2019-03-25, 13:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Var det han eller du som skrev:
Däremot väljer jag utan problem bort din
?
Jaha, jag förstår: du har problem med att jag vill behålla min frihet och därför hellre offrar hans?

Men du har inget problem med att han vill offra kvinnors frihet för ”allas” bästa?
Citera
2019-03-25, 14:47
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaha, jag förstår: du har problem med att jag vill behålla min frihet och därför hellre offrar hans?

Men du har inget problem med att han vill offra kvinnors frihet för ”allas” bästa?
Det är inte ett nollsummespel. Båda kan ha sina friheter. Du och din frihet är inte beroende av att han inte har sin.
Du behöver inte välja.
Citera
2019-03-25, 14:48
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Alltså de här spekulationerna/profetiorna/domedagspredikningarna...... börjar bli så jävla tröttsamma och så jävla cringe.

Samma jävla självutsedda "präster" började mässa om Elvis och hans "djävulsdans" och hur hela ungdomen skulle förgöras och framtiden var körd.

Det speglar deras egna tvångsmässiga rädsla för att förlora kontrollen. Men helt ärligt, projicera inte din rädsla på andra. Det är lätt att smitta andra med tvång (tankar/handlingar), var uppmärksam på det, speciellt om du har barn.

Ett bra mantra: släpp kontrollen.

De flesta av oss vet redan vad allt handlar om och gör redan motstånd så gott de kan.

Muslimer i Sverige bygger fler och fler moskéer, startar egna friskolor, sprider sin kultur och religion och föder betydligt fler barn än svenskar. Vart hän tycker du att det barkar? Fortsätter detta kommer svenskar på sikt att bli en minoritet i Sverige. Men det ska vi inte bry oss om utan vi ska bara släppa kontrollen enligt dig.

Förklara gärna för mig varför jag har fel. Det kommer bli svårt eftersom detta är ren fakta och enkel matematik, men lycka till.

Citat:
Om du försöker förhindra att Sverige blir som Afghanistan så kanske inte att göra som de gör i Afghanistan är rätt väg att gå.

Du är verkligen urtypen för nån vars frihet behöver begränsas. För allas skull.

Du är verkligen urtypen för den hjärntvättade, infantila svenska kvinnan.

Har du någon gång provat att tänka nyanserat? Eller tänka överhuvudtaget? Det finns fler än två lägen. Jag vill inte ha det extrempatriarkala skräpsamhället från Afghanistan och jag vill inte ha det extremt dekadenta, feminina HBTQ-glorifierande fjollträsket som vi nu ser i Sverige. I Sverige kommer vi dock att gå från den ena extremen till den andra om inget görs.

Hur som helst, faktum är att sexuell frihet för kvinnor inte är kompatibelt med en fungerande civilisation. All bekvämlighet du åtnjuter just nu i ditt liv existerar tack vare att tidigare generationer förstod det och främjade monogami, äktenskap och kärnfamilj och där slampigt, promiskuöst beteende fick negativa sociala konsekvenser. I ett sådant samhälle kan civilisationer blomstra, eftersom de flesta män (och kvinnor) får en mening och syfte med sitt liv (möjlighet att försörja sin familj i utbyte mot att man bidrar till samhället).

Om kvinnor inte har något socialt tryck på sig samt upplever att de har lika eller högre status än de flesta män kommer de flesta män inte anses tillräckligt attraktiva för att få möjlighet att bilda familj och kvinnorna kommer istället att bilda harem åt män men med ekonomisk makt eller våldskapital, för så fungerar kvinnans sexuella natur. Ett samhälle där kvinnans sexuella natur får fritt spelrum kommer kollapsa. Men det tycker du är ett pris värt att betala vad jag förstår.

Jaja, Islam kommer ta över i Sverige inom några decennier och då kommer allt vad kvinnlig frihet heter försvinna all världens väg. Men ni har ju röstat för det så..

Du kan ju läsa på lite:

https://www.reddit.com/r/MGTOW/comments/7aagje/why_women_destroy_nationscivilizations_and_other/

"TL;DR: Giving women the freedom to do what they will, especially with respect to their sexuality will eventually destroy the civilization. This is a serious warning for western nations."

Citera
2019-03-25, 14:55
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Varför väljer du dig själv framför alla andras bästa? Du tycker inte att det är lite väl själviskt?

Här är ett påstående som troligen kommer få din hjärna att explodera:

Kvinnor är de som mår allra bäst av att kvinnors frihet begränsas.
Citera
2019-03-25, 14:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Muslimer i Sverige bygger fler och fler moskéer, startar egna friskolor, sprider sin kultur och religion och föder betydligt fler barn än svenskar. Vart hän tycker du att det barkar? Fortsätter detta kommer svenskar på sikt att bli en minoritet i Sverige. Men det ska vi inte bry oss om utan vi ska bara släppa kontrollen enligt dig.

Förklara gärna för mig varför jag har fel. Det kommer bli svårt eftersom detta är ren fakta och enkel matematik, men lycka till.

Du är verkligen urtypen för den hjärntvättade, infantila svenska kvinnan.

