin efter att hon gjorde slut och det gjorde han
under tiden hon var tillsammans med Hannes.
Citera
2019-03-27, 02:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Vadå älta??? Fattar du inte att det inte enbart handlar om Josefin?

I den här tråden diskuterar vi de två inblandade personerna (Nilsson&Ramberg) i ett gammal fall som fick sitt avslut 1999 i hovrätten. Nilsson och hennes senare öde är det enda som är TOPIC här. Ramberg har i själva verket noll med hennes liv och leverne att göra efter år 2000.

Citat:
Det handlar om patriarkala strukturer, kvinnohat, tystnadskultur?

Nej det handlar om en dåtida destruktiv relation mellan Ramberg och Nilsson som är gammal skåpmat idag. Ingen normal människa inbillar väl sig heller att allt ansvar bara ligger på mannen i dramat? Kvinnan är ofta själv delaktig i processen.

Citat:
Om att övergrepp förminskas och att förövare tillåts jobba kvar år efter år efter år, för att mannen anses vara geni.

Ramberg är en duktig skådis, bättre än Nilsson men det är väl ändå rätt ointressant eftersom hennes karriär inom filmvärlden kan nog bara sammanfattas med en enda sevärd film som då är "Adam och Eva" från -97?

Citat:
Man har inte skrivit förut att Josefin de facto dog av misshandeln.

Nej det gjorde hon inte. Hennes senare livsöde har ingenting med Ramberg att göra. Det var inte på hans order som hon festade med Persbrandt 2005 och åkte fast i en poliskontroll där "föraren" av bilen var påverkad, Ramberg har ingenting med hennes dalande karriär att göra eller hennes missbruksproblem och förstorade hjärta.

Det du vill göra tillsammans med andra hysteriska individer är att försöka framtvinga att Ramberg är medskyldig till hennes för tidiga död men det är en lögn och stämmer givetvis inte. Ramberg har gått vidare för länge sen av naturliga skäl och du själv borde givetvis ägna dig åt något annat än att försöka kasta skit på honom bara för att han är en man som råkade vara ihop med Nilsson för två decennier sedan.
Citera
2019-03-27, 02:45
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Innan du kommer med dina idiotiska påståenden så får du väl för fan läsa domen om du ska diskutera här! Utan att ha fakta så blir dina påståenden bara blabla
Tydligen är också så jävla korkad så att ett år har inte 12 månader, och umgås man någon i januari så är det 11 månader kvar av året
Du har gjort allt i den här tråden för att försvara kräket Örjan Ramberg med alla medel och nu försöker du förvirra genom att medvetet utelämna datum med

Josefin och Ramberg blev ett par september 1994 och hon försökte göra slut flera gånger från sista augusti 1996 och framåt.
I januari 1997 var det definitivt slut men Josefin var på en begravning till en nära vän till Ramberg och följde med honom hem efteråt troligen för att vara till stöd efter den jobbiga begravningen.

Misshandlad av Örjan Ramberg den 1 sep 1996 när hon försökte göra slut, (skuren med brevkniv, nycklarna kastades ut genom fönstret mm).
Skadegörelse oktober 1996 när dom hade gjort slut men träffades för att prata ut i Josefins lägenhet, sönderskurna kläder, söndersparkad CD spelare, trasig marmorskiva.
Josefin gömde alla knivar i köket och sprang sedan ut ur lägenheten av rädsla för Ramberg.
När hennes syster Marie ringde så svarade han och hon ringde polisen som hämtade honom från Josefins lägenhet.
Misshandlad 24 och 25 januari 1997, sparkar, slag och strypgrepp, hällde vatten på henne genom fönstret. Josefin var där efter en begravning av en vän till Ramberg.
Överträdelse av besöksförbud utfärdat 15 april 1997 vid flera tillfällen, sökte upp Josefin utanför bostaden och skickade hotfulla brev.
Olaga hot vintern och våren 1997 intalade meddelanden på telefonsvarare när dom definitivt hade gjort slut. Josefin vågade inte bo hemma på 1,5 månad av rädsla för Ramberg.

Rätten ansåg Josefin som trovärdig och inte Rambergs versioner.
Tyvärr ansåg Hovrätten att bevisningen inte räckte till för att fastslå Tingsrättens dom om fängelse i 3 månader. Det var ju så synd om honom pga den massmediala uppmärksamheten som fallet hade fått och folk hade ju till och med demonstrerat utanför Dramaten.
En nämndeman var skiljaktig och ville fastställa Tingsrättens dom.

När man har läst domen så står det ju helt klart att Örjan Ramberg är helt galen
Citera
2019-03-27, 04:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Jag var själv på rättegången. Det framkom tydligt att JN och ÖR hade ett stormigt förhållande, med mycket alkohol inblandat. De hade tex varit ute på krogen minns jag att ÖR sa, och JN hade varit förbannad på honom och tagit hans kreditkort och bjudit lagret runt. Det hade kostat honom åtskilligt. Så såg deras relation ut. Hon var nog ingen dununge precis. Sen hängde hon ju med Persbrandt som också är/var en "bad boy".

Ingen rök utan eld. Hon måste på något sätt provocerat gubben, det säger sig självt. Var båda alkoholister? Hon kanske var otrogen eller sjukligt svartsjuk?!? Försvarar inte hans beteende, men hon måste haft en del i det. Det är lätt att lägga all skuld på den ena och framställa den andra som ängel, utan att veta omständigheter.

Efter att ha läst domen nu, verkar ju även hon ha grava problem; slå sönder inredning, sparka på möbler, gå bärsärk m.m.
Senast redigerad av Agnetax 2019-03-27 kl. 04:42.
Citera
2019-03-27, 05:54
Medlem
Tror hon gillade killar som var bad boys som hon vill omvända. Vissa kvinnor är så man kan inte vara ihop med en snäll kille ” mes”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in