2019-03-24, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
jag kontrar med att fråga. Har du källa på att muslimer har förkärlek till döden?
Slakt har använts som betsraffninsmetod i alla tider och samhällen för att synen på slakt är avskcäkande men upplevelsen av att bli slakatad kanske inte alls gör ont. Förmodligen tappas organismen på blod så pass fort att den inte hinner känna smarta.
Absolut.
https://www.bestgore.com/beheading/three-set-execution-witness-take-part-isis-child-soldier/
https://www.bestgore.com/category/iran/
https://www.bestgore.com/execution/isis-video-three-group-captive-execution-exceptional-brutal-mean/

Ja kan fortsätta, men bara ifall du tittar på filmerna.

Kanske? Det kanske inte gör ont på en muslim ifall man sticker kniven i honom.
Det kanske inte gör ont i en muslim ifall man tänder eld på honom.
Det kanske inte gör ont i en muslim ifall man tillagar ett spädbarn till middag. https://www.dn.se/nyheter/sverige/jamila-upplevde-ofattbara-overgrepp-som-slav-hos-is-moter-is-anhangare-i-sverige/
Det kanske inte gör ont på en muslim ifall man spänner upp honom mellan två bilar och kör.
Men jag VET att det gör ont i en KRISTEN.
Citera
2019-03-24, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
you can try again. det blir bättre och bättre. början är värst.

Haha. Nej. Början var bättre, och surorna blev i stället tråkigare och tråkigare ju längre in i Koranen jag kom.

Hur som helst måste jag säga att Koranen kändes som fanfiction för mig. Ni vet fanfiction? Om någon till exempel har sett Game of Throne och sen inte gillar hur berättelsen utvecklas, så kan personen skriva om historien med samma personer men med en annan handling.

Så kändes Koranen. Jag har ju läst Bibeln riktigt bra, och när jag läste Koranen, så kände jag igen många av personerna från Bibeln. Titta, där är Abraham! Och titta, där är Josef, gamla testamentets Josef - titta, han fick en helt egen sura han! Och titta, där är Jesus och Maria. Vet ni vad Koranen berättar om Jesus? Jo, att han var en stor profet som talade och profeterade redan när han låg i vaggan. Det var det enda som Koranen berättade om Jesus, fastän Bibeln, som är mycket äldre, inte alls berättade just det, men istället berättar Bibeln en hel massa andra saker om Jesus.

Jag säger bara det. Fanfiction.

Så nej, det räcker med Koranen för min del, för jag har läst originalet, som är Gamla testamentet. Och så har jag läst fanfiction nummer ett, nämligen Nya testamentet. Nu räcker det med fanfiction för min del!
Citera
2019-03-24, 20:50
Medlem
Citat:
Aldrig är det rätt att ta ett oskyldigt liv . Vår fråga handlar inte om huruvida det är rätt eller fel att ta oskyldigt liv.

Vi diskuterar huruvida DJUR får ont när de slakats.

Hur vet du att djuret får ont när det slakats? Har du upplevt slakt?

Jag är ett djur. Jag har upplevt SKADA. SKADA GÖR ONT. SLAKT ÄR 100x SKADA.

Jag har hört djur. Uppleva SLAKT. SLAKT GÖR ONT. DJUR SKRIKER OCH SPRATLAR VID SLAKT. PÅ VILKET SÄTT ÄR DET INTE SMÄRTFRITT? TROR DU RECEPTORERNA FÖR SMÄRTA SITTER I HALSPULSÅDERN?
Citera
2019-03-24, 20:50
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Tar det längre tid att via halspulsådern förlora litervis med blod? hur längre tid?

Du vägrar alltså svara på varför det inte är djurplågeri? Inte för att jag förväntade mig något bättre men men...
Citera
2019-03-24, 20:52
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Absolut.
https://www.bestgore.com/beheading/three-set-execution-witness-take-part-isis-child-soldier/
https://www.bestgore.com/category/iran/
https://www.bestgore.com/execution/isis-video-three-group-captive-execution-exceptional-brutal-mean/

Ja kan fortsätta, men bara ifall du tittar på filmerna.