Har du någon gång provat att tänka nyanserat? Eller tänka överhuvudtaget? Det finns fler än två lägen. Jag vill inte ha det extrempatriarkala skräpsamhället från Afghanistan och jag vill inte ha det extremt dekadenta, feminina HBTQ-glorifierande fjollträsket som vi nu ser i Sverige. I Sverige kommer vi dock att gå från den ena extremen till den andra om inget görs.

Hur som helst, faktum är att sexuell frihet för kvinnor inte är kompatibelt med en fungerande civilisation. All bekvämlighet du åtnjuter just nu i ditt liv existerar tack vare att tidigare generationer förstod det och främjade monogami, äktenskap och kärnfamilj och där slampigt, promiskuöst beteende fick negativa sociala konsekvenser. I ett sådant samhälle kan civilisationer blomstra, eftersom de flesta män (och kvinnor) får en mening och syfte med sitt liv (möjlighet att försörja sin familj i utbyte mot att man bidrar till samhället).

Om kvinnor inte har något socialt tryck på sig samt upplever att de har lika eller högre status än de flesta män kommer de flesta män inte anses tillräckligt attraktiva för att få möjlighet att bilda familj och kvinnorna kommer istället att bilda harem åt män men med ekonomisk makt eller våldskapital, för så fungerar kvinnans sexuella natur. Ett samhälle där kvinnans sexuella natur får fritt spelrum kommer kollapsa. Men det tycker du är ett pris värt att betala vad jag förstår.

Jaja, Islam kommer ta över i Sverige inom några decennier och då kommer allt vad kvinnlig frihet heter försvinna all världens väg. Men ni har ju röstat för det så..

Du kan ju läsa på lite:

https://www.reddit.com/r/MGTOW/comments/7aagje/why_women_destroy_nationscivilizations_and_other/

"TL;DR: Giving women the freedom to do what they will, especially with respect to their sexuality will eventually destroy the civilization. This is a serious warning for western nations."

Och om kvinnor inte alls känner för att offra sin frihet för ”allas bästa”?
Citera
2019-03-25, 14:58
Avslutad
Citat:
Varför väljer du dig själv framför alla andras bästa? Du tycker inte att det är lite väl själviskt?

Japp, fast hur ska vi då göra med dig som skulle må mycket bättre om din frihet begränsades? Hitta ett interneringsläger nånstans?
Citera
2019-03-25, 15:05
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Och om kvinnor inte alls känner för att offra sin frihet för ”allas bästa”?

Ja, då får vi snart säga hejdå till den västerländska civilisationen och alla dess bekvämligheter.

Och på sikt hälsa kalifatet välkommet.

Citat:
Japp, fast hur ska vi då göra med dig som skulle må mycket bättre om din frihet begränsades? Hitta ett interneringsläger nånstans?

Du verkar inte förstå skillnaderna mellan manlig och kvinnlig sexualitet varför inlägg som dessa blir något skrattretande.
Citera
2019-03-25, 15:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tomorrowain
Tydligt är att kvinnor skiter blanka fan i civilisationens fortlevnad, kvinnorna här inne erkänner ju till och med det.

Nu är frågan: Hur smart är det att ge rösträtt och politiskt makt till varelser som inte bryr sig om civilisationen men enbart tänker på sig själv?
Jaadu, hur smart är det att låta personer som tror på individuella fri- och rättigheter vara med och bestämma istället för att införa diktatur för ”allas bästa”.
Citera
2019-03-25, 17:38
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Jag blir lite nyfiken nu ändå. Vad är det exakt du menar när du säger"begränsa kvinnors frihet"? Kan du ge exempel på hur det skulle se ut om den lilla planen skred till verket?
Citera
2019-03-25, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag blir lite nyfiken nu ändå. Vad är det exakt du menar när du säger"begränsa kvinnors frihet"? Kan du ge exempel på hur det skulle se ut om den lilla planen skred till verket?

Send me a private message
Citera
2019-03-25, 20:02
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomorrowain
Tydligt är att kvinnor skiter blanka fan i civilisationens fortlevnad, kvinnorna här inne erkänner ju till och med det.

Nu är frågan: Hur smart är det att ge rösträtt och politiskt makt till varelser som inte bryr sig om civilisationen men enbart tänker på sig själv?

Men jeeez. Kvinnor vill inte ligga med dig. Man up. Det känns inte som att civilisationen faller om du inte får föra dina incel-gener vidare.
Citera
2019-03-25, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag skiter i att värma mig i någon grupp och leka "pojkar/flickor bäst, dumma dig!"-leken. Dag in och dag ut, för vad?

Du sitter och talar om svenska bröder när du skrattade tidigare åt nationalromantik, men är ni mina bröder så är min uppgift att hålla uppe en spegel där ni kan se er själva, precis som jag gör mot svenska systrar och precis som ni bör göra mot mig själv.

Jag ser internet som en utmärkt verktyg för att kommuniceea svårhanterliga sanningar, och en sådan är att det helt uppenbart inte finns något fel med svenska kvinnor som inte orsakades först av något fel med svenska män och viceversa.

