2019-03-26, 13:46
Avstängd
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hade hon själv ingen del i det som hände? Kvinnor brukar ofta ha frikort när det gäller relationsbråk. Allt är mannens fel.

Du är ju otroligt naiv och inte så lite korkad, har du ens befunnit dig i ett turbulent förhållande någon gång? Allt är inte bara svart och vitt som du inbillar dig.

Har hon stått i vägen, hållit honom fången, hindrat honom från att gå ut, attackerat honom?

I så fall måste det anses berättigat med våldsanvändning.

Detta rör sig uppenbarligen inte om någon enstaka örfil i skarpt läge, utan om regelrätt förtryck och grov misshandel utförd av en kontrollerande man som inte kunnat hantera sina egna känslor. Det finns ytterst få situationer, även i mycket nära relationer, där det är försvarligt att en man slår en kvinna.

Det finns i princip alltid möjlighet om förhållandet är alltför destruktivt att avsluta relationen och gå.
Citera
2019-03-26, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag har hört att Malin Berghagen skrivit något om Örjan på Instagram (@mberghagen), kan någon vänligen kolla och posta vad hon skrev här i tråden. Tyvärr har jag valt att inte skaffa Instagram så jag har inte möjligheten att göra detta själv.

OT: Malin Berghagen blev nyligen avstängd från Instagram och fick sitt konto bortplockat.

/Provokatör

Det är på hennes blogg och hon är inte avstängd från Instagram: http://blogg.malinberghagen.se/
Citera
2019-03-26, 14:07
Medlem
JustcallmeCarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av renaultmegane
Detta är problemet. Jag hade inte ens hört talas om honom men det är självklart att alla inom kultur och media vetat vad han pysslat med. Precis som med JCA - hur många Svensson visste ens att han fans? Men kultur- och mediaeliten visste förstås precis vilket svin han var men teg.
Fega, äckliga svin helt enkelt.

Läste en inlägg från Morgan Alling, (ungefär) - jag har vetat om det hela tiden men nämner inte personens namn då han inte är värd det etc allt detta måste få ett slut osv (säger Allling)...

Jag reagerar då precis som du, Morgan har alltså vetat om detta hela tiden MEN inte lyft ett enda finger!! Men hur feg kan man vara? Därtill vågar han inte ens nämna Örjan vid namn utan istället använder sig av Nya Zeelands J Arderns retorik (och dessutom anspelar på att han kom på det själv), dvs det är inte värt att nämna personens namn utan jag låter honom vara namnlös. I Arderns fall är det lysande, i Morgans fall är det ytterligare ett fall av total feghet.

När han var med i stjärnorna på slottet satt han också och beklagade sig om sin ungdom "tyck väldigt synd om mig attityd" varpå Claire Wikholm till slut tröttnade och röt till ordentligt - Sitter du här och beklagar dig!!

Det sjukaste är att Morgan inte själv verkar förstå något av den egentliga FEG effekten det blir av det han skriver, utan han verkar fortfarande tro att han är modig och någon slags martyr och folkhjälte!
Citera
2019-03-26, 14:20
Medlem
Lova33s avatar
"–Nej, jag har inte med det att göra. Jag har varit ihop med några av landets snyggaste tjejer, jag behöver inte gå och gnida mig mot någon, jag har aldrig haft det behovet." Örjan Ramberg

Alltså hur i helvete är det ens möjligt att Sveriges snyggaste tjejer varit ihop med denna sak?! Han ser ju (milt sagt) helt förfärlig ut!

Han är på inget sätt skyddad från allmänhetens dom, inte nu när folk i princip lever sina liv på nätet. Allt kommer fram i ljuset i slutändan och om han bryr sig vad andra tycker är han helt körd.
Citera
2019-03-26, 14:31
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Jag har allvarliga problem för att jag försöker belysa att det alltid är två parter i ett relationsbråk? Undrar vem som har allvarliga problem? Har ett gott råd, håll dig i framtiden långt bort från allt vad relationer heter för du verkar då inte sund för 5 öre.

Hade hon själv ingen del i det som hände? Kvinnor brukar ofta ha frikort när det gäller relationsbråk. Allt är mannens fel.

Du är ju otroligt naiv och inte så lite korkad, har du ens befunnit dig i ett turbulent förhållande någon gång? Allt är inte bara svart och vitt som du inbillar dig.
Har JN misshandlat ÖR?
Citera
2019-03-26, 14:32
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Försvarat män som slår de som är svagare är har jag aldrig gjort och kommer aldrig att göra.

De flesta som blir slagna av män är just män. Det glöms ibland bort. Ungefär som att kvinnor gör sig skyldiga till barnmisshandel nästan lika mycket som män.

Citat:
MEN, frågan du ställer är givetvis intressant. Antar att om detta finns ingenstans att läsa. Någonstans.

Det finns en dom mot Ramberg för misshandel av Nilsson men det fanns tveksamheter också vilket hovrätten påtalade.