Kanske? Det kanske inte gör ont på en muslim ifall man sticker kniven i honom.
Det kanske inte gör ont i en muslim ifall man tänder eld på honom.
Det kanske inte gör ont i en muslim ifall man tillagar ett spädbarn till middag. https://www.dn.se/nyheter/sverige/jamila-upplevde-ofattbara-overgrepp-som-slav-hos-is-moter-is-anhangare-i-sverige/
Det kanske inte gör ont på en muslim ifall man spänner upp honom mellan två bilar och kör.
Men jag VET att det gör ont i en KRISTEN.

Vad ska det betyda att se video där fångens skriver mer av rädsla för att bli slaktad än att uppleva smärta OCH att det ser avskyvärt ut är en sak och hur den verkligen upplevs och känns en annan. Dessutom är du vidrig som skickar video på människor om blir slaktade när vi diskuterar djurslakt. IDIOT! Din mamma glömde uppfostra dig anständigt!
Citera
2019-03-24, 20:53
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olavikostlainen1
Jag är ett djur. Jag har upplevt SKADA. SKADA GÖR ONT. SLAKT ÄR 100x SKADA.

Jag har hört djur. Uppleva SLAKT. SLAKT GÖR ONT. DJUR SKRIKER OCH SPRATLAR VID SLAKT. PÅ VILKET SÄTT ÄR DET INTE SMÄRTFRITT? TROR DU RECEPTORERNA FÖR SMÄRTA SITTER I HALSPULSÅDERN?

vad DU inte fröstår är att slakt är inte samma sorts skada som andra skador efetrsom slakt innebär att du vdligt fort och väldigt mycket förlorar blod vilket får dig att tuppa av nästan direkt. Andra skador får dig inte att tappa mycket blod och inte lika snabbt som vid slakt därför känns dem.
Citera
2019-03-24, 20:54
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Du vägrar alltså svara på varför det inte är djurplågeri? Inte för att jag förväntade mig något bättre men men...

Svaret får du om du talar om hur lång tid det tar för blodet att tappas så pass mycket att organsimen inte känner nåt. Säg en siffra och ge källa.
Citera
2019-03-24, 20:58
Medlem
Citat:
vad DU inte fröstår är att slakt är inte samma sorts skada som andra skador efetrsom slakt innebär att du vdligt fort och väldigt mycket förlorar blod vilket får dig att tuppa av nästan direkt. Andra skador får dig inte att tappa mycket blod och inte lika snabbt som vid slakt därför känns dem.

Ok men ge mig din hals då så kör vi. Du får priset av att komma till din himmel där du kan chilla med Mohammad och jag får reda på om det gör ont för dig eller inte genom att analysera dina känslor medans det händer Deal?
Citera
2019-03-24, 21:00
Medlem
Jag tycker TS ska förklara varför monoteism ska vara det som är det rimligaste?
Citera
2019-03-24, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Man tror självklart på den Jesus frid vare med honom som beskrivs i koranen och där har aldrig Jesus frid vare med honom påstått sig vara Gud, en del av Gud eller Guds avlade son.

Som muslim tror man på koranen som Guds slutgiltiga ord och fullständiga ord och inte på bibeln som kan innehålla missförstånd, förvanskats över tid genom översättningar medmera.

Man har heller inget problem att säga stt Jesus frid vare med honom är Guds son precis som alla människor är Guds barn MEN INGEN ÄR GUDS AVLADE BARN... vilket många kristna hävdar att Jesus frid vare med honom är.

Man tror att Jesus kom till genom ett mirakel och att det är med Guds kraft som Jungfru Maria kunde föds Jesus utan att ha en pappa.

Men även Adam frid vare med honom kom till utan någon pappa och mamma.

Det faktumet gör dock INTE att varken Jesus frid vare med honom eller Adam frid vare med honom är Guds avlade söner.

Dessutom även i bibeln framgår det på sina ställen att Jesus faller ned på sina knä för att be. Skulle han då be till sig själv ???
Det fetade i din text...

