Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-24, 23:28
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Den som har trovärdighetsproblem är M.J. Kom igen nu, FLERA i hans personal vittnade 2005 om att de skulle sett honom och Safechuck i sexuella situationer.

Namnet på de som sett MJ och Safechuck tack.

Så du menar att hans ex-anställda som stal och erkände att de LJÖG om MJ inte har trovärdighetsproblem? Visa mig ett namn på en av anställda som har talat sanning. Du verkar ju ha koll på fler av hans anställda så hosta upp ett trovärdigt namn är du snäll. Under tiden du letar förgäves så har du info om några av dem här:

Hushållerskan Blanca Francia tog emot 20,000 usd att gå ut i media och hävda att hon såg MJ och Wade i duschen, fastän hon senare under förhör sa att hon inte sett något.

Question: You saw the shadow of what you believe was Michael Jackson?
Answer: Yes.
Question: You never saw him, did you?
Answer: No.
Question: You saw the shadow of what you thought was a man, right?
Question: Did you see any other shadow at that point?
Question: You saw only one figure at that point?
Question: And that’s all you saw?
Question: Is that right?
Question: You never saw any other person in there when you were inside there, did you?
Answer: No. But once I got close to it, I hear laughing.
Question: But you never saw anybody else in the shower, right?

Eller hushållerskan Adrian McManus som sa i media att hon sett något opassande men i förhör erkände att hon inte alls gjort det.

"Q. Do you remember testifying that you have never seen Mr. Jackson in bed?
A. I don’t recall.
Q. Might it refresh your recollection if I show you your deposition?
A. Sure.
Q. Does it refresh your recollection about what you said –
A. Yes.
Q. What did you say?
A. That I didn’t see him in his bed.
Q. You’d never seen Mr. Jackson in bed, right?
Q. Right."

Ralp Chacon, säkerhetsvakt. Döms av en jury för stulit saker från MJ och värdet uppgick till $25,000 dollar, som han blev tvungen att betala tillbaka. Gick därefter ut i media och sa att han sett MJ o en unge. Chacon ombads att besöka en terapeut av domaren. Terapeuten sa till rätten "The client would rather get a million dollars from Jackson then work". Inte nog med detta så hade han skulder till sin ex-fru i form av underhåll till gemensamma barnen. Han var så desperat att han ber polisen, Detective Birchim, om pengar...

Philippe and Stella Lemarque nämner att de såg Mac Culkin bli utnyttjad. En tabloid nisse vid namn Barresi spelade in ett samtal med paret. Han erbjöd paret $100,000 för en historia men de ville ha $500,000. Barressi vittnade att paret kontaktade honom med en historia om MJ, efter de hade gett sin historia i utbyte mot pengar så gick de till polisen.

Detta gav Mac Culkin svar på under rättegången år 2005: "A. I learned that it was a former cook had done something to me, and there was something about a maid or something like that. It was just one of those things where I just couldn’t believe it. I couldn’t believe that, first of all, these people were saying these things or -- let alone that it was out there and people were thinking that kind of thing about me. And at the same time it was amazing to me that they -- that nobody approached me and even asked me whether or not the allegations were true. They kind of just were -- threw it out there just like -- they didn’t even -- they didn’t even double-check it basically. I mean, even if they assumed that they knew the answer, what got me was that they didn’t even ask"
Senast redigerad av Xfiles 2019-03-24 kl. 23:50.
Citera
2019-03-24, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
De pojkar som försvarar MJ idag som har spenderat sjukt mycket tid med honom är:

Mac Culkins bröder, James Safechuck egna kusin, Frank o Angelo o Eddie Cascio, Jonathan Spence, Emanuelle Lewis, Nick och Aaoron Carter, Cohen familjen, Brett Barnes, Evan Ross, Barron & Conrad Hilton, Brando familjen, Peck familjen (Gregory Pecks barnbarn), Whoopi Goldberg familjen, Ryan White familjen, Miles Richie, Elizabeth Taylor familjen, Omer Bhatti, Corey Feldman, Benjamin Keough, Sean Lennon, Joe Pesci, Talun Zeitoun, Nikko LaMer, Bryton James, Nathan Cavaleri, Anton Wolfgang...

Vill du ha mer namn?

Nej men det vore bra om du skiljde på Elisabeth Taylors familj ( dvs alla familjer och allmänna vänner) och skriver namnet på de pojkar som kommit fram och försvarar honom NU som bodde ensamma med honom då, på samma sätt som Wade och Safechuck.

Aktivt försvarar honom NU av dessa. Gärna utan att ha fått frågan av pressen.

