2019-03-24, 22:46
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Det finns inte våldtäkt i äktenskapet i Islam. Vi ser det inte som ett problem att ha umgänge med våra män.
Bara positivt så slipper mannen också bli sexuellt utsvulten och riskera att behöva vara otrogen mm.

Våldtäkt finns inte i islam säger du. Det säger faktiskt allt om hur islam kör över alla kvinnor.

Mic drop...
Citera
2019-03-24, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
-snip-

Förklara för mig varför ni Assyrier och Syrianer är så intoleranta mot andra religioner och i synnerhet Islam? Hur kan ni hata människor som tror på och älskar Jesus, samt tror på hans återuppståndelse?

Den som är trogen i smått är trogen också i stort, och den som är ohederlig i smått är ohederlig också i stort.

Ur Lukasevangeliet 16:10-13

Bibeln säger i 1 Johannesevangeliet 2:9-10. Den som säger sig vara i ljuset men hatar sin broder är ännu kvar i mörkret. Den som älskar sin broder förblir i ljuset och har ingenting inom sig som leder till fall.
Citera
2019-03-24, 22:52
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
Du kan väl läsa ditt första inlägg för att friska upp minnet.

Mitt första inlägg innehåller inga budskap från koranen
Citera
2019-03-24, 22:53
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Svaret får du om du talar om hur lång tid det tar för blodet att tappas så pass mycket att organsimen inte känner nåt. Säg en siffra och ge källa.

Vad spelar det för roll? Är du så trög att du tror att det omedelbart tappar känseln? Varför kan du inte svara på hur det är respektfullt och inte djurplågeri? Klarar du inte av att svara på frågan eftersom det får hela din världsbild om den efterblivna religionen krossad? Det finns ingenting positivt med islam.
Citera
2019-03-24, 22:54
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorioso
Du, precis som de flesta muslimer saknar grundläggande kunskap om kristendom (och islam) och bör således hålla tyst och lära dig INNAN du öppnar munnen.

Joha ni inte kan tro det, så tro för gärningarnas skull.

12 Amen, amen säger jag er: Den som tror på mig skall utföra de gärningar som jag gör, och större än dessa skall han göra, ty jag går till Fadern. 13 Och vad ni än ber om i mitt namn, skall jag göra, för att Fadern skall bli förhärligad i Sonen. 14 Om ni ber om något i mitt namn, skall jag göra det.
Du verkar vara tämligen liberal kring de abrahamska tre religioner. Koatar således min fråga igen, specifikt till dig:
Varför är det sant och rätt/rimligt att tro sin egen övermäktighet över de som inte klär sig likadant som en själv? Läst, kanske ur sitt sammanhang, kring klädkoder i pedofilernas handbok.
Citera
2019-03-24, 22:57
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
En person som är så urbota korkad att han tror att det inte är smärtsamt att få halsen avskuren alltså... Ni ska iaf ha cred för att, även med de mest idiotiska metoder, försöka rättfärdiga all skit ni håller på med. Även om ni skämmer ut er på kuppen.

Du förnekade tidigare i tråden att jag skulle ha upplevt att västerländska män behandlar mig bättre än muslimska män. Det var inte min upplevelse, trodde du. Sedan uttryckte andra personer upplevelser i samma stil och anda, och du gapar efter källor i koranen? Det finns ingen "källa i koranen" till vad vi upplever, eller till hur otroligt förtryckta muslimska kvinnor är. Sätt dig på ett plan till något av dessa så "vackra" länder och se dig omkring, där har du din källa.

När du ändå är där så kan du passa på att stanna, eftersom du verkar tycka att deras livsstil är så mycket bättre och friare än vår här i väst. Vad gör du ens här?

Då vill jag ha en källa på att gud finns. Och hänvisa för guds skull inte till någon bok. Helt otroligt hur man kan ifrågasätta universums uppskattade ålder med så kritiska ögon (för det är tydligen relevant i sammanhanget), medan man slukar med hull och hår att det finns en gubbe bland molnen

Det här med att vara kritisk till vad man läser var inget du lärde dig när du studerade till dinA examen?

Vad babblar du om? Du har inte upplevt slakt ändå uppger du att du VET att slakt gör ont för att du tycker att der ser otäckt ut när faret blir av med sitt huvud. Men att det ser otäckt ut behöver inte betyda att det gör ont för fåret. Du förstår att när halspulsådern skärs av finsn det inte längre n¨ågon kontakt mellan kropp och hjärna, signalalerna klipps av och förlusten av blodet gör att fåret sanbbt nästan ögonblickligen hamnar i chocktillstånd och svimmer av för att sedan avliva med andra ord gör det mindre ont att bli slakats än att bli sjuten baserad på kunskapen om kroppens anatomi.

