2019-03-24, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCoyle
Såsom jag förstår det blev en norsk kvinna våldtagen i quatar hon blev uppmanad att anmäla detta vilket ledde till att hon blev åtalad för äktenskapsbrott, rimligt?.
Var du där och såg vad som hände?

Var var hennes man mär det skedde? Hon ska ju ha en beskyddare med sig när hon går ut för att slippa sådant.

Jag läste nyligen i svensk media om en svensk tjej som blivit dömd för att ha ljugit om att ha blivit våldtagen två gånger. Det konstigaste var att hon även efter detta anmälde en tredje våldtäkt, rimligt?
Senast redigerad av Bukakekockaburra 2019-03-24 kl. 22:35.
Citera
2019-03-24, 22:34
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Vad hindrar människan att ta detta enkla och lättförståeliga budskap till sig?

Allt tillhör Allah och man ska eftersträva att vara så nära Allah som möjligt och Muhammed är hans profet därav nära nog en perfekt människa.
Stämmer det så långt enligt dig?
Citera
2019-03-24, 22:34
Medlem
henrikos avatar
Jag ser först och främst islam som ett orimligt politiskt system, likt kommunismen. Så jag har inte fokuserat så mycket på själva religionskomponenten i rörelsen. Men jag antar att de inte har något rimligt svar på den sk teodiséfrågan, tex, eller?

Jag antar du menar att det skulle vara den minst orimliga religionen. Det kan så vara. Men att kalla någon religion rimlig är inte rimligt.
Citera
2019-03-24, 22:38
Medlem
Citat:
Våldtäckt har existerat sen stenåldern och kommer att finnas i framtiden också.

Om detta är bra eller dåligt discuss...

Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Var du där och såg vad som hände?

Jag läste nyligen i svensk media om en svensk tjej som blivit dömd för att ha ljugit om att ha blivit våldtagen två gånger. Det konstigaste var att hon även efter detta anmälde en tredje våldtäkt...

Aha Äktenskapsbrott vid sex lika med OK då eller? förövrigt om något anses vara okej/normaliserat förr i tiden tycker inte jag att det nödvändigtvis behöver vara okej framledes vi utvecklas.

Förhoppningsvis...
Citera
2019-03-24, 22:39
Medlem
Islam är en canser svulst på mänskligheten punkt.
Citera
2019-03-24, 22:40
Medlem
Citat:
Aha Äktenskapsbrott vid sex lika med OK då eller? förövrigt om något anses vara okej/normaliserat förr i tiden tycker inte jag att det nödvändigtvis behöver vara okej framledes vi utvecklas.

Förhoppningsvis...
Nej. All utomäktenskapligt sex är förbjudet. Där inryms också våldtäkt.
Citera
2019-03-24, 22:41
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Hur vet du att det är på låtsas? Vad får dig att tro det?

Tro är nog mer sånt som du sysslar med men om du vill basera hela ditt liv på en bok så får du göra det.
Citera
2019-03-24, 22:41
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Nej. All utomäktenskapligt sex är förbjudet. Där inryms också våldtäkt.

Lögnare. Enligt islam får man våldta ickemuslimer men även sin egen fru.
Citera
2019-03-24, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perry62
Islam är en canser svulst på mänskligheten punkt.
Varför är Islam den snabbast växande religionen då?
Citera
2019-03-24, 22:42
Medlem
GoUoDs avatar
Fan, pedofilguden mohammads soppkuk till profet - jag ser dagligen helt vridna muslimer, långt ifrån lika många vridna av övriga religioner (och dyrkande satanister är rätt skeva) ... ändå är pedofildyrkarna en stor minoritet. Hur kommer det sig? Där de är majoritet t.o.m. handlas liv som valuta och otroende är hundar.
Varför är det sant och rätt att tro sin egen övermäktighet över de som inte klär sig likadant som en själv? Tvi dem otrogna till livet!
Citera
2019-03-24, 22:44
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Det sa han då icke! Detta är ord som ni har hittat på.

Du, precis som de flesta muslimer saknar grundläggande kunskap om kristendom (och islam) och bör således hålla tyst och lära dig INNAN du öppnar munnen.

Johannes 14:1-14 Svenska Folkbibeln (SFB)

Jesus är vägen till Fadern
14 Låt inte era hjärtan oroas. Tro på Gud och tro på mig. 2 I min Faders hus finns många rum. Om det inte vore så, skulle jag då ha sagt er att jag går bort för att bereda plats åt er? 3 Och om jag än går och bereder plats åt er, skall jag komma tillbaka och ta er till mig, för att ni skall vara där jag är. 4 Och vart jag går, det vet ni. Den vägen känner ni."

5 Thomas sade: "Herre, vi vet inte vart du går. Hur kan vi då känna vägen?" 6 Jesus sade till honom: "Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig. 7 Om ni har lärt känna mig, skall ni också lära känna min Fader. Och härefter känner ni honom och har sett honom." 8 Filippus sade: "Herre, låt oss få se Fadern, så räcker det för oss." 9 Jesus svarade: "Så länge har jag varit hos er, och du har inte lärt känna mig, Filippus. Den som har sett mig har sett Fadern. Hur kan du säga: Låt oss se Fadern? 10 Tror du inte att jag är i Fadern och att Fadern är i mig? De ord som jag talar till er, talar jag inte av mig själv. Fadern förblir i mig och gärningarna är hans verk. 11 Tro mig: jag är i Fadern och Fadern är i mig. Om ni inte kan tro det, så tro för gärningarnas skull.

12 Amen, amen säger jag er: Den som tror på mig skall utföra de gärningar som jag gör, och större än dessa skall han göra, ty jag går till Fadern. 13 Och vad ni än ber om i mitt namn, skall jag göra, för att Fadern skall bli förhärligad i Sonen. 14 Om ni ber om något i mitt namn, skall jag göra det.
Senast redigerad av Glorioso 2019-03-24 kl. 22:47.
Citera
2019-03-24, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Lögnare. Enligt islam får man våldta ickemuslimer men även sin egen fru.
Det finns inte våldtäkt i äktenskapet i Islam. Vi ser det inte som ett problem att ha umgänge med våra män.
Bara positivt så slipper mannen också bli sexuellt utsvulten och riskera att behöva vara otrogen mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in