Safechucks och Wades familjer var ju bländade ( syrran sov tom i sovrummet), så att andra familjer också var det är ju inget bevis för M.J oskuld.
Citera
2019-03-24, 23:40
Medlem
Bra skrivet.

What rocked me in the documentary was the archive footage. MJ was basically flaunting his "conquests", I guess, at all these red carpet events, tours, holidays, appearances, etc. Him and a pre-teen white boy, going everywhere together. Literally, hiding in plain sight. If you compare it to his peers, they were attending such things with husbands, wives and boy/girlfriends. I suddenly realised he must've been getting a warped sense of satisfaction being able to do all this in front of the cameras, knowing he was molesting them behind closed doors, and knowing he was getting away with it.
Citera
2019-03-24, 23:42
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Hålla en strid ström av småpojkar på Neverland och runt sig och sova med dessa med alarmsystem som skyddar sovrummet ( larmsystemet vittnade även Culkin om)

Att världens mest globalt kända och extremt förmögen man hade ett larmsystem på sitt sovrum är väl fan inte konstigt? I synnerhet när han så mycket bortrest. Jag har bekanta som har larm in till deras walk-in-closets men jag antar det är suspekt det med. Herregud! Kul att du nämner larmet som om det är något misstänksamt, likt åklagaren gjorde. Under rättegången kom det att fria MJ istället då juryn såg det som ologiskt att MJ skulle förgripa sig på en av pojkarna i hans sovrum och att brorsan smög in och såg det. Larmet skulle ju ha gått på och MJ borde ha slutat med övergreppen eftersom han borde ha vetat tack vare larmet att någon närmade sig sovrummet. Tänk istället.

Citat:
Nej men det vore bra om du skiljde på Elisabeth Taylors familj ( dvs alla familjer och allmänna vänner) och skriver namnet på de pojkar som kommit fram och försvarar honom NU som bodde ensamma med honom då, på samma sätt som Wade och Safechuck.

Aktivt försvarar honom NU av dessa. Gärna utan att ha fått frågan av pressen.

Alla jag har angivit försvarar honom NU. Vill du att jag ska namnge alla Elizabeth Taylors barnbarn? Caleb Wilding och Quinn Tivey. På de jag har skrivit "Familjen" så är det familjevänner med barn (söner) som i ett gemensamt uttalande försvarar MJ. Som här: https://www.facebook.com/roslyn.witzcohen och här https://schleiter-family.com/?fbclid=IwAR26Wmd30pU0pOsdMkQWKjSPWW8n3Rdn0ruZfmV-aIScGuDK6HKMlKvXLp0
Senast redigerad av Xfiles 2019-03-24 kl. 23:54.
Citera
2019-03-24, 23:54
Medlem
Citat:
Namnet på de som sett MJ och Safechuck tack.

Så du menar att hans ex-anställda som stal och erkände att de LJÖG om MJ inte har trovärdighetsproblem? Visa mig ett namn på en av anställda som har talat sanning. Du verkar ju ha koll på fler av hans anställda så hosta upp ett trovärdigt namn är du snäll. Under tiden du letar förgäves så har du info om några av dem här:

Hushållerskan Blanca Francia tog emot 20,000 usd att gå ut i media och hävda att hon såg MJ och Wade i duschen, fastän hon senare under förhör sa att hon inte sett något.

Question: You saw the shadow of what you believe was Michael Jackson?
Question: You never saw him, did you?
Question: You saw the shadow of what you thought was a man, right?
Question: Did you see any other shadow at that point?
Question: You saw only one figure at that point?
Question: And that’s all you saw?
Question: Is that right?
Question: You never saw any other person in there when you were inside there, did you?
Answer: No. But once I got close to it, I hear laughing.
Question: But you never saw anybody else in the shower, right?

Eller hushållerskan Adrian McManus som sa i media att hon sett något opassande men i förhör erkände att hon inte alls gjort det.

"Q. Do you remember testifying that you have never seen Mr. Jackson in bed?
A. I don’t recall.
Q. Might it refresh your recollection if I show you your deposition?
A. Sure.
Q. Does it refresh your recollection about what you said –
A. Yes.
Q. What did you say?
A. That I didn’t see him in his bed.
Q. You’d never seen Mr. Jackson in bed, right?
Q. Right."

Ralp Chacon, säkerhetsvakt. Döms av en jury för stulit saker från MJ och värdet uppgick till $25,000 dollar, som han blev tvungen att betala tillbaka. Gick därefter ut i media och sa att han sett MJ o en unge. Chacon ombads att besöka en terapeut av domaren. Terapeuten sa till rätten "The client would rather get a million dollars from Jackson then work". Inte nog med detta så hade han skulder till sin ex-fru i form av underhåll till gemensamma barnen. Han var så desperat att han ber polisen, Detective Birchim, om pengar...