Vem är du att prata för muslimska kvinnor. Du kan inte prata för mulsimska kvinnor och säga attd e äf förtryckta och fortfarande framställa dig som hederlig. Då är du en lögnare eftersom du inte har pratat med alla muslimska kvinnor och frågat vad du egentligen känner för slöjan. Du verkat vara alt annat än att vara kritisk. Du borde läsa om kroppens anatomi och även om att så gott som alla muslimska kvinnor självmant tar på sig slöjan. Du är urbota dum i huvudet.

Västerländska män är hatiska mot dagens väserländska kvinnor. Sök bara här på flashback om du inte tror mig. Du verkar vara en naiv stackare.
Citera
2019-03-24, 22:58
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
Svara på min fråga. Vilket värde har icke-muslimska kvinnor enligt dig?
Människor varken män eller kvinnor går inte att värderas. Människor är ovärderliga oavsett kön. Deras handlingar vare sig det är män eller kvinnor däremot går att värdera. sug på den du.
Citera
2019-03-24, 23:00
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Truthseeker
Förklara för mig varför ni Assyrier och Syrianer är så intoleranta mot andra religioner och i synnerhet Islam? Hur kan ni hata människor som tror på och älskar Jesus, samt tror på hans återuppståndelse?

Den som är trogen i smått är trogen också i stort, och den som är ohederlig i smått är ohederlig också i stort.

Ur Lukasevangeliet 16:10-13

Bibeln säger i 1 Johannesevangeliet 2:9-10. Den som säger sig vara i ljuset men hatar sin broder är ännu kvar i mörkret. Den som älskar sin broder förblir i ljuset och har ingenting inom sig som leder till fall.

Enligt de jag känner så berättar de att muslimer har utfört otaliga folkmord mot dessa folkgrupper i 1400 år och decimerat folkgrupperna till bara ca ett hundratusental kvar utspridda över hela världen. Muslimer har även tagit över deras länder. Är det så svårt då att förstå dessa folkgruppers skepsism mot islam? Vem är du att ifrågasätta deras upplevelse av islam?
Citera
2019-03-24, 23:01
Medlem
Spelar ingen roll hur mycket du försöker försköna och rättfärdiga islam.

Islam har tyvärr redan visat sitt rätta ansikte för världen. Och vi ALLA vet vad världen tycker om islam. Det är ett ansikte som inte ens en mor kan tycka om.

Jesus budskap var kärlek, fred och förlåtelse, Muhammads budskap var hämnd och krig/jihad - säg mig då kära muslimska broder, hur kan då islam vara den mest rimliga och sanna religionen?!

Spelar ingen roll vad du skriver på flashback.org år 2019 om islam, för världen har redan bevittnat och sett dess sanna tryne.
Citera
2019-03-24, 23:03
Medlem
Det enda rimliga är "gud är större"
Det vi kallar gud, som vi aldrig ens kommer veta vad det är, är för stort för människan att förstå

att förstå existens är som för en insekt att lösa en differentialekvation

med det sagt så är ändå islam bullshit, eftersom någon "gud" inte skulle tvinga oss att leva på ett visst sätt

Efterlivet existerar inte i mänsklig form , med 72 oskulder osv
Gud är ingen person som vill att vi ska leva på ett visst sätt, slöja, ramadan osv
Så en replik från Islam "Gud är större" det håller jag med om, men gud är ingen person som vakar över oss
Vad vi gör på jorden är meningslöst

Det är bara ett sätt att kontrollera folk
Citera
2019-03-24, 23:04
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gambler-
Att det inte finns några bevis alls för att koranen är sann. Däremot finns det massvis av felaktigheter i den. Även en hel del omoraliska budskap, precis som i övriga religösa sagor.

Vi vet exempelvis att skapelseberättelsen är felaktig. Vi vet att mannens sperma inte bildas på en plats mellan ryggraden och revbenen som det står i koranen. Vi vet att sötvatten och saltvatten visst kan blandas. Osv.
Så frågan bör snarare vara: varför skulle någon rationellt tänkande människa, ta till sig av det koranen säger?
Islam är precis lika verklighetsfrämmande som exempelvis kristendomen.
Du har fel på samtliga punkter och skäms inte för dina fadäser. Det finns inga felaktigheter i koranen

Sperman bildas inte mellan ryggraden och revbenen, där gjorde du bort dig. Innan sperman bildad i pungpåsen kommer ämnen från ryggraden och revbenen som sedan blir sperma i pungpåsen.

Sötvatten och saltvatten blandas inte: här har du ett synligt exempel på detta:
https://www.youtube.com/watch?v=I9kVjxd4HtU

https://www.youtube.com/watch?v=SCfGGXjr_R0

sprid inte lögner utan sörj för din själ
Citera
2019-03-24, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Var du där och såg vad som hände?

Var var hennes man mär det skedde? Hon ska ju ha en beskyddare med sig när hon går ut för att slippa sådant.

Beskyddare med sig?, i sverige o i övriga länder ska inte detta behövas tycker jag, män får väl för fanken behärska sig.

Samt detta vad deras lag sa i detta tillfälle man ska väl kunna anmäla en våldtäckt utan att bli anklagad själv (hon var inte gift men han var det o drogade henne legit?).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in