Det är tvärtom att jag just ser hur allvarligt ämnet är som jag diskuterar den från alla vinklar och söker mest förstå hur ett folk kan bli så pass fragmenterad att den söker upplösandet av sig själv som ett ideal.

Du talade om svenska bröder, men vad ska våra barn kalla varandra? Identitetslösa hybrid bröder?

Här hade jag mer förståelse för Varmadrycker som söker sig till åtminstone europeiska bröder, och att skapa en ny identitet. Han verkade på det klara vad han ville skapa (inte bara att fittan är skön) Jag är öppen för en sådan lösning på problemet Sverige (glöm Sverige men finn någon avlägsen familjemedlem, anamma ny identitet).

Vill du gå och bli thailändare, känner du dig bekväm i att helt överge Sverige. För missta dig inte, tråden handlar om att det ej längre ska finnas någon svensk brödraskap. Är du trygg med att anamma en thailändsk identitet? Kommer thailändska män se dig som en broder (och jag vet att svenska brödraskapet är svagt, men till och med ett svagt brödraskap är bättre än inget alls).

Kanske. Jag vet inte, definitionen av loser är bred. Den mest objektiva är antagligen att selektiva naturen väljer bort honom, finns då feministiska män som blir machiaveliska luriga typer som finner ett sätt att lyckas genom att joina prästerskapet.

Jag tror ändå att det finns en hemlig hierarki som är viktigare än den Genghis Khan är vinnaren över, det besynnerliga med den hierarkin är dock att vi flytter omkring i fantasins Värld. Men vem påverkade Världen mest, Jesus eller Genghis? Nu kandke Jesus aldrig ens existerade, men av vad vi vet så var han en loser biologiskt.

Hitler är i den metafysiska/historieberättande hierarkin den största losern, för han blev en historiekaraktär som använts för att förgöra allt som Hitler själv höll kärt. Han är sitt egets ideals brutale lieman. Biologiskt var han dessutom också en fet loser.

Feministmän tror inte på något tillräckligt hårt för att bli så stora losers.

Ifall det är historien du vill berätta om dig själv så varsågod. Svenska kvinnor kan berätta samma historia när de tar hem en afrikan för att pappan ska låtsas som bäst inte vara rasist.

Tråden borde som sagt ha namnet "farväl till Sverige!" och jag respekterar delvis att man tar farväl av detta misslyckade projekt så länge man inte gör det på ett gnälligt sätt, ständigt fast i bitterhet över ens förlorade battaljer.

Framförallt ska vi vara på det klara på exakt vad var man i tråden byter ut svenska kvinnor för att istället få, utan några romantiska linser.

Det värsta som finns är för min del att få en kvinna som vilken annan man som helst skulle kunna få, jag skulle inte kalla det för den svåra vägen.

Det handlar inte om vad du och jag har gjort eller inte gjort, det är en diagnos på hela svenska manligheten, något är uppenbarligen allvarligt fel med den eftersom vi bara gav kvinnor styret över landet. Är felet på hur våra morsor uppfostrade oss så går felet tillbaka till tafata svenska pappor som tillät mammorna att feminisera oss.

Det är helt omöjligt att skuldvelägga bara ena könet hur mycket man än vänder och vrider på drt.

Och nej, svenska män är inte Världens bästa män. Om inget annat är vi antagligwn Världens mest feministiska män.

Det är ju inte särskilt bra facit.

Rädd och rädd, jag tror de antagligen är Världens mest hypergama kvinnor, och för min del så är det mest intressant när man lyckas förföra en kvinna trots noll löften om att man kan agera provider åt henne.

Jag ser ingen poäng att gifta mig med en kvinna överhuvudtaget ifall jag är hennes pragmatiska väg till ekonomisk trygghet, och jag kunde varit vilken västerländsk man som helst och behöver inte gå igenom någon trial för att erövra henne. Ifall detta är allt som svenska män ska sikta emot så undrar man vad som är poängen? Vad är kampen? Vart finns livskraften? Vågar jag säga vart finns....kärleken?
"Jag skiter i att vurma för någon grupp" och i nästa torgför du din Carl Larsson-nationalromantik. Se där.

Visst, att 68-generationen, flower power, frankfurt-skolan, kulturmarxism etc ligger bakom det mesta av förfallet i västvärlden går väl inte att ifrågasätta. Men som kvinnorna omhuldade det!

40-talistgenerationen, med sitt "världsräddande patos", har ju visat sig enormt narcissistisk.

Jaha, du som är gnälligast av alla här upplever debatten som gnällig. Hå hå jaja.

Alla män är rent krasst utbytbara. Kvinnor älskar mäns prestation och vad mannen ger henne, män älskar kvinnan. Far ror, mor är rar.

Alla ska vi dö. Vi väljer bara hur vi lever. Den feministiske mannen och hans självutplånande kommer det säkert forskas på i framtiden. En nyttig idiot helt enkelt.

Jag har nog diskuterat lite färdigt med dig angående thailändskor. Men du är underhållande där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in