Citat:
Ursprungligen postat av
justformybaby
you can try again. det blir bättre och bättre. början är värst.
Haha. Nej. Början var bättre, och surorna blev i stället tråkigare och tråkigare ju längre in i Koranen jag kom.
Hur som helst måste jag säga att Koranen kändes som fanfiction för mig. Ni vet fanfiction? Om någon till exempel har sett Game of Throne och sen inte gillar hur berättelsen utvecklas, så kan personen skriva om historien med samma personer men med en annan handling.
Så kändes Koranen. Jag har ju läst Bibeln riktigt bra, och när jag läste Koranen, så kände jag igen många av personerna från Bibeln. Titta, där är Abraham! Och titta, där är Josef, gamla testamentets Josef - titta, han fick en helt egen sura han! Och titta, där är Jesus och Maria. Vet ni vad Koranen berättar om Jesus? Jo, att han var en stor profet som talade och profeterade redan när han låg i vaggan. Det var det enda som Koranen berättade om Jesus, fastän Bibeln, som är mycket äldre, inte alls berättade just det, men istället berättar Bibeln en hel massa andra saker om Jesus.
Jag säger bara det. Fanfiction.
Så nej, det räcker med Koranen för min del, för jag har läst originalet, som är Gamla testamentet. Och så har jag läst fanfiction nummer ett, nämligen Nya testamentet. Nu räcker det med fanfiction för min del!