Citat:
Jo, absolut men borde man inte då bara hålla käft istället för att gå ut och försöka "kärleksförklara" Jacksons tidigare beteende vid deras möten för 20-30år sen? Vad vinner offren på det. "Åh, Michael ler nog i graven nu när jag försvarar honom, min älskling"? Om vi nu förutsätter att dom själva faktiskt är offer och fortfarande i Jacksons våld. Dvs att han har psykat dessa människor för livet. Alltså vissa grejor i dessa historier är så far stretched att det blir humoristiskt. Jag köper dock argumentet som anti MJ säger att det är mycket möjligt att Wade satt och ljög i rätten för att Jackson hade någon hålhake på honom. Tex arbete inom dansen. Att ahn fick jobb överallt pga sina kontakter med Jackson. När Jackson sen försvann och Wades karriär gick utför kände han inte längre för att hålla uppe sin fasad av lögner för att skydda MJ.
Jo håller med. Tror det beror på olika saker i olika fall. Dels låg han inte med alla. Han sonderade väl terrängen och om pojken inte var tillräckligt på g fortsatte han till nästa. Som Jason Francia tex som vittnade om att han skulle kittlat honom och då tagit honom på pungen, där gick det aldrig längre vilket kan ha berott på att han inte reagerade på ett lovande sätt. Eller den där brittiska pojken som Michael slutade ringa till efter att han inte varit med på noterna när Michael började runka i telefon. Eller så gjorde han ingenting alls för att tillfället aldrig kom eller pojken var för svår att komma åt, som Macauley Culkin som jämt var med sin bror och dessutom rik och känd. Samma med Corey Feldman, fast honom visade han ju ändå en bok med närbilder på könsorgan. Sen Culkin är som ofta nämnts gudfar till Paris och vill skydda familjen, alternativt inte förstöra sitt rykte genom att erkänna att han ljugit hela tiden. Finns många anledningar. I Culkins fall tror jag Michael nöjde sig med att ha honom hos sig och kolla på honom, han talade ju enligt uppgift beundrande om Culkins ”vackra läppar”.
Vissa kanske erkänt indirekt, som Sean Lennon i sin musikvideo Bubbles burst:
https://m.youtube.com/watch?v=nxH8Bc0cHok
Eller talar du av egen erfarenhet? (när det gäller kontrollen alltså, inte pedofilandet)