"Svea hovrätt ogillade flera åtalspunkter på grund av bristande bevisning.

Det gällde bland annat ett strypgrepp Josefin Nilsson berättat om men som rättsläkaren inte hittat några spår av"

Hade det inträffat ett strypgrepp så hade givetvis spår funnits av detta men icke. Man kan fråga sig varför?

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/pLPQEw/josefin-nilssons-davarande-pojkvan-om-dokumentaren-helt-uppat-vaggar

Citat:
Många av oss som har varit med några decennier vet att vissa kvinnor kan bete sig som ondskan personifierad. De har en enorm retorisk överlägsenhet gentemot mannen och kan utöva något som är helt och hållet likvärdigt med PSYKISK tortyr.

Citat:
När en viss gräns har passerats pressas vissa män så långt att de tar till nävarna. De kan inte käfta emot därför åker nävarna fram. Fel, men på intet sätt svårt att förstå.

Det finns så många fördomar kring destruktiva relationer, ofta går fördomarna ut på att kvinnan alltid är ett offer helt utan egen förskyllan och mannen är den onda men den krassa verkligheten ser ofta rätt annorlunda ut. Nu inte sagt att det måste ha varit så i Rambergs och Nilssons tidigare relation på 90-talet men man undrar ju självklart med anledning av stormen just nu kring deras gamla förhållande?

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5667696

Citat:
OBS - vet ej om detta gäller "Örjan" han kanske är född svin...

Oavsett om Örjan Ramberg är ett svin eller ej så är han trots allt dömd 1999 för misshandel av Nilsson men det innebär inte att det är rätt att stalka karln tjugo år senare. De hysteriska och mentalt instabila (?) människor som förföljer honom idag har nog en del egna skelett i garderoben som dom projicerar på Ramberg?
Citera
2019-03-26, 14:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Har JN misshandlat ÖR?

Varför inte fråga Ramberg om även hon klappade till honom någon gång i det förgångna?

Jag kan självklart inte svara på din fråga.

Mvh
Citera
2019-03-26, 14:40
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Varför inte fråga Ramberg om även hon klappade till honom någon gång i det förgångna?

Jag kan självklart inte svara på din fråga.

Med vänlig hälsning,
Nej det tänker jag inte göra. Jag trodde du visste något mer än andra.
Citera
2019-03-26, 14:51
Medlem
Ulf Lundell?
En av JN:s lite mer dolda pojkvänner?

"Ulf Lundell anklagar Josefin Nilsson för att sprida intimt sexskvaller om dem. Efter att ett samarbete mellan de två artisterna havererat går Lundell till attack via låten ”Miraval blues”.

Källa:
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/m60dop/vet-hut-era-javlar
Citera
2019-03-26, 15:18
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ulf Lundell?
En av JN:s lite mer dolda pojkvänner?

"Ulf Lundell anklagar Josefin Nilsson för att sprida intimt sexskvaller om dem. Efter att ett samarbete mellan de två artisterna havererat går Lundell till attack via låten ”Miraval blues”.

Källa:
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/m60dop/vet-hut-era-javlar

Nja, de skulle spela in musik ihop,Uffe försökte göra en stöt
men Josefin var inte intresserad.
Ulf har väl lite svårt att förstå sig på människor, så det gick inget
vidare med ett fortsatt arbete med musiken.
Citera
2019-03-26, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Nja, de skulle spela in musik ihop,Uffe försökte göra en stöt
men Josefin var inte intresserad.
Ulf har väl lite svårt att förstå sig på människor, så det gick inget
vidare med ett fortsatt arbete med musiken.
Ok.
Så det du skriver innebär att Ulf Lundell ljuger om att JN spridit intimiteter gällande sexuellt umgänge dem emellan, är det rätt tolkat av mig?
Citera
2019-03-26, 15:30
Medlem
Citat:
Försvarar vem? Ramberg är ju dömd och brottet inträffade för över 20 år sen. Är det inte du som är galen som ältar i gammal skåpmat? Vad vill du uppnå egentligen?

Har du levt under en sten de senaste 20 åren? Relationsbråk där båda parter deltar på olika sätt är ohyggligt vanligt.

Men det är ju 3 år sen hon gick bort och ingen tjänar på att älta detta destruktiva förhållande som pågick i mitten av 90-talet. Ramberg är dessutom dömd för två decennier sedan så vad finns det att diskutera?

Vadå älta??? Fattar du inte att det inte enbart handlar om Josefin? Det handlar om patriarkala strukturer, kvinnohat, tystnadskultur? Om att övergrepp förminskas och att förövare tillåts jobba kvar år efter år efter år, för att mannen anses vara geni. Ramberg är inte enda svinet. Även Berggren, Bergman, Persbrandt, kulturprofilen har fått fortsätta trots att alla vetat. Ingen har brytt sig om kvinnorna. Man har inte skrivit förut att Josefin de facto dog av misshandeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in