Bibeln, 1 Mosebok 1:26-28:

"Gud sade: ”Låt oss

(Hebr. Elohím (Gud) är egentligen en pluralform.
Gud talar om sig själv som ”oss” även i 3:22, 11:7)

göra människor till vår avbild, lika oss.
De ska råda över havets fiskar och himlens fåglar,
över boskapsdjuren och hela jorden och alla kräldjur som rör sig på jorden.”
Och Gud skapade människan till sin avbild,
till Guds avbild skapade han henne,
till man och kvinna skapade han dem.
Och Gud välsignade dem
och sade till dem:
”Var fruktsamma och föröka er, uppfyll jorden och lägg den under er
."

1 Mosebok 2:6-7:

"Men en dimma

(annan översättning: ”ett källflöde”)

kom upp ur jorden och vattnade hela marken.
Och Herren Gud formade människan av jord

(människan … jord = på hebreiska adám och adamá)

från marken och blåste in livsande i hennes näsa."

1 Mosebok 3:17:

Till Adam sade han:
Du lyssnade på din hustru
och åt av trädet
som jag befallde dig
att inte äta av
.
"

1 Mosebok 3:24:

"Han drev ut människan, och öster om Edens lustgård
satte han keruberna och det flammande svärdets lågor
för att bevaka vägen till livets träd.
"

Bibeln, Matteus 1:20-23:

"Men när han funderade över detta, då visade sig
en Herrens ängel för honom i en dröm och sade:
"Josef, Davids son!
Var inte rädd för att ta till dig Maria som din hustru,
för barnet i henne har blivit till genom den helige Ande.
Hon ska föda en son, och du ska ge honom namnet Jesus

(På Hebreiska Jeshúa, en kortform av Jehoshúa = Josua som betyder "Herrens frälsning".)

för han ska frälsa sitt folk från deras synder."
Allt detta hände för att det som Herren hade sagt genom profeten skulle uppfyllas:
Se, jungfrun ska bli havande och föda en son,
och man ska ge honom namnet Immanuel.
Det betyder: Gud med oss.
"

(Jes 7:14)

Bibeln, Romarbrevet 5:12-14:

"Därför är det så: Genom en enda människa kom synden in i världen, och genom synden döden.
På så sätt nådde döden alla människor, eftersom alla hade syndat.
Synd fanns i världen redan före lagen, men synd tillräknas inte där ingen lag finns.
Ändå regerade döden från Adam till Mose, också över dem som inte hade syndat genom en sådan överträdelse som Adams.
Och Adam är en förebild till den som skulle komma."

Bibeln, Romarbrevet 5:18:

"Alltså: liksom en endas fall ledde till fördömelse för alla människor, så har en endas rättfärdighet lett till ett frikännande, till liv för alla människor."

Adam skapades av jorden och Gud blåste in LivsAnden
i honom så han blev levande.
Jeshúa fanns redan hos Fadern.
Guds skapelse Adam lydde inte sin Himmelske Far som gett livet till honom.
Jeshúa var Elohím (Gud) och Guds Heliga Ande avlade honom som MänniskoSonen i jungfrun Maria.
Jeshúa var lydig sin Far ända till döden på korset för att Frälsa oss från våra synder.

För att man ska förstå detta med Fader Ande Son:
"Tanken på en Gud som är både treenig och en enda Gud kan vara svår för många."
http://www.himlentv7.se/vod/player/55647/
Citera
2019-03-24, 21:11
Avstängd
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mestersnokarN
Jag tycker TS ska förklara varför monoteism ska vara det som är det rimligaste?
mmm speciellt som

kort summering av 400000 är

Sumerian totalt 500 "gudar"- 300 på jorden 200 på mars,
Egyptiska boken om själavandring-> abraham -> judaism -> christian -> islam
ergo samma träd

Den absoluta majoriteten av människor är hyvens individer,alldeles oavsett.
Citera
2019-03-24, 21:18
Medlem
Citat:
Vilka budskap är konstiga? vad säger budskapen?

Du kan väl läsa ditt första inlägg för att friska upp minnet.
Senast redigerad av ProPapa 2019-03-24 kl. 21:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in