Philippe and Stella Lemarque nämner att de såg Mac Culkin bli utnyttjad. En tabloid nisse vid namn Barresi spelade in ett samtal med paret. Han erbjöd paret $100,000 för en historia men de ville ha $500,000. Barressi vittnade att paret kontaktade honom med en historia om MJ, efter de hade gett sin historia i utbyte mot pengar så gick de till polisen.

[i]"Detta gav Mac Culkin svar på under rättegången år 2005: "A. I learned that it was a former cook had done something to me, and there was something about a maid or something like that. It was just one of those things where I just couldn’t believe it. I couldn’t believe that, first of all, these people were saying these things or -- let alone that it was out there and people were thinking that kind of thing about me. And at the same time it was amazing to me that they -- that nobody approached me and even asked me whether or not the allegations were true. They kind of just were -- threw it out there just like -- they didn’t even -- they didn’t even double-check it basically. I mean, even if they assumed that they knew the answer, what got me was that they didn’t even ask"

Nu är du fel ute. Jag har inte djup koll på Jacksons anställda. Jag lägger inte jättemycket tid på M.J eller hans anställda över huvudtaget. Jag återgav bara att anställda påtalat att de sett Jackson i sexuella situationer med Safechuck. Ffår återkomma och se om jag efter djupare karaktärsanalys av Jacksons personal kommer till samma slutsats som du. Att alla, precis alla, pojkar, personal och familjer, ljuger och att M.J, trots sitt pedofila beteende och alarmklockor på väg till sovrummet där han sov ensam med minderåriga pojkar, är helt oskyldig och offer för en stor komplott.

Sicket olyckligt sammanträffande att han både hade ett pedofilt beteende, pojkar i sovrummet och så många lögnaktiga anställda. Och sedan lögnaktiga sovrumspojkar. Osis.

Medan jag undersöker M.J personal får du gärna berätta lite om varför du tror Michael Jackson skulle SOVA ensam med små pojkar han nyss träffat. Kunde de inte fått sova med sina föräldrar och sedan göra saker tillsammans på dagarna?
Citera
2019-03-24, 23:56
Medlem
Citat:
Att världens mest globalt kända och extremt förmögen man hade ett larmsystem på sitt sovrum är väl fan inte konstigt? I synnerhet när han så mycket bortrest. Jag har bekanta som har larm in till deras walk-in-closets men jag antar det är suspekt det med. Herregud! Kul att du nämner larmet som om det är något misstänksamt, likt åklagaren gjorde. Under rättegången kom det att fria MJ istället då juryn såg det som ologiskt att MJ skulle förgripa sig på en av pojkarna i hans sovrum och att brorsan smög in och såg det. Larmet skulle ju ha gått på och MJ borde ha slutat med övergreppen eftersom han borde ha vetat tack vare larmet att någon närmade sig sovrummet. Tänk istället.

Alla jag har angivit försvarar honom NU. Vill du att jag ska namnge alla Elizabeth Taylors barnbarn? Caleb Wilding och Quinn Tivey. På de jag har skrivit "Familjen" så är det familjevänner med barn (söner) som i ett gemensamt uttalande försvarar MJ. Som här: https://www.facebook.com/roslyn.witzcohen och här https://schleiter-family.com/?fbclid=IwAR26Wmd30pU0pOsdMkQWKjSPWW8n3Rdn0ruZfmV-aIScGuDK6HKMlKvXLp0

Ett "ding dong" alarm ( enlig Culkin) menar du var upprättat för att skydda en globalt känd och extremt förmögen man när han var hemma och bortrest.....

Vilka av dessa har sovit ensamma med Michael Jackson när de var under 10?

Det är ju dessa som möjligen kan ha blivit utsatta. Att dupera övriga ( och även barnen) är väl pedofilens kännetecken.
Senast redigerad av Fårfällen 2019-03-25 kl. 00:39.
Citera
2019-03-25, 00:00
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Jag återgav bara att anställda påtalat att de sett Jackson i sexuella situationer med Safechuck.

Du sa att flera har sett MJ och Safechuck men kan inte backa upp det påståendet med andra ord. Lugnt, är van vid det när det kommer till såna som du. Men leta på du och ge mig gärna ett namn på en ex-anställd som inte har ljugit (de erkänner lögn i förhören) eller stulit från honom så är jag beredd att lägga mig platt i den frågan. Är riktigt nyfiken på vilka namn du kommer droppa, du sa ju ändå FLERA har sett dem.

