2019-03-22, 12:41
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebrabody
Haha ja jag vet!!
Men jag går programmet.. Vilket jag nu ångrar, för ja vill bli hög. Men att bara hoppa av programmet pang poff rakt av, kan ge konsekvenser jag inte har ngn lust med. Plus att i längden är det rätt bra o ha. Men det är inte alltid man har lust o va nykter bara för man börjar LARO. Så ja nu sitter jag här.

Får du Espranor som ska smälta på tungan, Suboxonefilm eller vanliga tabletter som ska smältas under tungan? Om du just har börjat, sköt dig så får du ta hem pillerna på helgen och då kan du dra upp dom i snoken
Citera
2019-03-22, 14:38
Medlem
zebrabodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Får du Espranor som ska smälta på tungan, Suboxonefilm eller vanliga tabletter som ska smältas under tungan? Om du just har börjat, sköt dig så får du ta hem pillerna på helgen och då kan du dra upp dom i snoken

Får buprenorfin sen i september... Dessvärre inte skött mig på senaste då ja vart positiv på Benzo
Men är bara på beo 3ggr/v.
Sedan har jag ett litet annat arrangemang med att hemsjukvård kommer med medicin hem till mig resten av veckan. Så det är rätt lätt och smussla med dem. Har väll ca 45-50mg jag smusslat undan. Men tyckte inte det gav så mkt när ja testa förut i med jag är van. Snorta de då typ 8mg.

Men du menar på att man kan få en kick ändå om jag snortar? Krävs det mer än min vanliga dos då? (om du har koll? Som man frågar får man svar eller va fan man säger!)
Citera
2019-03-22, 15:18
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebrabody
Får buprenorfin sen i september... Dessvärre inte skött mig på senaste då ja vart positiv på Benzo
Men är bara på beo 3ggr/v.
Sedan har jag ett litet annat arrangemang med att hemsjukvård kommer med medicin hem till mig resten av veckan. Så det är rätt lätt och smussla med dem. Har väll ca 45-50mg jag smusslat undan. Men tyckte inte det gav så mkt när ja testa förut i med jag är van. Snorta de då typ 8mg.

Men du menar på att man kan få en kick ändå om jag snortar? Krävs det mer än min vanliga dos då? (om du har koll? Som man frågar får man svar eller va fan man säger!)

Beror på hur van du är att ta opiater/opioider, vilken sort och vilka doser i såna fall
Citera
2019-03-22, 19:40
Medlem
zebrabodys avatar
Citat:
Beror på hur van du är att ta opiater/opioider, vilken sort och vilka doser i såna fall

Okej... Jag var van och hade en jäkla tolerans. Men nu har ja ju gått på enbart buprenorfin sen i september.
12mg.
Så jag vet inte vad som gäller med toleransen idag...
Citera
2019-03-22, 21:25
Moderator
Morfar-52s avatar
LARO diskuteras lämpligast i (FB) FAQ: LARO - Substitutionsbehandling .
Citera
2019-03-22, 23:27
Medlem
prolapse89s avatar
Hur krossar man en fransk 8:mgare på smartast sätt?
Citera
2019-03-26, 08:36
Medlem
KringExs avatar
Är det nån som har några tankar eller idéer om varför man väljer att frystorka en tablett (Espranor) ?
Citera
2019-03-26, 10:13
Medlem
Hejsan jag har en grej jag skulle behöva få hjälp med. Det är så att jag har just nu norspan plåster (20ug/h) för jag har ryggproblem och ska snart operera ryggen. Nu har min kirurg bestämt att jag måste vara helt utan plåsterna nästa vecka för att ens få en operationstid. Jag böt 20 till 10 förra tisdagen och ska byta till 5 i dag för att sen inte ha nått till nästa vecka.

Det är så att plåsterna har inte funkat något vidare bra så jag har köpt sub och använt en 8a varje dag. Jag har inte blivit hög eller så på dom utan bara fått lite mindre ont. Jag har 6st 8or kvar och jag undrar vad som är det bästa sättet att använda nu för att få så lite at som möjligt? Jag kommer jag få en jätte at om jag slutar använda 8orna helt och bara kör på plåstret och hoppas få en lindrigare tid när jag ska ta bort plåstret bästa vecka.
Eller ska jag ta typ 2mg vare dag nu till nästa vecka? Och är det ett stort steg egentligen att gå från 2mg till 0?

Jag vet att jag kommer ha så jävla ont i ryggen att jag vill dö men jag får inte optid annars. Har nån ett tips eller så?

Uppskattar all hjälp jag kan få.
Citera
2019-03-26, 10:25
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-bend
Hejsan jag har en grej jag skulle behöva få hjälp med. Det är så att jag har just nu norspan plåster (20ug/h) för jag har ryggproblem och ska snart operera ryggen. Nu har min kirurg bestämt att jag måste vara helt utan plåsterna nästa vecka för att ens få en operationstid. Jag böt 20 till 10 förra tisdagen och ska byta till 5 i dag för att sen inte ha nått till nästa vecka.

Det är så att plåsterna har inte funkat något vidare bra så jag har köpt sub och använt en 8a varje dag. Jag har inte blivit hög eller så på dom utan bara fått lite mindre ont. Jag har 6st 8or kvar och jag undrar vad som är det bästa sättet att använda nu för att få så lite at som möjligt? Jag kommer jag få en jätte at om jag slutar använda 8orna helt och bara kör på plåstret och hoppas få en lindrigare tid när jag ska ta bort plåstret bästa vecka.
Eller ska jag ta typ 2mg vare dag nu till nästa vecka? Och är det ett stort steg egentligen att gå från 2mg till 0?

Jag vet att jag kommer ha så jävla ont i ryggen att jag vill dö men jag får inte optid annars. Har nån ett tips eller så?

Uppskattar all hjälp jag kan få.

Hur tar du tabletterna? Under tungan, näsan eller intravenöst?
Citera
2019-03-26, 19:27
Medlem
Citat:
Hur tar du tabletterna? Under tungan, näsan eller intravenöst?

Näsan har jag gjort. Men kan ju ta dom under tvungen om det skulle vara bättre för att inte få nån at..?
Citera
2019-03-26, 21:03
Medlem
hnsman1s avatar
Bara jag som blir så jävulskt snorig efter jag snortar sub? Bara rinner och rinner och rinner... Snortar jag fel på något vis eller är det bara så det är för dem flesta?
Citera
2019-03-26, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hnsman1
Bara jag som blir så jävulskt snorig efter jag snortar sub? Bara rinner och rinner och rinner... Snortar jag fel på något vis eller är det bara så det är för dem flesta?

Blir så för mig också. Jag gissar för att den är ju gjord för att smälta under tungan så tror den blir rinnande rätt lätt i näsan då också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in