Citat:
Ursprungligen postat av
8888zoom8888
Först respekterar jag alla religioner. Jag älskar att diskutera religiösa frågor så att alla kan dra nytta av dem.
Om du är kristen. Du tror på judendom, islam och kristendom.
Och Koranens tre böcker, Toran och Bibeln.
Och de tre profeterna, Moses, Jesus och Muhammad.
Det är känt över hela världen. Koranen har inte förändrats genom historien. För 1400 år sedan, det vill säga sedan profeten Muhammeds död.
Det finns tydliga och tydliga verser om straffet för helvetet. För alla som tror att Kristus är Gud. Eller att Gud är tre. Koranen beskriver vem som tror på förekomsten av en annan gudom än Gud, eftersom den helt har avvikit från religionens kompass.
Detta är det tydliga beviset från Koranen.
Har kristna läst detta och vad är deras kommentar till detta ..?
Vänligen. Läs noggrant och svara sedan ..
För information
Översättningen är tydlig, versnumret är klart och surahs namn är tydligt. Du kan söka på Internet efter det och översätta det själv om du vill.
Det föreligger sedan årtusenden tillbaka klara missförstånd till vad Jesus predikade den dagen han påstod att han var Gud. Treenigheten äger ingen sådan rätt att påstå detta, utan det Jeus menar är att han har Guds helige ande inom sig. Som med alla profeter är Gud förkroppsligad inom den som profeterar. Även Muhammad såg Guds helige ande inom sig som uppenbarelser.
Ingneting i Johannes vittnesmål tyder på att Jesus är Gud, utan det som står är följande:
Frid åt er alla. Som fadern har sänt mig, så sänder jag er. Sedan andades han på dem och sade: Ta emot helig ande. Om ni förlåter någon hans synder, så är de förlåtna, om ni binder någon i hans synder, så är han bunden.
Fadern (Gud) har sänt honom som profet och Jesus sänder sedan ut sin välsignelse till församlingen. Den helige anden är just Guds ande, den uppenbarelse som profeterna får (för de är fler än Jesus, Muhammad och Moses).
Alla kristna församlingar erkänner inte treenighetsläran, men de tre största församlingarna gör det. Därför är det också fel att påstå att kristna tror på teenighetsläran så som den lärs ut av den lutherska kyrkan.
Dina verser förtäljer en historia som mer handlar om folkslag än treenighetsläran. Koranen nämner ofta "the children of Israel" och menar således den Israeliska folkätten, dvs israeliterna. Det är ur israelisterna som Juda kommer från och det är ur israeliterna som Kristendomen kommer från.
Vi har sedan en annan stam av Abrhams nedstigna led och det är ismaeliterna som idag är arabfolket och fårn den stam som Islam egentligen har sitt ursprung från. På grund av naturliga konflikter mellan israeliter och ismaeliter är Koranen ganska fullspäckad med suror som beskriver avund mot israels folk och Juda. Detta har ingenting med treenigheten att göra då denna lära kom till tusen år senare.