Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-14, 08:04
  #14725
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dallie
Ja ett litet tag till.

Ja då får du nog finna dig i att ta det sublingualt
Citera
2018-04-14, 08:33
  #14726
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Ja då får du nog finna dig i att ta det sublingualt

Jag brukar ha medicinen själv på helgerna. Bor för tillfället på ett stödboende och rutinerna är sådana att på veckorna är jag tvungen att ta medicinen övervakat.

Vad kan man göra med en espranor?
Går dom lösa upp? Snorta? röven?
Citera
2018-04-14, 08:35
  #14727
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dallie
Jag brukar ha medicinen själv på helgerna. Bor för tillfället på ett stödboende och rutinerna är sådana att på veckorna är jag tvungen att ta medicinen övervakat.

Vad kan man göra med en espranor?
Går dom lösa upp? Snorta? röven?

Aldrig stött på just den tabletten, men den ska väl gå snorta?
Citera
2018-04-14, 09:01
  #14728
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Aldrig stött på just den tabletten, men den ska väl gå snorta?

Antagligen. Jag får prova mig fram!
Citera
2018-04-14, 13:50
  #14729
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dallie
Ja ett litet tag till.

Inte kan man få frystorkad med sig hem? På min mottagning e det bara dom som går dagligen och missköter sig typ.
Skulle själv vilja testa dom nån gång
Citera
2018-04-14, 14:05
  #14730
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Inte kan man få frystorkad med sig hem? På min mottagning e det bara dom som går dagligen och missköter sig typ.
Skulle själv vilja testa dom nån gång

Så om man missköter sig så får man frystorkat? vilken kommun bor du i?
Citera
2018-04-15, 13:42
  #14731
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Så om man missköter sig så får man frystorkat? vilken kommun bor du i?

Det jag har fått höra utav personalen, är att espranoren kommer att användas för dom som går och hämtar medicin dagligen, vilket innebär att det gäller dom som antningen precis har börjat och måste gå dagligen i tre månader, eller som dom sa till mig att det gäller patienter som missköter sig.
Citera
2018-04-17, 07:45
  #14732
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Det jag har fått höra utav personalen, är att espranoren kommer att användas för dom som går och hämtar medicin dagligen, vilket innebär att det gäller dom som antningen precis har börjat och måste gå dagligen i tre månader, eller som dom sa till mig att det gäller patienter som missköter sig.

Jag har skött mig sedan jag fick LARO. Snart 1 år.
Citera
2018-04-19, 12:40
  #14733
Medlem
Om jag snortar 1 mg subutex en dag utan tolerans är det safe att flumma på 5-10 imovane utan tolerans nästa dag då eller?
__________________
Senast redigerad av Troendemann 2018-04-19 kl. 12:44.
Citera
2018-04-25, 10:06
  #14734
Avstängd
Hej alla! Jag har bedömningssamtal imorgon. Fett nervös.
Jag har haft bup i UP nu sen januari då jag hamnade på beh.hem och blev insatt på temgesic och när jag muckade har jag kört plåster och av och till b8r.. bara för att inte hamna i missbruk igen. Vad tror ni de säger om att jag redan går på bup? Har träffat beroende.överläkaren (han har skrivit nyaste LARO Handboken) och han har inte sagt något och har lite OT sagt att när jag blir insatt och är inställd ska jag börja arbetsträna. Berätta gärna era erfarenheter och/eller vad ni tror jag har att förvänta mig för bemötande på samtalet?

Bästa hälsningar//
Citera
2018-04-26, 03:13
  #14735
Medlem
AnaFoxs avatar
Vad ska jag göra för att få gå med sub programmet? Känner inte för att missbruka heroin ett antal år innan jag får hjälp. Sub gör att vardagen funkar jag får saker gjorda men att jag inte är väck liksom. Snart 3månader utan alkohol vilket är ett rekord för mig. 😄 Men mina vänner förstår inte subbet. Aldrig varit argsint eller hamnat på slagsmål på sub. Aldrig blivit kastad in på "sub cell" fyllecell. Älskar ha skoj och hatar orättvisor vilket jag fått slåss för. Så låt mig va o min jävla båt för den tar mig genom livets stormer. Och kalla mig lat o oduglig men jag är miljövänlig. Fridens alla människor. PS det sägs att friska människor är gladare. Dom kanske är glada för att dom är friska. /AnaFox
Citera
2018-04-26, 12:48
  #14736
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnaFox
Vad ska jag göra för att få gå med sub programmet? Känner inte för att missbruka heroin ett antal år innan jag får hjälp. Sub gör att vardagen funkar jag får saker gjorda men att jag inte är väck liksom. Snart 3månader utan alkohol vilket är ett rekord för mig. 😄 Men mina vänner förstår inte subbet. Aldrig varit argsint eller hamnat på slagsmål på sub. Aldrig blivit kastad in på "sub cell" fyllecell. Älskar ha skoj och hatar orättvisor vilket jag fått slåss för. Så låt mig va o min jävla båt för den tar mig genom livets stormer. Och kalla mig lat o oduglig men jag är miljövänlig. Fridens alla människor. PS det sägs att friska människor är gladare. Dom kanske är glada för att dom är friska. /AnaFox
Har du missbrukat opiater och har det dokumenterat i journalen? Eller vill du bara ha sub utskrivet istället för att köpa svart? Det blir ju lite annorlunda ”angreppssätt” beroende på svar.

Bättre att vara ambitiös och duglig än miljovänlig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback