2013-03-29, 14:34
Medlem
Dexter007s avatar
Min syn har försämrats avsevärt sen igår, tog cirka 3-4 mg under dagen. Nasalt. Kommer synen tillbaka?
Citera
2013-03-29, 14:38
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter007
Min syn har försämrats avsevärt sen igår, tog cirka 3-4 mg under dagen. Nasalt. Kommer synen tillbaka?

Aldrig hört talas om vid nasalt användande, bara vid IV, dimsyn eller?
Citera
2013-03-29, 14:40
Bannlyst
Citat:

nog att du har tagit mycket bara
Citera
2013-03-29, 14:41
Medlem
Dexter007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Aldrig hört talas om vid nasalt användande, bara vid IV, dimsyn eller?

Japp, riktigt bad idag. Förövrigt har min syn försämrats rätt så mycket senaste två åren. Har tid med optiker om två veckor. Men idag är det tre gånger värre med synen. Flyttar mig en meter extra från datorn och jag kan inte läsa detta inlägg jag skriver.

Aldrig tagit iv.
Citera
2013-03-29, 14:44
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Japp, riktigt bad idag. Förövrigt har min syn försämrats rätt så mycket senaste två åren. Har tid med optiker om två veckor. Men idag är det tre gånger värre med synen. Flyttar mig en meter extra från datorn och jag kan inte läsa detta inlägg jag skriver.

Aldrig tagit iv.

Har du tagit originalet eller något annat märke? Tagit något i samband med sub:n?
Citera
2013-03-29, 14:53
Medlem
Dexter007s avatar
Citat:
Har du tagit originalet eller något annat märke? Tagit något i samband med sub:n?

Franska original, blistrade. Subutex. Igår var andra dagen av intag, tog 20 mg Librium(svag benso) igår förmiddag med suben. Totalt på onsdag-torsdag har jag tagit ca 6 mg.

Annars har jag inte tagit något annat, förutom mirtazapin som jag tar varje kväll. Aldrig interferat med subben.

Edit: Förövrigt hade jag tänkt dricka ikväll, inte mycket. Men berusad. Borde vara lugnt eller? Känner av suben men inte alls starkt.
Senast redigerad av Dexter007 2013-03-29 kl. 15:08.
Citera
2013-03-29, 15:22
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Franska original, blistrade. Subutex. Igår var andra dagen av intag, tog 20 mg Librium(svag benso) igår förmiddag med suben. Totalt på onsdag-torsdag har jag tagit ca 6 mg.

Annars har jag inte tagit något annat, förutom mirtazapin som jag tar varje kväll. Aldrig interferat med subben.

Edit: Förövrigt hade jag tänkt dricka ikväll, inte mycket. Men berusad. Borde vara lugnt eller? Känner av suben men inte alls starkt.

Okej, mysko det med synen i vilket fall, vätskebrist? Blir alltid törstig som fan på sub i alla fall.

Ja det är chill, jag dricker alkohol ihop med sub utan problem + benso, men då gäller det att ha tolerans också o veta vad man gör.
Senast redigerad av Slingshot 2013-03-29 kl. 15:25.
Citera
2013-03-29, 15:30
Medlem
Dexter007s avatar
Citat:
Okej, mysko det med synen i vilket fall, vätskebrist? Blir alltid törstig som fan på sub i alla fall.

Ja det är chill, jag dricker alkohol ihop med sub utan problem + benso, men då gäller det att ha tolerans också o veta vad man gör.

Kan vara det, men jag har druckit tillräckligt med vatten. Men vi får väl se vad tiden säger, och optikern.

Okej hade tänkt ta 5 mg diazepam ikväll innan jag går ut. Så inga stora doser alls, ska ta det lugnt.
Citera
2013-03-29, 16:02
Bannlyst
Citat:
Kan vara det, men jag har druckit tillräckligt med vatten. Men vi får väl se vad tiden säger, och optikern.

Okej hade tänkt ta 5 mg diazepam ikväll innan jag går ut. Så inga stora doser alls, ska ta det lugnt.

5mg wow!
jo, det är bra att du är försiktig. Vårda din tolerans.
Citera
2013-03-29, 19:29
Medlem
beautifulsecrets avatar
Har riktigt panik. Tagit sub endast en vecka varje dag, slutade i måndags. Tog lite igår för jag orkade inte med denna fruktansvärda ångest. Har myrkrypningar och är gråtfärdig. Hur länge ska detta hålla på? En vecka är liksom inte lång tid. Mådde illa igår och det sitter i fortfarande. Kräktes igår men inte idag.

Har lyrica, oxascand och zolpidem som jag tagit i dagarna. Men jag är riktigt trött nu och det blir värre av att stoppa i sig detta då.
Citera
2013-03-29, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beautifulsecret
Har riktigt panik. Tagit sub endast en vecka varje dag, slutade i måndags. Tog lite igår för jag orkade inte med denna fruktansvärda ångest. Har myrkrypningar och är gråtfärdig. Hur länge ska detta hålla på? En vecka är liksom inte lång tid. Mådde illa igår och det sitter i fortfarande. Kräktes igår men inte idag.

Har lyrica, oxascand och zolpidem som jag tagit i dagarna. Men jag är riktigt trött nu och det blir värre av att stoppa i sig detta då.

ungefär samma sits som mig då!
det är fruktansvärt
och då har jag ett helt apotek - som inte biter

folk borde verkligen ha respekt för detta preparat!
Citera
2013-03-29, 19:45
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novix2
ungefär samma sits som mig då!
det är fruktansvärt
och då har jag ett helt apotek - som inte biter

folk borde verkligen ha respekt för detta preparat!

Jag upplevde aldrig något återdoseringsbehov. Jag kunde nöja mig med 1mg en dag, och det var det. Sedan tog jag inte förrän en vecka senare. Jag har dock bara tagit vid två olika tillfällen. Charmen kanske hade infunnit sig i mig med om jag fortsatt göra så varje vecka. Vem vet!

Hur många är det verkligen som okontrollerat kör flera dagar i sträck?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in