Citat:

Medan jag undersöker M.J personal får du gärna berätta lite om varför du tror Michael Jackson skulle SOVA ensam med små pojkar han nyss träffat. Kunde de inte fått sova med sina föräldrar och sedan göra saker tillsammans på dagarna?

Fast där har du återigen fel. Jag förnekar INTE att de sov i samma rum. Däremot om du läser både Wades och James stämningsansökan så säger de att de själva flera ggr bad om att få sova i MJs rum, och att initialt sa både MJ och deras föräldrar nej. MJ var på plats på Neverland endast 4 ggr på 14 år när Wade besökte, och med sin mamma dessutom. Resten av gångerna var Wade och hans familj där ensamma när MJ var på annat håll. Ska jag ta fram det beviset till dig?
Senast redigerad av Xfiles 2019-03-25 kl. 00:07.
Citera
2019-03-25, 00:26
Medlem
Citat:
Du sa att flera har sett MJ och Safechuck men kan inte backa upp det påståendet med andra ord. Lugnt, är van vid det när det kommer till såna som du. Men leta på du och ge mig gärna ett namn på en ex-anställd som inte har ljugit (de erkänner lögn i förhören) eller stulit från honom så är jag beredd att lägga mig platt i den frågan. Är riktigt nyfiken på vilka namn du kommer droppa, du sa ju ändå FLERA har sett dem.

Fast där har du återigen fel. Jag förnekar INTE att de sov i samma rum. Däremot om du läser både Wades och James stämningsansökan så säger de att de själva flera ggr bad om att få sova i MJs rum, och att initialt sa både MJ och deras föräldrar nej. MJ var på plats på Neverland endast 4 ggr på 14 år när Wade besökte, och med sin mamma dessutom. Resten av gångerna var Wade och hans familj där ensamma när MJ var på annat håll. Ska jag ta fram det beviset till dig?

Nej, ingen verkar förneka att pojkarna sovit ensamma i M.J sovrum med ett ding -dong alarm ( låter inte som det var direkt inbrottsrelaterat). Men du svarar inte på min fråga även om du är jätteduktig och redovisar mycket andra detaljer.

Så igen. Om vi zoomar ut lite, hur ser du på helheten? Varför ville M.J sova med små pojkar, enligt dig? Och så många små pojkar?
Citera
2019-03-25, 03:27
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag förstår att ni önskar att pöbelns dom ska bli att Wade och James inte är trovärdiga och döms ut. Victim shaming.

Tyvärr, för er, så blir det nog svårt att vända den här skutan. De båda framstår som två vanliga, hederliga människor som under stor vånda och med stor trovärdighet berättar om de sexuella och psykologiska övergrepp de utsattes för.

Familjen Jackson, åh andra sidan... Även om vi lägger övergreppen åt sidan är det totalt sett ett ganska så dysfunktionellt gäng. Var ska man börja liksom. Deras trovärdighet är inte på något sätt outstanding, speciellt inte när deras förmögenhet står på spel.
Har du föresten förstått att Leaving Neverland är en film och inte ett journalistiskt arbete?
Citera
2019-03-25, 09:01
Medlem
Sean Lennon t.ex. som X-files nämnde som en av Michaels pojkar verkar ju ganska ambivalent vad gäller Michael. Kolla den här musikvideon han gjort, som handlar om Bubbles (enligt Sean en symbol för barnen i Michaels liv) och hur Michael omväxlande skrämmer och lockar honom till sig med godis, dansar med och gnider sig mot honom, badar med honom etc. Men det är väl bara Sean som tycker han får för lite Beatles royalty och vill tjäna pengar på att smutsa ner Michaels goda namn.

https://m.youtube.com/watch?v=nxH8Bc0cHok
Senast redigerad av beyondantares 2019-03-25 kl. 09:07.
Citera
2019-03-25, 09:15
Medlem
Citat:
Nej, ingen verkar förneka att pojkarna sovit ensamma i M.J sovrum med ett ding -dong alarm ( låter inte som det var direkt inbrottsrelaterat). Men du svarar inte på min fråga även om du är jätteduktig och redovisar mycket andra detaljer.

Så igen. Om vi zoomar ut lite, hur ser du på helheten? Varför ville M.J sova med små pojkar, enligt dig? Och så många små pojkar?

Och varför hade han inte slumber parties med t.ex sina syskonbarn som dyrkade honom? Varför valde han ut vackra okända pojkar som Spence, Safechuck, Chandler och Barnes och sov ensam med dem i larmade sovrum tills de fyllde fjorton år?
Citera
2019-03-25, 09:21
Medlem
Någon som vet när part 3 kommer ut på SVT play?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in